Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2005, 23:05   #1
sjakie007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 11
nieuweling

ey luitjes,
ik zit met een vraagstuk
Ik ben net 20 en mijn inhammen zijn al aardig groot en voor op word mijn haargrens dunner en dunner...
nou wil ik misschien finasteride of dustaride gaan slikken, alleen hoorde ik dat dustaride beter was voor je inhammen en de dichtheid voor op je hoofd.
van iemand anders las ik echter weer dat hij nieuwelingen aanraden om eerst met fina te beginnen, al hoor ik van sommige fina gebruikers niet al te beste verhalen (sheddings) die je van duta gebruikers weer veel minder hoort.
Ook wil ik GRAAG behouden wat ik nu heb, maar ik hoor dat die middelen pas effect hebben na een jaar? betekend dat dat je haar eerst nog een jaar achteruit gaat alvorens het zich pas echt stabiliseerd?

Maar er zit een MAAR aan dit verhaal ik heb redelijk veel beharing op de rest van mn lichaam (armen, benen, borst, beetje buik en rug) en ik moet er niet aan denken dat ook hier het haar NOG harder gaat groeien.

ik zit dus een beetje in dubio en hoop dat iemand mij een beetje advies kan geven waar ik mee moet beginnen...

alvast bedankt
sjakie007 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 23:40   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie007
Maar er zit een MAAR aan dit verhaal ik heb redelijk veel beharing op de rest van mn lichaam (armen, benen, borst, beetje buik en rug) en ik moet er niet aan denken dat ook hier het haar NOG harder gaat groeien.
Met betrekking tot dat 'maar' heb ik zelf de ervaring dat die lichaamsbeharing eerder minder wordt. Maar het is een subjectieve ervaring, anderen kunnen dus best heel andere ervaringen ermee hebben.

Zelf ben ik bewust met finasteride begonnen. De kans op bijwerkingen met dutasteride schijnt toch groter te zijn. Het is een zwaarder middel en mogelijk pakt het meer zaken aan dan alleen datgene dat verantwoordelijk is voor AGA.

Dat je hier op dit forum meer leest over bijwerkingen met finasteride zou wel eens kunnen komen omdat er gewoon veel meer mensen hier ervaring hebben met finasteride dan met dutasteride. Zelfs de dutasteridegebruikers zelf hebben in de regel eerst ervaringen opgedaan met finasteride ... misschien is het zelfs wel zo dat mensen vooral overstappen op dutasteride als finasteride geen slechte smaak in hun mond heeft achter gelaten en ze dus al weten dat ze minder gevoelig zijn voor de bijwerkingen ... ik weet dat niet eigenlijk.

De werking van finasteride begint bij mijn weten meteen. Maar haar groeit langzaam en schade die over vele jaren is aangericht is niet binnen een paar weken hersteld. Er gaan maanden overheen voor (positieve) effecten duidelijk worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weer een nieuweling laup AGA - Algemeen 8 20 februari 2005 15:06
Een nieuweling met veel vragen.... Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 11 24 augustus 2004 20:20
Nieuweling onbekend TTM - Algemeen 2 23 juli 2004 16:26
Nieuweling; hoofdpijn bij propecia Colm Medicijnen/haargroeimiddelen 13 13 juli 2004 22:26
Nieuweling! Dino TTM - Algemeen 17 22 mei 2002 14:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.