Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2014, 19:52   #1
emy80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 6
minoxil2%

Hallo,

Ik heb van de dermatoloog minoxil 2% voorgeschreven gekregen.
Nu moet ik dit een keer per dag gebruiken. Alleen twijfel ik of dit wel effect heeft? Mijn haar is voornamelijk heel erg dun aan de rechter zijkant. Ik doe nooit mijn haar vast want dan zie je het heel erg. Ik vraag me ook af dat als ik ermee stop dit te gebruiken of er dan nog minder haargroei is. Moet ik het wel of niet gaan gebruiken? Wie heeft er ervaring mee?

groetjes
emy80 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2014, 20:22   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ietsje meer info is wel goed..
Ben je een man of vrouw?
Hoe kwam je bij de dermatoloog terecht, en wat zei deze nog meer? Welke vorm van haaruitval heb je?

Als je stopt met minoxidil verlies je de gewonnen haren weer.
als je er mee begint moet je het dus volhouden; elke dag; voor zolang als je dat haar wilt behouden..

Er zijn heel veel mensen die er ervaring mee hebben. Samen met finasteride het meest bewezen middel tegen haaruitval; al gebruik velen (vrijwel alle mannen) de minoxidil 5% versie.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2014, 22:48   #3
emy80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 6
hoi, ik ben een vrouw van 33 jaar.
Ik heb een hele tijd erge haaruitval gehad zo'n 3 jaar geleden is dit begonnen. Op dit moment is de haaruitval minder erg. Ben twee keer naar dermatoloog geweest deze zei dat er niks aan te doen was en dat het vanzelf zou stoppen. Omdat nu vooral aan een zijkant de haren echt uitgedund zijn ben ik nogmaals naar dermatoloog geweest een ander. Ze denkt dat het erfelijke haaruitval is. Heb bloedgeprikt maar alles was goed. Omdat ik vroeg of er iets voor was heb ik minoxil voorgeschreven gekregen. Ik ben alleen beetje bang om het te gebruiken want ik las dat je het moet blijven gebruiken.
emy80 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 12:01   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja..nogmaals precies hetzelfde antwoord als hierboven.
Altijd even extra opletten wanneer je zwanger bent (wilt worden) want sommige middelen kunnen hier effect op hebben. Verder zijn er ook vrouwen die andere middelen gebruiken; maar het is wel goed om zeker te weten wat voor een vorm van haaruitval je hebt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:54   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Emy80. Is er AGA bij je geconstateerd door de dermatoloog ?

Bij AGA 'kan' minoxidil je haaruitval stabiliseren, maar verwacht er geen wonderen van. Het duurt vaak een aantal maanden voordat het aanslaat, dus even doorzetten. Als het aanslaat, ja, dan zit je er levenslang aan vast. Als je stopt met minox krijg je weer haaruitval en kan je weer van voor af aan beginnen. Denk hier goed over na voordat je er aan begint.

Voor vrouwen met AGA is er - helaas - alleen minox dat wetenschappelijk is onderzocht en enig resultaat. Fina mag officieel niet voorgeschreven worden bij vrouwen en zal je dan in het illegale circuit moeten zoeken (bijv. op internet).
Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar dat is persoonlijk.

Lees veel op het forum en gebruik de zoekfunctie. Er staat veel info over minox en fina. Lees ook het haarwoordenboekje eens. Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459
Succes en sterkte.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 11 maart 2014 om 19:57 Reden: link toegevoegd
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 21:32   #6
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Overigens werkt 5% beter dan 2% ook bij vrouwen.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 02:13   #7
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
interessante test op onze openbare omroep in België

http://minoxidil.wordpress.com/

ik wil deze link zeker met jullie eens delen... Heel interessant is het youtubefilmpje dat erin verwerkt zit dat vorig jaar op de openbare omroep verscheen. Zo leerrijk!
In begin moet je dus echt wel wat geduld hebben en niet direct resultaat verwachten na 4 weken.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 09:34   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Snap niet helemaal wat we daar moeten vinden...site is outdated. Ook is de eerste tekst copy paste van een andere site.. Als er een interessant filmpje is, geef dan de directe link.

Ah; ok ik snap het inmiddels.
In het filmpje wordt direct reclame gemaakt.

Leuke poging
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 23:25   #9
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Ik denk vooral dat men de mensen wil waarschuwen voor de vele kwakzalverprodukten en shampo's die effectief NIETS meer uithalen dan gewoon reinigen van de hoofdhuid maar verder dus nutteloos zijn. Verder leerrijk als je wat verder gaat zoeken en ik ga alvast vanaf volgende week beginnen met minox... 5% omdat die blijkbaar toch veel effectiever werkt dan de 2% versie.
Een bijkomend vraagje... ik heb ook een spraydop... ik spuit erop los... allee de apotheker zei 10x spuiten is 1 dosering... van anderen op het forum hoor ik 1x spuiten met de spraydop...! Kan een te hoge dosis kwaad? bedoel als je effectief overal eens goed wil rondspuiten over je schedel dan ben je al snel 12-15 keer sprayen bezig.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 23:38   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
ja; te hoge dosis = meer minoxidil, = grotere kans op bijwerkingen.
Kans op problemen met je hart, verkeerde bloeddruk en andere narigheden.
Is wel goed om van te voren te weten welke dosis je gebruikt..

5% is inderdaad effectief dan 2% (logisch lijkt me..); maar helaas niet 2.5 keer beter. En zo is 15% bij lange na niet 3x zo effectief als 5%..
Het is dus wel beter, maar niet lineair.

Aanbrengen op dunne plek; en zachtjes inmasseren. Dosis niet overschrijden..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2014, 17:43   #11
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik gebruik iets meer dan 1 ml omdat het toch wat meer verdeeld moet worden, maar echt fors veel meer zou ik niet aanbevelen. Minox is uiteindelijk een geneesmiddel, met zijn eigen werking. Werking op het haar is niet waar het middel voor ontwikkeld is.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2014, 23:43   #12
emy80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2013
Berichten: 6
bedankt voor jullie reactie, ik twijfel nog heel erg vooral omdat het aan de rechterkant van mn hoofd het ergste is. ik vind vooral dat als je ermee begint de rest van je leven het moet gebruiken en het kost voor mij iig veel geld dus ik wacht er nog mee miss als het nog erger wordt dat ik eraan begin of dat ik iets van een haarwerk neem het is iig heel moeilijk wat te doen
emy80 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2014, 23:50   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hi Emy80,

hoezo is je twijfel OMDAT het rechts het ergst is? Dat begrijp ik niet helemaal. Of bedoel je iets anders?

Het is inderdaad wel pittig dat je het altijd moet blijven gebruiken, maarja je kunt er ook nog altijd mee stoppen als je er geen zin meer in hebt. Je behouden haar valt dan wel uit, maar dat was het anders sowieso ook..

Als je beetje zoekt hoeft het ook niet heel duur te zijn. Met zo'n 13/15 euro per maand kun je het wel vinden. Maarja; dat is nog altijd 13 euro per maand. Ligt eraan wat het je waard is..

Succes met je keuze. Zijn hier ook veel tevreden dames met een haarwerk.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2014, 15:00   #14
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Tja wat is duur? Dat is voor iedereen verschillend. Ik heb minox 5% voor kleine honderd euro en daar doe ik 2 jaar mee (1ml per dag) . Dus dat is 4 euro per maand.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2014, 15:10   #15
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dat is inderdaad erg goedkoop .
Maar je gebruikt dan wel halve dosering (voor een man dan..).
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.