Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2010, 14:03   #16
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 66
Het is idd schandalig... ben vorige week in pruikenwinkel geweest - pruik kost 1200 euro en blijkbaar een jaar, anderhalf jaar goed te houden mits je er niet mee slaapt, zwemt en ze goed verzorgt.
Maar soit, ga toch terugtrekking van ziekenkas halen hoor, tenslotte betaal ik er jaarlijks voor en die paar euro's die ik dan krijg, heb ik dan toch tenminste!
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 14:59   #17
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Nee je krijgt tussen de 250 en 600 euro terug van de verzekering.. Niet meer dus pas op waar je hem koopt.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 00:44   #18
dododo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 115
moet wel vergoed worden

nou ik vind sowieso raar dat dat niet vergoed wordt. Mensen, die niet genoeg bewegen en de hele dag zitten en ook nog veel eten, die willen dan ineende wel slank zijn en dan wordt er een operatie voor een maagband wel vergoed. En als ze dan afgevallen zijn dan krijgen ze nog eens een buikwandcorrectie vergoed.

Ik zit er niet mee dat ze dat vergoed krijgen, maar vind t wel raar dat vrouwen, die er niets aan kunnen doen dat ze kaal worden helemaal niets vergoed krijgen voor zon haarstuk. Ik vind zelfs dat hoeden en zo ook vergoed moeten worden.

Dodo
dododo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 16:58   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door penake Bekijk bericht
Het is idd schandalig... ben vorige week in pruikenwinkel geweest - pruik kost 1200 euro en blijkbaar een jaar, anderhalf jaar goed te houden mits je er niet mee slaapt, zwemt en ze goed verzorgt.
Maar soit, ga toch terugtrekking van ziekenkas halen hoor, tenslotte betaal ik er jaarlijks voor en die paar euro's die ik dan krijg, heb ik dan toch tenminste!

Een echthaarpruik hoeft in de verste verte geen € 1200 te kosten. Het is ook zeker niet verstandig om zoveel geld uit te geven voor je allereerste pruik, omdat je als beginneling nog helemaal niet weet welke eisen voor jou wel of niet van belang zijn. Lees s.v.p. mijn FAQ.

Bij Alamp kun je een afspraak maken om daar vele modellen te passen en op hun website zie je al direct aanzienlijk lagere prijzen voor pruiken van echt haar.
Bij lotgenoot en Haarweblid Salvatore van www.tophaar.nl kun je je een volledig handgeknoopte echthaarpruik laten aanmeten voor prijzen ver beneden de € 1000, dus voor maatwerk, geen kant-en-klare standaardpruik.
Een nog goedkopere mogelijkheid is, om zelf rechtstreeks te bestellen uit China, waarbij je voor een gedeeltelijk echthaarwerk slechts € 65 betaalt, en voor een handgemaakte pruik met halflang remy Indiaas haar ca. € 125 inclusief verzendkosten, zie het voorbeeld van o.a. Haarweblid Madelieve: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...197&page=3&#42
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2010, 17:01   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Nee je krijgt tussen de 250 en 600 euro terug van de verzekering.. Niet meer dus pas op waar je hem koopt.

Hoeveel je voor een pruik vergoed krijgt, is per verzekeringsmaatschappij verschillend, mede afhankelijk van de aanvullende polis. Sommige maatschappijen vergoeden het hele aankoopbedrag, zelfs als dat boven de €1000 is, maar dan betaal je wel veel premie en moet je gaan rekenen of dat wel de moeite waard is.

Per 1-1-2010 is de vergoeding uit de basisverzekering verhoogd, maar ook het eigen risico.
Er is nog geen overzicht 2010, maar hier is een overzicht van vergoedingen per maatschappij in 2009:
http://www.aapv.nl/docs/verzekeringen2009.pdf
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 14:12   #21
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 66
@ Hanna, ik zit in België hé, dus hier is het hele systeem anders. Weet trouwens niet, moest ik in Nederland een pruik gaan halen, of mijn ziekenkas überhaupt iets terugbetaalt!
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 15:25   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door penake Bekijk bericht
@ Hanna, ik zit in België hé, dus hier is het hele systeem anders. Weet trouwens niet, moest ik in Nederland een pruik gaan halen, of mijn ziekenkas überhaupt iets terugbetaalt!
Penake, ik weet dat jij in Vlaanderen zit, zoals eveneens Haarwebman Dundee, die zelfs haartransplantaties vergoed heeft gekregen!
Informeer eerst inderdaad welke mogelijkheden er voor jou wel of niet zijn, en houd er rekening mee dat je meestal pas weet welk soort pruik voor jou persoonlijk het beste is, nadat je 2 of 3 pruiken een tijdje hebt gedragen, dus laat die eerste exemplaren niet te duur zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
adressen synthetische pruik aurelie Haarwerken 11 4 november 2007 00:47
Even voorstellen en een vraag over een pruik of niet! Dreadgek TTM - Algemeen 25 27 maart 2006 10:14
Internet pruik jeffrey099 Haarwerken 4 21 november 2004 17:01
pruik, Joney Haarwerken 6 27 september 2004 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.