Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 juli 2005, 13:02   #181
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Hi,

Het klopt dat er inderdaad producten genoemd worden van verschillende fabrikanten, door die man.
Nu interesseert het merk me niet zo direct. Wat ik zelf echter wel interessant vond welk soort apparaten (ff los van het merk) en welke aandachtspunten kunnen helpen bij het ontzuren.
Ik zat zelf al op het spoor met mijn eigen plan van:
sauna, veel rauw voedsel, bezig nu met waterzuivering e.d.
En wat dat betreft hielp het mij om meer te lezen over wat allemaal nog meer zou passen in een dergelijk ontzuringsplan.
Ik vind dat die man daar wel bruikbare ideeen en producten bij heeft aangegeven. Dus ook al staat er reclame in, gooi niet gelijk de ideeen weg, zou ik zeggen.

het beste, Lanne
Dat ben ik dus wel geneigd te doen. Het enige doel van de tekst is dat wij die producten kopen. Dan zijn de ideeën toch niet betrouwbaar meer?

Begrijp me niet verkeerd, de ideeën die jij noemt (rauw voedsel, waterzuivering, etc.) verwerp ik niet om het feit dat ze in een recalmetekst genoemd worden, maar ik laat me niet overtuigen door zo een reclametekst. Ik lees dan liever de resultaten van een onafhankelijk onderzoek of iets dergelijks.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 13:49   #182
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Helemaal met Kretos eens, riekt van alle kanten zo een artikel natuurlijk als je dan producten moet gaan noemen om aan te zetten tot koop. *kots*
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 21:19   #183
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
vraag m.b.t. sauna

Hi jongens,


Op dit moment ben ik bezig een afweging te maken om naar een sportschool te gaan met sauna of een sportschool zonder sauna.
(Beiden hebben voors en tegens voor wat betreft afstand en aangeboden sporten. Maar daar wilde ik het nu ff niet over hebben.)
Mijn grote vraag is:
Zou veelvuldig infra-rood-sauna-gebruik leiden tot een verbetering in haargroei?
Of zou het juist verslechtering geven?

Graag hoor ik jullie ideeen of ervaringen hierover!

In het kader van ontzuren zou je zeggen dat sauna gebruik alleen maar positief zou werken op de ontzuring.
Maar anderzijds, tevens vanuit de ontzuringstheorie bekeken, kan er volgens sommigen door de productie van melkzuur, kristalisatie plaats vinden, waardoor e.a. zou leiden tot verharding en afsterven van de haarfollikels.
(salon Craft in Maastricht beweerd dit bijvoorbeeld. maar zo zijn er meer)
Wat ik me dan ook ondermeer afvraag is, of na verloop van tijd er geen melkzuren meer vrij komen, doordat je lichaam ontgift is.
Of dat dit toch altijd min of meer blijft gebeuren.
Zo ja, dan zouden deze afvalproducten ook elke keer op je hoofdhuid terecht komen, met de nodige schade.
Wat ik me ook afvraag is of gezien de hitte, dit ook effect heeft op inflamation.
Wat zijn jullie ideeen hierover??????
Ik heb gezocht op google, maar niets kunnen vinden.

Waar ik geen twijfels meer bij heb is dat infrarood-sauna's beter zijn dan de gewone waar stoom bij vrij komt, gezien de toxische verdamping van chlorine.
Wat een douche zonder chlorine-filter, en dus zeker normale sauna, erg toxisch maakt.


groeten, Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 22:20   #184
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Ik heb al eens eerder geroepen dat na een bezoek aan de sauna er minder haar op mn hoofd achterbleef. Maar ja toen werd er weer geroepen dat ik gek was. Nogmaals presenteer ik jullie met dit feit
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2005, 22:26   #185
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Maar anderzijds, tevens vanuit de ontzuringstheorie bekeken, kan er volgens sommigen door de productie van melkzuur, kristalisatie plaats vinden, waardoor e.a. zou leiden tot verharding en afsterven van de haarfollikels.
Draait ontzuring om melkzuur?!!? Dat is altijd een tussenproduct bij de verbranding van suikers in je lichaamscellen. Het is ook niet iets dat zich langdurig ophoopt of zo, soms even na heftige inspanning (moeie spieren, kramp), maar als er weer genoeg zuurstof voorhande is, gaat de verbranding meteen verder.

Zonder melkzuur als tussenproduct loopt je verbranding niet en de enige manier om je verbranding stop te zetten, is door geen adem meer te halen. Ik vond het al vaag (schoon drinkwater schoon maken en zo), maar nu weet ik helemaal niet meer of ik het wel serieus moet nemen.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 10:28   #186
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Er wordt door veel producenten van waterfilters geschermd met de aanwezigheid van chloor in drinkwater. Dat zou in het buitenland best zo kunnen zijn, maar in Nederland wordt dat nog maar zeer zelden gebruikt, bijv. bij tijdelijke verontreiniging van het oppervlaktewater in waterzuiveringsinstallaties door bacterieën. Drinkwater dat je filtert met een zo'n wonderfilter is vaak helemaal niet schoner. Wat dat betreft zijn die verhalen echt flauwekul.

In zwembaden is het natuurlijk weer een ander verhaal. Daarvan wordt het water schoongehouden met chlorine.

Het ontzuren van je lichaam heeft zeker zijn nut, maar je moet de zaken niet overdrijven. Verzuring treedt vaak op bij mensen met een onevenwichtig voedingspatroon (veel vlees, suikers e.d.). Ik denk niet dat de totale oplossing voor AGA nou echt daarin ligt.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 21:42   #187
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Er wordt door veel producenten van waterfilters geschermd met de aanwezigheid van chloor in drinkwater. Dat zou in het buitenland best zo kunnen zijn, maar in Nederland wordt dat nog maar zeer zelden gebruikt, bijv. bij tijdelijke verontreiniging van het oppervlaktewater in waterzuiveringsinstallaties door bacterieën. Drinkwater dat je filtert met een zo'n wonderfilter is vaak helemaal niet schoner. Wat dat betreft zijn die verhalen echt flauwekul.

In zwembaden is het natuurlijk weer een ander verhaal. Daarvan wordt het water schoongehouden met chlorine.

Het ontzuren van je lichaam heeft zeker zijn nut, maar je moet de zaken niet overdrijven. Verzuring treedt vaak op bij mensen met een onevenwichtig voedingspatroon (veel vlees, suikers e.d.). Ik denk niet dat de totale oplossing voor AGA nou echt daarin ligt.
In de tabellen die ik zag voor mijn woonplaats zat er wel degelijk chlorine in het water, en ik woon niet in een super grote stad.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 21:47   #188
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Draait ontzuring om melkzuur?!!? Dat is altijd een tussenproduct bij de verbranding van suikers in je lichaamscellen. Het is ook niet iets dat zich langdurig ophoopt of zo, soms even na heftige inspanning (moeie spieren, kramp), maar als er weer genoeg zuurstof voorhande is, gaat de verbranding meteen verder.

Zonder melkzuur als tussenproduct loopt je verbranding niet en de enige manier om je verbranding stop te zetten, is door geen adem meer te halen. Ik vond het al vaag (schoon drinkwater schoon maken en zo), maar nu weet ik helemaal niet meer of ik het wel serieus moet nemen.

Je snapt het niet.
Lees alle voorgaande mails s.v.p ff goed en ook de threads naar kappers die het over melkzuur hebben op de hoofdhuid.
Ook los van dat melkzuur kun je die hele verzurings en ontzuringstheorie beschouwen.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 23:04   #189
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Je snapt het niet.
Lees alle voorgaande mails s.v.p ff goed en ook de threads naar kappers die het over melkzuur hebben op de hoofdhuid.
Ook los van dat melkzuur kun je die hele verzurings en ontzuringstheorie beschouwen.
Ik weet verder helemaal niets van die verzuringstheorie inderdaad, maar het zuiveren van drinkwater vind ik dermate onzinnig dat ik eigenlijk automatisch sceptisch werd en toen ik ook nog las over melkzuur als schadelijke stof werd dat versterkt, sorry.

Ik heb even gezocht, maar ik kom zo gauw geen objectieve sites tegen over dit onderwerp, alleen maar commerciele. Ik kom er ook in het verder zeer complete Haarwoordenboekje niets over tegen.

Kun je me misschien wat goede bronnen aan de hand doen of kort vertellen waar het om gaat?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 23:48   #190
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jah die kerel SonOfSam legde ook een verband tussen aga en kraanwater.
Nou sorry hoor maar dat kan ik maar niet geloven dat gaat me te ver.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 00:20   #191
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Maar SonOfSam kwam ook met goede dingen zoals p-5-p en de temperatuur van water voor groene thee, dat ik me niet kan voorstellen dat hij enkel en alleen een leugenaar was die ons wilde oplichten. Ookal kon hij niet alles bewijzen, hij kwam ook met nuttige dingen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 08:23   #192
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
In de tabellen die ik zag voor mijn woonplaats zat er wel degelijk chlorine in het water, en ik woon niet in een super grote stad.
Ianne, zijn die tabellen recent? Vanaf begin 2005 zijn de zuiveringsmethoden overigens weer veranderd. Chlorine wordt steeds meer vervangen door andere methoden.
En weet je zeker dat een waterfilter chlorine verwijdert?

Veel soorten bronwater zijn overigens ook kraanwater, dus of je er veel mee opschiet....
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 09:09   #193
T4BuL4 R4S4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 157
waar zit pierre met zijn foto's?
T4BuL4 R4S4 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 12:18   #194
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Nou Guoy kijk ik moet zeggen dat hij ook wel wist wat hij zij over sommige onderwerpen.
Maar dat over water vond ik te , ik denk van alle landen heeft Nederland toch schone gevaarloze kraanwater.

ps.Cellardoor
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 15:06   #195
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik denk idd dat kraanwater vervangen voor fleswater vrij nutteloos is tenzij je een miljonair bent. Het gaat je een paar euro kosten per dag enkel aan water. Dat geld kan je beter besteden aan een van de talloze andere producten die zeker weten goed zijn voor je haar. Ik probeer zoveel mogelijk interne natuurlijke producten te kopen naast bewezen middelen als finasteride. Ik denk erover toch maar aan het druivenpittenextract en p-5-p te gaan.

Maar DD idd en briljante (overigens enorm Christelijke!) film! Maar dat maakt me niet zoveel uit. Heb hem al een stuk of 10 keer gezien. En over films gesproken: morgenavond (woensdag) allemaal Magnolia kijken! GENIALE film!! Doen!

En pierre, KOM IDD EENS MET FOTO'S!!! Nu vind ik het niet grappig meer.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.