Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2012, 23:42   #1
koeki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2012
Berichten: 1
Question haartransplantatie FUT-methode

Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 28 jaar en hen ongeveer 6 weken geleden ht gehad. Sinds een aantal jaar ben ik kaal aan het worden (erfelij), ik werd er erg onzeker van, maar omdat ik de behandeling in NL niet kon betalen heb ik besloten om de behandeling in het buitenland te doen.

Ik heb 6 weken geleden een ht in Tunesie gehad (fut-methode). Operatie duurde 6 uur en ik had heel veel pijn. Ongeveer twee weken lsng heb ik met veel pijn gelopen en daarna werd de pijn geleidelijk aan minder. Ik wil jullie vragen of het normaal is dat ik nu nog na 6 weken pijn voel op de plek waar de haren getransplanteerd zijn? en of het normaal is dat mijn hoofdhuid nu nog rood is op de behandelde plek. Verder zou ik ook graag willen weten of het gebruikelijk is dat het eigen haar rondom de getransplanteerder haren geknipt wordt.

De dr die mij heeft behandeld heeft me weining verteld over de operatie en ik wist er zelf eerlijk gezegd niet veel van. Ik weet dus niet waar mijn haar die er toch echt zat! nu is gebleven, vandaar mijn vraag of het gebruikelijk is dat het haar rondom het te behandelen gebied geknipt wordt. Ik hoop op veel reactie en ervaringen van mensen met dezelfde methode.
Alvast super bedankt....
koeki is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 08:23   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het klinkt alsof je er een beetje onvoorbereid bent ingestapt. Ik begrijp dat het voor vrouwen nog steeds heel verleidelijk is om voor FUT te kiezen, maar het is wel handig om vantevoren de risico's te kennen.

Wat is gebeurd is dat een reep huid met haren uit je achterhoofd is weggehaald. Je hebt daar nu een litteken van waarschijnlijk een cm of 20 á 25, maar dat zit verstopt onder je haren en zou dus niet zichtbaar mogen worden. De individuele groepjes haren (groepjes van 1, 2 of soms 3 haren) zijn geprepareerd en op een andere plek (ik neem aan voorop) teruggeplaatst in kleine sneetjes. In de regel vallen die haren na een week of 2 uit, maar vanaf 4 maanden groeien ze gestaag weer terug.

Om de reep huid te kunnen uitsnijden moest waarschijnlijk een stuk kaal gemaakt worden achterop. En om de haren te kunnen terugplaatsen moest voorop een stuk worden kaalgemaakt. Ze kunnen niet tussen lange haren werken, die zitten enorm in de weg en er kan dan onmogelijk hygiënisch, nauwkeurig en in een redelijk tempo gewerkt worden.

Dat je huid rood is op de behandelde plek is normaal. Dat kan soms wel tot 3 maanden aanhouden als je pech hebt. Maar het zou nu wel langzaam minder rood en minder bobbelig moeten worden.

Het is me niet duidelijk waar je de pijn voelt. Achterop bij het litteken of voorop? Voorop is niet gebruikelijk en volgens mij toch echt reden om de kliniek te contacten, achterop hoor je het wel vaker over pijn, soms jarenlang een zeurende pijn. Maar ook daar, als het je verontrust, contact opnemen met de kliniek of anders toch even langs de eigen huisarts. Achterop heb je toch een serieuze operatiewond.

Zou je ons willen vertellen wat voor ingreep je precies gehad hebt (hoeveel grafts en waar allemaal geïmplanteerd) en misschien ook waarom je gekozen hebt voor een FUT in Tunesië?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.