Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2012, 00:18   #1
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Procesgang

Beste mede lotgenoten,

Sinds kort heb ik me hier ingeschreven na al enige tijd te hebben rondgekeken op enkele fora.
Ik ben zwaar aan het denken over een HT.
Op dit moment ben ik 32 jaar en vergevorderd in kaalheid.
Geen stoppen meer aan dus.

Bijgaand enkele foto's van mijn 'weelderige' haardos.

Ik ben van plan binnenkort bij dr. Feriduni op consult te gaan.
Mijn planning is eigenlijk in het najaar de HT te laten plaatsvinden.

Voorafgaand aan dit enkele vragen.
1. Welke doorlooptijden zijn hieraan gebonden?
Mocht een consult gedaan zijn, wat is dan de wachttijd?
Moet ik denken aan een paar maanden of volgend jaar?

2. Ik wil eigenlijk niet aan de medicijnen!
Ik prefereer daarvoor liever een density over een paar jaar oid.
Advies is raadzaam, maar ieder heeft zijn eigen inzicht en
ervaring Uiteraard.
Wel gebruik ik nu afentoe (1 maal op 2 weken) Topicorte op doktersadvies.
Dit goedje is tegen een soort van uitslag op m'n hoofd.
Vooral net boven mijn bakkebaarden.

3. Naar aanleiding van de foto's...
How many grafts??
Ik heb die internettools wel ingevuld...
Maar ik kom echt op 4000/5000 ofzo uit!

Gr. PM
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (141,4 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (145,5 KB, 100x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (152,6 KB, 91x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (147,9 KB, 94x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (144,5 KB, 110x gelezen)
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 00:31   #2
Slckaer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 46
Hey,

Heb je misschien ook een foto van het donorgebied?
Wanneer ik de foto's bekijk dan heb je aardig wat grafts nodig. Je donor moet hiervoor wel goed zijn en dat kan ik niet zien.

Heb je geprobeerd om het helemaal kaal te scheren of millimeteren?
Je zou dat in eerste instantie kunnen proberen.
Slckaer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 00:40   #3
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Ik laat het om de week nu trimmen op 3 mm.

Wat is precies het donor gebied?
Achterkant, of ook zijkanten?
Hoe zit het met alternatieve bronnen zeg maar...?

Gr. PM
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 7.jpg‎ (132,9 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg 8.jpg‎ (124,1 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg 9.jpg‎ (126,6 KB, 98x gelezen)
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 01:50   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik vermoed dat medicatie voor jou niet zo heel veel meer kan doen, je bent te ver gevorderd. Maar goed, alle behoud is welkom als je nog maar zo weinig hebt.

Ik denk dat de inschatting 4000-5000 grafts geen al te gekke is. Besef wel dat je haardos nooit meer dicht zal worden, het blijft dunnetjes bovenop. Zelfs met die mega-aantallen. Wellicht zul je moeten kiezen voor een flink conservatieve haarlijn of zelfs een dunne kruin, want ik krijg niet de indruk dat je donor heel rijk is.

Maar goed, foto's zeggen lang niet alles. Ik zou gewoon eens op consult gaan. Dan hoor je meteen wat de wachttijden zijn. Maar ga er van uit dat het al snel een maand of 4 en misschien wel langer kan zijn!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 09:15   #5
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Is je donorgebied de achterkant enkel? Daar ben ik ook benieuwd naar. Stel je zegt dat het geen probleem is om ook haren van d zijkant te pakken.. zou dat dan lukken of is dit onmogelijk? Donorgebied plus zijkant.. heb je zo 10000 grafts.. maja ik been een leek en ik snap hier werkelijk niks van.

Dat zou wel mooi zijn kan je de zijkanten afscheren of met de tondeuse overheen gaan heb je toch een leuk kapsel als je het kort houdt.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 11:40   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Is je donorgebied de achterkant enkel? Daar ben ik ook benieuwd naar. Stel je zegt dat het geen probleem is om ook haren van d zijkant te pakken.. zou dat dan lukken of is dit onmogelijk? Donorgebied plus zijkant.. heb je zo 10000 grafts.. maja ik been een leek en ik snap hier werkelijk niks van.

Dat zou wel mooi zijn kan je de zijkanten afscheren of met de tondeuse overheen gaan heb je toch een leuk kapsel als je het kort houdt.
Het donorgebied is feitelijk de haarkrans. Alles wat zich daarbinnen bevindt is bestand tegen AGA. Dus ook opzij. In de praktijk zie je dan ook dat tot boven de oren grafts worden uitgenomen (ook in geval van FUT).

In het algemeen kun je stellen dat vrijwel iedereen toch 4000 grafts kan missen in het donorgebied zonder dat het echt zichtbaar zal zijn. Al zijn er uitzonderingen met een dunne haarkrans waarbij 2000 misschien al de limiet is.

Met 4000 grafts kun je de uitdunning door FUE soms al wel voelen als je er met de hand door gaat. Je voelt dan de overgangen van dik naar dun. Meestal zal namelijk niet het gehele donorgebied gelijkmatig worden uitgeput, de randen blijven gespaard en die zijn dus dikker.

Bij meer dan 4000 ga je het met steeds grotere waarschijnlijkheid ook zien. Hoe erg dat is hangt vooral af van je gewenste kapsel en natuurlijk van de oorspronkelijke dichtheid.

Er zullen vast mensen zijn bij wie 10.000 grafts haalbaar is. Haarweblid Rise is daar met 10932 grafts een voorbeeld van.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 11:46   #7
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Hoe zit het met alternatieve bronnen?
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 12:24   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het donorgebied is feitelijk de haarkrans. Alles wat zich daarbinnen bevindt is bestand tegen AGA. Dus ook opzij. In de praktijk zie je dan ook dat tot boven de oren grafts worden uitgenomen (ook in geval van FUT).

In het algemeen kun je stellen dat vrijwel iedereen toch 4000 grafts kan missen in het donorgebied zonder dat het echt zichtbaar zal zijn. Al zijn er uitzonderingen met een dunne haarkrans waarbij 2000 misschien al de limiet is.

Met 4000 grafts kun je de uitdunning door FUE soms al wel voelen als je er met de hand door gaat. Je voelt dan de overgangen van dik naar dun. Meestal zal namelijk niet het gehele donorgebied gelijkmatig worden uitgeput, de randen blijven gespaard en die zijn dus dikker.
Bij meer dan 4000 ga je het met steeds grotere waarschijnlijkheid ook zien. Hoe erg dat is hangt vooral af van je gewenste kapsel en natuurlijk van de oorspronkelijke dichtheid.

Er zullen vast mensen zijn bij wie 10.000 grafts haalbaar is. Haarweblid Rise is daar met 10932 grafts een voorbeeld van.
Ja maar stel het maakt je helemaal niet uit dat het zichtbaar is dat de zijkanten bijna weg zijn. Stel je gaat er toch met een scheermes overheen, dat is 10000 grafts wel makkelijk mogelijk toch? Wellicht wel veel meer. Ik heb liever boven wat haar dan de zijkanten en als je het er toch afscheert dan kunnen ze zoveel eruit halen als ze willen. Het moet je alleen wel staan niet dat je straks eruit ziet als een of ander straattuig..

Ik denk dat alle haren van de zijkant en zon 4000 grafts van de achterkant echt een perfect resultaat gaat geven.. Superdichte haarlijn en een goede kop met haar bovenop. Mja ik ben een leek op dit gebied wellicht is het niet eens mogelijk.

Laatst gewijzigd door Memeber; 25 juli 2012 om 12:26
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 13:50   #9
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
je bent kaler dan ik, 5000grafts zou wel redelijk dekkend zijn maar verwacht geen wonderen.Fotos kunnen vertekend zijn, maar zoals antony het ook aanhaalde, je donorgebied ziet er niet zo super uit


ik zou zeggen, ga gewoon al eens op consult en zie eens wat die mensen u zullen adviseren

ps: 5000grafts kost ook een fortuin hoor in belgie of nederland.. hou daar ook rekening mee
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 16:07   #10
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ik denk zelfs dat je met 5000 grafts en een conservatieve haarlijn nog een vrij dun geheel krijgt. Ik zou eerder denken aan 6000+ om een redelijke dekking te krijgen. Dat zou in twee megasessies kunnen. Je zou ook kunnen denken aan een tussenoplossing met ca. 5000 grafts en aanvullend Toppik, dan kun je nog wel een aardige dikke bos creëren.

Maar zoals eerder genoemd, waarom niet scheren? Dat is denk ik echt een optie die het proberen waard is. Het kan echt goed staan, je krijgt er sowieso een jongere kop van. Beter dan dat je alleen de haarkrans ziet.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 19:40   #11
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Laten we hypothetisch gezien eens zeggen dat geld geen issue is.
Uiteraard is mijn spaarboekje ook niet unlimited, maar goed...

Ik kom op internationale fora ook wel eens BUE tegen... ofwel bodyhair...
Jammer dat het een beetje ongelijk is verdeeld bij mij, maar daar heb ik dan wel weer genoeg van

Iemand daar al bekend mee?

Ow ja, en niet dat ik me niet wil scheren, mar daar zie ik een beetje tegenop...
Hoe vaak moet je dat doen? Dat aangezien ik ook donker haar heb.
Ik heb nu al een 'schurfthekel' aan gewoon scheren...
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 21:34   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hier spreken we vaak van BHT, body hair transplantation. Niet heel veel mensen hebben dat ondergaan, maar onlangs kwam Hey69 met zijn verhaal. Bij hem zijn onder andere baardharen gebruikt.

En tja, moeten millimeteren is niet leuk. Kaal blijven is ook niet leuk. Je zult dingen tegen elkaar af moeten gaan wegen helaas. Keuzes maken en er het beste van maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2012, 23:41   #13
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hier spreken we vaak van BHT, body hair transplantation. Niet heel veel mensen hebben dat ondergaan, maar onlangs kwam Hey69 met zijn verhaal. Bij hem zijn onder andere baardharen gebruikt.
Interesting!!


Millimeteren heb ik niet zo'n moeite mee...
Scheren denk ik wel...
Er zijn keuzes...
1. Ik laat het hierbij en maak er inderdaad maar van wat het is en bespaar me een pallet centen.
2. Ik investeer (10-20k) dat wel, en ga er hopelijk een stuk op vooruit.
Ik kan wel keihard zeggen dat het me niets interesseert dat ik kaal ben, maar anders zat ik hier niet! Ik heb er geen complex van, laat me overal zien, sta op een podium met een band, etc... das het probleem niet! Ik wil het alleen (een stuk) beter maken voor mezelf!
Daarin is het motto, niet geschoten is mis... alhoewel dat natuurlijk dan wel een duur grapje zou zijn! Maar het moet toch een stuk beter kunnen!

kortom, ik wil eerst alle opties weten en ervaringen zien voordat ik die knoop doorhak! Consult is uiteraard een stap... maar voordat wil ik weten wat er op de markt is... dit wordt geen kleintje, daarvoor ook de vraag richting BHT. Die optie ga ik echt wel onderzoeken!!
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2012, 11:46   #14
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
ik heb je pm beantwoord.

begrijp me niet verkeerd maar als je al

". Ik investeer (10-20k) dat wel, en ga er hopelijk een stuk op vooruit."
zegt, dan stoort het je wel precies meer dan een beetje om kaal te zijn

zo een pak geld zou ik persoonlijk nooit uitgeven, maar ik hoef niemand zijn rekening te maken natuurlijk

informeer je goed , ga eens langs een kliniek hier in belgie zou ik zeggen
En als je nog vragen hebt, shoot away!
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2012, 21:07   #15
Prime_Minister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2012
Berichten: 9
Thanks voor PM Hey69...

Wat is storend.
Ik bekijk het meer als corrigerend. Nieuwe lak op de auto.
Er zijn genoeg mensen die hun gebit corrigeren of borstimplantaten (voor correctie, niet die van Pamela A.) laten zetten om een natuurlijke betere look te krijgen. Dat wil ik er mee bereiken. Dat doe ik voor mezelf, en voor mezelf zit ik dan wel mee. En daar heb best wat centjes voor over...
T.o.v. de buitenwereld heb ik geen verantwoording af te leggen!!
Ik ben ook niet bang voor commentaar, laat maar komen (zulke mensen snappen dat niet of zijn jaloers mijns inziens).

******

Heeft er trouwens iemand ervaring met leteral SLIT.
Er zijn natuurlijk een hoop technieken, en ze worden steeds verfijnder...
Daar maak ik me niet zo druk over...
Dat kan ik alleen maar doen over de hoeveelheid wat ik nog kan gebruiken om over te zetten!
Prime_Minister is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.