Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2012, 17:08   #1
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Wat vragen voor na HT

Aanstaande maandag onderga ik mijn eerste HT, 1500 grafts aan de voorkant. Ben 27 en heb welgeteld 10 haren op m'n voorhoofd staan, achterop ook lichtelijk kalend maar dat doet me niet zoveel.

Nu heb ik een aantal vragen over dingen die ik na mijn HT kan of moet doen.

1. Ik heb begrepen dat een aantal mensen hier calendula zalf gebruiken met goede resultaten. Vanaf welke dag zou ik dit kunnen gaan gebruiken?

2. Ik doe m'n haren al jaren met een tondeuse, kan ik dit na een week of wat gewoon weer doen? Ik hou m'n haar kort en wil het wel redelijk egaal houden.

3. Mijn vriendin zegt dat ze de roodheid na mijn HT best weg kan werken met wat make-up, nou sta ik overal voor open maar is dit ook wel goed voor je hoofdhuid? Als alle korstjes weg zijn uiteraard.

4. Kan ik na een week of 2 alsnog camouflage producten blijven gebruiken? Of dit niet schadelijk is voor de nieuwe haren etc.

Bedankt
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 18:40   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Hallo,

Je zult van de kliniek een brief krijgen met wat je wel en niet moet doen.

Het beste is om de eerste 4 weken de hoofdhuid met rust te laten, het zal per persoon verschillen hoe rood de huid wordt. Bij mij was dit na 2 weken al weg en zijn bijna alle getransplanteerde haren blijven doorgroeien.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 19:27   #3
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Ik heb alle documentatie van de arts al gehad, maar daar stond niks in over de door mijn gestelde vragen..
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 19:35   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
1. Ik gebruikte het dag 3 al, als de wondjes dicht zijn kan bijna niks van buitenaf de haarwortels meer deren (alleen 'kracht' ... wrijven, stoten, trekken). Dag 4 was ik daardoor korstjesvrij.

2. Tondeuse valt in de categorie 'kracht'. Grote kans op stoten en trekken. Maar na een week zou zelfs dat de nieuwe haren niet meer mogen deren.

3. Zoals ik al zei, als de wondjes weer dicht zijn kan bijna niks de haarwortels meer deren. Maar de huid blijft natuurlijk wel gevoelig, het is niet voor niets rood. Kies een kwalitatief goede makeup. Ik heb zelf 'nude skin' van Dior gebruikt, ideaal spul.

4. Na twee weken kun je alles weer. Je moet alleen misschien nog voorzichtig zijn met ballen koppen of je knar stoten tegen keukenkastjes
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 22:52   #5
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jevo Bekijk bericht
Aanstaande maandag onderga ik mijn eerste HT, 1500 grafts aan de voorkant. Ben 27 en heb welgeteld 10 haren op m'n voorhoofd staan, achterop ook lichtelijk kalend maar dat doet me niet zoveel.

Nu heb ik een aantal vragen over dingen die ik na mijn HT kan of moet doen.

1. Ik heb begrepen dat een aantal mensen hier calendula zalf gebruiken met goede resultaten. Vanaf welke dag zou ik dit kunnen gaan gebruiken?

2. Ik doe m'n haren al jaren met een tondeuse, kan ik dit na een week of wat gewoon weer doen? Ik hou m'n haar kort en wil het wel redelijk egaal houden.

3. Mijn vriendin zegt dat ze de roodheid na mijn HT best weg kan werken met wat make-up, nou sta ik overal voor open maar is dit ook wel goed voor je hoofdhuid? Als alle korstjes weg zijn uiteraard.

4. Kan ik na een week of 2 alsnog camouflage producten blijven gebruiken? Of dit niet schadelijk is voor de nieuwe haren etc.

Bedankt
Ik heb Calendula zalf gebruikt vanaf week 2 tm week 4, maar ik had niet het idee dat het iets hielp tegen de roodheid. Zo te lezen werkt het goed om de korstjes er af te krijgen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Net als jij milimeter ik ook mijn haar maar na een HT is het wel lekker om het te laten groeien tot in ieder geval 1cm ofzo, zodat het donorgebied niet zichtbaar is. Daarom hoefde ik pas na 3-4 weken met de tondeuse aan de slag te gaan en dat ging prima.

Naar aanleiding van berichten van Anthonie en anderen heb ik ook de Diorskin foundation gebruikt en dat werkt vrij goed inderdaad. Je moet de mineral fluid variant hebben met een pompje (45 euro ofzo). Die foundation heb ik ongeveer 6/7 weken lang gebruikt totdat de roodheid niet langer zichtbaar was (2,5 maand na de HT).
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 23:17   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe goed calendulazalf echt werkt tegen roodheid. Het zou de genezing van snijwondjes moeten bevorderen, maar goed, het kan best genezen zijn en toch nog wat rood. Ik heb het zelf ook niet heel langdurig gebruikt, eigenlijk tot de tube op was. Het is erg vette zalf. Ik denk ook dat dat de reden is dat korstjes snel weg zijn ... je weekt ze los met de zalf.

Tegen het rode heb ik de eerste keer vanalles geprobeerd, tot aan Elmex Sensitive toe (helpt altijd prima bij rode bultjes na het scheren). Maar ik vrees dat je het gewoon de tijd moet geven en tot die tijd moet proberen het te camoufleren of te verstoppen. Zoals Websenior ook zegt, je kunt misschien de eerste maand je haar even wat langer laten groeien om die reden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 13:59   #7
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Bedankt voor de reacties.

De calendula zalf wil ik ook alleen maar gebruiken tegen de korstjes en niet tegen de roodheid. Denk dat je daaraan inderdaad niet veel kan doen.

En producten als Toppik/Fullmore/Volluma is dat veilig te gebruiken laten we zeggen 2 weken na je HT? Omdat je dit er toch goed uit moet wassen enzo. Want dat gebruik ik nu ook en het lijkt mij dat dat de roodheid ook wel een beetje kan verbergen.
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 14:58   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jevo Bekijk bericht
En producten als Toppik/Fullmore/Volluma is dat veilig te gebruiken laten we zeggen 2 weken na je HT? Omdat je dit er toch goed uit moet wassen enzo. Want dat gebruik ik nu ook en het lijkt mij dat dat de roodheid ook wel een beetje kan verbergen.
De producten die je noemt dringen totaal niet in de huid door. Ze blijven aan het oppervlak. Ik zie dus geen enkele reden waarom je die niet zou kunnen gebruiken. En na twee weken mag je echt wel een beetje schrobben hoor!

Je moet je transplantatiegebied eigenlijk beschouwen als een pas genezen schaafwond. De huid is nog een beetje gevoelig en kwetsbaar, dus zul je er niet mee in de zon gaan en je zult er niet al te snel agressieve middelen op moeten smeren (een chemische peeling, permanentvloeistof, alles wat kan 'branden'). Niet dat het persé je haarwortels beschadigt, maar vooral omdat de roodheid dan alleen maar langer en langer blijft ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 15:40   #9
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Oke das mooi, want ik heb achterop nog wel wat te verbergen

Kan je trouwens zonder problemen gewoon naar huis rijden na de behandeling? Ik moet een uur rijden.
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 16:31   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jevo Bekijk bericht
Oke das mooi, want ik heb achterop nog wel wat te verbergen

Kan je trouwens zonder problemen gewoon naar huis rijden na de behandeling? Ik moet een uur rijden.
Het wordt vrij algemeen afgeraden.

Maar ik ben zelf steeds wel gewoon naar huis gereden. Geen enkel probleem en voor mij betekende het een rit van ruim anderhalf uur. Ik nam overigens geen kalmerende pillen aan, alleen tegen het eind van de behandeling een pijnstiller.

Je bent trouwens wel erg op de valreep met deze vraag! Als je nu nog iemand moet regelen om voor je te rijden of als je een hotel wilt boeken, dan moet je opschieten!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 17:09   #11
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Nou het vervoer is al geregeld, ik kan alleen kiezen voor zelf rijden of dat ik word weggebracht en opgehaald.. Ik rij ook al jaren 150 a 200km per dag dus ik denk dat het wel moet lukken. En anders vraag ik wel om een flinke pijnstiller

Hoe lang duurt 1500 grafts gemiddeld? Ik ga overigens naar Dr. de Reys in België.
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 19:19   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jevo Bekijk bericht
Hoe lang duurt 1500 grafts gemiddeld? Ik ga overigens naar Dr. de Reys in België.
Het hangt enorm af van de behandelaar. In Turkije zijn er klinieken die zulke aantallen in 3 uur doen als ik de verhalen mag geloven.

Maar hier in de Benelux zal het al snel een groot deel van een werkdag kosten, een uur of 6. Volgens doet De Reys het meeste werk eigenhandig en met een beperkt aantal assistenten. Het zou dus wel iets langer kunnen duren nog.

Overigens, als ik de luxe had gehad om gebracht en gehaald te worden, dan had ik het wel geweten!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 11:59   #13
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Ik zit ook te twijfelen wat te doen.
Ik word ik November bij Prohair 2 dagen behandeld en het is een rit van 1,5 uur naar huis.
Het liefst slaap ik in mijn eigen bed natuurlijk en met zo'n hoofd in t verband bij een hotel in te checken vind ik ook zo wat
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 12:19   #14
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Prohair zal je toch wel verwijzen naar een hotel waar geregeld klanten van hun komen. Die zijn dus gewend aan mensen met bloederige hoofden...haha
Vraag me trouwens af of je wel verband om je hoofd hebt. Volgens mij zie je dat alleen bij die turkse klinieken. Gewoon aan de open lucht heelt het het beste.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 12:24   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harbour Bekijk bericht
Ik zit ook te twijfelen wat te doen.
Ik word ik November bij Prohair 2 dagen behandeld en het is een rit van 1,5 uur naar huis.
Het liefst slaap ik in mijn eigen bed natuurlijk en met zo'n hoofd in t verband bij een hotel in te checken vind ik ook zo wat
Het is erger, je wonden worden niet afgedekt met een verband, je komt met een bebloedde kop binnen

Maar voor een behandeling van 2 dagen zou ik niet heen en weer rijden als ik jou was. Bij Prohair kunnen ze je vast wel een hotel in de buurt aanraden waar men gewend is aan het onderbrengen van hun klanten. En anders zit er bij de haven een Formule 1, heb je helemaal niet met personeel te maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.