Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2012, 17:08   #1
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Wat vragen voor na HT

Aanstaande maandag onderga ik mijn eerste HT, 1500 grafts aan de voorkant. Ben 27 en heb welgeteld 10 haren op m'n voorhoofd staan, achterop ook lichtelijk kalend maar dat doet me niet zoveel.

Nu heb ik een aantal vragen over dingen die ik na mijn HT kan of moet doen.

1. Ik heb begrepen dat een aantal mensen hier calendula zalf gebruiken met goede resultaten. Vanaf welke dag zou ik dit kunnen gaan gebruiken?

2. Ik doe m'n haren al jaren met een tondeuse, kan ik dit na een week of wat gewoon weer doen? Ik hou m'n haar kort en wil het wel redelijk egaal houden.

3. Mijn vriendin zegt dat ze de roodheid na mijn HT best weg kan werken met wat make-up, nou sta ik overal voor open maar is dit ook wel goed voor je hoofdhuid? Als alle korstjes weg zijn uiteraard.

4. Kan ik na een week of 2 alsnog camouflage producten blijven gebruiken? Of dit niet schadelijk is voor de nieuwe haren etc.

Bedankt
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 18:40   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Hallo,

Je zult van de kliniek een brief krijgen met wat je wel en niet moet doen.

Het beste is om de eerste 4 weken de hoofdhuid met rust te laten, het zal per persoon verschillen hoe rood de huid wordt. Bij mij was dit na 2 weken al weg en zijn bijna alle getransplanteerde haren blijven doorgroeien.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 19:27   #3
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Ik heb alle documentatie van de arts al gehad, maar daar stond niks in over de door mijn gestelde vragen..
Jevo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2012, 19:35   #4
AnthonieH
Moderator