Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2006, 03:03   #31
BobRoss
Dunner haar op kruin.
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Berichten: 12
Is het zo dat kale(nde) mannen altijd borsthaar hebben?

Wie van de kale(nde) mannen op dit forum heeft borsthaar?
BobRoss is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 09:28   #32
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
ik!! ook al haal ik het deels weg
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 10:10   #33
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Er is nooit een verband aangetoond tussen kaal zijn en (hoeveelheid) borsthaar hebben.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 10:59   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik weet het niet, maar het zou me niets verbazen als er een genetische link bestaat tussen de aanleg voor AGA en de aanleg voor lichaamsbeharing. Dat is puur gebaseerd op observaties om me heen.

Als je bijv. kijkt naar mijn familie zie je dat de mensen zonder (zware) lichaamsbeharing niet kaal worden, en de mensen met lichaamsbeharing wel. Ikzelf ben ook in redelijke mate behaard aangelegd en heb AGA. Als je kijkt naar andere bevolkingsgroepen gaat het verhaal ook op: onder Aziaten en Afrikanen komt kaalheid minder vaak voor en zij hebben doorgaans ook minder lichaamsbeharing.

Het zou dus kunnen dat deze twee genen op de een of andere manier gekoppeld zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 11:20   #35
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Een hoog testosteron gehalte kan al zorgen voor meer lichaamsbeharing.

Zag gisteren toevallig bij Opera Winfrey een vrouw die was opgebouwd tot man. Die had flink wat borsthaar gekregen, en had ook een flinke inhammen met een mannelijk patroon. Kan misschien zijn dat deze expres gemaakt waren, maar ze kregen wel hormonen dacht ik.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 12:05   #36
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik ben ook wat behaard en toen ik fina nam moest ik me heel weinig scheren.
Dit was wel een leuke bijwerking .
Normaal om de 4 dagen scheren dan om de 8 dagen of meer.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 14:05   #37
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Ik ben ook wat behaard en toen ik fina nam moest ik me heel weinig scheren.
Dit was wel een leuke bijwerking .
Normaal om de 4 dagen scheren dan om de 8 dagen of meer.
Heb je het nu over je borsthaar of je baardhaar?

Ik ervaar overigens ook dat mijn lichaamsbeharing minder lijkt te zijn geworden sinds ik fina slik.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 19:15   #38
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
Ik ken genoeg mensen die enorm behaard zijn (rug en borst) met een NW1 en ik ken ook genoeg mensen die vrijwel niet behaard zijn en toch AGA hebben. Echter, over het algemeen valt het me wel op dat mensen die behaard zijn relatief meer last hebben van AGA en andersom, maar dit is puur wat ik om me heen zie. Ik denk dus dat er geen oorzakelijk verband is tussen AGA en lichaamsbeharing, maar dat er dus een derde factor is die dit beïnvloed en dan alleen onder bepaalde omstandigheden. Blijft vreemd ras die mensen.
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 19:53   #39
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Heb je het nu over je borsthaar of je baardhaar?

Ik ervaar overigens ook dat mijn lichaamsbeharing minder lijkt te zijn geworden sinds ik fina slik.
Ik heb het over baardhaar. Op ander haar(wel haar van m'n hoofd ) heb ik niet gelet dus ik kan er moeilijk iets over zeggen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2006, 01:42   #40
thorst
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2006
Berichten: 24
Lichaamsbeharing & AGA

Hallo,

wel leuk om dit allemaal te lezen. Ik heb zelf ook AGA en veel borsthaar. Bij mijn vader en broer hetzelfde.. Negers hebben bijna nooit lichaamshaar maar ik zie er ook nooit één met een kale kop. O nee, ik ken er wel één met een kale kop. Maar toevallig heeft deze wel borsthaar!! Als ik zo om mij heen kijk lijkt het wel alsof er een verband is tussen lichaamsbeharing en AGA.

Maar goed. Vandaag was eigenlijk wel een grote dag voor mij, want ik heb mijn eerste pilletje genomen. 1/4 proscar om precies te zijn. Kaal ben ik nog niet maar het wordt wel dunner bovenop mijn hoofd en zie het met de dag dunner worden. Op mijn haargrens vallen ook veel doden. Die arme gekrompen oudjes trek je er zo uit. Nu maar hopen dat het gaat aanslaan!!

Laten we maar hopen dat de theorie van Rick klopt, want op nare bijwerkingen zit ik eigenlijk niet wachten.

Groetjes
thorst is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2006, 19:36   #41
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Ik heb ook verschrikkelijk veel borsthaar en ook op mijn rug wat zitten, maar niet zo gek veel baardhaar, ik scheer me maar 1 x per week. Het rare is dat mijn broertje welgeteld 1 (!) borsthaar heeft (en nog een haarlijn van een 12jarig jongetje )
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 01:25   #42
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Kaalheid wordt veroorzaakt door DHT,
DHT zorgt ook voor lichaamsberharing.

Dus daar zit een verband.

Maar.... iemand met veel DHT hoeft nog niet kaal te worden. Het ligt er simpelweg aan of je erfelijk met AGA bent belast of niet.

Dus:
  • Iemand met veel DHT en met de erfelijke belasting van AGA wordt waarschijnlijk op vroegere leeftijd kaal en heeft meer lichaamshaar dan iemand met weinig DHT.
  • Iemand met weinig DHT en met de erfelijke belasting van AGA wordt waarschijnlijk op latere leeftijd kaal en heeft minder lichaamshaar dan iemand met weinig DHT.
Natuurlijk heeft de snelheid waarmee AGA zich voltrekt ook te maken met de gevoeligheid van de androgeenreceptoren, maar ik denk dat je dit in z'n algemeenheid toch wel kunt stellen.

Ik denk dus dat de hoeveelheid lichaamshaar alleen iets zegt over hoe SNEL je kaal wordt, maar niet OF je kaal wordt. Want ik geloof niet dat mensen met veel lichaamshaar vaker AGA hebben dan mensen zonder lichaamshaar.

Edit: ik bedenk me nu dat de gevoeligheid voor lichaamsbeharing natuurlijk ook erfelijk bepaald wordt...


Hier kan ik het nog niet helemaal mee eens zijn. In mijn familie komt heel weinig kaalheid voor. Bijna al mijn neven en nichten hebben een mooie volle bos haar. Mijn tantes en ooms zeker. Mijn vader was ook niet vroeg kalend en mijn moeder is 65 slikt al jaren de grootste troep aan medicijnen en heeft nog een hele volle bos haar. Niemand is overdreven behaard, ik gelukkig ook niet ... maar volgens de dermatoloog heb ik wel AGA. Zelf hoop ik nog op een TE maar goed dat zal de tijd uitwijzen. Wat ik wel weet is dat er hier op haarweb meer wijsheid zit dan bij sommige dermatologen. Maar dat is een ander onderwerp,
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 09:16   #43
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
[/color]

Hier kan ik het nog niet helemaal mee eens zijn. In mijn familie komt heel weinig kaalheid voor. Bijna al mijn neven en nichten hebben een mooie volle bos haar. Mijn tantes en ooms zeker. Mijn vader was ook niet vroeg kalend en mijn moeder is 65 slikt al jaren de grootste troep aan medicijnen en heeft nog een hele volle bos haar. Niemand is overdreven behaard, ik gelukkig ook niet ... maar volgens de dermatoloog heb ik wel AGA. Zelf hoop ik nog op een TE maar goed dat zal de tijd uitwijzen. Wat ik wel weet is dat er hier op haarweb meer wijsheid zit dan bij sommige dermatologen. Maar dat is een ander onderwerp,
Snoeteke,

Ook ik ben gezegend met aga terwijl dit in mijn familie (vader/moeder/ooms/tantes etc.) sowieso bij de vrouwen al helemaal niet voorkomt en bij de mannen slechts een enkeling. Het is soms gewoon de pech die je treft van de genen...en volgens mij in comb. met verhoogde gevoeligheid voor je eigen testosteron in misschien door a.c. gebruik?
Het is komt ook steeds vaker voor vrouwen die IVF therapie hebben hebben ondergaan...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 01:58   #44
david.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Een hoog testosteron gehalte kan al zorgen voor meer lichaamsbeharing.

Zag gisteren toevallig bij Opera Winfrey een vrouw die was opgebouwd tot man. Die had flink wat borsthaar gekregen, en had ook een flinke inhammen met een mannelijk patroon. Kan misschien zijn dat deze expres gemaakt waren, maar ze kregen wel hormonen dacht ik.


Hey, ik zag die aflevering van Opera ook. Die vrouw die werd omgebouwd tot man, had behoorlijk veel, gepigmenteerd DIK haar. Niet alleen in het gezicht maar ook op het hoofd. Wij als man, kunnen die hormonen of een deel van die hormonen ook gebruiken zodat onze haargroei opgang komt. Ookal werkt het in het gezicht, je zou het altijd kunnen transplanteren. En dan blijft het voor altijd. Ze gebruikte injecties met '' mannen hormoon ".
david. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 01:09   #45
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Ik ben 21 jaar en vrij zwaar behaard, flink borsthaar, beenhaar, okselhaar, maar dan weer niet zo veel op mijn armen. Baardgroei had ik al erg vroeg, zelfde geld voor borsthaar. In principe zou ik me elke dag moeten scheren maar doe dit niet in verband met een gevoelige huid. Om de drie dagen kan het nog, doe ik het vaker, dan krijg ik uitslag en een branderige huid.
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag
EnWeeDrie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit TTM niet gewoon tussen de oren? RudeF TTM - Algemeen 19 23 november 2005 21:37
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Relatie tussen haaruitval en slapen Biljartbal AGA - Algemeen 27 10 december 2004 12:19
Artikel: Verband tussen kaalheid en hartziekten Chris AGA - Algemeen 0 13 september 2002 22:09
verband tussen Baardgroei en Hoofhaar uitval Bart -bold AGA - Algemeen 11 18 maart 2002 16:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.