Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2010, 14:13   #136
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Een update:

Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest, helaas was mijn 2% minox flesje gebroken in m'n koffer dus heb ik het gebruik niet door kunnen zetten. Inmiddels had ik de 2% ongeveer 3 weken gebruikt op de inhammen. Finasteride heb ik uiteraard gewoon doorgeslikt. Ik heb het idee dat mijn haar weer langzaam richting die NW2 gaat die ik had, alhoewel het kleine haren betreffen waarvan ik geen idee zijn of ze terminaal zijn of niet. Nu zit ik wel met het dilemma of het (bedachte) resultaat te wijten kan zijn aan 3 weken 2% minox (op dit moment dus een maand gestopt)? Of is het gewoon teruggroei van de fina waarvan ik nu in maand 5 zit?

Bedankt!

Laatst gewijzigd door Sebastien; 11 augustus 2010 om 14:17
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2010, 11:47   #137
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
iemand een idee?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2010, 15:44   #138
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Teruggroei door fina lijkt mij onwaarschijnlijk, vooral omdat je dat pas 4½ maand slikt.
Teruggroei door minox 2% gedurende slechts 3 weken, lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar wel mogelijk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2010, 11:22   #139
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Inmiddels net een half jaar lang aan de finasteride, het blijft zo lastig om in te schatten welke kant het op gaat. In het ene licht lijk ik slechts een mannelijke haarlijn te hebben, in het andere gaat het al richting nw2.5. Er valt naar mijn idee niet meer zo veel uit maar ik probeer ook minder te tellen, haar voelt dikker aan maar dat kan ook omdat het korter is geknipt. In ieder geval is er geen grote achteruitgang te bespeuren en misschien dat de haartjes bij mijn haarlijn nog terminaal worden. Ik heb daar een scheiding lopen dus daarom staan die naar beneden. Vanwege het feit dat mn haar nu korter is is het lastig om nog mijn kruin terug te vinden, als mijn haar helemaal nat is kan je nergens hoofdhuid oid zien, nog niet diffuus denk ik zo.

foto's verwijderd

Ik wil wachten tot ik een jaar fin gebruik en dan evalueren of ik aan de minox wil ja of nee. Voorlopig probeer ik het meer van me af te zetten, daarom ben ik ook minder actief. Goed gesprek gehad met iemand met een haarwerk en eventueel zou dat nog een last resort zijn. Mijn AGA is volgens mij zeer langzaam, daarom heb ik de achteruitgang nooit gemerkt. Hier is een foto van mijn haar op 15 jarige leeftijd, het wordt al iets dunner en het haar aan de zijkanten is nooit erg sterk geweest.

foto's verwijderd

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 27 februari 2012 om 20:41 Reden: fotos verwijderd
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2010, 12:24   #140
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zo'n gezonde kop met haar zie je zelden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2010, 17:28   #141
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Dankje hanna!
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2010, 17:02   #142
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
Dit is een enorme verbetering! Ik ben net ook aan de fina begonnen en ben ook bang dat mijn inhammen eerst groter worden door de shedding, maar bij jou komt alles weer terug zo te zien. Komt dit door de fina of de minox?
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2010, 17:34   #143
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik gebruik al dik 3 maanden geen minox meer. Daarnaast was mijn gebruik van 2% slechts 3 weken.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2010, 18:08   #144
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
Ik hoop dat ik ook zo goede resultaten als jou boek. Zo te zien lijkt het niet veel anders dan toen je 15 was.
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2010, 18:40   #145
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
dat is echt geen hogere haarlijn dan NW2.....

http://www.baldingblog.com/2010/10/2...arsh-lighting/
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 11:36   #146
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Om eerlijk te zijn vind ik dit topic nogal getuigen van aanstel gedrag + obsessie. Je haar ziet er nog echt prima uit, daarnaast zijn de haren zelf ook mooi stijl en gezond. Ik snap dat je het niet ziet zitten om haarverlies te moeten ondergaan maar ik zie hier echt geen NW2 in. Nauwelijks NW1, ik vraag me dan ook af of je niet een beetje te ver doorschiet in dit alles. Een deel van de strijd tegen AGA is het accepteren van de situatie en de toekomst.
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 13:07   #147
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door magnetron01 Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn vind ik dit topic nogal getuigen van aanstel gedrag + obsessie. Je haar ziet er nog echt prima uit, daarnaast zijn de haren zelf ook mooi stijl en gezond. Ik snap dat je het niet ziet zitten om haarverlies te moeten ondergaan maar ik zie hier echt geen NW2 in. Nauwelijks NW1, ik vraag me dan ook af of je niet een beetje te ver doorschiet in dit alles. Een deel van de strijd tegen AGA is het accepteren van de situatie en de toekomst.
Foto's van hierboven zien er perfect uit eigenlijk.

Zijn eerste post en foto's, geeft een iets duidelijker beeld.

http://i42.tinypic.com/2wf5kdu.png

Ik kan wel begrijpen dat hij het in de gaten houdt en vind dat er geen sprake is van aanstel gedrag/obsessie. Ziet het er slecht uit ? Allerminst...maar goed er zit ook een grijs gebied tussen. Tis niet altijd slecht of goed.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 13:17   #148
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Mijn punt is: Als hij zich nu al zo druk maakt over een minuscuul stuk, hoe moet het dan als blijkt dat hij echt nw2 is/wordt? Het heeft echt te maken met acceptatie en ergens ook een huid kweken imo. De garanties zijn er gewoon niet, zowel in positief als in negatief opzicht.
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 13:36   #149
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ja maar het begin stadium is nu net zo'n belangrijk stadium dat je je ermee moet gaan bezighouden wil je niet nog verder kaal worden. Ik denk dat hij hier ook wel voor tekent tot aan zijn 70e, maar hij vreest dat dat hem niet gaat worden.

Garanties zijn er zeker niet nee. Hij kan idd wel op zijn gat gaan zitten en gaan afwachten. Die huid gaan kweken die jij voorstelt, maar hij wilt niet verder 'kaal' worden, anders zat hij hier niet.

Uiteraard heb ik ook regelmatig dat ik denk, stel je niet aan, maar dan is er ook echt niks aan de hand.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2010, 14:07   #150
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik zal toch even reageren, ik ben het met je eens dat het op dit moment nog niet erg is. En als ik dit voor altijd zou kunnen behouden dan klap ik uitelkaar van geluk haha. Er is overigens wel heel wat recessie hoor, verder dan een NW2. Het is nu inderdaad allemaal wat dikker geworden door de finasteride. Ik ben iemand die vrij onzeker is van karakter, daar zal ik niet omheen draaien, maar de schrik die er de eerste paar maanden inzat voelde als een soort rouwproces. Naarmate de tijd verstrijkt gaat het steeds beter, maar de klap aan het begin was gewoon zwaar omdat ik dat totaal niet had verwacht met 19 jaar. Anoniem gevoelens uiten was wel eens lekker hier op haarweb, al denk ik wel dat wanneer ik het terug lees dat het veeeeeel te dramatisch was.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 15:21
aantal vragen over Aga helhaar1 AGA - Algemeen 2 11 april 2009 11:18
5 beste FUE klinieken/doctoren en 2 andere vragen Henk-yo Chirurgische behandelingen 47 4 juni 2007 19:13
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23
Aantal vragen ( ter verduidelijking ) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 13:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.