Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2012, 21:38   #1
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Cool Mijn start met Minox/Finas (incl. foto's)

Hoi mede-forummers,

Ben een paar maanden geleden op deze website beland na wat google werk. Na wat meelezen - nu net geregistreerd, en dus ook poster.

Wat is mijn situatie?
Ik ben een man van 29 jaar die eigenlijk weinig te klagen heeft gehad over zijn haar. Boven op mijn hoofd is altijd iets dunner geweest dan de rest, maar door de krullen viel dit simpelweg niet op. De laatste anderhalf jaar wordt het steeds iets dunner - iets wat je vooral ziet als je onder een spot staat of als het nat is. Mijn moment van echt besef was een buitenlandse collega die ineens heel enthousiast riep dat ik kaal aan het worden was.. (eerlijkheid zit gelukkig in sommige culturen - al is het af en toe confronterend haha)
Het gaat om kaalheid boven op mijn hoofd. Het haar is hier gewoon een stuk dunner en schijnt inmiddels door bij het juiste licht/hoek. Ik heb mijn haar altijd wat langer/warrig gehad waardoor het best lang te bedekken was zonder al te veel moeite. In de familie komt kaalheid voor, mijn broer en mijn vader hebben beiden last van dun/kalend haar. Omdat mijn haar altijd anders was qua structuur en dikte hoopte ik de dans te ontspringen.

Ik heb lang nagedacht of ik foto's moest plaatsen, omdat je een groot deel van je privacy opgeeft. Aan de andere kant maakt dit het oordelen makkelijker en merk ik dat ik zelf ook altijd veel aan deze foto's heb gehad. Judge for yourself (3 foto's onder de spot in de badkamer – kwaliteit is matig door matige camera op de telefoon).

Wat is mijn plan van aanpak?
Ik stond een beetje op een crossroad – bestel ik een tondeuze of bestel ik een voorraadje Finasteride en Minoxidil? Ik heb besloten om eerste het laatste te proberen, het een half jaar te geven en dan te zien of ik vooruitgang boek. Iedereen is een beetje ijdel, dus liever met haar dan zonder. Mocht het echt niet anders zijn dan kan ik me daar ook best bij neerleggen. Ik denk dat het nu nog op een punt is waarop ik er iets aan kan proberen te doen.

Wat heb ik aangeschaft?
Via eBay heb ik via ewong2004 12 maanden Kirkland Minox 5% besteld, schade 63 dollar incl. shipping .

Via InhousePharmacy.biz heb ik 180 tabletten Finpecia (Finasteride) uit India besteld, schade 82 dollar en een beetje incl. shipping.

Ik slik af en toe wat vitamine B voor energie, dus daar ga ik gewoon mee door.

Klaar voor de start?
Anderhalve week geleden kreeg ik de minox binnen. Ik ben meteen gestart met het gebruiken en dat gaat redelijk. In de weekenden merk ik dat ik het niet altijd red en ben gebruik het dan soms eens per dag in plaats van twee maal.
Mijn ervaring is dat de Kirkland je haar wat vettig/plakkeriger maakt dan het eigenlijk is. Ook lijkt het na het aanbrengen dat de situatie erger is dan zonder, omdat het haar een beetje aan elkaar blijft plakken. Met wat rust en daarna wax gaat het echter prima. De huid is iets gevoeliger, maar so far so good…

Vandaag kreeg ik van de postbode de Finasteride. Ik zal deze dagelijks gaan slikken.

Wat nu?
Ik zal me gaan houden aan mijn nieuwe regime en hoop over een maand of 2 te kunnen melden of het daadwerkelijk iets uit maakt voor mij. Wellicht handig voor anderen die in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Zijn er nog tips/tricks/vragen/opmerkingen van mensen met meer ervaring of mensen met gelijke kaalheid? Input en meeleven wordt gewaardeerd ;-)

To be continued…
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WP_000204.jpg‎ (132,5 KB, 1346x gelezen)
Bestandstype: jpg WP_000202.jpg‎ (132,8 KB, 1541x gelezen)
Bestandstype: jpg WP_000203.jpg‎ (132,9 KB, 1263x gelezen)
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:03   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dooie mol Bekijk bericht
Wat nu?
Ik zal me gaan houden aan mijn nieuwe regime en hoop over een maand of 2 te kunnen melden of het daadwerkelijk iets uit maakt voor mij. Wellicht handig voor anderen die in hetzelfde schuitje zitten als ik.

Zijn er nog tips/tricks/vragen/opmerkingen van mensen met meer ervaring of mensen met gelijke kaalheid? Input en meeleven wordt gewaardeerd ;-)

To be continued…
Met 2 maanden zul je weinig te melden hebben. Tenzij je minder leuke dingen bemerkt. Bijwerkingen, heftige shedding. Men gaat er meestal van uit dat je pas met 6 maanden met wat zekerheid kunt zeggen of de middelen werken.

Overigens denk ik (kijkend naar je foto's) dat jij een goede kandidaat voor succes

Een tip kan zijn om ook op andere fronten aan je uiterlijk te werken. Ander kapsel, nieuwe sport, nieuwe look qua kleding. Even je gedachten op wat anders richten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:24   #3
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Met 2 maanden zul je weinig te melden hebben. Tenzij je minder leuke dingen bemerkt. Bijwerkingen, heftige shedding. Men gaat er meestal van uit dat je pas met 6 maanden met wat zekerheid kunt zeggen of de middelen werken.

Overigens denk ik (kijkend naar je foto's) dat jij een goede kandidaat voor succes

Een tip kan zijn om ook op andere fronten aan je uiterlijk te werken. Ander kapsel, nieuwe sport, nieuwe look qua kleding. Even je gedachten op wat anders richten.
Ik verwacht ook geen wonderen na 2 maanden, maar wellicht interessant om een tussenstand te geven. Geen nieuws is ook nieuws

Met mijn zelfbeeld of vertrouwen is weinig mis. Dat ik geen 50 word met met een volle bos krullen heb ik me ook al bij neergelegd. Ik zou het alleen fijn vinden om dit soort problemen naar de tweede helft van mijn 30er jaren te duwen. Zo niet, dan moet ik maar veel geld gaan verdienen haha..

Dank voor de input in ieder geval!
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 22:30   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dooie mol Bekijk bericht
Met mijn zelfbeeld of vertrouwen is weinig mis. Dat ik geen 50 word met met een volle bos krullen heb ik me ook al bij neergelegd. Ik zou het alleen fijn vinden om dit soort problemen naar de tweede helft van mijn 30er jaren te duwen. Zo niet, dan moet ik maar veel geld gaan verdienen haha..
Ik bedoelde het ook niet om je zelfbeeld te veranderen. Als je net met middelen begint, dan gaat het nooit snel genoeg. Onvermijdelijk raak je wat moe of teleurgesteld na een paar maanden. Je ziet dan ook regelmatig dat mensen een poging met medicatie dan ook niet lang genoeg volhouden om echt resultaat te kunnen zien. Ze zien geen resultaat en vertalen dat als 'het werkt niet' of -omdat ze met een vergrootglas naar hun situatie kijken- 'het wordt alleen erger'. Zonde. Daarom kan het helpen om de aandacht af te leiden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 15:19   #5
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Ik ben nu bijna door mijn eerste flesje minox heen en ongeveer 2 weken bezig met Finas. Tijd voor een kleine update.

Het bekende shedding effect is inmiddels een paar dagen hier ingetreden. Dit valt helemaal op tijdens het studeren, witte bladzijden waar haren op zitten.

Ik begreep dat shedden gezien moet worden als iets positiefs, kan dit daarmee ook betekenen dat ik over een maand de eerste resultaten kan zien of is dat iets te positief/kort door de bocht?
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 21:29   #6
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Hoi Dooie mol,

Graag wil ik nog even melden dat ik je post met foto's moedig vind.
En ik wil je succes wensen in de strijd.

Qua shedding, ja dat kan een teken zijn dat er nieuwe haren gaan doorkomen die de oude vervangen.
In mijn eigen situatie vind ik het ontzettend moeilijk om te achterhalen of er sprake is van shedding of dat het 'gewoon' haaruitval is.

Ik denk dat 1 maand nog wel wat kort is om resultaat te verwachten. Haren kunnen een heel tijd (orde van weken) in de rustfase gaan, en zelfs als ze vrij snel weer opnieuw groeien, dan moeten ze nog een afstandje afleggen om voor het eerst zichtbaar te worden aan de oppervlakte.
Dus gewoon volhouden en kijken wat het je brengt!

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 15:53   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik denk dat als finasteride wel aanslaat bij jou, je weer een dikke bos krijgt. Je hebt nog overal haar dus ik gok op DPA, beetje zelfde situatie als mij, echter bij mij blijkt finasteride niet super te werken. Ik ga binnenkort overstappen op duta, maar goed ook daar ben ik erg sceptisch over. We zullen zien!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 10:07   #8
partymarty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2012
Berichten: 14
Succes ! Hoop dat de shedding meevalt
partymarty is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2012, 15:54   #9
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Inmiddels door mijn eerste drie stripjes Finasteride heen (30 stuks), dus ongeveer een maand bezig. Tijd voor een korte update.

Aan het einde van mijn eerste flesje Minoxidil kreeg ik last van schilfervorming in mijn haar. Ik was bang voor een allergie tegen de PPG en dat ik vast zou zitten met 11 flesjes Kirkland. Gelukkig was het met het openen van het tweede flesje bijna helemaal verdwenen. Iemand enig idee of dit toeval is of een verband kan hebben?

Dan de shedding, die is gelukkig terug naar het oude niveau. Ik heb denk ik een week gehad waarin er echt een hoop haar uit viel wat ongeveer in de derde week na het starten met Minoxidil begon.

Het regime valt redelijk makkelijk vol te houden - hoewel in de ochtend de Minoxidil het haar wel wat vettig/plakkerig maakt wat meer aandacht trekt naar de dunne plekken. Ik ondervind gelukkig van zowel de Minoxidil als Finasteride geen bijwerkingen (behalve nog een licht schilfertje zo nu en dan).

Maand 1 is achter de rug, nu kijken hoe lang het duurt voordat (en OF) er resultaat zichtbaar is.
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 11:47   #10
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Het begint een beetje te lijken op een dagboek..

Bijna door mijn tweede flesje Minox heen en 6 weken aan de Fina. Vorige week naar de kapper geweest en nu weer een kortere coupe. Met licht er op is het duidelijk te zien dat het bovenop doorschijnt. Zonder lijkt alles nog wel in orde.

Al iets meer dan een dag heb ik meer uitval dan normaal, deze ochtend lag de wasbak redelijk vol met haren. Een tweede shedding wellicht? De vorige duurde niet langer dan een paar dagen (4/5), dus hopelijk is deze ook snel voorbij.

De komende paar weken ga ik reizen en zal ik zo goed mogelijk mijn regime vol proberen te houden. De Finasteride lijkt me vrij makkelijk, maar het is lastiger om twee maal per dag Minoxidil aan te brengen tijdens het backpacken.

De volgende update dus waarschijnlijk over een week of 4 ;-)
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 13:57   #11
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
ik heb ongeveer hetzelfde...alleen bij mij valt het wat minder op. Hoewel ik wel grote inhammen heb vind ik. Helaas bij jou op de foto's niet te zien.

Heb jij toevallig bijwerkingen van Finasteride?
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 22:56   #12
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Mijn inhammen vallen mee. Iets verhoogd, maar totaal niets om me zorgen over te maken (nog). Puur bovenop en de kruin zijn dun, de rest is redelijk goed bedeeld.

Dan de bijwerkingen, die heb ik gelukkig niet. Geen verminderde zin of prestaties. Wel iets moe, maar dat was ik voor het beginnen ook al (druk schema). Ik denk dat sommige bijwerkingen ook tussen de oren zitten. Als je bang bent voor bijwerkingen, dan herleid je ook dingen terug naar de Finasteride die je zonder ook had gehad.
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 17:55   #13
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Succes! Hoeveel mg gebruik je per dan? Resultaat zul je pas zien na een half jaar.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2012, 19:21   #14
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Het zijn 1 mg tabletten Finasteride. Je hoopt altijd dat je een van de gevallen bent waarbij het binnen drie maanden zichtbaar is. Ik ben realistisch en geduldig genoeg om te wachten op resultaat (of gebrek daar aan).
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2012, 01:18   #15
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Terug van vakantie en tijd voor een update.

Het lijkt alsof ik een stuk langer aan mijn nieuwe regime zit, maar als ik mijn eerste post terug lees ben ik nu bijna 10 weken aan de Finasteride en een ruime week langer aan de Minoxidil.

Allereerst het goede nieuws, mijn haar boven op mijn hoofd lijkt dikker te worden! Ik heb drie weken niet onder de halogeen spotjes in mijn badkamer gestaan, maar deze waren altijd vrij confronterend... Na de vakantie is het echter vrij duidelijk te zien dat het haar dikker is geworden, iets wat je goed merkt na het douchen (nat haar) of na het aanbrengen van de minoxidil. Een klein succesje dus!

Blijft wel over dat ik merk dat mijn kruin dun is (geworden?) en dat hier weinig verbetering zichtbaar is. Dit komt ook denk ik omdat ik de minoxidil altijd aanbracht boven op mijn hoofd en niet op de kruin. In de komende periode zal ik deze ook iets meer aan gaan brengen op mijn kruin, hopend op hetzelfde resultaat. Op één of andere manier kan ik meer vrede hebben met een doorschijnende kruin, dan met het haar boven op mijn hoofd.

Ook merk ik dat er iets minder haren uit lijken te vallen. Dit is bijvoorbeeld te merken bij het lezen/schrijven. Waar er in het verleden een behoorlijk aantal haren op de pagina's te vinden waren zijn dit er nu een stuk minder. Al met al bemoedigende resultaten die het volhouden van het regime wat makkelijker maken.

Voor mensen die overwegen Minoxidil te bestellen zou ik aanraden de foam te bestellen. Hoewel vrij minimaal blijft de Kirkland soms schilfertjes achterlaten. Met de Finasteride heb ik gelukkig geen van de bijwerkingen tot op heden. Tot zover mijn update - tot ik weer iets te melden heb.
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, foto, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.