Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2012, 22:54   #16
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het klinkt alsof een kleine HT je dan inderdaad rust kan brengen. En ja, er is heus wel te zien dat je haar niet helemaal perfect meer is.

Maar hou er wel rekening mee dat je je ook voor de toekomst vast legt voor mogelijke verdere ingrepen ....
Ja, ik ga het allemaal zo goed mogelijk uitzoeken. En mocht de start er komen dan open ik hiervoor een blog omdat ik weet hoe belangrijk het is dingen te delen hier.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 22:55   #17
Highfly3r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2011
Berichten: 103
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door afroindo Bekijk bericht
Aangrijpend verhaal. Al vind ik de leidraad hier toch meer de obsessie richting de bult. Misschien heeft mijn verhaal dan toch een te hoog dramagehalte wat ik toch niet probeer te wekken.

Al met al heb ik mij door de jaren heen er best doorheen weten te worstelen en het heeft ook weer niet mijn leven totaal overgenomen. Maar ik durf wel eerlijk te zeggen dat ik sommige dingen gewoon minder graag tot nier meer onderneem vanwege mijn haarlijn. Vakantie, zwemmen etc. Het is voor mij persoonlijk in ieder geval de moeite waard de laatste stap te nemen en het hoofdstuk haarlijn nu eens af te sluiten.
Geniet van het leven man! Ik ben 4 maanden vrij en ben volop aan het feesten met een volle bos haar. Ik hou het forum in de gaten omdat ik het interssant vind, maar over mijn haar maak ik me heels soms nog ff zorgen.
Ik heb tegen mezelf gezegd: Zodra je kaal bent ga je focussen op fitness en niet gaan lopen zeuren. Ik ben 1.90 en vrij gespierd en mij schedel is niet misvormd. Dus ik probeer het altijd positief in te zien.

Praat er met je vriendin over, na 1.5 jaar zal ze het heus wel begrijpen. Je moet niet zielig gaan zeggen dat je je haar aan het verliezen bent. Nee je moet het op een grappig/serieuze manier overbrengen.(als je begrijpt wat ik bedoel)
Highfly3r is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2012, 00:38   #18
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Interessant om te lezen weer.
Bij je vriendin moet je toch wel je verhaal kwijt kunnen...Kan me niet voorstellen dat mn vriendin niet zou weten over mn haar-issues en toppik etc...

@AntonieH. Jij merkte op dat als je nu een HT doet, je sowieso vast ligt voor de toekomst. Kun je dit nader toelichten?
Is dit omdat als je haarstatus (en dat zal die...) verder achteruit gaat het heel raar uitziet als je een HT hebt gehad?
Of bedoel je gewoon dat je haarstatus achteruit zal blijven gaan, en dat als je nu niet tevreden bent je het dan ook niet zal zijn?
Of nog iets anders?

Zelf dacht ikerover om het geheel een beetje op te vullen. Ik heb geen zware inhammen, met name uitdunning over het geheel...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2012, 04:51   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
@AntonieH. Jij merkte op dat als je nu een HT doet, je sowieso vast ligt voor de toekomst. Kun je dit nader toelichten?
Is dit omdat als je haarstatus (en dat zal die...) verder achteruit gaat het heel raar uitziet als je een HT hebt gehad?
Of bedoel je gewoon dat je haarstatus achteruit zal blijven gaan, en dat als je nu niet tevreden bent je het dan ook niet zal zijn?
Of nog iets anders?

Zelf dacht ikerover om het geheel een beetje op te vullen. Ik heb geen zware inhammen, met name uitdunning over het geheel...
Ik bedoelde het eerste. AGA gaat maar 1 richting op, je haardos wordt alleen maar minder. En zelfs met de zwaarste medicatie hou je het nooit 50 jaar lang 100% stabiel. Ik heb zelf ook het gevoel dat naast AGA (DHT-gevoeligheid) ook gewoon celveroudering een rol speelt. Je huid krijgt daardoor rimpels en vlekjes, je haren worden grijs en vallen uit. Ik zie in ieder geval nooit hoogbejaarden met een hele volle bos.

Heel waarschijnlijk zal het in ieder geval nooit bij 1 HT blijven omdat er op termijn altijd een behoefte bestaat om kaler geworden delen op te vullen. En zelfs als je dat niet wil, dan nog bestaat waarschijnlijk de behoefte om het getransplanteerde gebied op een natuurlijker manier over te laten vloeien in het kaler geworden gebied erachter.

Als je nu niet tevreden bent, dan kun je na een HT perfect tevreden zijn hoor, ik ben het levend bewijs. Dus dat bedoel ik zeer zeker niet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.