Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2012, 00:42   #1
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Wat denken jullie?

Hallo,

Ik lees al een tijdje dit forum, maar heb me nu toch geregistreerd omdat ik mijn probleem toch wil delen en ook serieus na aan het denken ben over een HT. Ik heb het de afgelopen jaartjes wel redelijk kunnen bedekken door mijn haren te fohnen en een beetje gel erin te doen, maar de laatste tijd wordt het erger en hoor ik steeds vaker 'je bent echt kaal aan het worden.' Ik ben 24 en heb nou een aantal jaar last van haaruitval. Het begon rustig, maar sinds 1,5-2 jaartjes gaat het hard.

Ik ben een student dus heel breed heb ik het niet. Daarom lijkt mij een HT in Turkije een goede oplossing. Hierbij denk ik aan Esteworld, waar ik op dit forum aardige recensies over heb gelezen.
Echter als ik aan 2000 grafts genoeg heb, zou NL ook een optie kunnen zijn. Hierbij denk ik als eerst aan Prohair.
Wat denken jullie? Hoeveel grafts zal ik ongeveer nodig hebben?
En hoe zit dit allemaal met het donorgebied? Ik weet niet hoe dit precies werkt, maar rondom mijn oren is het volgens mij ook al dunner geworden. Ik heb sowieso erg dunne haren.

Weet iemand de prijzen ongeveer bij Esteworld? Heb zojuist een offerte aangevraagd om een idee van de prijs te krijgen, maar krijg pas over 2 dagen bericht en ben erg ongeduldig .

Ook heb ik een vraag over Toppik. Dit heb ik namelijk besteld (maar nog niet binnen). Kan dit gebruikt worden in combinatie met gel? Of alleen wat haarlak?

Hieronder wat foto's. Haren zijn nat, geen gel o.i.d.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ja.jpg‎ (141,7 KB, 163x gelezen)
Bestandstype: jpg jaa.jpg‎ (141,6 KB, 192x gelezen)
Bestandstype: jpg jaaaaa.jpg‎ (143,3 KB, 195x gelezen)

Laatst gewijzigd door Spriet; 10 februari 2012 om 01:28
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 00:52   #2
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
En zou Finas of minox voor mij een goede oplossing zijn?
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 01:03   #3
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Ben vergeten te vermelden wat ik graag zou willen. Ik wil sowieso bovenop, op de kruin, en vooraan dichter, en de inhammen dicht. Verder de haarlijn herstellen en, als het nog gaat, de haarlijn iets naar beneden.
Alvast bedankt voor de reacties .
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 07:42   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Duidelijke foto's, Spriet. Ze geven mij het gevoel dat je op twee sporen zou moeten inzetten.

Medicatie om je kruin te redden (ja, verbetering is daar mogelijk) en om voorop misschien ook nog wat goed te doen (daar zal het in het midden nog kunnen verbeteren, maar aan je inhammen zit je waarschijnlijk vast).

Ik weet niet hoe je staat tegenover middelen als finasteride en minoxidil. Het zijn echt serieuze middelen en er is dus ook een kans op serieuze, heel vervelende bijwerkingen. De kans op bijwerkingen is niet heel groot. Als je een nuchter mens bent, dan probeer je het dus. Als je erg huiverig bent, dan kun je het beter laten. Want de bijwerkingen van beide middelen zijn in essentie dezelfde bijwerkingen die je van stress en angst ondervindt. Hartkloppingen, hoofdpijn en duizeligheid van minoxidil, verminderde zin in seks en zwakkere erecties van finasteride.

Als je begint, dan zou ik beginnen met minoxidil, de minst ingrijpende en goed werkzaam op de kruin. Als je dan geen bijwerkingen ervaart kun je finasteride erbij nemen. Samen werken ze nog een stuk beter dan ieder apart.

Het volgende spoor zou dan een HT zijn om de haarlijn weer op orde te brengen. Maar dat zou dan een goed voornemen voor 2013 kunnen zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:48   #5
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Bedankt AnthonieH!
Denk dat ik maar eens met Minox ga beginnen dan. Deze is bij de dokter op recept verkrijgbaar toch? En wat zullen de kosten hiervan zijn? (Dit staat tuurlijk ook op internet, maar weet dan niet waaraan ik moet denken wat ik per maand/jaar oid kwijt ben) En is Minox ook mogelijk in combinatie met gel? Bijvoorbeeld eerst Minox aanbrengen, erna gel er in?

Weet je toevallig ook hoeveel grafts ik nodig zou hebben bij een evt HT?
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 09:02   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spriet Bekijk bericht
Bedankt AnthonieH!
Denk dat ik maar eens met Minox ga beginnen dan. Deze is bij de dokter op recept verkrijgbaar toch? En wat zullen de kosten hiervan zijn? (Dit staat tuurlijk ook op internet, maar weet dan niet waaraan ik moet denken wat ik per maand/jaar oid kwijt ben) En is Minox ook mogelijk in combinatie met gel? Bijvoorbeeld eerst Minox aanbrengen, erna gel er in?

Weet je toevallig ook hoeveel grafts ik nodig zou hebben bij een evt HT?
Minoxidil kun je tegen topprijs bij apotheken krijgen, 2% oplossingen. Daar heb je in principe geen recept voor nodig. Op internet kun je makkelijk voor minder dan 100 euro per jaar 5% oplossingen vinden (hier bijvoorbeeld).

Minox is voor op de huid, gel voor in het haar. Alle minoxidil op je haar is verspilde minoxidil en gel wil je zo min mogelijk op de huid omdat je dan zo'n platte plakbos krijgt. Ik zie dus geen enkel probleem met eerst minox aanbrengen op de huid en daarna gel in je haar.

Aan een schatting voor een HT durf ik me niet te wagen, dan moet toch echt duidelijk zijn wat je wilt en wat je verwacht. Maar zelfs voor iets simpels als de haarlijn verstevigen en inhammen iets verondiepen zul je toch al snel aan 1500 tot 2000 grafts moeten denken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 11:53   #7
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Bedankt. En waarom raad je mij 2% aan en geen 5%? En is het niet zo dat er bij het gebruik van minox eerst veel haren uitvallen voordat ze terug komen? En hoelang duurt het ongeveer voordat je resultaat ziet? Excuses voor de vele vragen haha.

Zojuist ook een offerte van Esteworld gekregen. Zou voor mij 3600e gaan kosten, maar staat niet bij vermeld hoeveel grafts dit zijn. Wil er natuurlijk zoveel mogelijk. Denkt dat dit op zo'n 3000 uitkomt.
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 12:02   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spriet Bekijk bericht
Bedankt. En waarom raad je mij 2% aan en geen 5%? En is het niet zo dat er bij het gebruik van minox eerst veel haren uitvallen voordat ze terug komen? En hoelang duurt het ongeveer voordat je resultaat ziet? Excuses voor de vele vragen haha.
Ik gaf je een link naar 5%. En ja, sommigen raken eerst meer haren kwijt als ze met een haargroeimiddel beginnen. Dat noemen ze een shedding. Daarna komen de verloren haren dikker weer terug, is het verhaal. Zelf heb ik nooit iets van een shedding gehad. Het is dus niet zo dat iedereen een shedding heeft.

Haren groeien langzaam, bere-langzaam. Reken in maanden. Meervoud. Met mazzel merk je na een maand of 3 al wat. Maar als je na 6 maanden nog helemaal niks gemerkt hebt, dan is het wel twijfelachtig of er nog iets gaat gebeuren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 12:27   #9
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Ik denk dat je er nog wel op tijd bij bent om een stevige vooruitgang te kunnen boeken. Ik ben zelf 8 maanden geleden gestart met finasteride en merk een aanzienlijke verbetering in haardikte en aanzien van het haar. Ook heeft het het haar frontaal en in de inhammen steviger gemaakt. Ik gebruikte al langer minoxidil, dat effect was bij mij minder spectaculair maar in verband met het behoud is alles meegenomen. Ik verwacht overigens dat ik nog wat verbetering kan verwachten de komende maanden. Mij beginsituatie was wel iets beter dan die van jou.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 13:26   #10
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Ik zal maar eens beginnen dan met Minox 5%. Als ik geen of weinig bijwerkingen heb neem ik Finas erbij denk ik. Even afwachten en dan over een tijdje kijken voor een HT.
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 13:38   #11
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Je kan beginnen met minoxidil of proscar. Jouw huidige haren zullen misschien dikker worden en hopelijk geen verdere haaruitval, maar de inhammen zullen blijven. Dus een transplantatie is onvermijdelijk als je dat graag wilt.

Kijk eens bij het verslag van Slapago hier ergens verderop in deze rubriek. Als je die haarlijn in gedachten hebt, dan worden het zeker 3000 grafts. Hij had al 2400 grafts en was minder kalend.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 13:39   #12
dieselll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 133
Afgelopen week was in Belgie op tv in 'ook getest op mensen' een reporte te zien waarin Minoxdil en Finastride getest werd gedurende een 4/5 tal maanden op 2 kerels.

Het resultaat was aanzienlijk. Voor beiden was een goede vooruitgang te merken onder de microscoop en ook met het oog was een duidelijke vooruitgang te zien.

Weet niet of jullie het programma kunnen herbekijken in Nederland via 'net gemist' van VRT (belgische omroep; VRT; één...)

Ben zelf ook tijdje geleden begonnen met minoxidil maar momenteel terug wat geminderd omdat ik eerst wil zien of ik resultaat heb met de HT die ik in augustus heb laten doen...

Succes in ieder geval!
dieselll is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 17:50   #13
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Inmiddels de Minox besteld via de link van AnthonyH. Is er ergens een filmpje ofzo te vinden over hoe de Minox aangebracht moet worden? Ik zal, als der verbetering zichtbaar is, fotos plaatsen.
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 22:38   #14
Xantos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2010
Berichten: 51
Geslacht:
Wat al gezegd is, begin eerst een met medicijnen.
Ikzelf heb het als positief ervaren. Geen jeuk meer, weinig haren die uitvallen tijdens het douchen. En toch echt wel dikker haar.
Xantos is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2012, 01:18   #15
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Talking

Doe ik ook Minox is toch een medicijn. Of bedoel je dit niet?
Spriet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.