Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2012, 06:27   #1
weinig haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2011
Berichten: 4
Twijfel over behandeling Esteworld. Advies gevraagd

He allemaal,

De afgelopen jaren heb ik nagedacht over het ondergaan van een haarbehandeling. Inmiddels ben ik 25 jaar oud en werd eigenlijk vanaf mijn 18e kalend. Inmiddels heb ik mijn haren afgeschoren, maar ben hier niet zo gelukkig mee.

Na dit forum meerdere malen doorzocht te hebben, heb ik besloten om contact op te nemen met Esteworld. Ik heb hen foto's gestuurd en de afgelopen maanden af en toe contact gehad. De kans dat ik daadwerkelijk een behandeling zal ondergaan schat ik nu op ongeveer 80%. Graag zou ik jullie advies willen.

Mijn doel is om weer een zo vol mogelijke bos haar te hebben. Ik wil dus niet dat nog heel duidelijk te zien is dat ik nog steeds kaal ben. Mocht het nodig zijn, wil ik best weer Topic gaan gebruiken, maar ik wil geen kale plekken op de kruin of diepe inhammen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan wil ik geen behandeling ondergaan. Het is dus alles of niets. Dit heb ik ook op deze manier gecommuniceerd naar Esteworld.

Het probleem is echter wel dat ik inmiddels nogal kaal ben. Ik zal foto's proberen te plaatsen in dit topic om jullie een goed beeld te geven van mijn situatie.

Esteworld heeft naar mij gecommuniceerd dat voor een optimaal resultaat, het aan te raden is om minimaal twee, en waarschijnlijk drie operaties te ondergaan. Na de eerste operatie zou het een half jaar duren voordat ik de tweede kan ondergaan en vervolgens weer een half jaar voor ik de derde kan ondergaan:

"We zullen in de eerste behandeling bij 3000 grafts een zone van 100cm2 aanpakken. Zo kunnen we deze bedekken met
30cm2 wat in jou situatie een goede dichtheid is. Een andere reden is dat als
we het in fases aanpakken we niet een volledig jaar moeten wachten tot de
volgende behandeling omdat enkel het donor gebied moet herstellen en we
niet hoeven te wachten tot de volledige groei van het haar wat een jaar
is. We kunnen dan om het half jaar een behandeling in plannen."

Ze kunnen mij van alles wijs maken, wat vinden jullie van dit advies, komt het overeen met jullie gedachten? Tot op heden ben ik erg te spreken over de communicatie van Esteworld, maar zoals ik al aangaf, heb ik er weinig verstand van.

De eerste twee behandelingen zouden me 3 500 euro per stuk kosten. Wat de derde zou kosten is nog onzeker omdat er bepaald moet worden hoeveel grafts etc. Uiteraard is dit voor een 25 jarige enorm veel geld. Graag wil ik dan ook een zo goed mogelijke deal, wat vinden jullie van dit aanbod?

Alvast bedankt voor alle hulp!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 1.jpg‎ (104,0 KB, 248x gelezen)
weinig haar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 07:34   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
3500 euro voor een behandeling van 3000 grafts is een prima prijs. Drie operaties van 3000 grafts lijken me alleen wel wat veel en het is zeer twijfelachtig of er zoveel grafts op een verantwoorde manier uit je donor te halen zijn!

Ik ben zelf overigens wat voorzichtig met Esteworld. Ik heb al een aantal malen foto's van de behandeling van patienten gezien waarbij ik op een persoonlijke schatting van het aantal grafts kwam dat maar de helft is van wat gezegd werd. Dan nog zijn ze heel goedkoop overigens, maar toch ... En de enthousiaste verhalen zijn vooral over de behandeling, niét over het resultaat. Als je een brood koopt bij een bakker, dan vraag je ook niet aan de klant bij de deur hoe tevreden hij is. Die vertelt je dan hoe vlot de dame achter de kassa was en hoe lekker het rook in de zaak. Je vraagt het de volgende week, dan kan de klant vertellen hoe het brood smaakte en of het snel oudbakken werd. Ik wacht nog op positieve verhalen van de jongens die het afgelopen half jaar zijn behandeld.

Maar Esteworld communiceert inderdaad goed. Ik neem aan dat ze je ook duidelijk maken dat je verwachtingen wel realistisch moeten zijn. Zelfs met inzet van alle middelen zul je geen heel volle bos meer krijgen. Het is vast nog wel dekkend te krijgen, maar het blijft ook dan toch altijd 'dunnig'.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 12 februari 2012 om 10:29
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 13:00   #3
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
nogal kaal ?

Dit is de haarkrans die nog over is. Waar verwacht je nog haar te verliezen ? Je moet niet aan een haartransplantatie willen beginnen. Je schrijft dat je alleen alles wilt, maar dat kan gewoon niet meer.

Eerlijk advies.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 05:34   #4
weinig haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2011
Berichten: 4
Bedankt voor de reacties. Nogal teleurstellend om te horen dat de resultaten tot op heden tegenvallen. Je hebt gelijk, het gaat om het resultaat.
Confronterend, maar wel fijn om een meer realistisch advies te krijgen. Tot op heden heb ik alleen contact gehad met Esteworld, maar verder geen realistisch consult gehad.

Ik heb wel gevraagd hoe dat nou precies zit met het donorgebied. Ik vroeg of ik na deze drie behandelingen "klaar" zou zijn, dus niet na verloop van tijd het donorgebied opnieuw laten behandelen. Ik kreeg de volgende reactie:
"Na de behandelingen is de verwachting dat je niet nog een keer een HT hoeft te ondergaan omdat bijna al het haar wat hier risico loopt uit te vallen, al is uitgevallen."
Jullie denken dus dat dit onjuiste informatie is?

Stel, ik onderga deze drie behandelingen in het komende jaar, wat is het optimale resultaat dat ik uiteindelijk kan verwachten? Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om met behulp van topic en vergelijkbare middelen, nog steeds een vol-ogende bos haar te hebben?

Het is nogal wat om drie dergelijke behandelingen te ondergaan. Ik wil het echter wel graag laten behandelen, dus ben enorm aan het twijfelen. Ik zou graag een zeer realistisch beeld hebben van het uiteindelijke resultaat.

Alvast bedankt voor jullie input.

Laatst gewijzigd door weinig haar; 11 februari 2012 om 05:36
weinig haar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 10:47   #5
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weinig haar Bekijk bericht
Ik heb wel gevraagd hoe dat nou precies zit met het donorgebied. Ik vroeg of ik na deze drie behandelingen "klaar" zou zijn, dus niet na verloop van tijd het donorgebied opnieuw laten behandelen. Ik kreeg de volgende reactie:
"Na de behandelingen is de verwachting dat je niet nog een keer een HT hoeft te ondergaan omdat bijna al het haar wat hier risico loopt uit te vallen, al is uitgevallen."
Jullie denken dus dat dit onjuiste informatie is?
Nee hoor. Er onstaat verwarring in de communicatie vanwege de vraagstelling. Jij spreekt steeds over donorgebied.

Het donorgebied is waar de haren worden weggehaald. Implantatiegebied waar ze weer terug geplaatst worden. Esteworld schrijft eigenlijk dat jij je niet veel zorgen meer hoeft te maken dat er nog verder haren uitvallen. Je hebt immers nog enkel je haarkrans over. Dat klopt. Ze mogen er wel bijzeggen dat je waarschijnlijk geen cosmetisch bevredigend resultaat kan behalen. Dat doen ze helaas niet. Ze zouden jouw eigenlijk moet afwijzen, want je bent zoals je zelf schrijft heel duidelijk geweest naar hen toe.

Je donor is ontoereikend geworden om dat hele kale gebied op te vullen met hoe je het zelf graag zou willen zien. Als je toch iets wilt, dan moet je keuzes maken.

Persoonlijk zou ik geen haartransplantatie overwegen in deze situatie. Het maakt het er meestal niet beter op. Nu zien mensen jouw als kaal. Straks zien mensen jouw als kaal EN iemand die een haartransplantatie heeft gedaan. Het gaat er heel onnatuurlijk uitzien.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 11:38   #6
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Ik vrees dat expert gelijk heeft.
Bovendien 3 x 3000 grafts uit je achterhoofd halen met jouw vrij dunne haarkrans lijkt me niet verstandig. Dunt het dan niet nog erger uit?

Prijstechnisch 3x 3500 euri's is dit inclusief ticket, hotel etc?
Kost je uiteindelijk heel veel tijd en zit je met je hoofd vol korsten 3 x in het vliegtuig, ai zou me dood schamen.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 12:56   #7
weinig haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2011
Berichten: 4
Hmm ja snap wat je bedoelt expert, de verwarring komt inderdaad door de vraagstelling.

Je zegt dat ik keuzes zou moeten maken wanneer ik zou besluiten om daadwerkelijk over te gaan tot behandelingen, wat bedoel je daar precies mee? Zou ik bijvoorbeeld moeten kiezen tussen kruin kaal laten of iets dergelijks?

Ja inderdaad jammer dat Esteworld niet duidelijk aangeeft dat ik nooit tevreden zou kunnen worden met het resultaat gezien mijn huidige haarkruin. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik mijn situatie op dit forum heb geplaatst, bedankt voor de uitleg.

Sja, normaal gesproken scheer ik mn hoofd dagelijks, maar voor de die foto's twee dagen laten groeien. Iedereen ziet mij als kaal, wat verder prima is, maar echt happy ben ik er niet mee. Ik snap niet wat je precies bedoelt met het feit dat iedereen mij zou zien als kaal EN iemand die het heeft laten behandelen, dat is toch niet duidelijk te zien met een dergelijke behandeling?

Ach, drie keer het vliegtuig in met verband op het hoofd (of wat dan ook) zou me vrij weinig boeien als het resultaat uiteindelijk top is. Even vervelend, maar dat zou ik er zo voor over hebben.
Die prijs was voor 2 behandelingen van 3000 grafts, excl ticket, incl hotel. Die derde zou ik er waarsch los bij kopen, maar ik geloof dat het zou gaan om een kleinere behandeling.

Jullie raden mij af om over te gaan tot behandelingen, wat zou het maximale resultaat zijn dat ik kan behalen met drie behandelingen in jullie opinie. Misschien een voorbeeld van een man die we allemaal kennen of iets dergelijks? Ik wil namelijk graag zo exact mogelijk weten wat het maximale resultaat is waar ik naar zou kunnen streven, hoe matig dit ook zou zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
weinig haar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 18:09   #8
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
Hasson en wong en dergelijke hebben in zulke situaties wel al goede resultaten behaald .... maar dat is wel FUT.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2012, 09:08   #9
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Volle bos

Ik denk dat heel erg ligt aan je verwachtingspatroon. Als je het drie keer laat behandelen en je houd daarna je haren kort (1 cm ofzo) kan je een prima bedekt hoofd hebben dunkt me. Echter als jij spreekt van een volle bos, heb jij het dan over 15 cm lange golvende haren die je flink stylend alle kanten op kunt modelleren, dan kom je van een koude kermis thuis.

Kortom, denk goed na wat eindverwachtingspatroon is (zoek een bekend voorbeeld). Dan kan je preciezer advies krijgen.

Succes!
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.