Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2010, 21:29   #16
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Ik blijf het een soort van fabeltje vinden dat 100 of 150 haren per dag verliezen normaal is. Leg dat eens voor aan iemand die helemaal geen Aga heeft, die zal dit niet beamen. Ook had ik dat een aantal jaren geleden niet.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 21:53   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ik blijf het een soort van fabeltje vinden dat 100 of 150 haren per dag verliezen normaal is. Leg dat eens voor aan iemand die helemaal geen Aga heeft, die zal dit niet beamen. Ook had ik dat een aantal jaren geleden niet.
Ik geloofde het eerst ook niet. Ik denk ook dat het er minder zijn, maar niet heel veel minder. Een gezond hoofd bevat al snel 120.000 haren. Met een haarcyclus van 6 jaar kom ik op 50 haren per dag die in rust moeten gaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 00:35   #18
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ik blijf het een soort van fabeltje vinden dat 100 of 150 haren per dag verliezen normaal is. Leg dat eens voor aan iemand die helemaal geen Aga heeft, die zal dit niet beamen. Ook had ik dat een aantal jaren geleden niet.
Iemand met lang haar beaamt dat echt wel,want die vindt altijd haar in het doucheputje (en omdat je geen AGA hebt zijn dat dan allemaal gezonde lange gekleurde haren!).

Ik durf het stelliger te zeggen. Iemand met een NW3 of verder zou in theorie mider haren moeten verliezen als een NW1 met vol haar. Bovendien zijn gezonde haren dikker, dus zie je ze beter.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 29 augustus 2010 om 17:38
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2010, 17:00   #19
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik heb ook lang haar en ben onlgans verhuisd. Nu heb ik een douchput met hele kleine gaatjes, waardoor de haren zichtbaar zijn, als het water weg is. Dit heb ik nog noit gehad en zie echt best veel haar liggen in het doucpuntje. Voorheen had ik altijd een douchput met grotere gaten oid en zag dit nmooit. Altijd schrikken.... Denk overigens wel dat ik in aug meer haar heb verloren dan in andere maanden.

En tja aan de 80 per dag kom ik wel... Zie ze ook veel, aangezien ik lang haar heb. Tel het vaak ook en is zo frustrerend
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2010, 11:25   #20
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Ik durf het stelliger te zeggen. Iemand met een NW3 of verder zou in theorie mider haren moeten verliezen als een NW1 met vol haar. Bovendien zijn gezonde haren dikker, dus zie je ze beter.
Ik ben vanaf mijn 20e kaal gaan worden en heb nooit overmatig haaruitval geconstateerd, dus niet schrikken als er wat in je doucheputje zit!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2010, 23:27   #21
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik ben vanaf mijn 20e kaal gaan worden en heb nooit overmatig haaruitval geconstateerd, dus niet schrikken als er wat in je doucheputje zit!
in hoeveel jaar werd je kaal dan? er moet toch haaruitval waarneembaar zijn. anders kan je niet kaal worden of het is jij als persoon die er niet op lette

als ik bv mijn haren met shampoo was, of gel in doe, zitten er redelijk wat haren op mijn handen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2010, 23:49   #22
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderkml Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben 26 jaar en heb ongeveer 8 jaar nu halflang haar, nog steeds een mooie haarlijn en eigenlijk dus nooit problemen gehad met mijn haar. Nu sinds 1,5 week als ik met mijn handen door mijn haar ga blijven er elke keer wel ongeveer 3 haren steken. Als ik heel goed met mijn handen 3 a 4 keer door mijn haar ga dan liggen er zo rond de 15 haren op de grond. Ook hoor ik als ik met mijn handen door mijn haar ga de haren uit mijn hoofd trekken. In de helft van de gevallen zit er een wit puntje aan het haar.

Nou zegt mij familie dat het wel meevalt, maar dit is toch echt iets wat ik eerder niet had. Hiernaast komt kaalheid verder niet voor in mijn familie, dus ben heel benieuwd wat het dan is. Ik zit er best wel mee want ik ben zeer gesteld op mijn haar.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn?

En is het misschien verstandig om naar de dokter te gaan? Of maakt iedereen dit wel eens mee?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Alvast bedankt!

Gr,
Sander
Ik denk dat we een klein beetje van de vraag afdwalen. Ik ben van mening dat je beslist ineens veel meer haaruitval kunt krijgen. Dit is gevolg van iets dat vaak een maand of 3 daarvoor is begonnen en meestal nog steeds voortduurt. Bijv. veranderingen in werk, relatie, emoties, voeding, gezondheid, drugs, lichamelijke inspanning, noem maar op. Dit kan haaruitval veroorzaken en mijn ervaring is dat het behoorlijk lang duurt voordat de boel weer hersteld is. Als je toevallig ook meer zweet dan gebruikelijk of dat het zweet ander ruikt dan is het wellicht stress/emotie gerelateerde haaruitval.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
16 jaar en best veel haaruitval sonn AGA - Algemeen 5 20 augustus 2010 13:12
22 jaar, diffuus haaruitval. wax AGA - Algemeen 11 3 april 2009 23:59
1,5 jaar haaruitval, amandelen en schildklier wondertje Haarproblemen bij vrouwen 2 20 september 2007 11:35
Na 2,5 jaar proscar ineens veel haaruitval Vegas Medicijnen/haargroeimiddelen 1 16 september 2007 19:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.