Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 maart 2006, 13:37   #781
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
antonieh

Maar minoxidil is opgelost in alcohol zou dit geen invloed kunnen hebben op de werking van nizoral dan? vlgns mij wel...
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 14:31   #782
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Maar minoxidil is opgelost in alcohol zou dit geen invloed kunnen hebben op de werking van nizoral dan? vlgns mij wel...
Ik zie ketoconazol niet reageren met alcohol, het zal er hooguit eventjes in oplossen en ik denk dat dat dus eerder gunstig is (sneller transport door de huid?).

De alcohol vervluchtigt weer snel, dus netto gebeurt er met de ketoconazol niks ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2006, 16:17   #783
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Op de bijsluiter staat alleen dat locale costerocoiden de werking beinvloeden+ het bovenstaande maar het zou me niet verbazen als..

Kitty
Gebruik ik nu een tijdje maar niet het gebied die kan worden aangetast.
Maar het effect tegen aga gaat denk ik niet verloren door costerocoiden.
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 7 maart 2006 om 17:37
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2006, 10:51   #784
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
middel tegen seb. eczeem

Mijn huisarts sprak over Triamcinolon als middel tegen seborrisch eczeem. Als keto onvoldoende zou werken. Is weliswaar een costerocoid, maar schijn effectiever te zijn dan topicorte, ik citeer dus alleen...
Kent iem. dit? en wat zijn de ervaringen ermee?
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2006, 14:01   #785
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Als je begint met rooscure, kan je dan ook een shedding verwachten?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2006, 14:16   #786
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Lees net verschillende sites door over de werking van ketoconazol, maar als bijwerking kan het voor komen dat men haaruitval ervaart ;-s
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2006, 15:56   #787
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Cees

Rooscure was ik niet tevreden over. Ketoconazol hoofdgel (nizoral) de sterkere versie op recept dus werkt bij mij bijzonder goed. Ik ben er blij mee.
Vlgns bijsluiter staat dat na ong. 4 wk de infectie onder controle zou moeten zijn. Dat was bij mij dus echt niet zo. In overleg huisarts nu 2wk durende tablettenkuur nizoral erbij en het gaat per dag met sprongen vooruit..
De bijwerking van evt. (meer) haarverlies heb ik niet gehad. Integendeel het gaat zelfs erg goed nu. Extreem vet of droog haar zou ook een bijw. zijn, heb ik ook niet ervaren tot nu toe.
Een verwaarloosd seborrisch eczeem zelf kan wel voor veel haaruitval zorgen...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2006, 16:48   #788
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Maar ik heb geen last van seb, eczeem, zou het dus echt puur gebruiken tegen aga!?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 09:55   #789
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
cees

Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.. is en blijft een anti-roos middel dat zou ik op een hoofd-huid zonder problemen niet gaan toepassen
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 11:21   #790
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Dat zou ik persoonlijk dus niet doen.. is en blijft een anti-roos middel dat zou ik op een hoofd-huid zonder problemen niet gaan toepassen
Kitty
Ik gebruik een middel dat eigenlijk bedoeld is voor een goedaardige vergrootte prostaat (finasteride), een middel dat bedoeld is om de bloeddruk te verlagen (minoxidil) en dus ook een middel om roos tegen te gaan (ketoconazol) ...

Ik heb eigenlijk bij dat laatste nog wel de minste bedenkingen. Ik zie niet zo goed waarom je een middel dat mogelijk positief effect op je haargroei heeft niet zou moeten toepassen omdat het ook goed werkt tegen roos. Het haalt de roos die je niet hebt ook niet weg, dat is alles.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 14:29   #791
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Ik heb gister van mijn dermatoloog Denorex RX gehad. Ik vroeg om ketoconazol, maar daar werd weinig op gereageerd, en toen zei de dermatoloog dat ze me wel een shampoo voor kon schrijven, dus ik dacht eigenlijk dat hier wel ketoconazol in zou zitten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wie heeft er eerder Denorex RX gebruikt, en hoe waren de ervaringen hiermee? Ik heb het nu één keer gebruikt, en het voelt wel lekker, maar is het niet heel agressief? Ik had het idee dat ik gelijk veel meer haren verloor met het wassen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Groetjes!
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 19:01   #792
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik gebruik een middel dat eigenlijk bedoeld is voor een goedaardige vergrootte prostaat (finasteride), een middel dat bedoeld is om de bloeddruk te verlagen (minoxidil) en dus ook een middel om roos tegen te gaan (ketoconazol) ...

Ik heb eigenlijk bij dat laatste nog wel de minste bedenkingen. Ik zie niet zo goed waarom je een middel dat mogelijk positief effect op je haargroei heeft niet zou moeten toepassen omdat het ook goed werkt tegen roos. Het haalt de roos die je niet hebt ook niet weg, dat is alles.
Er zijn studies waarin bevestigd wordt dat ketoconazole evenveel haren laat hergroeien als éénmaal daags gebruikte topical minoxidil 2%. Er zijn wereldwijd positieve meldingen over het gebruik ervan, ik ga binnenkort toch maar weer beginnen denk ik. Had 't een tijdje geleden gebruikt (de Nizoral, 2% dus) en het droogde m'n haren sterk uit. Ik ga waarschijnlijk die Rooscure dan gebruiken omdat daarin een goede conditioner is verwerkt. Verder schijnt het volgens recente studies dat de 1% variant evengoed werkt als de oorspronkelijke 2%.

Het werkt wel zeker goed tegen roos, maar nog beter tegen AGA .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 19:04   #793
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Er zijn studies waarin bevestigd wordt dat ketoconazole evenveel haren laat hergroeien als éénmaal daags gebruikte topical minoxidil 2%. Er zijn wereldwijd positieve meldingen over het gebruik ervan, ik ga binnenkort toch maar weer beginnen denk ik. Had 't een tijdje geleden gebruikt (de Nizoral, 2% dus) en het droogde m'n haren sterk uit. Ik ga waarschijnlijk die Rooscure dan gebruiken omdat daarin een goede conditioner is verwerkt. Verder schijnt het volgens recente studies dat de 1% variant evengoed werkt als de oorspronkelijke 2%.

Het werkt wel zeker goed tegen roos, maar nog beter tegen AGA .
Zowel Rooscure (met conditioner) als Nizoral droogde mijn haren ook sterk uit en hierdoor kreeg ik zelfs jeuk door. Een SLS-free Rooscure of Nizoral zou ideaal zijn.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 19:08   #794
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Zowel Rooscure (met conditioner) als Nizoral droogde mijn haren ook sterk uit en hierdoor kreeg ik zelfs jeuk door. Een SLS-free Rooscure of Nizoral zou ideaal zijn.
Ik gebruikte het eerst 4× per week, toen begon het eigenlijk. Daarna ging ik over naar 2× per week en had er nog last van. Misschien liet ik het er te lang inwerken, ik wil altijd van alles het maximale uithalen, dus te ver gaan is ook nooit goed.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 19:30   #795
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ik gebruikte het eerst 4× per week, toen begon het eigenlijk. Daarna ging ik over naar 2× per week en had er nog last van. Misschien liet ik het er te lang inwerken, ik wil altijd van alles het maximale uithalen, dus te ver gaan is ook nooit goed.
Vreemd, ik deed het 1x per week en nog droogde het mijn haar sterk uit en kreeg ik jeuk. Ik liet het meestal 4-5 minuten inwerken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.