Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2010, 20:51   #16
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mario Bekijk bericht
als je nu nog kale wordt en je hebt alleen nog een krans achter kun je het niet kort knippen ivm litteken . niet echt geweldig lijkt mij gisteren jonge gast gezien ook litteken van oor tot oor had zijn haar ook kortgeschoren viel heel erg op . kan het niet mooi vinden eerlijk gezegd . voor mij nooit een fut . dan maar kaal !!!
Dan kan je nog altijd dit doen, en van die scar een brilletje maken :

__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 21:18   #17
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dundee Bekijk bericht
dan kan je nog altijd dit doen, en van die scar een brilletje maken : :d

humor :d:d
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 23:22   #18
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
HairPlus is dus JustHair geworden.

Ambo had ooit ervaring met die club (maar komt er niet meer terug, als ik me niet vergis).

Ondanks dat ze ook FUE behandelingen aanbieden focussen ze mijns inzien nog steeds op FUT-transplantaties, zeker als ik de volgende - wat gekleurde infornatie - zo zie:

http://www.justhair.nl/index.php?opt...tie&Itemid=360

Volgens JustHair:

1. Ze stellen dat van de FUE-techniek nog geen landurige resultaten bekend zouden zijn, de methode zou pas enkele jaren worden toegepast.

De werkelijkheid is echter anders: FUE's worden door vele andere klinieken toch al meer dan 5 jaar gedaan en met veel succes [bijv. Prohair, Aestetic Clinics, Hair Science Institute, etc.].


2. Ze stellen dat de meest moderne klinieken de FUT-methode nu toepassen.

De werkelijkheid is echter anders: dat de FUE-techniek - al jaren - de modernere techniek is [FUT werd al 20 jaar geleden ook al gedaan].


3. Ze stellen ook dat je met de FUE-techniek niet meer dan 700/800 grafts per dag zou kunnen halen.

De werkelijkheid is echter anders: FUE's van 1.500 grafts of méér op 1 dag zijn goed mogelijk. [Neem bijv. Joling: 1.530 grafts op 1 dag].


4. Ze stellen dat de FUT-techniek een nauwelijks zichtbaar streepje als litteken zou achterlaten.

De werkelijkheid is echter anders: een nogal zichtbaar litteken bij de velen (sorry Ambo).


Ik vind dat JustHair in ieder geval "sterk gedateerde voorlichting" geeft (terwijl ze zichzelf zojuist opnieuw hebben opgericht) en mensen - door deze wijze van werken - nog steeds onterecht richting een FUT sturen.

Gr Roloff
Maar was in de begin periode ook niet meer haalbaar ? IK bedoel dan de 700 grafts per dag met de fue
. Als je wat gaat googelen dan kom je toch deze informatie tegen of is dit inmiddels achterhaald?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 06:49   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Maar was in de begin periode ook niet meer haalbaar ? IK bedoel dan de 700 grafts per dag met de fue
. Als je wat gaat googelen dan kom je toch deze informatie tegen of is dit inmiddels achterhaald?
700 grafts per dag met FUE is erg weinig, maar je komt inderdaad klinieken tegen die dat aangeven. Dat zullen klinieken zijn die nog weinig ervaren zijn met FUE. De serieuze aanbieders halen wel het drievoudige per dag.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2010, 16:06   #20
edmaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 19
Geslacht:
Hairplus wordt Justhair

Beste mensen van dit forum,

Ben sinds oktober 2009 de eigenaar van Hairplus Medical, het onderdeel van Hairplus waaronder de haartransplantaties vallen en deze tak verzorgt ook consulten op het gebied van haaruitvalpreventie (gratis).

De overige onderdelen van Hairplus opereren per oktober 2009 onder de naam Justhair en deze onderneming verzorgt ook inderdaad consulten en advies op het gebied van haartransplantaties en haaruitvalpreventie. Hun advies op dit terrein is onafhankelijk, omdat Justhair niet meer verbonden is met de haartransplantatiekliniek Hairplus Medical.

De haartransplantatiekliniek opereert nu onder de merknaam Hairplus medical care. Care is toegevoegd aan de naam om aan te geven dat service en kwaliteit bij ons hoog in het vaandel staan. Een en ander betekent ook dat clienten die behandeld zijn voor de overname bij ons een open oor zullen vinden.

Vind het prima dat er een dergelijk forum is. Als het gaat om ervaring delen en informatie uitwisselen is dit een uitstekend platform. Maar vind ook dat als je niet tevreden bent (en dat komt bij de beste klinieken voor!)je het gesprek aan moet gaan met de kliniek die je behandeld heeft en hen de gelegenheid moet bieden zaken recht te zetten.

Hairplus Medical had in het verleden de strategie om niet te reageren op berichten op het haarweb. Als nieuwe eigenaar van de kliniek denk ik dat het wel verstandig is je te mengen in de discussie, dus zal van tijd tot tijd deze web-site bezoeken en zonodig reageren op jullie berichten.

Als jullie vragen hebben op het gebied van haartransplantatie en haaruitval preventie, ben ik altijd bereid hier op in te gaan of jullie vragen aan het medisch team voor te leggen.

Met vriendelijke groet,

Ed Maat

Algemeen directeur Hairplus medical care
Pesetastraat 76
2991XT Barendrecht(Rotterdam)
tel 010 102 621 406

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 13 juni 2010 om 13:32 Reden: Links naar website verwijderd
edmaat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2010, 20:39   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom op HaarWeb, Ed, ik stel het zeer op prijs dat je je introduceert hier en dat je bereid bent je kennis en expertise hier met ons te delen.

Ik moet er wel op wijzen dat HaarWeb regels heeft voor reclame. We staan niet toe dat er in berichten reclame wordt gemaakt voor eigen producten of diensten. Een uitzondering kan zijn als iemand er je er direct om vraagt, maar ik verwacht ook dan terughoudendheid.

Aangezien dit een soort eerste kennismaking is met HaarWeb, zal ik bij wijze van uitzondering heb ik alleen de verwijzingen naar jullie website verwijderd uit het bericht.

Andere professionals kiezen er soms voor om een betaalde reclame in hun handtekening te zetten. Als initiatief van lotgenoten voor lotgenoten kan HaarWeb dit soort inkomsten goed gebruiken om te investeren in serverruimte en software. Mocht je hier meer informatie over willen, benader me dan via een privebericht.

Verder staan we geen links of namen toe in handtekeningen, al stel ik het persoonlijk wel op prijs als professionals dit feit in hun handtekening vermelden. '10 jaar ervaring als haarchirurg', 'directeur van een privékliniek voor haarproblemen', 'adviseur op het gebied van haaruitval en haartransplantaties' ... dat soort onderschriften.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edmaat Bekijk bericht
Als jullie vragen hebben op het gebied van haartransplantatie en haaruitval preventie, ben ik altijd bereid hier op in te gaan of jullie vragen aan het medisch team voor te leggen.
Laat ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om een directe vraag te stellen (en wat opmerkingen te plaatsen)

Ik heb jullie site goed bekeken en het is voor het eerst dat ik een nederlandse kliniek eerlijk de voor- en nadelen van FUE en FUT zie opsommen. Geen eufemismen zoals potloodstreepjes.

Op jullie pagina met tarieven staan twee blokken. De bovenste voor FUT en de onderste ook voor FUT. Ik neem aan dat dat een foutje is op de pagina en dat het FUE moet zijn.

Ik moet zeggen dat de tarieven voor FUE me voor een Nederlandse kliniek positief verrassen. Voor ingrepen van 1000 grafts en meer is jullie tarief zelfs gunstiger dan van Hairdocs in Hasselt (Feriduni). Over kwaliteit kan ik niet oordelen, maar ik denk toch dat de opmerking 'Voor alle onderstaande behandelingen garanderen wij de beste prijs-kwaliteit verhouding in Nederland en België' niet helemaal hard gemaakt kan worden. ProHairClinic in Wilrijk heeft een nog gunstiger prijs.

Ik vind het prijsverschil met FUT ook zeker voor de kleine behandelingen amper meer de moeite waard. Voor 500 grafts zijn de tarieven vrijwel gelijk. Ik mag trouwens hopen dat jullie terughoudend zijn om voor zo weinig grafts en een prijsverschil van 50 euro mensen met een litteken op te zadelen. Hoe werkt dit in de praktijk?

Het valt me ook op dat jullie op een dag nu kennelijk al 1250 grafts kunnen verplaatsen terwijl in maart nog 700 als maximum werd gemeld. Mag ik aannemen dat dit erop wijst dat jullie regelmatig clienten hebben en snel ervaring opbouwen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 13 juni 2010 om 13:33
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2010, 13:09   #22
edmaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 19
Geslacht:
Hairplus medical care en Justhair

Beste Anthonie,

Sorry was niet bekend met jullie reclameregels, maar zal me daar in het vervolg rekening mee houden. Zal je persoonlijk benaderen voor eventuele sponsoring.

Antwoord op je vragen:

1) voor- en nadelen FUE/FUT
We hebben er inderdaad naar gestreefd alle voor- en nadelen zo objectief mogelijk in kaart te brengen. Ben persoonlijk een grote voorstander van de FUE methode en als kliniek hebben wij daar het afgelopen jaar dan ook veel in geinvesteerd, maar je moet je realiseren dat niet iedereen via deze methode behandeld kan worden en er zal altijd een groep blijven die aangewezen is op de FUT methode.

Denk alleen maar eens aan de groep mensen die al een FUT behandeling hebben ondergaan. Zij hebben al een litteken van een eerdere behandeling en bij een vervolg behandeling valt dus een belangrijk voordeel van de FUE methode weg. Daarnaast adviseren wij mensen die kroeshaar hebben meestal niet om voor de FUE methode te kiezen.

2) tav tarieven

Er wordt nog hard gewerkt aan onze website en waarschijnlijk heb je op een moment gekeken dat ze bezig waren met de tab "tarieven". Heb net even gekeken en volgens mij klopt het nu weer (maar de layout moet nog wel worden aangepast).

Wij streven er niet naar de allergoedkoopste te zijn, maar wel de beste prijs-kwaliteit verhouding te bieden. Dat houdt oa in dat je als kliniek bereid bent een nabehandeling te doen als de client niet helemaal tevreden is (ook al is objectief vastgesteld dat het aantal geplaatste grafts succesvol getransplanteerd is). Zorgen voor een goede nazorg in de vorm van clientencontact na behandeling en het aanbieden van een haaruitval preventieprogramma aan behandelde clienten (dit betekent dat clienten jaarlijks terugkomen voor controle).

Natuurlijk is een haartransplantatie een dure aangelegenheid, maar je moet zeker je beslissing niet alleen laten afhangen van het prijsplaatje.

3) Prijsverschil FUT/FUE
Zoals ik al aangaf kan niet iedereen behandeld worden met de FUE methode en zal er altijd een groep blijven die aangewezen is op de FUT behandelmethode. Maar zoals je al aangaf is ons uitgangspunt de FUE methode en er zijn soms redenen om toch voor FUT te kiezen:
1) De client heeft al eens een FUT behandeling ondergaan
2) Clienten vinden soms het prijsverschil toch belangrijk
3) De client is geen geschikte kandidaat voor FUE

Bij ons in de kliniek kiest op dit moment zo'n 45% van de clienten voor FUE en 55% voor de FUT methode (van deze groep heeft 80% al eens een FUT behandeling ondergaan).

4) FUE behandelgrootte
Zoals ik al aangaf hebben wij het laatste jaar veel geinvesteerd in de FUE behandelmethode dat houdt oa in investeren in de modernste medische apparatuur en optische hulpmiddelen die voor de FUE methode beschikbaar zijn (De meeste klinieken werken bij de FUE methode nog met handmatige verwijdering van de grafts en met loepen die slecht een vergroting geven van 7x). Hierdoor zijn wij nu inderdaad in staat grote FUE behandelingen per dag te realiseren.

Als kliniek zijn wij zowel voor FUE als FUT niet voor grote mega sessies. Je moet je realiseren dat het transplanteren van haar gepaard gaat met grote stress in het ontvangstgebied, wat tot gevolg kan hebben dat de haren die er nog staan door stress uitvallen en dus het nettoresultaat daardoor aanmerkelijk minder is.

Verder vinden wij het verstandig als je aan haartransplantatie begint (en dat geldt zeker als je op jonge leeftijd hiermee start), om zorgvuldig en voorzichtig te werk te gaan. Een behandeling kan namelijk niet ongedaan gemaakt worden en het is belangrijk dat clienten met reële verwachtingen aan zo'n traject beginnen.

Zeg dit zeker niet uit commerciele overwegingen, want mega sessies zijn commercieel gezien het aantrekkelijkst.

Heb hierboven aangegeven dat wij mega sessies bij onze clienten in zijn algemeenheid niet stimuleren, maar er is nog een ander aspect:

Vrouwen die kiezen voor een FUE behandeling vinden het niet acceptabel om met een kortgeschoren achterhoofd te lopen en die adviseren wij altijd maximaal 750 grafts te transplanteren. Bij deze behandelgrootte wordt het kortgeschoren gedeelte (donorgebied) nog bedekt door het resterende haar en kan na zo'n 6 maanden als het haar in het donorgebied is aangegroeid een vervolg behandeling gedaan worden. Tot nu toe heeft de praktijk bewezen dat dit gewoon de beste aanpak is en de hoogste clienttevredenheid geeft.

Het klopt dat wij nu met de FUE methode inderdaad meer grafts per dag kunnen plaatsen en in vergelijk met de meeste andere klinieken in Nederland veel ervaring hebben, maar wij zullen clienten nooit adviseren meer dan 2.000 grafts per behandeling te doen.

Met vriendelijke groeten,

Ed Maat

Laatst gewijzigd door Henk; 16 juni 2010 om 13:04 Reden: "reclame"
edmaat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2010, 16:34   #23
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Hairplus staat niet bepaald bekend om zn goede resultaten hier op HW, of heb ik dat verkeerd?
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 10:35   #24
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edmaat Bekijk bericht
directeur van de eerste haartransplantatiekliniek in Nederland
Op het verleden van HairPlus hoef je niet trots te zijn...

Naast mij persoonlijk hebben een groot aantal andere HaarWebbers hier zeer negatieve ervaringen mee gehad!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 13:06   #25
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.275
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Op het verleden van HairPlus hoef je niet trots te zijn...

Naast mij persoonlijk hebben een groot aantal andere HaarWebbers hier zeer negatieve ervaringen mee gehad!
Inderdaad. Laten we hopen dat ze er van geleerd hebben.

Edmaat, ik heb die verwijzing "eerste haarkliniek" uit je posting verwijderd.
Om te adverteren zijn er andere mogelijkheden.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 17:06   #26
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Inderdaad. Laten we hopen dat ze er van geleerd hebben.

Edmaat, ik heb die verwijzing "eerste haarkliniek" uit je posting verwijderd.
Om te adverteren zijn er andere mogelijkheden.
Trouwens JustHair is een ander bedrijf dan HairPlus [hoop ik].

Dan is die verwijzing naar HairPlus en "eerste haarkliniek in Nederland" in dat opzicht ook niet meer relevant.

Ed, succes met je bedrijf.

Gr Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 16 juni 2010 om 17:09
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2010, 23:05   #27
Erik27jr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 1
Beste Ed,

Ruim een jaar geleden ook ik onder behandeling bij jullie geweest en dit tot VOLLE TEVREDENHEID. Bekwamen mensen, ontspannen sfeer en een goed resultaat..!

Begrijp dat er eea op de kliniek aan te merken viel..? Al zou dit al zijn, zeker gedateerd.

Goede zaken..!
Mvg,
Erik Heuzich
Erik27jr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2010, 23:19   #28
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik27jr Bekijk bericht
Beste Ed,

Ruim een jaar geleden ook ik onder behandeling bij jullie geweest en dit tot VOLLE TEVREDENHEID. Bekwamen mensen, ontspannen sfeer en een goed resultaat..!

Begrijp dat er eea op de kliniek aan te merken viel..? Al zou dit al zijn, zeker gedateerd.

Goede zaken..!
Mvg,
Erik Heuzich
Ben erg benieuwd naar je resultaat. Heb je ook voor- en nafoto's?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2010, 08:12   #29
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik27jr Bekijk bericht
Beste Ed,

Ruim een jaar geleden ook ik onder behandeling bij jullie geweest en dit tot VOLLE TEVREDENHEID. Bekwamen mensen, ontspannen sfeer en een goed resultaat..!

Begrijp dat er eea op de kliniek aan te merken viel..? Al zou dit al zijn, zeker gedateerd.

Goede zaken..!
Mvg,
Erik Heuzich
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 1
Ingehuurd door Ed Maat dus.. Het lijkt er ECHT op alsof de kliniek vooruit gaat!
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2010, 21:40   #30
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
En toen was het stil....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] HairMax LaserComb Cloud Overige behandelingen 945 29 mei 2015 20:47
Misleidende postings door AJvdBerg (HairPlus) Tiuri Chirurgische behandelingen 19 15 september 2007 08:08
Ervaring The Care Indusrty/Instituut de Salon? hemense Hirsutisme - Behandelingen 1 1 september 2007 00:39
Haartransplantatie met Care Mediator - uitstekende ervaring Vankaalnaarhaar Chirurgische behandelingen 6 9 februari 2006 21:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.