Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2009, 02:20   #1
RightOfWay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 10
"Nep-stoppels"

Hey,

ik heb een kale plek op mijn achterhoofd van 3 centimeter en ik scheer mijn hoofd kaal met een tondeuse op de allerlaagste stand. Toch blij je de plek wel zien! Nu wil ik deze plek camoufleren met nep stoppels. Ik wou vragen of iemand tips voor me heeft: Hoe ik dat kan doen, waar kan ik de spullen halen??? Iemand enig idee???

Groetjes
RightOfWay is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 11:48   #2
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
http://www.beautytouchstudio.be/voor_na.htm

Zie onderaan. Misschien is dit wat je zoekt? Wellicht kan je het ook eerst met henna-achtig spul proberen.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 13:37   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij areata groeien de plekken meestal wel weer dicht, al duurt 't soms een jaar.
Daarom lijkt mij 't mij geen goed idee om permanente makeup (tattoos) aan te brengen.

Een tijdelijk ongevaarlijk camouflagemiddel zoals Toppik of Fullmore, totdat de kale plek weer dichtgegroeid is, lijkt me beter.

http://www.hairplus.nl/haarproducten...dikking_05.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 16:24   #4
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ik heb even deze site bekeken

Ook littekens op de hoofdhuid na haartransplantatie kunnen mooi met permanente make up dankzij de hairstrokes worden bijgewerkt. Op de foto's ziet u het resultaat na 1 behandeling. Er zullen nog 1 of 2 nabehandelingen volgen voor het nagenoeg onzichtbaar maken op een heel natuurlijke manier. Binnenkort meer informatie

dat zag er wel nog redelijk degelijk uit vond ik ??

FUT lidteken verbergen hiermee ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 17:48   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wesley,
Ja natuurlijk kun je kale plekken en littekens vol zetten met tattoos, maar als je haren later grijs worden of je wordt kaal, zullen er nog steeds rare zwarte stippen op je hoofd te zien zijn, zelfs in het bejaardentehuis.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 23:43   #6
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij areata groeien de plekken meestal wel weer dicht, al duurt 't soms een jaar.
Daarom lijkt mij 't mij geen goed idee om permanente makeup (tattoos) aan te brengen.

Een tijdelijk ongevaarlijk camouflagemiddel zoals Toppik of Fullmore, totdat de kale plek weer dichtgegroeid is, lijkt me beter.

http://www.hairplus.nl/haarproducten...dikking_05.htm

Pardon, heb niet gezien in welke rubriek dit stond. Dacht dat het om AGA ging.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2009, 01:36   #7
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wesley,
Ja natuurlijk kun je kale plekken en littekens vol zetten met tattoos, maar als je haren later grijs worden of je wordt kaal, zullen er nog steeds rare zwarte stippen op je hoofd te zien zijn, zelfs in het bejaardentehuis.

je kunt eens informeren wat ze bedoelen met permanente make up.
Ik heb al 3x mijn ogen(zwart lijntje laten tatoueren meestal vermindert de kleur na een 2tal jaar en is op 5 jaar verdwenen. bij permanente make up wordt er meestal enkel in de bovenste lagen van de huid gekleurd bij gewone tatoos gaat men dieper.
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2009, 05:16   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mama Bekijk bericht
je kunt eens informeren wat ze bedoelen met permanente make up.
Ik heb al 3x mijn ogen(zwart lijntje laten tatoueren meestal vermindert de kleur na een 2tal jaar en is op 5 jaar verdwenen. bij permanente make up wordt er meestal enkel in de bovenste lagen van de huid gekleurd bij gewone tatoos gaat men dieper.
Permanent betekent bij mij permanent, dus echte tatouages.

Ik heb bovendien vaak gelezen dat men zelfs aan semi-permanente make-up kleine littekens in de huid had overgehouden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:08   #9
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RightOfWay Bekijk bericht
Hey,

ik heb een kale plek op mijn achterhoofd van 3 centimeter en ik scheer mijn hoofd kaal met een tondeuse op de allerlaagste stand. Toch blij je de plek wel zien! Nu wil ik deze plek camoufleren met nep stoppels. Ik wou vragen of iemand tips voor me heeft: Hoe ik dat kan doen, waar kan ik de spullen halen??? Iemand enig idee???

Groetjes
Gebruik op je schedel liever een veilige zelfbruinende crème met DHA dan tatouages. En waarom zou iedereen perfect moeten zijn? Accepteer dat je niet perfect bent. Die les kan later in je leven nog goed van pas komen.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:35   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Gebruik op je schedel liever een veilige zelfbruinende crème met DHA dan tatouages. En waarom zou iedereen perfect moeten zijn? Accepteer dat je niet perfect bent. Die les kan later in je leven nog goed van pas komen.
Elders lees ik toch dat jij je kale(nde) plekken toch ook wil camoufleren...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:42   #11
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Elders lees ik toch dat jij je kale(nde) plekken toch ook wil camoufleren...
Terechte reacte. :-) Ik vind dat mensen alle mogelijkheden zouden moeten overwegen. En kaalscheren lijkt mij voor de meeste mannen veruit de optie waar ze het meest gelukkig mee worden. Dat meen ik echt. Maar voor sommigen zijn er redenen waarom dat niet de beste oplossing is. Bijvoorbeeld veel vrouwen vinden dat niet prettig, hoewel het ook bij vrouwen mooi kan zijn.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:46   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Terechte reacte. :-) Ik vind dat mensen alle mogelijkheden zouden moeten overwegen. En kaalscheren lijkt mij voor de meeste mannen veruit de optie waar ze het meest gelukkig mee worden. Dat meen ik echt. Maar voor sommigen zijn er redenen waarom dat niet de beste oplossing is. Bijvoorbeeld veel vrouwen vinden dat niet prettig, hoewel het ook bij vrouwen mooi kan zijn.
Ik ben het helemaal met je eens dat bij kalende mannen een tondeuse-kop veruit het beste staat.

Het oogt lekker fris en verzorgd en is vele malen beter dan tevergeefs je kaalheid te verbergen met je lange haren...

Ik heb ook veelal positieve reacties gekregen over mijn tondeuse-look, maar toch wil ik zelf niet als kaal door het leven gaan...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 13:12   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik ben het helemaal met je eens dat bij kalende mannen een tondeuse-kop veruit het beste staat.

Het oogt lekker fris en verzorgd en is vele malen beter dan tevergeefs je kaalheid te verbergen met je lange haren...

Ik heb ook veelal positieve reacties gekregen over mijn tondeuse-look, maar toch wil ik zelf niet als kaal door het leven gaan...
Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.

Om nog even over het subjectieve door te gaan, een opmerking van Theo zoals 'het kan ook bij vrouwen mooi zijn' zal geen enkele vrouw helpen die tobt met kaalheid. Als ze het zelf mooi kon vinden, dan had ze het wel geaccepteerd. Want uiteindelijk gaat het helemaal niet om wat anderen vinden, het gaat om onszelf. Je kunt 100 keer zeggen dat een gemillimeterde kop mij stoer staat, maar als ik in de spiegel een eierhoofd met te grote oren en een te grote neus zie, dan helpen goedbedoelde opmerkingen mij totaal niet. Zelf ga ik dan ook rustig verder met mijn strijd om het nooit, nooit zo ver te hoeven laten komen

Als iemand hier komt met een probleem, dan moet de eerste reactie ook niet zijn om die persoon ervan te proberen overtuigen dat ie geen probleem heeft. Voor mij persoonlijk zou zoiets dan soms een ienemiene-probleem zijn of misschien zelfs helemaal geen issue, maar voor de persoon die hier komt met vragen is het dus wel een probleem. Als iemand het een probleem vindt, dan is het voor die persoon een probleem en dan wil ik graag meedenken aan een oplossing. En als je eerlijk vindt dat accepteren een oplossing is, dan mag je dat gerust opmerken, maar vind het niet raar als men die oplossing afwijst

O ja, Theo, ik waardeer het dat je het forum eens goed afzoekt naar informatie en naar mensen die je hulp en inzichten kunnen gebruiken, maar wees een beetje kritisch op waar je nog op wil reageren. De meeste discussie waren al maanden of jaren zelfs ingedut. Mensen hebben soms hun inzichten gewijzigd, nieuwe producten zijn verschenen, problemen zijn soms opgelost en veel van de vraagstellers hebben kennelijk een modus gevonden om verder te gaan met hun leven.

Zou je trouwens niet kunnen overwegen om jouw ervaringen en het pad dat je hebt bewandeld om te komen tot acceptatie eens te verwerken in een blog? Zoiets zou mensen houvast kunnen bieden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 13:22   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.
Uiteraard is dat mijn persoonlijke opvatting en die wil ik niemand opdringen, ik breng het slechts ter overweging.

En hoe blij ik ook met mijn tondeuse-kapsel ben, waarom denk je dat ik nog steeds bezig ben om mijn hoofd vol te laten prikken met stoppeltjes en streepjes?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 13:23   #15
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat een tondeuse-kop bij kalende mannen veruit het beste staat is een persoonlijke waarneming he. Die kalende mannen hoeven het daar niet perse mee eens te zijn en zelfs al hebben ze geaccepteerd dat het het enige 'kapsel' is dat hen nog enigszins staat, dan hoeft dat niet te betekenen dat ze blij zijn met het feit dat ze geen enkel ander kapsel meer kunnen kiezen.

Om nog even over het subjectieve door te gaan, een opmerking van Theo zoals 'het kan ook bij vrouwen mooi zijn' zal geen enkele vrouw helpen die tobt met kaalheid. Als ze het zelf mooi kon vinden, dan had ze het wel geaccepteerd. Want uiteindelijk gaat het helemaal niet om wat anderen vinden, het gaat om onszelf. Je kunt 100 keer zeggen dat een gemillimeterde kop mij stoer staat, maar als ik in de spiegel een eierhoofd met te grote oren en een te grote neus zie, dan helpen goedbedoelde opmerkingen mij totaal niet. Zelf ga ik dan ook rustig verder met mijn strijd om het nooit, nooit zo ver te hoeven laten komen

Als iemand hier komt met een probleem, dan moet de eerste reactie ook niet zijn om die persoon ervan te proberen overtuigen dat ie geen probleem heeft. Voor mij persoonlijk zou zoiets dan soms een ienemiene-probleem zijn of misschien zelfs helemaal geen issue, maar voor de persoon die hier komt met vragen is het dus wel een probleem. Als iemand het een probleem vindt, dan is het voor die persoon een probleem en dan wil ik graag meedenken aan een oplossing. En als je eerlijk vindt dat accepteren een oplossing is, dan mag je dat gerust opmerken, maar vind het niet raar als men die oplossing afwijst
Ik weet dat veel kalende mannen wél erg gelukkig zijn met kort scheren of kaal scheren en zich daardoor bevrijd voelen en er zijn ook veel vrouwen die dat mooi vinden. Ik adviseer mannen daarom om dat eens te proberen.

Daarnaast verdiep ik me ook in heel andere oplossingen voor kaalheid zoals je kunt lezen. En als mensen kiezen voor andere oplossingen dan de tondeuze dan respecteer ik dat. En ik vind het ook best als jij een andere mening hebt dan ik.

Maar ik vind het zonde als mensen veel stress oplopen en veel geld uitgeven aan moeilijke en mogelijk ongezonde oplossingen zonder dat ze de tondeuze geprobeerd hebben.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.