Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 december 2014, 13:20   #1
griffioen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2014
Berichten: 1
Geslacht:
dutasteride voor vrouwen

graag zou ik willen weten waar ik generieke dutasteride (Avodart) veilig kan kopen.
ik vraag me ook af of de generieke dutasteride wordt voorgeschreven door huisartsen, want dat geeft een behoorlijke verschil in prijs.
ruim een jaar gebruik ik Avodart (vrouw, 73 jaar) en ik ben er heel tevreden over; de extreme haaruitval is gestopt en er kwamen weer haren -wel minder stevig als ik vroeger had- waardoor de kaalheid op mijn kruin en bij de inhammen duidelijk minder werd.
tot nu toe vergoedde mijn verzekering de kosten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo blijft.

ben benieuwd of er een veilig internet-adres is voor de koop van dit medicijn.
griffioen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2014, 17:46   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ik zag paar dagen geleden nog dat er op marktplaats Dutasteride Avodart aangeboden werd.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2015, 22:27   #3
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Weet iemand toevallig wat de achterliggende reden is voor een arts om te kiezen voor finasteride of dutasteride bij vrouwen? Waar is die keuze op gebaseerd? Ik bedoe: Wanneer kiest hij fina en wanneer duta? Of maakt het niet uit?
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2015, 23:45   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@aliciatje

De artsen zijn ook terughoudend wat betreft voorschrijven van fina en duta voor mannen. Men beschouwt haaruitval als een cosmetisch probleem, niet als een ziekte. Hierdoor vergoeden verzekeringen het ook niet.

Dutasteride is ook een anti-androgeen, net als finasteride. Dutasteride is naar mijn idee beter tegen haaruitval, het is sterker dan fina. Meestal stapt men van finasteride naar dutasteride over als men geen succes boekt met finasteride.

Artsen schrijven geen recept voor vrouwen voor dutasteride omdat dutasteride een medicijn is tegen prostaatvergroting bij mannen. Het is dus een medicijn wat voor mannen bedoeld is. Tevens kunnen zwangere vrouwen hen kind schade aanbrengen door gebruik(bijsluiter). Volgens de bijsluiter(avodart) van duta is het alleen schadelijk als het kind in buik een jongen is. Indien de vrouw zwanger is van een meisje, dan is er volgens hen geen gevaar voor het meisje.

Laatst gewijzigd door kalekop28; 4 januari 2015 om 23:56
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2015, 06:46   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aliciatje Bekijk bericht
Weet iemand toevallig wat de achterliggende reden is voor een arts om te kiezen voor finasteride of dutasteride bij vrouwen? Waar is die keuze op gebaseerd? Ik bedoe: Wanneer kiest hij fina en wanneer duta? Of maakt het niet uit?
Een arts zal minder snel dutasteride kiezen, lijkt me, omdat dit niet formeel is goedgekeurd als middel tegen haaruitval.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.