Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2003, 18:47   #1
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Inositol

Hey mensen,

Ik heb een tijd in een headshop gewerkt waar we Inositol verkochten.. Een witte poedervormige stof waar criminelen drugs mee mixten.. Nu was ik bezig met zoeken naar een site waar het goedkoop te krijgen was, maar kwam ik op een site waar inositol werd uitgelegd:


Chemische naam: Inositol (engels: Inositol)
Molecuul formule: C6H12O6
Molecuul gewicht: 180,16 g/mol


Inositol is geen echt vitamine, omdat het door het lichaam zelf gesynthetiseerd (gemaakt) kan worden. Inositol maakt deel uit van het vitamine B-complex en is dus wateroplosbaar.
Samen met choline is dit een van de aanmaakstoffen voor de hersenen en helpt om de weerstand tegen stress te verhogen. Verder is inositol belangrijk voor een gezonde haargroei. Ook is het belangrijk bij de groei en ontwikkeling van beenmerg- en darmcellen. Ten slotte stimuleert inositol de lever en de darmwerking.

Weet iemand hie meer over?
Heb haast dus let niet op mijn spelfouten
Ken er nog kilo's van krijgen namelijk hehe

Groet
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 18:50   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: Inositol

Citaat:
Originally posted by Melvin25
Ik heb een tijd in een headshop gewerkt waar we Inositol verkochten.. Een witte poedervormige stof waar criminelen drugs mee mixten..

Inositol is geen echt vitamine, omdat het door het lichaam zelf gesynthetiseerd (gemaakt) kan worden. Inositol maakt deel uit van het vitamine B-complex en is dus wateroplosbaar.
Samen met choline is dit een van de aanmaakstoffen voor de hersenen en helpt om de weerstand tegen stress te verhogen.
Gebruikten die criminelen het om drugs mee te mengen?!
Why.......?
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 18:55   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Inositol

Found in the muscles, inositol is a sugar-like compound that does not stimulate insulin release. Inositol is valuable for:
- Preventing/treating thinning or graying hair
- Stabilizing cell membranes
- Scavenging hydroxyl radicals
- Helping treat arthritis
- Aiding recovery from crushing injuries
- Muscle cell growth
- Relief of depression, panic and anxiety
- Promoting a relaxing effect to help the onset of sleep

Also see Inositol 500mg, Inositol 1000mg, and Inositol Powder

Caution:
High doses of inositol can cause diarrhea in some individuals.

1 capsule contains:
1000 mg of inositol.

Other ingredients: gelatin, and purified water.

Dosage and use
- One capsule daily is suggested as a dietary supplement.
- Four capsules, three times daily are suggested to alleviate depression, panic disorders, or obsessive-compulsive disorders.
- Inositol is most effectively utilized when taken with meals.
-------------------------------------------------------------------------------
Inositol

Inositol functions closely with choline. It is not recognized as a vitamin as the body and intestinal bacteria can make it in limited quantities, and no deficiency states have been reported. Inositol is found in the brain, nerves, muscles, bones, reproductive organs, stomach, kidney, spleen, liver and heart. It is a major component of lecithin.

What it does in the body

Fat metabolism

Inositol, like choline, promotes the export of fat from the liver. It is also involved in the control of blood cholesterol. Inositol combined with Choline in a 4:1 ratio (choline:inositol) is beneficial for the hair.

Cell membranes

Inositol is a component of cell membranes and the myelin which coats the nerves.

Deficiency

Inositol deficiency in animals leads to fat accumulation in the liver, nerve disorders and intestinal problems. No deficiency symptoms have been reported in humans.

Sources

Inositol is found in a wide variety of foods. In plant sources such as citrus fruits, whole grains and seeds, inositol is present mainly in a fiber component known as phytic acid. Intestinal bacteria may act on this compound to release inositol. In animal foods such as liver and beef heart, inositol occurs as myo-inositol.

Recommended intakes

It is difficult to assess recommended daily intakes for inositol due to its synthesis in the body, but the average daily diet supplies approximately 1000 mg. No deficiency or toxicity has been identified for inositol as it is present in a wide variety of foods.

Supplements

Inositol is available in lecithin and as inositol monophosphate.

Therapeutic uses of supplements

Mood disorders

Inositol is sometimes used to treat mental disorders. Researchers involved in a 1997 double-blind controlled trial assessed the effect of 12 g daily of inositol in 28 depressed patients for four weeks. The results showed significant improvement in symptoms compared to placebo. The same researchers also tested the effectiveness of inositol supplements in panic disorders and obsessive compulsive disorder, and found beneficial effects.1

Other uses

Low levels of inositol have been found in the nerves of diabetic patients and supplements may be useful in the treatment of diabetic nerve disorders. Inositol has also been used to treat multiple sclerosis. Recent research suggests that myo-inositol can prevent folate-resistant neural tube defects in mice
-------------------------------------------------------------------------------
Je lichaam maakt het zelf ook aan...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 18:55   #4
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Is dat niet dat spul waar coke mee versneden wordt?

Door het spul te versnijden verdienen de dealers er veel meer mee, doordat ze meer kunnen verkopen met dezelfde hoeveelheid.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 18:59   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Citaat:
Originally posted by ralluf
Is dat niet dat spul waar coke mee versneden wordt?

Door het spul te versnijden verdienen de dealers er veel meer mee, doordat ze meer kunnen verkopen met dezelfde hoeveelheid.
Kl##tzakken zijn het!! Allemaal!!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 19:01   #6
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Citaat:
Kl##tzakken zijn het!! Allemaal!!
You got that right
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2003, 22:43   #7
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Re: Inositol

Citaat:
Originally posted by Melvin25
Hey mensen,

Ik heb een tijd in een headshop gewerkt waar we Inositol verkochten.. Een witte poedervormige stof waar criminelen drugs mee mixten.. Nu was ik bezig met zoeken naar een site waar het goedkoop te krijgen was, maar kwam ik op een site waar inositol werd uitgelegd:


Chemische naam: Inositol (engels: Inositol)
Molecuul formule: C6H12O6
Molecuul gewicht: 180,16 g/mol


Inositol is geen echt vitamine, omdat het door het lichaam zelf gesynthetiseerd (gemaakt) kan worden. Inositol maakt deel uit van het vitamine B-complex en is dus wateroplosbaar.
Samen met choline is dit een van de aanmaakstoffen voor de hersenen en helpt om de weerstand tegen stress te verhogen. Verder is inositol belangrijk voor een gezonde haargroei. Ook is het belangrijk bij de groei en ontwikkeling van beenmerg- en darmcellen. Ten slotte stimuleert inositol de lever en de darmwerking.

Weet iemand hie meer over?
Heb haast dus let niet op mijn spelfouten
Ken er nog kilo's van krijgen namelijk hehe

Groet

C6H12O6 is niet anders dan glucose of fructose (in de biologie ook wel monosacharide genaamd). Fructose is vruchtensuiker en zorgt voor de zoete en plakkerige smaak van appel en divers ander fruit. Volgens mij zit dat in hoge mate in van die dextro energy tabletten. Normaal kristalsuiker is een disacharide en behoort dus niet tot de monosachariden.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 13:55   #8
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Inositol

http://www.mannen-gezondheid.com/inositol.html

klik link en lees tekst..
ik denk dat dit stofje samen met vitamine B complex pillen wel goed kan werken..
ik las dat pindakaas een goede bron is voor inositol en vitamine b complex pillen hebben voedsel nodig om opgenomen te worden.
dus als je nou elke dag eerst een boterham met pindakaas eet, of een andere bron met inositol, en dan een vitmanile B complex pil neemt...
__________________________________________________ _____________
Dosering en natuurlijke bronnen.
Natuurlijke bronnen zijn het best, maar als u supplementen krijgt voorgeschreven, neem ze dan in de vorm van myo-inositol tot maximaal 1000 mg per dag.
Belangrijke bronnen van inositol zijn onder andere: lever, biergist, grapefruit, rozijnen, tarwekiemen, pinda's, koolsoorten en volkorenproducten.

Laatst gewijzigd door Roeltje; 4 oktober 2006 om 14:12
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 14:56   #9
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Kijk dit dan:


"Een voorbeeld hiervan is een 48-jarige man, die reeds jaren kaal was. De combinatie van een gezond eetpatroon, een goed vitamine B-complex en extra inositol leidde tot nieuwe haargroei. Deze man kreeg zoveel nieuw haar dat het wel bont leek. Niet iedereen zal nieuwe haargroei ondervinden, maar de haaruitval stopte bij de meeste al na een maand."

En met zo'n schreeuwende tekst erboven, dan vertrouw ik het al helemaal niet meer! Deze stof zal best iets kunnen doen, maar in 99,9% van de gevallen zal dit haaruitval als gevolg van AA echt niet stoppen! In mijn multivitamine zit deze stof ook, ongetwijfeld goed voor je haar, maar zo positief als in deze tekst...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 17:14   #10
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Kijk dit dan:


"Een voorbeeld hiervan is een 48-jarige man, die reeds jaren kaal was. De combinatie van een gezond eetpatroon, een goed vitamine B-complex en extra inositol leidde tot nieuwe haargroei. Deze man kreeg zoveel nieuw haar dat het wel bont leek. Niet iedereen zal nieuwe haargroei ondervinden, maar de haaruitval stopte bij de meeste al na een maand."

En met zo'n schreeuwende tekst erboven, dan vertrouw ik het al helemaal niet meer! Deze stof zal best iets kunnen doen, maar in 99,9% van de gevallen zal dit haaruitval als gevolg van AA echt niet stoppen! In mijn multivitamine zit deze stof ook, ongetwijfeld goed voor je haar, maar zo positief als in deze tekst...
heb je t geprobeerd dan?.. k merk dat dat hier veel mensen reageren dat AGA zon btje onstopbaar is maar volgens mij proberen jullie al die methodes niet. teminste, de natuurlijke methodes niet.
mja, miss helpt t wat minder bij AGA, maar bij andere gevallen zou t toch wel kunnen helpen ?

Laatst gewijzigd door Roeltje; 4 oktober 2006 om 17:17
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 17:18   #11
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Zoals je in het andere topic kunt lezen, is inositol een lichaamseigen product. Dus tenzij je hier een tekort aan hebt, zal het je haren niet voor je behouden. Zeker niet omdat de mannelijke haaruitval meer hormonaal/genetisch bepaald is.


Tuurlijk kan het wel goede zaken doen. En over natuurlijke producten, ik geloof daar zeker wel in, niet voor niks dat ik ook saw palmetto gebruik. Maar in vitamine preparaten die de doorslag gaan geven, nee sorry. Maar das mijn mening.
En als je mijn tekst had gelezen, dan zie je dat inositol in mijn multivitamine zit, dus ik heb het niet alleen geprobeerd, maar probeer het nog steeds.

Edit:
En als je inositol slikt, dan is het volgens mij ook niet natuurlijk, maar gewoon synthetisch...
lycopeen, l-arginine, PABA, choline, luteine, zink en seleen zijn ook van dit soort stoffen die wellicht goed kunnen zijn in je strijd tegen haaruitval...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.

Laatst gewijzigd door Balou; 4 oktober 2006 om 17:24
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 17:38   #12
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Zoals je in het andere topic kunt lezen, is inositol een lichaamseigen product. Dus tenzij je hier een tekort aan hebt, zal het je haren niet voor je behouden. Zeker niet omdat de mannelijke haaruitval meer hormonaal/genetisch bepaald is.


Tuurlijk kan het wel goede zaken doen. En over natuurlijke producten, ik geloof daar zeker wel in, niet voor niks dat ik ook saw palmetto gebruik. Maar in vitamine preparaten die de doorslag gaan geven, nee sorry. Maar das mijn mening.
En als je mijn tekst had gelezen, dan zie je dat inositol in mijn multivitamine zit, dus ik heb het niet alleen geprobeerd, maar probeer het nog steeds.

Edit:
En als je inositol slikt, dan is het volgens mij ook niet natuurlijk, maar gewoon synthetisch...
lycopeen, l-arginine, PABA, choline, luteine, zink en seleen zijn ook van dit soort stoffen die wellicht goed kunnen zijn in je strijd tegen haaruitval...
hmm oke heb je gelijk in.. maar als je haarzakje bijvoorbeeld beter gaat worden door de olijfolie/knoflook mix , inositol of wat dan ook.. en je neemt dan pas de vitaminen, dan is t toch wel stimulerend voor bijvoorbeeld sterker haar?
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2006, 18:10   #13
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Hmm, ik ben geen chemicus, arts of bioloog o.i.d., maar als je nagels gewoon gezond en sterk zijn, dan kun je er denk ik vanuit gaan dat ook je haren op dit moment genoeg voedingsstoffen cq. vitaminen aangevoerd krijgen...


Van een aantal vitaminen is het niet erg om er te veel van binnen te krijgen, omdat deze afbreekbaar zijn en via de urine je lichaam weer verlaten. Er zijn echter ook een aantal vitaminen waar een te grote hoeveelheid niet goed voor je lichaam is.

AFDEK is een soort ezelsbruggetje wat je kunt onthouden voor vitaminen die niet in water oplosbaar zijn en waarvan een teveel dus schadelijk kan zijn voor je lichaam.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2006, 23:17   #14
groovy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 2
ik ben er even mee bezig nu

mensen ,

lang geleden dat ik hier nog ff was .

ik ben nu reeds meer dan een jaar de natuurlijke weg op .

eet veel soja producten , isosavlonen ...equol .
eet steeds volkoren enz
drink veeeel groene thee
3000 mg vit c 1000 mg inositol 1000mg choline
b stress complex
lecitine
veel fruit
wortelen
groene groenten
yohurt .....zonder suiker , geen aspartaan en stuff
jojoba olie
en regematig joggen voor de bloeddoorstroming

en ik heb er echt resultaat van , men haar is terug dikker
veel meer haargroei dan ooit tevoor

je lichaam vraagt naar natuurlijke dingen

het is soms wel zwaar heel dat gezonde gedoe

maar het werkt zeker voor mij

greetz
groovy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 11:55   #15
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovy
mensen ,

lang geleden dat ik hier nog ff was .

ik ben nu reeds meer dan een jaar de natuurlijke weg op .

eet veel soja producten , isosavlonen ...equol .
eet steeds volkoren enz
drink veeeel groene thee
3000 mg vit c 1000 mg inositol 1000mg choline
b stress complex
lecitine
veel fruit
wortelen
groene groenten
yohurt .....zonder suiker , geen aspartaan en stuff
jojoba olie
en regematig joggen voor de bloeddoorstroming

en ik heb er echt resultaat van , men haar is terug dikker
veel meer haargroei dan ooit tevoor

je lichaam vraagt naar natuurlijke dingen

het is soms wel zwaar heel dat gezonde gedoe

maar het werkt zeker voor mij

greetz
Dit klinkt goed. Kun je ook aantonen dat je haargroei is verbeterd, bijvoorbeeld met foto's? Kan het niet zijn dat je beter in je vel zit en daardoor denkt dat je haar vooruit is gegaan?

Ik geloof ook dat een oplossing je gehele leefstijl moet betreffen. Daarom zou ik blij zijn als je kon aantonen dat de kwaliteit van je haar is verbeterd.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.