Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2011, 15:11   #16
bassie21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
OK danku voor de info.
0 koolhydraten eten lijkt mij onmogelijk? Het zit zon beetje overal in...
Zal die website eens bekijken.
gaat makkelijk heb ik zelf ervaren! gewoon geen brood, aardappelen, rijst, pasta (en natuurlijk al helemaal geen geraffineerde suiker en producten waar die in zit) gebruiken en meer inzetten op groente en fruit.
bassie21 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 15:18   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassie21 Bekijk bericht
gaat makkelijk heb ik zelf ervaren! gewoon geen brood, aardappelen, rijst, pasta (en natuurlijk al helemaal geen geraffineerde suiker en producten waar die in zit) gebruiken en meer inzetten op groente en fruit.
Ik heb mijn dieet ook in die zin aangepast, alweer een poosje geleden. Aardappelen en pasta heb ik helemaal geschrapt, brood en rijst eet ik maar heel beperkt. Het kost wel moeite om je gewicht op peil te houden en echt zwaarder worden is vrijwel onmogelijk. Maar ik doe het niet voor mijn haren, maar meer voor mijn algemene welbevinden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 15:27   #18
bassie21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In mijn lichaam groeien geen palmbomen, dus palmboombesjes zijn voor mij ook lichaamsvreemd. Hoeveel eeuwen mensen het ook al gebruiken ... hetzelfde kan ik over 1000 jaar over finasteride zeggen

De verschillen die je benoemt zijn eerder emotioneel dan rationeel, dat zou ik niet verwachten van een chemicus. Beetje alsof iemand op zijn kop slaan met een dikke tak minder pijn doet dan met een mooie bewerkte koolstofvezel honkbalknuppel

Het is in ieder geval geen rationeel argument om juist die middelen te gebruiken als je doel DHT remmen is. Ik zie het eerder als tegenargument, ze zijn niet zuiver en kunnen nog veel meer bijwerkingen hebben dan finasteride. Bijwerkingen op totaal andere fronten.
een chemicus die emotioneel is - da's pas een stevige contradictio in terminis

Maar bottomline willen we hetzelfde: AGA stoppen en als het kan hergroei. En we proberen dat doel via dezelfde weg te bereiken: groeistimulatie (minox) icm dht/AR inhibitie. Het enige verschil tussen onze aanpakken is dat jij de dht/AR inhibitie via een andere route benadert als ik dat doe [synthetisch vs. natuurlijk]. Laten we dit als een experiment beschouwen en kijken wie de beste resultaten behaalt (jaja ik weet het: geen controlegroep )
bassie21 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 15:31   #19
bassie21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb mijn dieet ook in die zin aangepast, alweer een poosje geleden. Aardappelen en pasta heb ik helemaal geschrapt, brood en rijst eet ik maar heel beperkt. Het kost wel moeite om je gewicht op peil te houden en echt zwaarder worden is vrijwel onmogelijk. Maar ik doe het niet voor mijn haren, maar meer voor mijn algemene welbevinden.
Maar toch zullen ook je haren je dankbaar zijn Zwaarder worden kan overigens door met gewichten te trainen. Zo ontwikkel je meer spieren, die zijn relatief zwaar. En lager dan 8% vet moet je imo ook niet gaan. Dan maar wat meer vet (wel olijfolie) op de sla gooien ;-)

Laatst gewijzigd door bassie21; 5 maart 2011 om 15:33
bassie21 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 15:52   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassie21 Bekijk bericht
een chemicus die emotioneel is - da's pas een stevige contradictio in terminis

Maar bottomline willen we hetzelfde: AGA stoppen en als het kan hergroei. En we proberen dat doel via dezelfde weg te bereiken: groeistimulatie (minox) icm dht/AR inhibitie. Het enige verschil tussen onze aanpakken is dat jij de dht/AR inhibitie via een andere route benadert als ik dat doe [synthetisch vs. natuurlijk]. Laten we dit als een experiment beschouwen en kijken wie de beste resultaten behaalt (jaja ik weet het: geen controlegroep )
Toch is je overweging emotioneel, alsof 'natuurlijk' per definitie goed is ... met zo'n instelling moet je in ieder geval nooit champignons gaan zoeken in het bos

Natuur of pharmaceut, DHT/AR inhibitie is DHT/AR inhibitie. En een even grote bult op mijn kop doet evenveel pijn, of ie nou door een hooligan met een honkbalknuppel of door een lief oud omaatje met een dikke boomtak is veroorzaakt.

Maar goed, ik weet al wat mijn middelen voor mij hebben gedaan en ik ben benieuwd of je in 2020 met dit regime evenveel succes zult hebben gehad ... oftewel of jouw omaatje net zo'n dikke bult kan meppen met haar boomtak als mijn hooligan met een honkbalknuppel

Hou ons op de hoogte!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 16:27   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je weet net zo goed als ik dat dat niet veel hoeft te zeggen, Limbo, met alle subjectieve aspecten en wisselingen van seizoenen. En zeker niet op een termijn van twee maanden.
Klopt. Dat heb ik naderhand ook geschreven...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 16:35   #22
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat eten jullie dan bijvoorbeeld als avondmaaltijd?
Geen aardappelen, rijst of pasta....
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 17:04   #23
bassie21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Wat eten jullie dan bijvoorbeeld als avondmaaltijd?
Geen aardappelen, rijst of pasta....
nee dat niet, in plaats daarvan veel groenten icm vis, kuiken- of kalkoenfilet of vega-balletjes. 's ochtends yoghurt of kwark met fruit of greentastic/berrytastic (zie vitacost dot com) en tussendoor fruit. qua vet krijg ik voornamelijk omega3 en olijf-olie binnen.
bassie21 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 18:20   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassie21 Bekijk bericht
nee dat niet, in plaats daarvan veel groenten icm vis, kuiken- of kalkoenfilet of vega-balletjes. 's ochtends yoghurt of kwark met fruit of greentastic/berrytastic (zie vitacost dot com) en tussendoor fruit. qua vet krijg ik voornamelijk omega3 en olijf-olie binnen.
Ik eet ook meer (magere) yoghurt (als ontbijt bijvoorbeeld een halve liter Optimel of Alprosoya) en ik leg meer nadruk op groenten en vlees of vis. Een halve liter yoghurt vormt ook een perfect tussendoortje. Zit je weer voor een flinke poos vol
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 18:27   #25
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het is dus niet zo dat je 0 koolhydraten eet (Wat niet kan naar mijn mening) maar je meer richt op producten met meer eiwitten?

Ik eet sowieso kwark in de avond en als ontbijt (ondersteuning fitness).
Maar eet wel gewoon brood, pasta (voor voetbal en rennen) etc.

Is er ook nog iets mis met kipfilet? Of waarom worden specifiek kuiken en kalkoenfilet genoemd?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 19:05   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nul koolhydraten is onmogelijk. Alles wat leeft loopt feitelijk op koolhydraten. Er zijn drie belangrijke bronnen van energie voor je lichaam, vet, eiwitten en koolhydraten. Je hebt ze alle drie in enige mate nodig, dus gaat het meer om het vinden van een goede balans.

Maar je moet echt niet de indruk hebben dat je met een goed dieet AGA gaat tegenhouden hoor. Ook in de oertijd werden mensen echt wel kaal en andere primaten zoals chimpansees treft het ook en die hebben nog geen industrieel dieet .

Wellicht gaat de regel 'gezonde haren op een gezond lichaam op', maar dat betekent dat de haren die je nog hebt een tikkeltje sterker en/of dikker zullen zijn, waardoor AGA voor het oog misschien wat vertraagt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2011, 20:17   #27
bassie21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2011
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Het is dus niet zo dat je 0 koolhydraten eet (Wat niet kan naar mijn mening) maar je meer richt op producten met meer eiwitten?

Ik eet sowieso kwark in de avond en als ontbijt (ondersteuning fitness).
Maar eet wel gewoon brood, pasta (voor voetbal en rennen) etc.

Is er ook nog iets mis met kipfilet? Of waarom worden specifiek kuiken en kalkoenfilet genoemd?
kipfilet mag naturlijk ook hoor ik probeer in het algemeen rood vlees maar met mate te eten. wit vlees dan als alternatief. 0 koolhydraten kan idd niet, precies wat anthonie zegt. probeer wel overbodige koolhydraten te vermijden. als je veel sport zul je een andere koolhydraat-behoefte hebben dan iemand die dat niet doet. ook ben ik het eens met de stelling dat je door goed eten niet opeens zomaar wakker wordt met een volle bos haar. het is meer het vorkomen van extra ontstekingsreacties in je lichaam door overvloedige suikerconsumptie wat een extra aanval op je haarzakjes zou betekenen, naast de al aanwezige ontstekingsreacties veroorzaakt door dht.
bassie21 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.