Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 26 augustus 2009, 10:44   #631
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Er is een studie aan de gang waar onderzocht wordt of het wassen met hard water invloed heeft op eczeem.
Artsen zijn nog niet in overeenstemming wat de exacte oorzaak van SE is. Maar in een ander topic heb ik een post geplaatst over een mogelijke oorzaak die mij door een arts is verteld:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...146#post217146
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 19:37   #632
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Ik heb aan de voorkant van mijn hoofd veel wit spul, roos me dunkt, naar voren toe wordt het steeds erger, tot het uitmondt in een soort van white white christmas sneeuwsprookje midden vooraan (NW3- haartype). Het is ECHT veel, zie foto (niet van mij overigens) en dan nog wat meer, verdubbel het maar. Kan daar totaal geen roze hoofdhuid meer zien, alles is wit. Achterkant lijkt in orde.

Seborroïsch eczeem? Ernstige roos?

Bvd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg roos3.jpg‎ (100,9 KB, 110x gelezen)
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 21:36   #633
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Jeetje, John, als je met zoiets loopt ga je toch even langs de huisarts! Niet bang zijn, gewoon doen.

Ik heb ook pas een poosje met een vervelend probleem gelopen ... een bezoekje aan de huisarts, zalfje gekregen en drie dagen later was ik er vrijwel volledig van af .. stomme schimmel ... had ik een half jaar eerder moeten doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 21:39   #634
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Droge schilfers die er makkelijk uitdwarrelen of natte/vettige schilfers die vastgeplakt zitten?
Rode huid onder de schilfers of niet?
Wel of geen jeuk?
Etc.
't Beste is om er even een arts naar te laten kijken, want wij kunnen 't zo toch niet goed beoordelen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 22:13   #635
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit. Heb mijn haar net even gewassen, nu lijkt alles weer weg. Hoofdhuis is nog wel wit, maar dit is volgens mij vrij normaal...er komt niet echt veel zon ofzo.

Ik zal het in de gaten houden, blijft het opkomen zal ik maar eens naar de huisarts gaan ja. Krijg ik gelijk ook de wind van voren omdat ik finas gebruik Ben er een perfecte kandidaat voor, maar het is "gevaarlijk" en ik moet het gewoon accepteren, immers, veel mannen hebben het. Ja maar niet op hun 18e, muts En dan nog. Maar voor de rest aardige vrouw hoor

Wat was er bij jou aan de hand dan Anthonie? Beetje zelfde als bij mij?
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2009, 22:25   #636
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John18 Bekijk bericht
Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit. Heb mijn haar net even gewassen, nu lijkt alles weer weg. Hoofdhuis is nog wel wit, maar dit is volgens mij vrij normaal...er komt niet echt veel zon ofzo.

Ik zal het in de gaten houden, blijft het opkomen zal ik maar eens naar de huisarts gaan ja. Krijg ik gelijk ook de wind van voren omdat ik finas gebruik Ben er een perfecte kandidaat voor, maar het is "gevaarlijk" en ik moet het gewoon accepteren, immers, veel mannen hebben het. Ja maar niet op hun 18e, muts En dan nog. Maar voor de rest aardige vrouw hoor

Wat was er bij jou aan de hand dan Anthonie? Beetje zelfde als bij mij?
Een rode soms jeukende huid en een enkele keer wat schilfers. Maar niet op mijn hoofd. Met het warme weer werd het toch even te erg en bij de huisarts bleek het een schimmel te zijn. Paar dagen een miconazolcrème en het was weg.

Ga toch naar de huisarts. Die finasteride heeft er heus niks mee te maken, dus denk ik dat er over zwijgen dan maar het beste is. Beter dan helemaal niet gaan.

Ik realiseer me dat dit een heel gevaarlijk aspect van 'illegaal' finasteride slikken is. Doktersbezoek uitstellen omdat je niet wil bekennen dat je het gebruikt. Een bijzonder ernstige bijwerking

Heel menselijk hoor. Mijn huisarts was er ook op tegen dat ik het zou gebruiken. En toen ik dus eens een serieuze klacht kreeg (een bal die wel drie keer zo groot werd en pijn deed) heb ik net zo lang getreuzeld met hulp zoeken tot het weekend was en ik dus naar de weekenddokter kon .... heel dom en potentieel gevaarlijk voor mijn gezondheid ... het had er ook totaal niks mee te maken, het was een simpele bijbalontsteking.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2009, 12:50   #637
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
[quote=John18;217769]Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Hoe is je talg / sebum op je gezichtshuid?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2009, 14:34   #638
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Voor zover ik kan inschatten normaal. Niks nieuws onder de horizon daar.

En het is niet alsof ik bang ben voor mijn dokter ofzo hoor Maar het is mijn irritante gewoonte om alles zoveel mogelijk zelf op te lossen.

En ja dat is tegenstrijdig met het hier vragen. I know Misschien is het ook wel verregaande luiheid.
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2009, 14:55   #639
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John18 Bekijk bericht
Geen rode huid, geen jeuk, dwarrelt er makkelijk uit.
Dan lijken 't mij gewoon schilfertjes door uitdroging. Waarschijnlijk was je je haren veel te vaak met te agressieve shampoo en ook nog met te warm water. Of het zijn restanten van gel, wax, mousse, e.d.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2009, 22:46   #640
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
2x per week Rooscure, voor de rest geen shampoo's of wax of Gel of wat dan ook. Wel 2x per dag met ijskoud water doorspoelen, das gewoon lekker
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2009, 22:59   #641
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan klopt er toch iets niet, want dan zou je niet zoveel schilfers hebben...
Ga toch maar even naar de huisarts.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2009, 19:17   #642
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
[quote=Joellie;217852][quote=John18;217769]Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Lijkt mij ook verstandig.. wil geen cowboy verhalen ophangen.. ik heb het van die propecia en ben er zeker zo'n 50 tegengekomen die het daar ook van hebben.. hier heb je bijvoorbeeld een linkje waar ook andere finasteride propeica gebruikers het van hebben....

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...c%20dermatitis


ga naar de doktor..laat dit gewoon zien en dan weet je wat het is.. Je moet het echt de kop indrukken anders spreid het alleen maar meer uit.
geloof mij als het SD is dan dan wil je er echt alles aan doen om het niet op je gezicht te krijgen.. succes
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 01:54   #643
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Wat me opvalt is dat die talgachtige spul waaruit die schilfer bestaat ook uit beide plooien van mijn ogen komt.
Dat had ik vroeger toen ik SEB/PSO had nog niet
Het is precies hetzelfde spul als wanneer ik de schilfer nat maak met warm water.
Wat me ook opviel is dat het ook een beetje net aan mijn tandvlees en tand zit.

Men o men, ze moeten echt snel iets vinden anders ga ik mee zwemmen met de knabbelvisjes.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 12:45   #644
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
@ xzeem..

Op mijn tandvlees heb ik ook een witte laag.. ik poets het vaak dan ook weg.. en regelmatig heb ik last van die groene of wit gele spul (snotjes) bij mijn ogen.. maar dat ziet er vaak toch wel anders uit dan de schilfers van het eczeem.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 13:18   #645
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Uitslag ontlasting onderzoek

Ik typ er meteen ff bij wat de uitslag van het lab is..

PH waarde verlaagd 5,10 Hoort te zijn tussen de 5,8 - 6,8

Spiervezels 1

Een verhoging van spiervezels in de ontlasting kan te wijten zijn aan een gebrekkige proteïne vertering. Vaak is dit
een aanwijzing voor een excretorische pancreasinsufficiëntie met een verminderde secretie van proteolytische enzymen
(voor verdere diagnose kan getest worden met pancreas-elastase). Een verstoring in het begin van de proteïne

vertering in de maag (pepsine) kan leiden tot een verhoging van spiervezels in de ontlasting.


E.coli verlaagd
E.coli is een bestanddeel van de residente dikke darmflora. Hij draagt door de productie van antimicrobiele substanties bij aan de kolonisatieresistentie. verder wordt het immuunsysteem van de darmen gestimuleerd en de darmbarriere gestabiliseerd.

Enterococcen verlaagd
In de onderzochte ontlasting is de concentratie enterococcen verlaagd. Er iseen bacteriele storing aanwezig en er bestaat een kans op het Overgrowht syndrome. Let op een verminderde vit. B12 synthese. Enterococcen zijn een bestanddeel van de residente dikke darmflora. Door de zuur en galtolerantie komen ze ook voor in de dunne darm. Via omzetten van koolhydraten (saccharolyten) worden vetzuren met een korte molecuulverbinding geproduceerd, die naast een verzuring van darmmilieu ook een directe rem op de groei van transiente kiemen veroorzaken. Verder produceren ze de voor de kolonisatieresistentie belangrijke bactereostatische en bactericide werkende substanties. Bij een overeenstemmend voedingsaanbod kunnen ze ook eiwitten omzetten

Bifidobacterien verlaagd.
De bifidobacterien (en/of bacteroides) zijn in verlaagde concentraties in de onderzochte ontlasting aanwezig. Deze bacterien zijn belangrijk voor ons afweersysteem in de darmen. Door de verlaagde waares kunnen pathogene organismen zich vestigen en ontwikkelen in de darmen.
Bifido's komen voornamelijk voor in de dunne en de dikke darm. Ze vertegenwoordigen een groot deel van de residente flora. Ze verwerken alleen echte koolhydraten. Op basis van het grote aantal zijn ze belangrijk bij kolonisatieresistentie. Via de bouw van vetzuren met een korte moleculaire keten werken ze synergetisch met lactobacillen en enterococcen. Verder kunnen ze galzuren splitsen en de vermenigvuldiging van transiente bacterien remmen. Zij zijn weinig immunogeen.

Lactobacillen verlaagd
Bij een vermindering van de lactobacille die met de enterococcen de belangrijkeste betanddelen van de dunne darmflora zijn, ligt een gestoorde microbiele functie voor de hand. Vaak komen in dit geval ontstekingen van de darmen voor. Let op darmstoringen, voedselallergie en dysbiose. L groeien in zuurstofarme omstandigheden. Ze behoren tot de residenten van de dunne en dikke darm. Ze verwerken alleen koolhydraten. Door de vorming van verschillende stofwisselingsproducten voorkomen ze de groei van lichaamsvreemde kiemen, zoals b.v. Clostridium sp, Proteus sp. De remming van de proteolystische flora wordt ten eerste door de verzuring van het darmmilieu veroorzaakt en ten tweede door de productie van Bacteriocine



Onderstaand had ik alles negatief

Onderzoek mycologie
Candida albicans
Candida glabrata
Candida krusei
Candida parapsilosis
Candida tropicalis
Geotrichum, candium
Rhodotorula rubra
Candida sp.

schimmels
Aspergillus fumigatus
aspergillus niger
aspergillus sp.
Mucor species
andere schimmels



uit het eerste bloedonderzoek kwamen de volgende waarden
Chol.HDL RAT -------------3.6 ----------(4.0)
LYMFO --------------------50---------- (20-40)
Monocyt------------------- 8 -----------(0-8)
Vrij T4 (FT4) --------------11.7--------- (10-24)
bezinking (BSE)------------- 2----------- (3-8)
Staafkern.----------------- 0 ------------(0-4)
Segmentk -----------------40----------- (50-70)
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!

Laatst gewijzigd door Joellie; 29 augustus 2009 om 13:34
Joellie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.