Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2009, 11:32   #1
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Haardikte

Hallo, ik ben een jongen van 17 jaar. Ik had tamelijk dik haar en 2 maand geleden was ik naar de kapper geweest. Die dunde mijn haar uit zoals altijd, maar het kapsel was te extreem voor op mijn school dus moest ik de dag erna terugkeren. Toen dunde de kapper mijn haar terug uit.

nu 2 maand later ben ik terug naar de kapper geweest voor mijn normale oude kapsel. Ze heeft mijn haar maar lichtjes uitgedunt maar het is echt kei dun nu, hoe komt dit? door dat ik mijn haar 2 dagen op rij liet uitdunnen?

als ik mijn haar in de gel zet zie je echt veel van mijn hoofdhuid, veel meer dan normaal. zelf zonder gel zie je toch wel wat van mijn hoofdhuid. normaal had ik toch tamelijk dik haar.

Mijn vraag; komt die dikte terug? en hoelang zal dit ongeveer duren?

bedankt
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 12:03   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is lastig om een beeld te krijgen bij wat je schrijft, Talala. Je had kennelijk een woeste bos, de kapster fatsoeneerde dat, maar op school vonden ze het nog steeds een ragebol en toen heeft de kapster nog iets beter haar best gedaan? Zat je haar toen heel erg anders dan je normale oude kapsel?

Dat uitdunnen wat de kapper doet is niets anders dan een deel van je haren een stuk korter knippen dan de rest, zodat je kapsel wel voldoende lengte heeft, maar veel minder vol toont.

Misschien is door drie uitdunbeurten in 2 maanden je haar gemiddeld een stuk korter geworden dan je gewend bent en was je oude normale kapsel er gewoon nog niet uit te vormen. Een afgeknipte haar groeit gewoon weer aan, alleen heeft het flink tijd nodig. Je haar groeit maar met 1 cm per maand.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 12:22   #3
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Ik had normaal een redelijk kort kapsel dat ik in de gel zette. En 2 maand geleden besloot ik eens wat anders. Mijn haar was al langer dus liet ik iets extremers doen. Maar dat mocht niet op school. Dan ben ik terug naar de kapper gegaan voor mijn haar kort te laten knippen.

En dan ben ik terug gegaan en is mijn kapsel terug het oude. Maar de lengte is hetzelfde... het is gwn zo uberdun, dus het is enkel de dikte, de lengte niet, want met de lengte die het nu heeft stond normaal mijn haar het best in de gel en zag je echt bijna niks van mijn hoofdhuid...

het viel mij ook op dat mijn haar na die 2 maand ook nog niet zo dik was als andere keren als ik eens 2 maand niet naar de kapper ga.

Als ik mijn haar in de gel zet zie je mijn hoofdhuid teveel...

Laatst gewijzigd door talala; 21 juni 2009 om 12:25
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 13:43   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, het kan toeval zijn dat net je haar is gaan uitdunnen op het moment dat je met je kapsel ging experimenteren. Als je je echt zorgen maakt, dan moet je de dokter er misschien eens naar laten kijken. Zijn er geen andere zaken veranderd in je leven? Stress, gewichtstoename of -afname, jeuk op je hoofd, ernstige griep in maart of april?

Wat heel goed kan is dat je je gewoon even bewuster bent van je haar door al dat getob met je coupe. Als je het een maandje kunt vergeten zul misschien zien dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is.

En wellicht wordt het tijd om eens aan een ander soort haarversteviging te denken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 14:07   #5
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
misschien nu een beetje examen stress, en toch wel gewichtsverlies maar dat was eerder in februari.

maar het is echt wel veel dunner dan anders. Ik beeld het mij niet in, maar misschien dat het binnen een maandje opgelost is en als ik dan naar de kapper zal ik eens vragen om mijn haar niet uit te dunnen, dan zal ik het merken
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2009, 09:10   #6
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
maar eigelijk als ik het goed snap is uitdunnen van het haar dat er haren volledig afgeknipt worden?

Dus dan lijkt het mij logisch dat je nu mijn hoofdhuid kan zien als je het 3 keer in 2 maanden doet,

ik neem aan dat ik me geen zorgen moet maken en dat het wel terug groeit?
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2009, 00:04   #7
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Ik heb het aan de kapper getoont en aan de apotheker.
Beiden zeggen ze dat ik best een afspraak maak met een dermatoloog.

aga kan het volgens mij niet zijn, ik heb namelijk overal minder haar gekregen en niet enkel bovenaan.
Ik merk wel niet veel van haaruitval...

wat zou dit kunnen zijn?
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2009, 07:09   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Diffuse haaruitval wijst meestal op een vorm van 'stress'. Dat kan letterlijk stress in je kop betekenen, maar ook stress voor de haren. Het ontbreken van bepaalde bouwstoffen, bijvoorbeeld doordat je niet goed eet of heel actief bent. Het kan duiden op een niet perfect werkende schildklier en het kan een vervelende schimmel of een licht exzeem zijn. En er zijn nog legio andere mogelijkheden.

Stap over de drempel en ga toch eventjes langs je huisarts of een dermatoloog.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2009, 12:38   #9
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
maar echt veel haaruitval merk ik niet, tis niet om te zeggen dat ik per dag dubbel zoveel meer verlies dan anders... ik let er zo eigelijk niet op.

maar het valt me op dat er minder haar is en dat je mijn hoofdhuid kan zijn...

ongeveer 2,5 geleden had ik wel een periode met iets meer stress in... maar dat is nu voorbij dus dat vind ik ook raar

als het door stress komt, komt het haar dan trg?

btw: bedankt voor je reactie
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 02:13   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Talala,
Ga even naar de huisarts. Die zal waarschijnlijk al direct routinematig bloedonderzoek laten verrichten naar de werking van de schildklier en eventuele vitaminen- of mineralentekorten. Ook zal hij de hoofdhuid even bestuderen om te kijken wat er aan de hand is. Binnen een paar weken volgt de uitslag van het bloedonderzoek en dan weet de dokter beter wat er aan de hand is en kan de diagnose stellen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 17:32   #11
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Ik ben gisteren naar de huisarts geweest, mijn hoofdhuid zag er gezond uit.

Ik heb bloed laten trekken en morgen weet het resultaat. En idd ze zei iets van een schildklier, het kan ook iets mis zijn met mijn hormonenspiegel.

Kzal maar afwachten tot morgn
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 02:06   #12
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Het blijkt dus dat ik ijzer tekort heb, geen enkel probleem met de schildklier, gelukkig.

Is het mogelijk dat mijn haaruitval enkel komt door mijn ijzer te kort?
Hoelang zou mijn haar nog uit vallen, ik neem nu elke dag ijzertabletten.

Wanneer merk ik terug een verschil in teruggroei?
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 12:43   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat kan wel 2 maanden duren, maar wees geduldig en ga niet teveel ijzertabletten slikken, want dat kan gevaarlijk worden.

Het is belangrijk te weten waardoor het ijzertekort is ontstaan. Of dat komt omdat je lichaam geen ijzer opneemt of dat je geen goed eetpatroon hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 00:46   #14
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
Ik eet zeer gezond, maar kheb laatste maanden last gehad van spijsvertering, kben in februari 6-7 kilo kwijt geraakt in 2 weken ofzo

Ik neem er eentje per dag zoals de dokter me heeft voorgeschreven.
vind het jammer dat ik net mn haar verlies kwas er zo trots op...
gelukkig blijft mn vriendin me even graag zien, de schat
talala is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 10:58   #15
talala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 79
ik heb ook wel verschikkelijk veel jeuk op bepaalde momenten + schilfers. De dokter zei dat ik een droge hoofdhuid heb, maar zou ik toch ook maar eens voor de zekerheid bij de dermatoloog gaan?
talala is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.