Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 september 2004, 22:35   #31
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik drink per dag zo'n 4 liter kraanwater.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 23:12   #32
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emeritius
In 92 heb ik nog een cursus gevolgd op de universiteit. De professor voor het vak Water en waterkwaliteiten beweerde toen dat door het feit dat het Maaswater gebruikt wordt als drinkwater ( na filtering uiteraard) in Nederland veel meer mensen kaal worden als gevolg van het hoge gehalte arsenicum. Hij beweerde toen ook dat er een biermerk is ( Belgisch bier ) dat voor de rijping van het bier arsenicum gebruikt om het rijpingsproces te versnellen . Hij wou echter niet zeggen over welk bier het ging. DUs sowieso beperk ik het gebruik van kraantjeswater maar soms lukt dat niet altijd ( op het werk, op café).
Tja, ik vraag mij altijd af waar zoiets op gebaseerd is. Als dat werkelijk de oorzaak zou zijn, waarom worden mensen dan nog steeds kaal? Ik neem aan dat het De Ontdekking zou zijn, wanneer dat serieus daar volledig aan te wijten valt. Lijkt mij niet dus.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 23:16   #33
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bovendien wil ik er nogmaals aan toevoegen dat als dat zo zou zijn, het geen AGA is dan. Als dat echt de haren aan zou tasten, dan zou het zich niet beperken tot slechts de haren bovenop, maar het zou ook zijn invloed hebben op de haren aan de zijkanten en de achterkant. Als die stof slecht is voor je haar, dan is het slecht voor iedere haar. Normale kaalheid (volgens het patroon) voltrekt zich ook zonder die stof.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 11:31   #34
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Als dat echt de haren aan zou tasten, dan zou het zich niet beperken tot slechts de haren bovenop, maar het zou ook zijn invloed hebben op de haren aan de zijkanten en de achterkant. Als die stof slecht is voor je haar, dan is het slecht voor iedere haar. Normale kaalheid (volgens het patroon) voltrekt zich ook zonder die stof.
Beste Haarmannetje,

Je moet je wel realiseren dat bij kalende mensen aan de zijkanten en achterkant TERMINALE haren zitten en op de bovenkant/voorzijde VELLUSHAREN. Dit zijn histologisch gezien 2 verschillende haarsoorten. In mijn ogen is het derhalve niet ondenkbaar dat ze op dezelfde (negatieve) prikkel verschillend reageren...een voorbeeld hiervan is de gevoeligheid van het ene haar voor DHT terwijl een ander dat helemaal niet hoeft te zijn...

Graag hoor ik je mening hierover...

Sam

Laatst gewijzigd door sonofsam; 16 september 2004 om 12:01
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2004, 17:56   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Beste Haarmannetje,

Je moet je wel realiseren dat bij kalende mensen aan de zijkanten en achterkant TERMINALE haren zitten en op de bovenkant/voorzijde VELLUSHAREN. Dit zijn histologisch gezien 2 verschillende haarsoorten. In mijn ogen is het derhalve niet ondenkbaar dat ze op dezelfde (negatieve) prikkel verschillend reageren...een voorbeeld hiervan is de gevoeligheid van het ene haar voor DHT terwijl een ander dat helemaal niet hoeft te zijn...

Graag hoor ik je mening hierover...

Sam
Ja oke, tuurlijk, als de haren zwakker zijn zullen ze kwetsbaarder zijn voor slecht water, maar ook de sterke haren zullen eronder te lijden hebben. Neem als voorbeeld het roken. Zwakke ongezonde longen zullen veel meer te lijden hebben onder het structureel roken dan sterke gezonde longen, maar dat betekent niet dat de sterke gezonde longen ook sterk en gezond blijven. Ook die worden aangetast. En overigens zitten er op mijn hoofdhuid bovenop nog genoeg sterke normale terminale haren, die volgens jou dan niet worden aangetast door het water.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2005, 16:16   #36
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
hmm..en wat zeggen jullie van een waterfilter die aangesloten zit om de kraan? Is dit niet goedkoper dan waterflessen/brondwater steeds kopen? of is de kwaliteit dan niet mee te vergelijken?
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 16:18   #37
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb mijn bedenkingen bij bronwater, zeker na het lezen van het verslag van Milieudefensie Rotterdam:




Geflest of niet geflest?
Bron- of mineraalwater is soms precies hetzelfde als leidingwater: In Tilburg komt water uit de kraan dat de rest van het land als Bar-le-Duc in de winkel koopt! Het verschil zit in de verpakking čn in de prijs. Per liter kost bron- of mineraalwater 400 tot 1000 keer zo veel als leidingwater. En dat terwijl de meeste mensen geen verschil kunnen proeven tussen flessenwater (zonder koolzuur) en kraanwater. Nederlands leidingwater is ook net zo gezond als bron- en mineraalwater. De eisen die aan leidingwater worden gesteld, zijn in het algemeen zelfs strenger dan die voor flessenwater. De kwaliteitseisen voor bron- en mineraalwaters staan in de Warenwet. Daarin zijn voor vijftien stoffen de maximale hoeveelheden vastgesteld, terwijl de Waterleidingwet voor 57 stoffen de maximale hoeveelheden vermeldt.

Flessenwater komt vaak van ver weg, bijvoorbeeld Ramlösa uit Zweden, San Pellegrino uit Italië, diverse watertjes uit Frankrijk en het allernieuwste, ijsbergwater uit het hoge noorden. Dat betekent dat er boten en vrachtwagens nodig zijn om water over grote afstanden te vervoeren. Daarnaast is er voor flessenwater verpakking nodig, die daarna weer afval wordt.



Tips
Wie flessenwater koopt, maar daarbij rekening wil houden met het milieu, kiest voor grote verpakkingen, flessen met statiegeld, en water uit de buurt.
Om het effect van heerlijk koel water bij het diner te bereiken, doet een mooie fles of karaf met kraanwater uit de koelkast wonderen. En dan hebben Rotterdammers nog een goede reden om kraanwater te drinken: Volgens landelijk onderzoek is Rotterdams kraanwater het lekkerste drinkwater in Nederland.



EINDE QUOTE

OVerigens is bij andere onderzoeken bacteriologische verontreining e.d. gevonden in bepaalde merken bronwater.
Stoffen als chloor e.d. komen niet voor in Nederlands kraanwater.

Het drinken van extreme hoeveelheden water is overigens niet echt gezond: je spoelt met het water ook essentiële mineralen e.d. uit je lichaam.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 17:31   #38
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Georgie mooi stukje tekst!!

Als ik uitga en ik heb tussen de wijntjes door ineens ontzettend zin in een glas water bestel ik bijna nooit een spa blauw maar gewoon een glas water, of ik drink wat uit de kraan op de wc. Anders geef je al snel 1 euro 80 uit voor een klas water!! Het was een keer op het nieuws dat 8 van de 10 (ofzo?) horeca gelegenheden kraanwater verkopen in plaats van spa blauw.

Het klopt dat Rotterdammers het meest tevreden waren over hun drinkwater, dat heb ik ook gehoord, hoewel de einduitslag de mensen wel verbaasten omdat Rotterdam's drinkwater ook het meest vervuild bleek.

En inderdaad is er nog veel discussie over dat het geimporteerde water zogenaamd beter zou zijn, er zijn namelijk veel waterkenners die beweren dat dit water helemaal niet zo gezond is, of in elk geval niet beter, omdat het meestal stilstaand water betreft.

Mensen, wees maar blij met ons nederlands water. Elke dag weer schoon getapt water! We spoelen zelfs onze drollen weg met helderschoon water! Terwijl ze in andere landen ziektes kunnen krijgen van het aanwezige water.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 10:17   #39
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hoi Sigur, doe ik ook altijd!

Ik bestel naast mijn (alcoholische drankje) ook altijd even een gewoon glas water. Kost niets, in tegenstelling tot de zgn. Spa Blauw (die het vaak niet eens is!).
In mijn stamkroeg krijg ik na 2 drankjes alleen nog maar water... Ze weten dat ik meestal terug rijd! Mijn man compenseert de kosten meestal wel met bier...
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 21:10   #40
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Question

Hee, er is al een tijdje niet meer over dit onderwerp gesproken, maar ik vroeg me af of er door veel mensen fleswater wordt gedronken ipv kraanwater. Ik drink zelf vrij veel water op een dag. Ik schat wel een paar liter, en sinds ik groene thee erbij drink en de finasteride met flinke hoeveelheden water drink is het alleen maar meer geworden.

De persoon die hier altijd een voorstander van was, Sonofsam, is inmiddels "geexicuteerd" aangezien hij een leugenaar was. Ik vroeg me af in hoeverre er nu nog positief wordt gedacht over fleswater sinds Sonofsam er niet meer is.

Ik moet wel zeggen dat als ik gedouched heb of een glaasje water heb gedronken en het water is verdampt (het is vrij warm nu!) er vrij veel witte kalkaanslag blijft hangen aan de spiegel of het glas. Ik woon in Amstelveen en ik weet niet of er hier enorm hoge concentraties kalk in het water zitten en of het mijn AGA zou bevorderen als ik hier per dag een paar liter van drink.

Ik heb vandaag in de supermarkt gekeken om te kijken hoeveel het kost maar ik denk dat ik per dag ongeveer 1,50 euro kwijt ben aan water, wat me toch vrij veel kost als ik het normaal gesproken uit de kraan zou drinken. Maar als het ongezond is voor mijn haren dan, ja, ga ik er toch over nadenken om of minder water te gaan drinken of meer flessen te gaan kopen.

Iemand enige ideeen hoe het nu staat met de kraanwaterkwaliteit van Amsterdam/Amstelveen, of waar ik het zou kunnen opzoeken? En of het werkenlijk slecht is, of dat Sonofsam hier niet de waarheid sprak?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 23:47   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Iemand enige ideeen hoe het nu staat met de kraanwaterkwaliteit van Amsterdam/Amstelveen, of waar ik het zou kunnen opzoeken? En of het werkenlijk slecht is, of dat Sonofsam hier niet de waarheid sprak?
De hoeveelheid kalk in leidingwater wordt meestal aangegeven met 'hardheid'. Hoewel er ook andere stoffen bijdragen aan de hardheid is het in water opgeloste kalk toch de belangrijkste.

Op deze site heb ik met een snelle zoektocht op Internet wat gegevens gevonden. De drinkwaterkwaliteit is vrij constant, dus geeft dit wel een aardig beeld. Jouw leidingwater is dus eerder wat minder hard dan gemiddeld.

Ik maak me persoonlijk niet druk om die minieme hoeveelheden stoffen die in drinkwater zitten opgelost. In vast voedsel moet volgens mij in de regel een vele malen grotere hoeveelheid van dezelfde stoffen zijn opgeslagen, zeker als we over een stof als kalk praten. En of je iets nu binnen krijgt via water of voedsel, voor de opname in je systeem maakt dat mijns inziens niet zo veel uit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 00:45   #42
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Smile

OK relaxed! Bedankt voor de zoekactie!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 09:21   #43
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Als je flessenwater wilt gaan drinken: zowel Bar le Duc (wat veel mensen kopen omdat het zo goedkoop is) en Sourcy (wat duurder) zijn beide afkomstig uit het leidingwaternet van resp. Tilburg en Utrecht.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 13:06   #44
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
inderdaad er wordt gezegd van tilburg dat daar zuiver bronwater uit de kranen komt. Ook het merk prise d'eau is hetzelfde wat uit de kranen komt in tilburg.

Qua flessen in Nederland betreft. Er zijn twee soorten bronwater: met relatief weinig mineralen, en 'echt' mineraalwater, met minimaal 150 milligram mineralen per liter. Maar ook dat laatste zet niet altijd zoden aan de dijk. Een man heeft per dag van het mineraal calcium alleen al 1000 milligram nodig. Complicerende factor is het feit dat bron- en mineraalwaters onderling ernorm uiteenlopen in samenstelling. Dat blijkt uit onderzoek dat watervakblad H2O in 2001 publiceerde, waarbij 291 bronwaters werden onderzocht.

ander stukje nog:
de grondstoffen van leidingwater zijn soms sterk vervuild, en na intensieve zuivering blijven inderdaad soms minieme hoeveelheden verontreiningingen achter. Maat ongezond is dit niet. 'Leidingwater wordt continu op heel veel parameters gecontroleerd', zegt David van Lennep van het Delftse Lenntech, een bedrijf dat gespecificeerd is in waterzuivering. Van Lennep: 'Wat je via drinkwater binnenkrijgt staaat niet in de verhouding met wat je inademt aan benzinedampen of aan gif via je groente of fruit naar binnen werkt'.

wat de kwaliteit van het leidingwater wel negatief kan beinvloeden is de staat van de leidingen in je huis. dit kan je weer voorkomen door eerst enkele seconden koud water laten stromen.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 14:28   #45
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Thumbs up

En zowel Tilburg en Utrecht hebben een hogere hardheid dan Amstelveen! Echt niet dus dat ik flessenwater ga kopen! Bedankt!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.