Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2013, 11:51   #1
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Help!

Ik weet het: ik ben niet de enige, het is niet het einde van de wereld, ik kan altijd nog een haarwerk nemen etcetc.
Maar ik MOET echt van dit klotegevoel af! Want zo vind ik mijn leven écht niet leuk! Hoe doen anderen dat? Heeft iemand tips? Alsjeblief, ik word hier wanhopig/depressief van!

Laatst gewijzigd door GHG; 23 mei 2013 om 12:35
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2013, 17:56   #2
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Als het helpt mag je wel met mij mailen/kletsen etc.....ik zit in het zelfde schuitje. Praten helpt en lucht op. Vooral het gevoel dat je niet alleen staat! Daar zijn we toch voor!

Inmiddels zit ik bijna een jaar in een negatief spiraal. Wat denk ik de allerbelangrijkste tip is die ik je kan geven: wordt geen slachtoffer van de situatie!!! Je hebt altijd de keuze in het leven. Kies ik er voor om me rot te blijven voelen of neem ik het heft in eigen hand. Na me maanden lang onwijs klote te hebben gevoeld heb ik geprobeerd dat laatste te doen. En ik kan je vertellen ik ben er nog lang niet. Maar het gevoel dat jij in charge bent ipv deze nare aandoening helpt wel. Ik ben 8 weken geleden naar de huisarts gegaan en heb verteld hoe ik me voel en wat het met me doet, wat het al veel te lang met mij doet. Ik realiseer me heel goed dat er vele ergere dingen in het leven zijn dan dit, maar gevoel en ratio op een lijn krijgen is verrekte moeilijk. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog waar ik hier mee over praat. Ik heb goede dagen en hele slechte dagen, maar ik werk er aan. Ook heb ik 4 weken geleden besloten een maathaarwerk te laten maken. Nu nog niet nodig volgens iedereen om mij heen, maar ik hoopte dat het me rust zou geven en dat doet het. Het idee dat er nu iets gemaakt wordt dat eind juli klaar is en er voor kan zorgen dat iig mijn omgeving niet hoeft te zien waar ik zoveel paniek van krijg helpt.

Probeer weer zelf in charge te komen en accepteer dat je dit misschien niet alleen kunt, daar zijn hulpverleners voor (huisarts, psychologen etc.) Helemaal niets om je voor te schamen!!

Wat is jouw verhaal??

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2013, 18:45   #3
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ja he, dat is dan wel weer een prettige gedachte: we staan er niet alleen voor. Fijn dat je hebt gereageerd!
Ik ben 48 en heb sinds een jaar of 4 (veel) meer haaruitval dan daarvoor. Ik denk dat de dikte van mijn haar inmiddels ruim gehalveerd is. Van een krullenbos naar zo'n oudere-mevrouwen-kapseltje. Nou ja, in mijn beleving dan. Ik hoor er bijna niemand over. 2 jaar geleden in Geldermalsen geweest. Zo ongeveer 1 stap over de drempel gedaan en ja, ze wisten het al: AG. Maar gelukkig hebben zij dat precies de juiste (idioot dure) pillen voor (dutasteride). Die ik 1,5 jaar dagelijks heb geslikt. Met minimaal resultaat. Dus wel een beetje, maar niet overtuigend. Ik ben aan het afbouwen (slik het nu om de dag), wat ik dan toch weer doodeng vind. Maar met het idee dat ik het zo weer kan opbouwen.
Ondertussen bij een regulier dermatoloog geweest. Die de indruk wekt verstand van zaken te hebben en mij eerst met de maagzuurremmers liet stoppen (omeprazol). Nou was ik die toch al aan het afbouwen, dus dat was niet erg. Begin juli weer terug om een plan du campagne te maken voor het gevoel dit niet voldoende werkt.
Ondertussen twijfel ik er aan de diagnose van Geldermalsen: mijn haar valt gelijkmatig over mijn hele hoofdhuid uit (dus niet het typische AG patroon) & de duta hielp niet echt overtuigend. Heb net gelezen op internet dat telogeen effluvium (de chronische variant) beter bij mijn klachten past. Maar dat mag de dermatoloog dan vertellen.
Al geïnformeerd naar haarwerken. Ik ben bij hairconsultancy geweest, heb daar een heel goed gevoel over (waarschijnlijk ook omdat die mevrouw zei dat ze me eerder onder de cosmetische dan de medische klanten zou scharen), maar is wat ver weg. Ga komende week hier in de buurt bij een andere informeren.
Goed idee van je om alvast een haarwerk te laten aanmeten omdat dat rust geeft, ga ik over nadenken! Tenslotte hebben heel veel, al dan niet bekende nederlanders, een haarwerk. Dus waarom eigenlijk sowieso niet eentje laten aanmeten.
O ja, ook bezig met de psyche. Als het niet mijn haaruitval is, is het namelijk wel wat anders waardoor ik me zo klote kan voelen. Ik wil leren daar makkelijker mee om te kunnen gaan. Ik denk trouwens ook niet dat ik me schaam, maar wat het dan wel is weet ik niet zo goed. Zal het je vertellen als dat ooit duidelijk wordt.

Laatst gewijzigd door GHG; 25 mei 2013 om 12:41
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2013, 08:25   #4
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Toch jammer dat er eerst gevraagd wordt naar mijn verhaal (waardoor ik het gevoel kreeg dat ik er niet alleen voor sta) & er dan gewoon geen enkele reactie meer komt. Misschien is het dan handiger om zo'n vraag niet te stellen?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2013, 18:13   #5
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Ik heb je een prive berichtje gestuurd......
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2013, 19:00   #6
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
En ik heb je privé berichtje 'gereplyed'. Maar kan het nu niet meer terug vinden op dit forum & vraag me nu af of dit goed is gegaan. Zo nee, type ik het gewoon nog een keer in. Vertel.........

Laatst gewijzigd door GHG; 9 juni 2013 om 10:03
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 10:02   #7
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Volgens mij had ik ook ergens gelezen dat je een haarwerk hebt laten aanmeten. Mag ik vragen waar je bent geweest? Ben wel benieuwd.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 11:00   #8
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
En ik heb je privé berichtje 'gereplyed'. Maar kan het nu niet meer terug vinden op dit forum & vraag me nu af of dit goed is gegaan. Zo nee, type ik het gewoon nog een keer in. Vertel.........
Als je rechtsbovenaan op HaarWeb kijkt, dan zie je daar een blokje met 'Welkom, ' en dan je naam. In dat blokje staat ook een linkje naar je Privéberichten.
Nou komt het: daar kun je in het kadertje 'Mapbeheer' schakelen naar verzonden berichten via 'Ga naar map'.
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 13:04   #9
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hoi Martijn, dank voor je berichtje. Ik zie bij mijn prive berichten alleen 2 ontvangen berichten (waaronder het berichtje dat ik dacht te hebben 'gereplyed', alleen zie ik mijn reactie daar niet bij staan) en 0 verzonden berichten (dus daar staat mijn reply niet bij). Dus ik krijg het idee dat mijn reactie niet verstuurd is. Of heb je nog meer ideeën?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 17:47   #10
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Hoi Martijn, dank voor je berichtje. Ik zie bij mijn prive berichten alleen 2 ontvangen berichten (waaronder het berichtje dat ik dacht te hebben 'gereplyed', alleen zie ik mijn reactie daar niet bij staan) en 0 verzonden berichten (dus daar staat mijn reply niet bij). Dus ik krijg het idee dat mijn reactie niet verstuurd is. Of heb je nog meer ideeën?

Je moet als je het bericht terug wilt vinden de optie ''bericht bewaren in verzonden items'' aanvinken. Maar je bericht is wel degelijk vertsuurd, alleen jij kan het niet meer zelf terugvinden omdat je niets hebt aangevinkt. Volgende keer wel doen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 19:01   #11
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Ik heb je berichtje ontvangen, waarvoor dank!!

Ik ben bij MoveHS geweest (zit in Almere en in Enschede). Ben daar heel prettig geholpen. De eigenaresse heeft zelf als ik me niet vergis AA en dus zelf ook veel ervaring. Ik voelde me daar erg op mijn gemak en volledig serieus genomen. Mijn haarstuk is eind juli klaar als het goed is. Maar ook hier zie ik weer allemaal beren. Dus vind het ook best eng en erg spannend allemaal.

Dit weekend veel op pad geweest, maar het nare gevoel ging hoe dan ook niet echt weg. Bah! Het frustreert me enorm dat ik hier zo'n punt van maak en zoveel moeite mee heb. Want inderdaad er zijn zoveel ergere dingen in het leven.

Fijne zondagavond nog en tot mails!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 17:33   #12
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Wat een K...einde van een leuke dag: naar de sauna geweest (leuk) en nu blijft mijn haar maar uitvallen (de K... kant dus). Zal wel een keer weer stoppen (toch?). Iemand een tip voor een goede lijm?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 22:34   #13
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Ahhhhghhh Ik heb vandaag ook een vreselijke dag door die stomme haaruitval.
Stopt het dan nooit! ???
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 09:25   #14
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Haar is nogal hardnekkig: het kan tig keer weer opnieuw aangroeien (en dan weer uitvallen om ons een rotgevoel te geven geloof ik). Zucht.
Ben wel benieuwd naar de bevestigingswijze van je haarwerk: je hebt nog redelijk wat haar (toch?)? zet je je haarwerk straks vast met klemmetjes? Tegen mij zeiden ze dat ik 'nog teveel' haar had voor een haarwerk. Nou, zo voelt het niet hoor. Vooral op dagen als deze waarop ik continu haren van mezelf tegenkom (zoals afgelopen 2 dagen)

Laatst gewijzigd door GHG; 13 juni 2013 om 20:33
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 21:36   #15
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Ik ben ook wel benieuwd naar de bevestigings methode van je doemdenkertje, sterkte allemaal in ieder geval
debje23 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.