Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2008, 14:18   #31
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
70 grafts/cm2 is zeker heel dense!

Nu kan ik wel een maar op gaan schrijven maar dat heeft geen zin.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 14:27   #32
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
@Iki, als ik jou was zou ik me maar een goed gaan verdiepen in het fenomeen haartransplantatie.

Hoe oud ben je? 1000 grafts kost idd al veel geld, maar hou er rekening mee dat er waarschijnlijk ook nog een 2de of 3de ht zal volgen in de toekomst.

Post anders eens een foto van je haarsituatie, misschien dat we er dan meer over kunnen zeggen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 15:09   #33
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iki Bekijk bericht
het is idd een gok maar ik ben vrij goed in gokken dus het zullen wel 1000 grafts zijn want mijn inhammen zijn echt DIEP! En als het er meer zijn heb ik pech want dat is al 4500 euro + treinkosten enzo.. en dat noem ik niet bepaald een cadeau maar moet ik ontelbaar lang voor sparen!!!!
Ik wil gerust mijn achterhoofd volledig kaal laten scheren en een halve cm van de voorkant ook en dan is de rest van mijn haar perfect bij elkaar te houden met rekkertjes of meisjesspelden en zie ik dus niet in wat er minder aan kwaliteit geleverd zou worden.
ik ga over 1-2 maanden eens op consultatie gaan en zie dan wel. Wat een actief forum trouwens :-0
en kan er echt geen 1 week ziekteverlof voorgeschreven worden?
het lijkt mij bijna verplicht want ik werk in de metaalsector en er vliegen constant hyperdunne metaaldeeltjes en oliedeeltjes in mijn haar..
FUT is geen optie want dan krijg je wrs nog meer verdovingsspuiten in je hoofd en ben je een stuk van je haar op de achterkant van je hoofd kwijt en bij fue groeien die terug.. dacht ik toch + ik wil geen littekens :p
Ik heb trouwens nog een vraag.. groeien de uitgetrokken haartjes op de achterkant van het hoofd even snel terug als de niet uitgetrokken haartjes op de achterkant van het hoofd? En hoe lang duurt het eer de nieuwe haren bij mijn inhammen er door zullen komen?
Ziekteverlof krijg je niet voor een HT, daar het een cosmetische ingreep betreft. Dat betekent dus dat je vakantiedagen op moet nemen. Verder mag je in een stoffige ruimte zeker 2 weken niet werken.

Na een maand of 3 zullen de eerste getransplanteerde haartjes zich laten zien, maar het grootste verschil merk je tussen de 5e en de 7e maand. Het eindresultaat bereik je pas na een jaar.

De niet getransplanteerde haren beginnen direct na de behandeling weer te groeien. Na een paar maanden kun je jezelf dus weer een (erg) kort kapsel aanmeten.

Verder raad ik je aan om je te verdiepen in preventie tegen voortschrijdende haaruitval. Denk dan aan: Minox en Fina.

Succes met het nemen van je beslissing.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 15:36   #34
iki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 17
@morehair:
wrm zou er een 2de of 3de ht volgen?
zal eens een foto nemen op het einde van de week :p
en ik ben 21 jaar maar dat doet er niet toe
heb al inhammen van mijn 17de maar toen was het nog niet zoooo erg

@spiderman
ik heb maar 3 vakantiedagen dus kan er geen 2 weken pakken
als ik niet mag werken heb ik gewoon ziekteverlof nodig, snap niet wrm haarklinieken zo moeilijk zouden doen voor een weekje thuis te schrijven omdat je niet echt ziek bent. als je een been breekt ben je ook niet ziek maar kan je toch ook niet gaan werken omdat je bevoorbeeld moet stappen bij het werk. Ik heb heel zwaar werk en ik wordt over mijn ganse gezicht en handen vuil. Het is dus ethisch verantwoord om mij een ziektebriefje te geven voor een week lijkt mij. Niet dat ik moeilijk wil doen ofzo want ik wil gerust na een week weer gaan werken (met schaamte) en ik ben dan ook van plan om finasteride ofzo te gaan nemen.. wel een nadeel dat je dit dan de rest van je leven moet nemen en ik hou al niet zo van pillen maar ik wil natuurlijik niet dat mijn inhammen nog verder trekken na de HT
iki is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 15:45   #35
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Als je met je 21e al inhammen hebt, dan is de kans heel groot dat je nog kaler wordt. Dus dan is ook weer een ht nodig.

Als jij op een jaar tijd maar 3 vakantiedagen hebt, dan wordt het tijd om op zoek te gaan naar een andere baas.

De haarklinieken doen niet moeilijk om je thuis te houden, maar je verzekering wel. Haartransplantatie is pure luxe in jouw geval.

Misschien is het beter om nog maar een paar jaar te wachten met je wilde plannen. Dan ben je ook wat kaler en dan kun je het gelijk wat rigoreuzer aanpakken. De kans is groot dat je dan niet eens meer een haartransplantatie wil.

Laatst gewijzigd door Morehair; 28 januari 2008 om 15:48
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 17:36   #36
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Als je met je 21e al inhammen hebt, dan is de kans heel groot dat je nog kaler wordt. Dus dan is ook weer een ht nodig.

Als jij op een jaar tijd maar 3 vakantiedagen hebt,
Tsja, met 21 al kalend, dat is helaas idd weinig rooskleurig.

Hij heeft zeker meer vakantiedagen (20 is het minimum bij een full time job) maar die zullen wel al vastliggen...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 19:20   #37
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Ik had 800grafts en ook daar zag je niets van. Na mij kwam Paulus die zelfs 1000grafts had zonder te scheren. Dit kan alleen met lang haar en je dichtheid moet het ook toestaan. Het kan dus wel, zonder dat je iets ziet.

Alleen op je 21e lijkt me wat vroeg. Zou wachten tot het beeld wat duidelijker wordt.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 10:50   #38
Paulus1111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Berichten: 30
Ik heb zelfs 1153 graft laten zetten zonder te scheren. Moet wel zeggen dat ze een behoorlijk sstuk hebben geschoren, ookaan de zijkkant, maar ik wou het zo dus hebben ze het zo gedaan. Moet wel zeggen dat het geschoren gedeelte te langzaam terug groeit, na 3 maand ben ik pas bij de kapper geweest. maar er is niemand die wat gezien heeft. zelfs mijn eigen vriendin die ik 2 weken na de operatie zag. Ik heb trouwes 3 maanden vaak een pet gedragen.
__________________
Multivitaminen Plantina
Proscar delen in 5 stukjes en dat valt niet mee
Rooscure
Paulus1111 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 11:53   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iki Bekijk bericht
@morehair:
wrm zou er een 2de of 3de ht volgen?
zal eens een foto nemen op het einde van de week :p
en ik ben 21 jaar maar dat doet er niet toe
heb al inhammen van mijn 17de maar toen was het nog niet zoooo erg

@spiderman
ik heb maar 3 vakantiedagen dus kan er geen 2 weken pakken
als ik niet mag werken heb ik gewoon ziekteverlof nodig, snap niet wrm haarklinieken zo moeilijk zouden doen voor een weekje thuis te schrijven omdat je niet echt ziek bent. als je een been breekt ben je ook niet ziek maar kan je toch ook niet gaan werken omdat je bevoorbeeld moet stappen bij het werk. Ik heb heel zwaar werk en ik wordt over mijn ganse gezicht en handen vuil. Het is dus ethisch verantwoord om mij een ziektebriefje te geven voor een week lijkt mij. Niet dat ik moeilijk wil doen ofzo want ik wil gerust na een week weer gaan werken (met schaamte) en ik ben dan ook van plan om finasteride ofzo te gaan nemen.. wel een nadeel dat je dit dan de rest van je leven moet nemen en ik hou al niet zo van pillen maar ik wil natuurlijik niet dat mijn inhammen nog verder trekken na de HT
Je moet haaruitval leren bezien over langere tijd, Iki. Het is geen gebeurtenis, het is een proces. In het bijgevoegde tekeningetje heb ik weergegeven wat zou kunnen gebeuren ...

Over dat ziekteverlof, dat zit er heus niet in. Die klinieken kunnen je echt geen verlof voorschrijven en je bedrijfsarts zal dat zeer zeker ook niet doen. Het is puur je eigen keus om die ingreep te ondergaan. Een gebroken been, daar vraag je niet om, een haartransplantatie wel. Het zou wat worden als je voor dat soort dingen gewoon verlof kon krijgen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg progressie.JPG‎ (10,8 KB, 54x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 12:07   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nog even een aanvulling. Ik vond op help4hair.com een heel duidelijk plaatje waarop de drie meest voorkomende paden volgens welke mannen kaal worden staan afgebeeld.


Wat je overigens wel moet bedenken is dat lang niet iedereen eindigt op NW7. Mijn ene opa had op zijn 91e nog een NW2, de ander op zijn 82e een NW4a.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 13:24   #41
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Mooie plaatjes Anthonie. Ik krijg er de kriebels van als ik het evolutietraject zie!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018

Laatst gewijzigd door Limbo; 29 januari 2008 om 14:45
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 14:27   #42
iki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Berichten: 17
@ AnthonieH & DikkieD
mijn inhammen zijn echt al kut en zorgt de finasteride er niet voor dat de haaruitval stopt want ik wil natuurlijk niet zoiets als op de plaatjes na een paar jaar maar anders kan ik eeuwig wachten want de haarlijn zal altijd verder trekken, tenzij je finasteride pakt. of ben zie ik dat van de finasteride verkeerd?

@ de rest
ik ben blij dat het toch mogelijk is zonder volledig kaal te gaan :p
in dat geval kan ik mij toch een week verlof pakken.. al dan niet betaald want ik ben wel verplicht aangezien ik met mijn hoofd niet op de werkplek mag komen vanwege het metaalstof en oliestof dat constant op mij vliegt.
Ik begrijp wel dat de klinieken je niet zomaar ziekteverlof kunnen voorschrijven en dat je zelf kiest voor de operatie maar je kiest er toch niet voor dat je dan een week of 2 weken niet meer in een vuile omgeving mag werken dusja vind het wel wat jammer dat ik daarvoor nog eens een week moet pakken want geld voor vervoer, geld voor de operatie en een week verlof kost weeral extra als je de totaalprijs berekend.

Laatst gewijzigd door iki; 29 januari 2008 om 14:29
iki is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 14:47   #43
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Iki, je kunt ook een FUT doen, dan ben je na een week al bijna de oude (het enige wat er nog zit zijn wat korstjes)...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 14:48   #44
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iki Bekijk bericht
@ de rest
ik ben blij dat het toch mogelijk is zonder volledig kaal te gaan :p
in dat geval kan ik mij toch een week verlof pakken.. al dan niet betaald want ik ben wel verplicht aangezien ik met mijn hoofd niet op de werkplek mag komen vanwege het metaalstof en oliestof dat constant op mij vliegt.
Ik begrijp wel dat de klinieken je niet zomaar ziekteverlof kunnen voorschrijven en dat je zelf kiest voor de operatie maar je kiest er toch niet voor dat je dan een week of 2 weken niet meer in een vuile omgeving mag werken dusja vind het wel wat jammer dat ik daarvoor nog eens een week moet pakken want geld voor vervoer, geld voor de operatie en een week verlof kost weeral extra als je de totaalprijs berekend.
je kiest er wel degelijk voor om 2 weken niet te kunnen werken; het is geen noodzakelijke ingreep. Zoals AnthonieH hierboven ook al schreef. Cosmetische ingrepen worden nooit vergoed, en terecht overigens.

Verder werk je in een stoffige/vuile omgeving, dus 1 week opnemen is niet genoeg.

Bovenstaande zul je echt op de koop toe moeten nemen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2008, 14:50   #45
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Iki, je kunt ook een FUT doen, dan ben je na een week al bijna de oude (het enige wat er nog zit zijn wat korstjes)...
Maar hij werkt in de metaal. Ik ben nu ook precies een week verder, en idd; er zitten alleen nog maar een paar korstjes. Het punt is echter dat je in een vieze omgeving iets meer tijd nodig hebt om je werk veilig te kunnen hervatten.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.