Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2009, 03:15   #16
helhaar1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Proberen mag altijd, ik wil de pret van iemand ook niet bederven:
"Controlling stress can help with balding that was caused by stress, but I would sincerely doubt any yoga technique is a “magical yet simple way to cure baldness” as that site states. Who doesn’t love a good magic trick? Sorry, but no yoga move will reverse genetic hair loss."
-www.baldingblog.com

Ben alsnog benieuwd of iemand resultaten hiermee boekt...in andere forums zie ik gebruikers die al maanden bezig zijn, maar of ze al hergroei hebben is niet duidelijk of het is er simpelweg niet.
achja dit is weer een typisch bekrompen gedachte. Ik stimuleer mensen het te gaan proberen omdat ik er postieve gevolgen op na houd, en zolang ikzelf er nog wat aan heb laten andermans sceptische visies of voorbehouden meningen mij koud. Want ik zeg wel dat het tijd vergt en vooral geduld en vasthoudendheid, dat balayam.

natuurlijk is een kritische blik altijd goed, maar als men dit ging omzetten in een nieuwschierige houding in plaats van een terughoudende en een "Ik-ben-niet-gek-ik-ga-niet-over-mijn-vingers-wrijven!" gedachte dan had iedereen een kans. Maar zolang die gasten niet wetenschappelijk onderbouwen dat het NIET werkt blijf ik bezig.

PS: De huidige theorie over kaalheid is ook VOORBEHOUDEN. Het is in feite mogelijk dat er toch een theorie opduikt die compleet anders is. Het is maar hoe snel je iets AANNEEMT van deze media/winstgerichte maatschappij maar ik zeg eeuwenoude manier en niet 20/15- jaar oude lucratieve "Kaalsheidsmedicijnen" wie dat niet doet; akkoord, het is jullie bos haar en jullie portemonnee
helhaar1 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 07:59   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Probleem is dat ik niet geloof in eeuwenoude manieren

Als er een eeuwenoude manier was die echt werkte, dan wist de hele wereld dat al lang. Zó vervelend vinden mensen het wel om kaal te worden, zó wanhopig zoeken ze wel naar een remedie.

Het klinkt een beetje als een nieuwe religie ... veel volgelingen zien te krijgen, anders is het minder waarschijnlijk dat wat jij gelooft ook echt is. Hoe meer mensen iets geloven, hoe waarder het moet zijn, toch? Mmm, jammer dat het Nederlands geen overtreffende trap van 'waar' kent

Inderdaad, het is mijn bos haar en die hou ik hopelijk nog wel een poosje met mijn regime. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar je vorderingen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 08:56   #18
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
ik ben er nu een week mee begonnen en ik moet wel zeggen dat ik ineens gestoord weinig haren verlies, ik had laatst na het uitborstelen ( terwijl ik mijn haar vol gel en haarlak had zitten ) maar 6 haren in mijn borstel zitten terwijl dat normaal dan toch altijd wel een stuk of 50 zijn.

ik gebruik ook minox nu 4 maanden dus het kan ook gewoon zijn dat dat begint te werken maargoed ik ga gewoon met beide door

haar begint ineens wel voller te worden echt eng gewoon hoe plotseling dat gaat alsof mijn haar in een klap een keer zo vol geworden is. ik vermoed wel dat dit door de minox komt omdat dat haar al wel 2 centimeter lang ofzo aanvoelt dus het is nog lang niet op lengte met de rest van mijn haar maar wel heel grappig dat het ineens van de een op de andere dag een keer zo vol aan voelde terwijl ik de avond daarvoor nog dacht dat het dunner was geworden en nu lijk het alsof het met de dag voller wordt kan zelfs weer vette gelwax in me haar smeren zonder dat het er dun uitziet

en als het dan door de minox komt ben ik benieuwd wat het verder nog voor me in petto heeft want van de meeste mensen hoor ik dat ze na een jaar tot anderhalf jaar op hun top zitten wat hergroei betreft.

straks moet ik mijn haar gewoon weer laten uitdunnen joh

Laatst gewijzigd door chivas; 4 september 2009 om 09:01
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 11:46   #19
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
helhaar1, ik probeerde het niet af te kraken...bekrompen gedachte, beweer je nu dat ik blind ben ofzo? Ik neem simpelweg iets niet zomaar aan. Al helemaal niet als dit een eeuwen oude methode is, welke wetenschappelijk niet eens is onderbouwd. Heb je zijn site wel eens gechecked? Mijn neefje van 10 kan het nabouwen en zelfde teksten erbij verzinnen. Als het echt zo werkte zoals zij beschrijven, dan hadden we middeltjes zoals fin en minox niet nodig, of wel? Er zijn genoeg mensen die beweren kanker te kunnen genezen zonder medicale toestanden...daar geloof je toch ook niet direct in? Er is een bekende Nederlander aan gestorven weet je nog?

Citaat:
Maar zolang die gasten niet wetenschappelijk onderbouwen dat het NIET werkt blijf ik bezig.
Ik kan dit ook terugkaatsen he? Maar zolang die gast het niet wetenschappelijk heeft onderbouwd dat het WEL werkt, blijf ik er vanaf.

Ik denk eerder dat dit een placebo effect is. Gezien de foto's en filmpjes van die ene man heeft hij volgens mij niet eens AGA maar haaruitval door iets anders.

Trouwens, helhaar1, jij bent niet de enige die dit aan het doen is en gezien mensen op andere forums, die het al meer dan 3 maanden proberen, zijn de resultaten niet verbluffend. Het is zomer en er is meer haaruitval, dat dat nu verminderd is begrijpelijk. Trouwens als de resultaten verbluffend waren dan hadden we nu wel vele before/after fotos gezien van deze eeuwen oude methode.

Mijn conclusie:
Ik geloof niet dat je DHT wordt verminderd door het wrijven van je vingers. Of dat afval tussen je haren weggaat als je in je vingers wrijft.....was het maar zo simpel. Ik kan zo nog wel even doorgaan....Het is bewezen dat meer DHT zorgt voor ongezond haar, of ik heb het geheel niet goed begrepen.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 11:59   #20
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
ps. ik houd niemand tegen om dit te doen. Vooral doen zou ik zeggen...

Als het zo is dat het wel werkt (is maar te hopen) dan ga ik er ook mee aan de slag.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 16:31   #21
Klaas2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 176
vraag me af hoe dat dan zou werken, dht maakt de haarzakjes toch uiteindelijk zover kapot dat er niks meer uit kan groeien?
die gast is al 46 en zou al z'n haren hebben teruggewonnen.....
Klaas2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 18:41   #22
stresshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 36
Speel gitaar dat heeft hetzelfde effect, daar masseer je als het ware ook je vingertoppen en zenuwen en het is ook nog eens leuk. Ik zie mijzelf niet 2 uur lang me nagels masseren.
stresshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2009, 23:32   #23
Harentrekker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 2
heb dit ook even geprobeerd, maar zie mezelf dit toch niet elke dag 1 uur lang doen. dan drink ik toch liever groene thee en die fabeltjes
Harentrekker is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 01:47   #24
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
niet met je eens wat dat gitaar betreft, dan gebruik je alleen je linker vingertoppen en zijn de verhoudingen ook niet goed je gebruikt je pink veel minder dan je wijs en ringvinger

en je rechter hand toe je meestal niets mee alleen met akoustisch tokkelen soms.

het is de bedoelling dat je nagel tegen nagel gaat dus het heeft niets met je vingertoppen te maken

je kunt je nagels wel gebruiken op een heel vage manier maar dan kan je ze alleen op een snaar gebruiken als een slide ofzo whahahaha niet erg handig dus

Laatst gewijzigd door chivas; 8 september 2009 om 01:49
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 09:40   #25
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Het masseren kan net zo goed ook tumoren aanspreken waardoor het actief kan worden, je weet maar nooit.
Maar het is wel goed dat je in iets gelooft, dat is beter dan in geen oplossing geloven.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2009, 15:44   #26
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Heb ook gehoord als je er apen geluidjes bij maak je hergroei krijgt zucht waar gaat dit heen met haarweb
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2009, 19:44   #27
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Heb ook gehoord als je er apen geluidjes bij maak je hergroei krijgt zucht waar gaat dit heen met haarweb
sorry ik vind dit een beetje dom gelul van je,

het is ook bekend dat er drukpunten in je voeten zitten die je kunt voelen in je rug en nieren dus waarom zou dit niet het geval kunnen zijn onder je nagels in verhouding tot je haarzakjes/vaten
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 13:02   #28
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chivas Bekijk bericht
sorry ik vind dit een beetje dom gelul van je,

het is ook bekend dat er drukpunten in je voeten zitten die je kunt voelen in je rug en nieren dus waarom zou dit niet het geval kunnen zijn onder je nagels in verhouding tot je haarzakjes/vaten
Ten eerste mag je vinden wat je wilt klopt,zal er niet van wakker liggen.
Heb gewoon een andere mening accep it you cant change it.
Wat ook klopt dat je idd bepaalde drukpunten hebt op je voeten en er zal vast een kern van waarheid in zitten betreft dit verhaal,maarja als jij gelooft dat je er hergroei van je haren mee krijgt of een geweldige bos haren dan zou ik zeggen good luck
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 22:31   #29
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ten eerste mag je vinden wat je wilt klopt,zal er niet van wakker liggen.
Heb gewoon een andere mening accep it you cant change it.
Wat ook klopt dat je idd bepaalde drukpunten hebt op je voeten en er zal vast een kern van waarheid in zitten betreft dit verhaal,maarja als jij gelooft dat je er hergroei van je haren mee krijgt of een geweldige bos haren dan zou ik zeggen good luck
ik snap niet zo goed waar jij vandaan haalt dat ik jouw mening niet accepteer? denk je dat ik mij daar mee bezighoud?

de reden dat ik op je reageer is dat ik jouw reactie niet erg respectvol vind naar mensen toe die voor dit alternatief openstaan. ik vind je reactie een beetje denigrerend en nergens op slaan, de gene die dit topic opent onderbouwt nog enigzins waarom deze methode zou kunnen werken.
hij ervaart er succes mee, en kan geen enkel winst oogmerk hebben.

dat jij zo bekrompen bent kan ik eigenlijk niet zo mee zitten vind het alleen sneu voor je dat je dat niet voor je kunt houden

als jij andere mensen niet serieus kunt nemen verwacht dan alsjeblieft ook niet dat ze jouw serieus zullen nemen.

Laatst gewijzigd door chivas; 12 september 2009 om 22:34
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 22:56   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chivas Bekijk bericht
niet met je eens wat dat gitaar betreft, dan gebruik je alleen je linker vingertoppen en zijn de verhoudingen ook niet goed je gebruikt je pink veel minder dan je wijs en ringvinger
en je rechter hand toe je meestal niets mee alleen met akoustisch tokkelen soms.
Vandaar dat mijn man bijna al zijn haren nog heeft: hij gebruikt 10 vingers met gitaarspelen!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Massage en oefeningen voor de hoofdhuid pils75 Overige behandelingen 81 14 april 2010 23:04
hoofd massage rolex Overige behandelingen 7 12 januari 2008 08:22
Fantastische massage technieken Strider Van alles en nog wat... 0 5 november 2007 13:27
massage met sesamolie arnotjes Overige behandelingen 18 20 juli 2007 19:00
Innovate scalp shampoo & innovate massage scalp conditioner Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 28 16 juni 2004 22:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.