Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2004, 19:17   #151
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
en ik ook!
Dat zeg ik... vrouwen
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2004, 19:28   #152
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Dat zeg ik... vrouwen
*GROM!!!!!!!*
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2004, 20:34   #153
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ik snap m hoor Laurens
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 03:07   #154
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
He Fransis
Strel je je niet een beetje aan?
Misschien... maar de laatste tijd is de kritiek wel heel fel toegenomen...
Iedereen heeft zo wel eens zijn zegje te doen blijkbaar... zelfs diegenen die ik totaal niet ken!

Maar ja, ik durf wel eens te vergeten dat ik een té opvallend hoofd heb. Vergelijk het bijvoorbeeld met het volgende: als je op straat loopt met een gele shirt, groene broek en rode schoenen, dan zullen velen je ook aanstaren en sommigen zullen je ook aanspreken om kritiek te geven. In zo'n situatie vraag je d'r zelf om, maar ik heb dus zoiets gelijkaardig met mijn haar. Ik lok eigenlijk gewoon reacties uit...

En dan maar klagen dat ik geen vriendin kan krijgen... ik word nauwelijks door de maatschappij geaccepteerd!
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 08:16   #155
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Maar wat zijn de reacties van die vreemden dan? En waren die misschien al op de hoogte van je ht's via anderen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 13:51   #156
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Francis, heb je al contact gehad met vrouwtjes via chatten???
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 14:55   #157
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik kan het ook niet laten even te reageren,
1. Ik heb een geweldige vriend (die overigens ook een beetje kalend is maar daarom niet minder lekker) maar als ik een leuke jongen zou zien dan maakt het voor mij geen zak uit hoeveel haar die heeft op z'n hoofd. Ik zie liever ene stel mooie ogen, brede schouders en een lekker kontje dan een volle bos haar (en geloof mij, ik ben niet de enige vrouw!) Ik weet van mezelf dat ik ook sexy kan zijn met kale plekken, hopelijk kom jij erachter dat je dat ook kan zijn!

en 2. Het leven houdt niet op met kaal zijn of weinig haar hebben! Ik ben dus vrouw en ben 19jaar. Mijn haar is gemillimeterd omdat ik AA heb en me dood erger aan al die haren door heel het huis. Zomers loop ik rustig zonder pruik of hoofddeksel (te warm), in de winter draag ik vooral iets omdat het anders zo koud is (koukleum). Mensen kijken wel maar daar blijft het eigenlijk wel bij, ik kijk ook als ik iemand met kale plekken zie. Ik ben ook maar mens en ook nog eens nieuwsgierig dus tuurlijk kijk ik terwijl ik ze helemaal niet uitlach of wil kwetsen, gewoon nieuwsgierigheid.

Hopelijk ga je echt wat positiever denken, ik ben zelf een tijdje depri geweest (nier ivm mn uiterlijk/haar) Achteraf vind ik dat zo zonde van de tijd die ik heb verspild door mezelf in huis op te sluiten...het leven kan zo mooi zijn!

Succes en een dikke knuffel,

Sara
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 19:12   #158
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis
Misschien... maar de laatste tijd is de kritiek wel heel fel toegenomen...
Iedereen heeft zo wel eens zijn zegje te doen blijkbaar... zelfs diegenen die ik totaal niet ken!

Maar ja, ik durf wel eens te vergeten dat ik een té opvallend hoofd heb. Vergelijk het bijvoorbeeld met het volgende: als je op straat loopt met een gele shirt, groene broek en rode schoenen, dan zullen velen je ook aanstaren en sommigen zullen je ook aanspreken om kritiek te geven. In zo'n situatie vraag je d'r zelf om, maar ik heb dus zoiets gelijkaardig met mijn haar. Ik lok eigenlijk gewoon reacties uit...

En dan maar klagen dat ik geen vriendin kan krijgen... ik word nauwelijks door de maatschappij geaccepteerd!
He Francis ik wil je probleem absoluut niet bagataliseren, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die een kalende jongeman zo vreemd vinden. Er lopen er, helemaal als je er op let, zoveel van rond. Kan het echt niet zijn dat je je iets inbeeld? Tuurlijk zullen er best eens mensen zijn die er een flauwe grap over maken, maar uit jouw verhalen lijkt alsof iedereen die jij tegenkomt iets erover zegt.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 20:46   #159
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ook ik ga mee met MxK. Francis, we hebben het hier al vaak over gehad, maar onderschat het psychologisch proces van de zelfprojectie niet. Alles wat anderen doen projecteer jij op jezelf in deze context: mensen kijken; ze kijken naar jou vanwege je haar, mensen zeggen wat; mensen praten over jou vanwege je haar, enzovoort, enzovoort. Je bent niet de enige dit alles op een dergelijke manier ervaart, maar je moet je beseffen dat het allemaal wel eens onzin zou kunnen zijn.

Verder, onder andere Saar praat over kijken naar anderen op straat. Jij, Saar, zegt "mensen kijken wel". Maar ik vraag mij altijd af, wat bedoelt iemand met kijken? Als ik over straat loop en ik kom mensen tegen, dan kijk ik ook altijd naar ze. Gewoon, omdat het andere mensen zijn. Moet ik dan net doen alsof ze er niet lopen? Iedereen doet dat. Als je langs iemand fietst en zelfs als je met de auto langs een andere auto rijdt kijk je wie er achter het stuur zit als de situatie dat toelaat. Het is toch volstrekt normaal dat mensen elkaar aankijken?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2004, 02:38   #160
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Kaal worden SUCKT!!!
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 11:46   #161
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
agg man niemand kijkt naar jou de meesten zijn toch teveel met zichzelf bezig
high is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 15:22   #162
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d-devil1000
Ik ga ff lekker planken in de 555
Impreza .. cool! 'K heb zelf een Honda Civic VTi gehad.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 14:09   #163
sjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Berichten: 72
Thumbs up

Zeer herkenbaar, de gedachten waar jullie mee rondlopen. Dit tot zelfmoord aan toe. Ik ben ook door de diepe dalen gegaan...

Je kan in de spiegel blijven kijken maar je ziet alleen je spiegelbeeld en dat is een verdraaiing van het origineel. Letterlijk en figuurlijk.
Waarom zie je jezelf zo lelijk? Omdat jij ook zo naar andere mensen kijkt...oppervlakkig...
Wat is je grootste probleem: geen succes bij de vrouwen... geen liefde
En je denkt dat je beste tijd is als je jong bent: NIET dus.
Als je gezond oud mag worden moet je nog heel wat jaartjes.
Waar denk je een vrouw te kunnen ontmoeten voor een serieuze relatie?
In de disco? In het cafe? Op vakantie in Salou? Nee tuurlijk niet.
Dat is alleen gericht op uiterlijk.

Voor mij het allerbelangrijkste in mijn leven: liefde en gezondheid

Mijn ervaring.
Ook ik zag het leven als een dweil tegemoet door de afwezigheid van een aantrekkelijke haarbos en het ontbreken van de grote liefde.
Van nature niet bang dus ik stapte met mijn half kale knar op de vrouwtjes af en ben gedurende mijn 20ste tot 30ste levensjaar continu in een desillusie beland.
Verstand komt met de jaren, haar verlies je met de jaren, dus ik heb mezelf zover kunnen brengen om het eens op een hele andere manier te benaderen.
Mijn absolute grootste wens in het leven is gelukkig worden met een vrouw, niet met alleen een bos haar, dus heb me gericht op de vrouwen in plaats van de haarlotions, pillen, haartransplantaties, zelfmoordgedachten en negatieve denkbeelden.
Ik heb me verdiept in allerlei leuke bezigheden, hobbies, leefwerelden waar vrouwen ook actief in zijn. En ik bedoel niet dat je het nu fijn moet vinden om bij een breiclub of een naaikransje te gaan. Nee, ga terug naar je jeugd of interesseer je eens voor andere zaken dan de disco en vakantie in Spanje.
Een interesse van me die door de jaren heen sterk afgezwakt was door mijn haarproblemen: het spiritualisme.
Heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken, ben naar een spiritueel centrum gegaan tijdens een bijeenkomst en.... hele leuke vrouwen ontmoet die wel ff verder kijken dan je kale koppie. En zeker niet zweverig wat je vaak hoort.

Probeer eens echt iets te doen voor je medemens zonder daar profijt van te trekken in wat voor een vorm dan ook (geld, verwachtingen).
Je zult versteld staan met wat voor een vrouwen jij in aanraking komt en die je waarderen om wat je doet, niet om je "looks".

Versieren is niet de kunst om er leuk uit te zien, op een meisje af te stappen en je even leuk te presenteren. Nee. Een echte vrouw verover je op een hele andere manier.

Er zijn heel veel vrouwen zijn die geen perfect uiterlijk hebben zoals de media voorspiegelt. Het is toch heel mooi een relatie te hebben met een vrouw waarbij jullie samen een schoonheidsfoutje hebben maar zo wel samen een perfecte balans vormen. Dat fotomodel past toch niet bij je.

Ik ben niet gelovig maar mocht er iets zijn daarboven wat ons beinvloed dan wordt misschien wel jij kaal om je wakker te schudden en het over een andere boeg te gooien. Weg met die uiterlijke oppervlakkigheid en vind je pad naar je geluk.
Het is niet gemakkelijk maar waar een wil is, is een weg.
Een zelfmoordgedachte is niet je zoektocht naar die weg.

Mij is het ook gelukt, heb een schat van een vrouw, veel mannen vinden haar aantrekkelijk, snappen niet dat ze op mij valt, maar het is juist niet het uiterlijk wat ons bindt. Ik met mijn kale kop, zij met een ander uiterlijk ongemak maar samen een heel mooi stel, waar veel mensen jalours op zijn.

Haarbos weg...ja...is klote, maar kijk wat je wel hebt.
De wereld zit vol met dingen die je niet hebt, leef met wat je wel hebt.

Doe dingen om je medemens te behagen en geniet van hetgeen wat jij ervoor krijgt! Niet altijd (wegwezen!), maar wel van de juiste, ook van vrouwen.
Wedden!

Succes
Pierre

REGIME:

Veel Liefde.
sjef is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 20:52   #164
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
goede post, Pierre! Je bent meer dan je haar, en op het moment dat mensen aan zelfmoord denken ben je in een depressie beland en is het tijd voor professionele hulp. En kijk ook eens om je heen naar de kale, halfkale en gemillimeterde mannen om je heen, dat zijn er heel veel, en die zijn echt niet met zn allen zielig en kansloos.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 20:58   #165
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thumbs up

idd prachtig stukje proza pierre, bedankt voor je bijdrage!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.