Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 november 2011, 21:22   #1
Hypo'tje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2011
Berichten: 7
Schildklier (hypo - Hashimoto) en AA?

Hallo allemaal,

Sinds 6 jaar ben ik bekend met hypothyreoidie door de ziekte van Hashimoto en een vitamine B12 tekort. Beide worden adequaat behandeld.

Al heel lange tijd is de buitenzijde van mijn rechterwenkbrauw uitgevallen. Dit kan een symptoom zijn van de schildklierziekte. Verder was er geen sprake van uitval, behalve periodes met grotere haaruitval van mijn hoofdhaar dan normaal. Dit was echter nauwelijk te zien, dus niet zodanig overmatig.

Sinds een aantal maanden valt er gemakkelijk haar uit mijn wenkbrauwen. Ook mijn linkerwenkbrauw is aan de buitenzijde uitgevallen, maar ook kale plekjes tussenin. Ook aan de binnenzijde is er haar uitgevallen, waardoor de wenkbrauw nu verder begint. De haren vallen vanzelf uit of als ik erover heen wrijf/haartjes kam vallen er soms zo 5 haren uit.

Mij is opgevallen door even niet te scheren dat ik op mijn onderbenen en onder mijn oksel ook enkele plekken heb waar geen haargroei plaatsvindt. Op mijn hoofdhuid is de haargrens op 1 plek wat verschoven naar achteren en is er 1 plekje die minder behaard is (niet helemaal kaal).

Ik vraag me nu af of dit AA kan zijn. Mijn huisarts zei destijds dat mijn wenkbrauwen uitvielen door stress. Maar met de andere plekken en de mogelijke relatie met de schildklierziekte vraag ik me dit af. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. Kan het zijn dat deze kale plekken in mijn wenkbrauwen, maar ook de andere plekken een begin zijn van AA? Of past dit daar niet bij?

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Groetjes, Hypo'tje
Hypo'tje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 00:09   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat wenkbrauwen kunnen uitvallen door stress, lijkt mij stug.
Misschien is de dosering van het schildkliermedicijn te laag?
Heb je je probleem al voorgelegd op het schildklierforum?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 10:42   #3
Hypo'tje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2011
Berichten: 7
Hoi, hartelijk dank voor je reactie! De schildklier staat al geruime tijd goed ingesteld. Ik ban bekend met het hypoforum idd.. Aan de medicatie is momenteel niets te wijzigen, omdat optimaler niet kan. Daarom vind ik het ook raar dat haar blijft uitvallen op sommige plekken. Op mijn hoofdhuid heb ik wel 1 dunner plekje, maar niet helemaal kaal. De plekjes in mijn wenkbrauwen, onder mijn oksels en op mijn benen zijn wel helemaal kaal...
Hypo'tje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.