Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 oktober 2003, 22:19   #16
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Originally posted by Raymond79
Heej Jaapie,

Nee T3 is geen steroide, het wordt oraal gebruikt tegen een slecht werkende schildklier. Ik heb het besteld om door m'n minox te doen, maar ben nog wat huiverig hiervoor dus weet niet of ik het daadwerkelijk ga gebruiken.
Tegen een slecht werkende schildklier kun je ook meer jodium aan je voedsel toevoegen. Dit is overigens gewoon verwerkt in keukenzout.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2003, 06:32   #17
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
MH

Ik lees de Mens Health al jaren en het is zeker geen slecht blad. Steker; door dit blad ben ik een jaar of 3 terug dus op finasteride / propecia terecht gekomen. Destijds (volgens het blad) verkrijgbaar via het Haarkabinet in Tilburg. telefoonnummer erbij: bellen en als je wilde bestellen moest je wel even eerst langskomen voor een onderzoekje. En dan kwam je dus bij de alom bekende Ids Boerama, niet geheel toevallig de schrijvende dermatoloog van de MH.
Maar al met al ben ik wel blij dat ik toen dus wel aan de finasteride geholpen ben en daarnaa meer en meer te weten gekomen ben.
natuurlijk is het blad (geliujk met andere bladen) erbij gebaat zoveel mogelijk geld te verdienen. Een ook de extra 'haar uitgave' die er de laatste keer bij zat heeft commeciele links.
Maar hallo: het is wel de eerste keer volgens mij dat de 'echte' medicijnen tegen kaalheid (Fina, Duta, SP, Minoxedil, etc) beschreven worden (en of aminexil en maxilene nu ook helpen zal geef ik even voordeel van de twijfel). Ik welke andere bladen gebeurt dat? De revue? de playboy?
Natuurliijk zullen alle genoemde merken best mee profiteren, maar ondertussen vind ik de MH wel het enige serieuze mannenblad die mannenproblemen (waaronder kaalheid) bespreekt. Zoals gezegd: zonder de MH wist ik nu misschien nog niet eens van fina, duta of SP (en was ik een stuk kaler?)
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2003, 20:05   #18
Raymond79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Berichten: 70
Pat, waarom voeg jij geen signature toe?
__________________
Regime:
Rooscure 2 a 3 maal per week
Minoxidil sinds 17/10/03
Vit. b6 pil en zink pil
Sinds 05/12/03 6-bap van lion corp.
5 jaar fina gebruikt, gestopt na bijwerkingen en verminderde [geen werking.
Raymond79 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2003, 04:08   #19
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Boekje open

Ik vond het MH boekje ook niet zo slecht. Natuurlijk druipt de commercie ervan af, maar het testje vond ik wel aardig. En op heel vreemde gewaarwordingen heb ik ze niet kunnen betrappen. Alles wat commercieel was, werd ook als zodanig gepresenteerd (als advertentie dus). Ok, op het randje, maar niet erover heen.
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2003, 04:11   #20
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Boersma

Ter aanvulling: ja, dat die Boersma niet deugt, dat vind ik ook. Die is zijn medische eed niet meer waard sinds hij Maxilene aanprijst. Dat is puur eigen gewin.
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2003, 07:29   #21
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Klopt 't dat Boersma tegenwoordig duta voorschrijft (0.125 mg) aan z'n patienten?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2003, 10:48   #22
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de Men's Health gekocht. Wat meteen al opvalt is dat Er Kerestase op de voorpagina van het gidsje staat. Oftewel: het boekje is gesponsord door L'Oreal. Verder was het best wel een goed boekje vond ik. Ze zeiden zelfs dat er bij Alopesan 400 nog niet dubbelzinnig bewezen is dat het helpt tegen haaruitval. Uiteraard worden Maxilene en Aminexil wel als middel tegen haaruitval ervaren. Maar daar moet je door heen prikken. Wat trouwens wel opvalt: Volgens dit boekje is Dutasteride voor 39,55 euro per 30 capsules verkrijgbaar. Volgens mij is dit de goedkoopste prijs die ik ooit gezien heb. Zelfs goedkoper als de finas die hier genoemd wordt (49,70 euro per 30 tabletten) alhoewel wij voor dit laatste wel goedkopere adresjes weten.
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2003, 22:26   #23
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Boekje online

Dit boekje staat trouwens online bij Transhair, http://www.transhair.nl/haargids.pdf
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Positieve verhalen over AA? Daantje2 AA - Algemeen 23 3 juni 2006 23:24
Waarom er nooit een Cure tegen kaalheid zal komen kabouterplop Medicijnen/haargroeimiddelen 40 11 januari 2006 18:35
Nooit meer kaal! Lies86 Overige behandelingen 26 18 mei 2005 15:05
nooit meer zeiken over gebrek aan goed onderzoek maldonado AGA - Algemeen 14 1 oktober 2004 22:31
Nooit meer ontharen>>>laserontharing dmv Medische Diodelaser jornkielman Hirsutisme - Behandelingen 0 1 april 2002 19:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.