Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 januari 2007, 02:21   #496
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beginner
KORTOM: heb nou ff geduld tot je (bijv.) een stamceltherapie kunt ondergaan, laat je haargrens nog maar ff langzaam -op een natuurlijke wijze- gaan en voorkom in ieder geval een mega onzekere periode van shedding of nog erger: een averechtse werking.....
Inderdaad, als je nu iedere maand gewoon 100 euro apart zet, dan heb je over 10 jaar vast genoeg bij elkaar gespaard om je verloren haren weer in één klap terug te winnen. Aangenomen dat zoiets als stamceltherapie op die relatief korte termijn al voor minder dan 10.000 euro beschikbaar is voor het grote publiek natuurlijk. Het voortschrijdende kaalwordingsproces moet je in de tussentijd wel kunnen accepteren natuurlijk, wetende dat je met vrij grote zekerheid veel van dat haar had kunnen behouden als je een zeker risico had genomen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 13:33   #497
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Hmmz.. Ben nu zo'n 4.5 maand aan de Dutasteride (0.5) en merk een constante toename in haarverlies. Me voorraad is na genoeg op en om eerlijk te zijn weet ik niet of ik door moet zetten aangezien ik het eventuele verdere verloop somber in zie. Geen bijwerkingen, maar ben wel bang voor impotentie. Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt..
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 14:45   #498
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Hmmz.. Ben nu zo'n 4.5 maand aan de Dutasteride (0.5) en merk een constante toename in haarverlies. Me voorraad is na genoeg op en om eerlijk te zijn weet ik niet of ik door moet zetten aangezien ik het eventuele verdere verloop somber in zie. Geen bijwerkingen, maar ben wel bang voor impotentie. Wat zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt..
Minimaal 1 jaar doorgaan bij twijfel. Dat is zo ongeveer de standaard regel die je moet aanhouden met Finasteride/Dutasteride.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 15:54   #499
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
ik heb altijd averechtse werking gehad! hielp nooit en nu bijna een jaar! vet resultaat! dikke haar! mijn linker inhammen groeit in een rap tempo opeens dicht!! en volle haren heeeeeeeeel apart om te zien! moet er gewoon aanwennen dat ik opeens weer haar daar heb, want 2 maand terug zat er helemaal niets
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 16:45   #500
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Goed nieuws Benji!
Geeft dus weer aan dat je dus idd echt minimaal een jaar het spul moet proberen voordat je echt kunt zeggen dat het niet werkt.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 18:11   #501
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
indd ik had nooit verwacht dat mijn haarlijn terug zou groeien hoor! maar had zoveel verloren in 8 maanden tijd, en je ziet me haarlijn gewoon weer beter worden nu per week! steeds voller en gezonder, vooral de inhammen, ik had dit echt gehoopt, want wou al bijna stoppen met het spul. zowiezo meer als jaar doorzetten, het heeft mssn wel 2 haar cycles of zelfs 3 nodig om beter te worden, dus kan gewoon meer als een jaar duren
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 10:18   #502
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Goed nieuws! Bryan van HLH heeft een studie achterhaalt waarin staat dat er geen frontale verslechtering zichtbaar is bij het gebruik van Proscar en verschillende doses Dutasteride.

Hier de thread op HLH.

Dit is wel goede info, sinds er veel berichten zijn dat vooral Dutasteride de haarlijn kapot zou maken, doordat het Testosterone in je hoofdhuid verhoogt. Volgens deze studie is daar dus niks van waar.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2007, 01:06   #503
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Hopelijk is dat ook echt zo... Nu na iets meer dan 5 maanden fina gebruik ziet mn kruin er een stuk beter uit, maar waar ik eerst nog echt een volle dikke haarlijn had, is die nu ook een stuk uitgedund...

Maar we houden hoop, wellicht komt ook dat allemaal terug ! En zo niet, dan ben ik nog niet boos op fina, want het was sowieso wel een keer uitgevallen!

Dat mn kruin al sterk verbeterd is, geeft iig aan dat het wel aanslaat! Over half jaar maar eens verder kijken en eerst binnenkort copper peptides op ed haarlijn gebruiken!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2007, 01:54   #504
wampie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 69
mijn kruin lijkt ook dicht te groeien, na ongeveer 3 maanden fina
wampie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 12:11   #505
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Misschien een verklaring waarom finasteride niet werkt.
Citaat:
Sebocytes express very little of the key enzyme, cytochrome P450c17, necessary for synthesis of the androgenic prohormones dehydroepiandrosterone and androstenedione, however, these prohormones can be converted by sebocytes and sweat glands, and probably also by dermal papilla cells, into more potent androgens like testosterone and dihydrotestosterone
bron
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 14:55   #506
wampie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 69
met finasteride werkte het goed op de kruin

alleen frontaal is het niks meer kutzoooooi die finasteride
wampie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 15:01   #507
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Ik zit nu 4 maanden aan de fina, en mijn frontale haarlijn is echt verslechterd. Heel dun geworden en daarvoor had ik er nooit last van, ik denk dus dat dat door de fina komt. Kan het weer zoals in het begin worden, dus dat er frontaal meer haren komen als ik gewoon blijf doorgaan met fina ?
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 16:13   #508
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wampie Bekijk bericht
met finasteride werkte het goed op de kruin

alleen frontaal is het niks meer kutzoooooi die finasteride
Finasteride heeft idd wel een erg slechte werking op je frontaal.
Ik slik het nu 4 maanden, en ik merk nog steeds een verslechterde haaruitval, wat dus ook frontaal helaas zichtbaar is geworden.

Maar ik blijf het wel doorslikken, ik hoop dat er straks iets positiefs uit komt
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 19:03   #509
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Finas werkt wel degelijk frontaal, maar idd niet zo goed als op de kruin. Vaak zie je geen vooruitgang frontaal, maar wel degelijk langdurige stabilisatie. Verder is het bij elk peroon verschillend.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2007, 14:50   #510
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Finasteride heeft idd wel een erg slechte werking op je frontaal.
Ik slik het nu 4 maanden, en ik merk nog steeds een verslechterde haaruitval, wat dus ook frontaal helaas zichtbaar is geworden.

Maar ik blijf het wel doorslikken, ik hoop dat er straks iets positiefs uit komt
Hmzz, ik gebruik het nu 5 maanden en mijn haaruitval verandert maar niet, ik blijf nog steeds super veel haren verliezen. Vooral mijn linkerinham blijft maar uitdunnen.

Misschien dat ik ook last heb van Reflex-hyperandrogeniciteit?
Is zoiets eigenlijk te testen met een bloedonderzoek ofzo?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dutasteride, finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.