Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2010, 14:38   #1
Timmo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2010
Berichten: 6
21 en last van haarverlies

Hallo allemaal, ik ben 21 jaar oud, en heb sinds ongeveer 2 jaar last van dunner wordend haar. Het is echt heel erg snel gegaan, in een periode van 2 jaar heb ik behoorlijke inhammen gekregen maar ook bovenop is een grote kale plek zich gaan vormen die zichtbaar is bijvoorbeeld als mijn haar nat is.
Nou ben ik een redelijk sociaal persoon, altijd zelfverzekerd geweest, maar dit heeft me echt hard getroffen. Ik voel me erg onzeker erover , en het helpt ook niet als andere mensen er grapjes over maken , natuurlijk ik doe altijd alsof het me niets doet en lach mee, maar eigenlijk vind ik het vreselijk. Vooral het feit als je met mensen aan het praten bent en je ziet hun blik opeens van je ogen naar je hoofd verschieten en weer terug. Ik vind het gewoon zo gek dat wanneer iemand door een genetische afwijking ziek is , mensen er over het algemeen geen grapjes over maken , maar als iemand door zijn genen kaal wordt, dan moet hij het maar gewoon accepteren en de boel kaal scheren (als hij een echte vent is, wordt er dan nog vaak bij gezegd). Ergens snap ik het wel, zelf keek ik er ook zo tegenaan toen ik al mijn haar nog had.
Verder leef ik een erg gezonde levensstijl, ik sport momenteel 4 tot 5 x in de week, eet gezond, rook niet en drink bijna nooit.
Ik heb besloten dat als ik er iets aan wil doen nu misschien toch het beste moment is en heb dus een afspraak met mijn dokter gemaakt.
Ik zit op dit moment te denken om Finasteride te gaan gebruiken.
Kan iemand me daar misschien iets meer over vertellen?
Alvast bedankt, Timmo.
Timmo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 15:21   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Hier gaan we weer....lees eens een finasteride thread door, staat mega veel info en gebruikerservaringen in.

Ook het haarwoordenboekje is handig, good luck.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 15:47   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Finasteride is een serieus medicijn, Timmo, dus die stap naar je huisarts is een hele goede. Huisartsen weten er overigens soms niet zo veel van af, ze zoeken dan de bijwerkingen in een boekje en beslissen misschien wat te makkelijk voor je om het vooral niet te doen. Zorg dus dat je zelf goed weet waar je over praat en laat je anders doorverwijzen naar een dermatoloog.

Als je gaat lezen over finasteride op Internet, vooral over bijwerkingen, hou er dan wel rekening mee dat wat je leest niet maatgevend hoeft te zijn voor ervaringen in het algemeen en al helemaal niet voor wat jij mee gaat maken. Wees er realistisch over. Je zult heel veel heel negatieve berichten lezen. Schrik daar niet van en bedenk dat mensen anoniem eerder teleurstellingen dan successen delen.

Wees ook realistisch in je verwachtingen. Je puberhaardos ga je nooit meer terug krijgen en oprukkende inhammen ga je in het gunstigste geval stil zetten. Maar vooral op de kruin en middenvoor kun je nog een redelijke verbetering verwachten. Zeker als je naast de finasteride ook minoxidil gaat toepassen.

Bedenk dat je voor de rest van je leven (of in ieder geval zolang je niet kaal wil worden) die middelen moet gebruiken. Dus ook jaren en jaren en jaren waarin er niks meer verbetert of alles zelfs stiekem toch weer een beetje achteruit gaat. Want de realiteit is dat je de eerste twee jaar winst kunt boeken en dat het daarna allemaal puur draait om zo veel mogelijk behouden wat je hebt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 16:36   #4
Timmo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2010
Berichten: 6
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Nou heb ik wel het voordeel dat mijn huisarts zelf kaal is , dus misschien weet hij ook wel wat af van middelen als Finasteride (of juist niet).
Ik snap dat ik nooit meer een volle haardos terug zal krijgen, dat stadium ben ik allang voorbij, ik hoop meer gewoon dat het geremd kan worden, ik vind mezelf nu echt gewoon nog te jong om kaal te worden. Misschien als ik 25 ben dat ik het dan wel kan accepteren en dat ik de boel kaal scheer, ik denk dat als ik dat nu zou doen ik er veel problemen mee zou krijgen.
Ik heb trouwens gelezen dat het Finasteride niet vergoed wordt als propecia maar wel als prozac? Hoe krijg je echter een huisarts zover dat die prozac voorschrijft terwijl dat alleen voor mensen met een vergroot prostaat gebruikt wordt?
Bedankt voor alle info, ik zal me nog meer gaan inlezen alvorens de afspraak met de huisarts
Timmo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 22:55   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Prozac? Je bent toch niet depressief? Je bedoelt proscar.

En inderdaad, als je 25 bent, dan ben je zo ongelofelijk oud, dan doet het er vast veel minder toe
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2010, 23:39   #6
Timmo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2010
Berichten: 6
Ik bedoelde Proscar idd.
Ik denk dat ik er op die leeftijd minder moeite mee heb dan nu, omdat ik het dan al meer geaccepteerd heb, snap je?
Ik heb vandaag mijzelf een beetje ingelezen over Finasteride, het is dus gebaseerd op het blokkeren van DHT.
Ik ben hier toch een beetje huiverig voor aangezien DHT een hormoon is dat in verschillende functies voorziet binnen het lichaam. Ook het feit dat ik 21 ben en dat mijn hersenen nog in de groei zijn (tot 25 volgensmij) maakt me nogal twijfelen of het wel goed is om dit middel te nemen.
Of zit ik nou helemaal verkeerd met die gedachtegang?
Timmo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 10:01   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmo Bekijk bericht
Ik bedoelde Proscar idd.
Ik denk dat ik er op die leeftijd minder moeite mee heb dan nu, omdat ik het dan al meer geaccepteerd heb, snap je?
Ik heb vandaag mijzelf een beetje ingelezen over Finasteride, het is dus gebaseerd op het blokkeren van DHT.
Ik ben hier toch een beetje huiverig voor aangezien DHT een hormoon is dat in verschillende functies voorziet binnen het lichaam. Ook het feit dat ik 21 ben en dat mijn hersenen nog in de groei zijn (tot 25 volgensmij) maakt me nogal twijfelen of het wel goed is om dit middel te nemen.
Of zit ik nou helemaal verkeerd met die gedachtegang?
Dat je hersenen groeien tot je 25e is een sprookje. Sterker nog, iedereen moet het doen met precies dat aantal hersencellen dat ie al bij geboorte heeft meegekregen. Jammer

Ik kan me de huiver goed voorstellen hoor, je moet ook weer niet te licht denken over een middel als finasteride. Gewoon accepteren dat je kaler wordt blijft het beste.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 10:44   #8
Timmo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2010
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dat je hersenen groeien tot je 25e is een sprookje. Sterker nog, iedereen moet het doen met precies dat aantal hersencellen dat ie al bij geboorte heeft meegekregen. Jammer

Ik kan me de huiver goed voorstellen hoor, je moet ook weer niet te licht denken over een middel als finasteride. Gewoon accepteren dat je kaler wordt blijft het beste.
Misschien zei ik het verkeerd, ik bedoel dat de hersens nog tot de 25e in ontwikkeling zijn, en dat is geen fabeltje hoor :http://www.e-gezondheid.be/hersenen-...-143-12768.htm
Maar inderdaad ik moet er nog maar eens goed over nadenken, of het me wel waard is, misschien moet ik het maar gewoon accepteren.
Timmo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2010, 12:50   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je het niet kunt accepteren, zou je Minoxidil-lotion en/of Spectral DNC kunnen proberen. Als dat na ¾ jaar nog geen effect zou hebben, zou je haartransplantaties kunnen overwegen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telogeen haarverlies Shirl Haarproblemen bij vrouwen 20 18 februari 2010 16:28
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 11:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36
haarverlies tijdens/na wassen elena1 Haarproblemen bij vrouwen 0 27 november 2003 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.