Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2010, 19:58   #1
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Mannelijke haaruitval.

Hoihoi,

Ik lees al een tijdje dit forum omdat ik sinds ongeveer een half jaar te horen kreeg dat ik begin te kalen op mijn kruin. Nu dacht ik in het begin dat dit kwam door stress, maar daar mijn haar niet terugkwam ben ik naar een professor dermatologie gestapt op mijn faculteit ( studeer zelf geneeskunde) en die wist me te vertellen dat ik androgene haaruitval had . Dus nu neem ik al goeie 2 maand minoxidil 3%. Jaja, :p Ik vertelde die professor dat iedereen 5% neemt volgens deze site en die wist me te vertellen dat 5% (in België) amper wordt bereid daar het in zo hoge concentraties het actief bestand neerslaat in het flesje. En hij vertelde me ook dat betere resultaten volgens studies nooit bewezen zijn enkel meer bijwerkingen. Verder vroeg ik hem ook of finastride een optie was en hij vertelde me dat dit een vrij gevaarlijk product is en ik vroeg me af of mensen hier finastride gebruiken en deze bijwerkingen aanvoelen? (zelf zou ik liever haaruitval hebben dan erectieproblemen). Ook nog vroeg ik me af, ik heb dun haar vooral ter hoogte van de kruin, hoe camoufleer je dit het best? Ik heb de indruk dat het minder opvalt als me haar korter is? (wat op zich nogal vreemd klinkt). En of dat er buiten deze 2 producten andere zaken zijn die verdere haaruitval verhinderen? Want ik lees hier veel dingen, maar veel ervan lijken me echt weinig doeltreffend. Ben zelf nogmaar 21 en niemand in mijn familie is kaal, dus ik vind dit probleem zeer confronterend en ervaar het echt als een gezondheidsprobleem. Hopelijk levert die minoxidil wat op. Kmoet zeggen dat ik nu het gevoel heb dat mijn haar niet meer verder uitvalt (vroeger alsik door mijn haar wreef had ik elke keer 10 haren mee, nu helemaal niet meer) maar kleine haartjes zijn volgens mijn moeder toch nog niet echt te bespeuren.

groetjes
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 20:09   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
Ik vertelde die professor dat iedereen 5% neemt volgens deze site en die wist me te vertellen dat 5% (in België) amper wordt bereid daar het in zo hoge concentraties het actief bestand neerslaat in het flesje.
Dat is grote kolder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
En hij vertelde me ook dat betere resultaten volgens studies nooit bewezen zijn enkel meer bijwerkingen.
Dergelijke studies zijn er wel degelijk, dus jouw professor weet er bar weinig van, zie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract
en:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract

Op pagina 10 van deze PDF zie je foto's van de verschillen tussen 2% en 5%:
http://www.hairlossfight.com/research/minox_fpb.pdf
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 20:09   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Hallo Fred,

Dr. Lee krijgt het zelfs voor elkaar om een soort lotions van 15% minoxidil te maken. Maar dan is het een soort witte emulsie. Welke dragers voor de 5% en de 12,5% precies gebruikt worden, weet ik niet. Maar misschien is dat op minoxidil.com nog wel terug te vinden.

Verder, finasteride. Tja, dat is een serieus medicijn met (dus) een kans op serieuze bijwerkingen. Maar je kunt her en der best veel onderzoeken terugvinden, dus als medisch student kun je dan voor jezelf wel aardig inschatten hoe groot die kans is en dus ook of je dat risico wil nemen.

Er zijn ook hier wel mensen die erectie- of libidoproblemen rapporteren. En ook over neurologische bijwerkingen wordt gespeculeerd (depressies, brain fog). Maar als medisch student weet je vast ook dat een flink deel van de bevolking ook zonder finasteride door dergelijke problemen geplaagd wordt, dus een oorzakelijk verband hoeft er niet altijd persé te zijn. Toch is het zaak om de stap naar finasteride zeer weloverwogen te zetten.

Er is ook nog het middel dutasteride, wat zoiets als een krachtiger variant van finasteride is, al is de werking breder.

En van het middel ketoconazol, eigenlijk bedoeld tegen schimmels en roos, is ook bekend dat het een positief effect kan hebben op haargroei (met name op de gemiddelde diameter van de haren). Simpel verkrijgbaar in de vorm van Rooscure antiroos-shampoo.

Maar geef eerst de minoxidil nog even de tijd. Vooral op de kruin kan dat effectief werken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 21:41   #4
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik ben toch wel erg benieuwd waarom jij aanraad eerst met minox te beginnen? Zelf ben ik redelijk actief op forums sinds kort en ik zie zovaak mensen die dan een ongeveer een jaar vooruitgang boeken maar dat het vervolgens allemaal uitvalt..
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:03   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Ik ben toch wel erg benieuwd waarom jij aanraad eerst met minox te beginnen? Zelf ben ik redelijk actief op forums sinds kort en ik zie zovaak mensen die dan een ongeveer een jaar vooruitgang boeken maar dat het vervolgens allemaal uitvalt..
Ik zie minoxidil als het minst ingrijpend. Beetje smeren, meer niet en niet heel veel kans op ernstige bijwerkingen. Als het werkt ben je een stapje verder en kun je altijd nog naar meer serieuze middelen grijpen.

Dat het een jaar zou groeien en dan vervolgens allemaal uitvalt ... ja, dat gaat met alles. Een mens groeit 20 jaar en na een eeuwtje hooguit is het ook over.

Minoxidil geeft je wat winst en daarna gaat het verval weer verder. Of bedoel je dat het een jaar groeit en dan plotsklaps weer allemaal uitvalt? Want dat verhaal heb ik nog niet eerder gehoord.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:12   #6
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ja ik bedoel dat je winst boekt, maar dat je het probleem niet oplost omdat DHT nog steeds je haarzakjes aanvalt.

http://www.hairlosstalk.com/interact...p?f=28&t=59105

Misschien is mijn beeld verkeerd hoor, ik ben vrij nieuw.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:15   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Ja ik bedoel dat je winst boekt, maar dat je het probleem niet oplost omdat DHT nog steeds je haarzakjes aanvalt.

http://www.hairlosstalk.com/interact...p?f=28&t=59105

Misschien is mijn beeld verkeerd hoor, ik ben vrij nieuw.
Nee, je waarneming klopt. Vandaar dat de meesten er uiteindelijk ook finasteride bij gaan nemen. Maar van minoxidil kun je toch ook lang profijt hebben.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:21   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Ja ik bedoel dat je winst boekt, maar dat je het probleem niet oplost omdat DHT nog steeds je haarzakjes aanvalt.
.
Dat is volgens mij ook afhankelijk van de leeftijd waarop de AGA is gestart en hoe ouder je wordt, des te minder last van DHT, als ik 't goed begrepen heb.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2010, 15:49   #9
kerstmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2010
Berichten: 1
Vraagje

oei, srry ik wist niet dat je hier extra werk door had, wist men wachtwoord nie meteen en dacht dan maak ik al gauw een nieuw account.

k bishop thx ik slik dus al die dingen al, alles is gestabiliseerd, maar ik vind het gewoon zo een rare vorm van AGA. Heb echt nog nooit iemand gezien met enkel dunner wordende kruin zonder inhammen.

Laatst gewijzigd door kerstmannetje; 25 december 2010 om 20:57
kerstmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2010, 17:36   #10
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
dit is gewone aga hoor. Bij sommige begint het met terugtrekkende haarlijn, inhammen etc anderen krijgen gewoon een uitdunnende, kale plek achteraan het hoofd.
Een geluk bij een ongeluk, normaal gezien is dit laatste het makkelijkst "tegen te houden."
Gewoon beginnen met finasteride (1mg) per dag of minoxidil 5%.
Ikzelf vind fina makkelijker omdat het een gewoon pilletje is. Anderen opteren voor minoxidil omdat het niets doet met je hormonen.
Begin met minoxidil voor minstens 6 maanden, heb je niet genoeg hergroei neem er dan fina bij en dat zit je goed voor een tijdje
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2010, 19:56   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
@ Kerstmannetje. Ik heb je bericht samengevoegd met het topic wat je al gestart had. Het is niet de bedoeling dat je meerdere gebruikersnamen gebruikt op Haarweb. Verwarrend voor ons en verwarrend en extra werk voor jezelf.

Laatst gewijzigd door Henk; 25 december 2010 om 20:32
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2010, 23:01   #12
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kerstmannetje Bekijk bericht
oei, srry ik wist niet dat je hier extra werk door had, wist men wachtwoord nie meteen en dacht dan maak ik al gauw een nieuw account.

k bishop thx ik slik dus al die dingen al, alles is gestabiliseerd, maar ik vind het gewoon zo een rare vorm van AGA. Heb echt nog nooit iemand gezien met enkel dunner wordende kruin zonder inhammen.
Het is geen extra werk voor mij, maar het lijkt me verwarrend voor jezelf (meerdere accounts).
Je had gisteren nog ingelogd onder je oude inlognaam.
En als je je wachtwoord kwijt bent dan kun je die heel eenvoudig weer opvragen. Dat was behoorlijk wat minder werk dan een nieuw account aanmaken. Dus vraag even een nieuw wachtwoord aan onder je andere inlognaam. Mocht het niet lukken, laat het dan even weten.
Succes.

Laatst gewijzigd door Henk; 26 december 2010 om 10:21
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(mannelijke) haaruitval door transvet? fluffyball AGA - Algemeen 30 5 maart 2010 17:39
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
Tips om mannelijke haaruitval tegen te gaan the stig AGA - Algemeen 0 11 februari 2004 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.