Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 januari 2011, 01:05   #31
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ach, als het niet verkeerd bedoeld is, dan is het sop de kool niet waard ... .

Zonder me hiermee te willen bemoeien: iedereen komt wel eens over op een manier waarop dat niet bedoeld is. Dit is een risico van geschreven tekst. Je kunt niet terugvallen op non- verbale communicatie, stemtimbre e.d. en kunt dingen anders interpreteren dan ze bedoeld zijn. Ik heb dat soms ook wel eens aan de hand, maar probeer het zoveel mogelijk te vermijden, zodat niets in het verkeerde keelgat schiet en zodat ik zeker niemand kwets. De vraag is volgens mij dus: 'Hoe bewust gebeurt zoiets?' Als dat onbewust gebeurt, kun je dat iemand niet echt kwalijk nemen. Aan de andere kant zou ik heel dankbaar zijn mocht men mij erop attent maken indien ik bot taalgebruik hanteer. Op die manier weet / beseft men het en kan men eraan werken.
Vandaar dat ik de smileys bij het e-mailen en ook op dit forum zo handig vind, omdat je er je beleving / emoties mee kunt uiten en op die manier dingen kunt nuanceren.

Geef elkaar een dikke kerst- / nieuwjaarsknuffel en daarna is het vergeven en vergeten, toch?

Laatst gewijzigd door Ben79; 4 januari 2011 om 01:11
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 08:02   #32
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Er staat "iemand afzeiken ?"...je hebt het nu over bot overkomen. Zit daar nu ook al geen verschil meer tussen. Wanneer ga ik van één van jullie beide horen dat ik iemand mishandeld hebt ?
Het een kan het ander impliceren.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 18:40   #33
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Aan de andere kant zou ik heel dankbaar zijn mocht men mij erop attent maken indien ik bot taalgebruik hanteer. Op die manier weet / beseft men het en kan men eraan werken.
Inderdaad, een bedankje van norwood2 was het minste wat ik verwacht had, maar ho maar...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2011, 21:03   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
Aan de andere kant zou ik heel dankbaar zijn mocht men mij erop attent maken indien ik bot taalgebruik hanteer. Op die manier weet / beseft men het en kan men eraan werken.
Je kunt eraan proberen te werken wat je wilt, maar er is altijd wel iemand die een opmerking verkeerd uitlegt.
Alles is altijd voor verkeerde uitleg vatbaar. Het is onmogelijk om in 100% van de gevallen ook 100% van de lezers tevreden te stellen.
Verder zijn botte mensen meestal juist eerlijk en hebben geen zin om zich in allerlei bochten te wringen om coûte-que-coûte door iedereen aardig gevonden te worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 21:34   #35
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Waarom altijd die eindeloze offtopic discussies, van toch meestal dezelfde personen *zucht
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 21:40   #36
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Waarom altijd die eindeloze offtopic discussies, van toch meestal dezelfde personen *zucht
Dat gebeurt vaker als de eigenlijke vragen van de topic starter al in de eerste reacties zijn beantwoord. Ik ben persoonlijk terughoudend om daar iets aan te doen, omdat ik (a) mezelf liever niet zie als politie-agent, omdat ik (b) hoop dat er soms nog iets nuttigs uit de discussie komt en eigenlijk vooral omdat (c) het forum toch ook een beetje een sociale functie, als uitlaatklep, heeft.

Iedereen kan meehelpen om off-topic gepraat te temperen. In de eerste plaats natuurlijk door zelf niet te makkelijk toe te geven aan off-topic discussieren. Maar het kan ook door actief de discussie weer terug te leiden naar het oorspronkelijke onderwerp en bijvoorbeeld een eigen gezichtpunt daarop te verwoorden.

Met een zucht los je niks op en voeg je eigenlijk alleen maar toe aan eventuele ergernissen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 00:25   #37
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Meestal wordt het dan een dialoog waaraan niemand wat heeft en waardoor je als buitenstaander informatie die je wilt lezen in dat topic niet meer goed kan vinden het wordt onoverzichtelijk.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 07:57   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Meestal wordt het dan een dialoog waaraan niemand wat heeft en waardoor je als buitenstaander informatie die je wilt lezen in dat topic niet meer goed kan vinden het wordt onoverzichtelijk.
We werken er allemaal aan mee, Noob, wij twee nu ook overduidelijk. En ik mag hopen dat iemand die voor informatie komt een discussie leest in de goede volgorde, beginnend bij bericht 1 en afhakend als ie de informatie heeft die ie zocht.

Overigens heb ik niet de illussie dat iedere discussie nieuwe inzichten oplevert. Dezelfde vragen worden over en over gesteld, dezelfde antwoorden over en over gegeven. En ook dat hoort bij een forum.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2011, 11:20   #39
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Meestal wordt het dan een dialoog waaraan niemand wat heeft en waardoor je als buitenstaander informatie die je wilt lezen in dat topic niet meer goed kan vinden het wordt onoverzichtelijk.
Er zit hier op dit forum een geweldige negeer functie. Als je die gebruikt zal je geen post meer lezen van diegene die je irriteert. Ideaal voor mensen die de kluts kwijtraken als het onderwerp afwijkt door altijd dezelfde personen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleine haartjes kishanp112 AGA - Algemeen 6 19 maart 2010 13:47
Kleine haartjes rondom waar het "echte haar" begint Gideon AGA - Algemeen 61 16 juni 2007 22:26
Kleine haartjes JCSF AGA - Algemeen 11 28 april 2007 17:50
kleine blonde haartjes bij de kruin david beckham Medicijnen/haargroeimiddelen 15 8 november 2006 23:38
Kleine donkere haartjes INT Hirsutisme - Algemeen 4 21 september 2006 23:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.