Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2012, 05:46   #1
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Behandeling bij Aesthetic Beauty Clinics Velthoven

Zoals enkelen maanden geleden beloofd, zou ik mijn ervaringen delen.

Ik heb gisteren, dinsdag 18 december, de eerste behandeling van de tweedaagse FUE (totaal 2500+ grafts) gehad. De dag zag er als volgt uit:
  • Binnenkomst rond 9:30. Intakegesprek met eigenaar Peter van de Ven, die nog wat details bespreekt (zoals verdeling e.d.) en lijnen op het hoofd zet
  • Om 10:00 ging ik mee met een assistente, die mijn hoofd heeft kaalgeschoren, en gewassen. En een soort kalmeringstabletje waardoor je eventueel in slaap zou kunnen vallen tijdens de haarextractie.
  • Daarna werd ik naar de behandelkamer gebracht. Voorover liggend, op een behandeltafel met een gat voor het gezicht, kreeg ik de verdovingsspuiten in het donorgebied. Dit waren overigens behoorlijk venijnige spuitjes! En toen heeft een van de twee dames tussen de 1250-1300 haartjes weggehaald met een boortje. Dit is een vreemd doch pijnloos gevoel. Je wordt wel helemaal pijnlijk in het gezicht en ledematen van het lang en stil liggen. Helaas ben ik niet in slaap gevallen. Ongeveer drie uur later was de extractie voltooid.
  • Mijn vrouw (die zat in de wachtruimte) werd er gezellig bij geroepen (in een andere ruimte) zodat we samen een lunch konden nuttigen. Overigens is er gratis wifi, voor het geval je tussen de behandelingen door even je smartphone of tablet wil checken.
  • Om 14:00 gingen we weer naar de behandelkamer, en is begonnen met het terugplaatsen. Eerst werden er weer een serie pijnlijke spuiten gezet. Toen heeft de chirug ruim 1200 sneetjes gemaakt in het doelgebied. Vreemd gevoel, je hoort het kraken van het mesje in je huid. Daarna hebben de twee assistentes de follikels geimplanteerd. Al met al was dat ergens rond 16:45 voltooid.
  • Een verbandje om het hoofd, tekst en uitleg om de nacht door te komen, en een kop koffie en paracetamol. Ook kreeg ik een slaappil mee, die op mij hekaas geen enkel effect heeft gehad. Je moet semi-rechtop op je rug slapen (verstelbaar bed, of kussens in rug), met zo'n opblaasbaar kussentje om je nek, zodat je je niet omdraait in je slaap. Desondanks heb ik een uurtje of zes slaap gehad. Geen pijn, ook niet in het donorgebied. Wel bloeduitstorinkjes hier en daar.


Vandaag moet ik er weer naartoe, voor etappe twee, die er precies hetzelfde uitziet. Ik hou jullie op de hoogte!


(foto's volgen t.z.t)
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 06:44   #2
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
En gisteren dag twee gehad.

Binnenkomst rond 8:30. Eigenlijk een complete herhaling van de exercitie van dinsdag, met dien verschille dat het oogsten van de haren relatief moeilijk ging omdat ze binnen het donorbied allemaal een andere kant op stonden. Rond 16:15 waren ze klaar met de complete behandeling.

Prima uitleg gekregen over wat ik allemaal moet doen de komende dagen, en over vier maanden terug voor een controle. Eventueel mag ik over een weekje of twee terug om de korsjes weg te wassen, mocht dat zelf niet lukken. Al met al een erg prettige ervaring bij deze kliniek!


Ik laat foto's e.d. bewust even achterwege omdat deze de eerste paar dagen (tot een eerste wasbeurt) enorm kunnen vertekenen, en er altijd van die gasten beginnen te roepen van "o jee, dat ziet er niet goed uit". Pas als alle bloeduitstoringen, korsjes e.d. weg zijn, kun je het doelgebeied en donorgebied enigszins correct bekijken. Dus over een weekje of zo plaats ik foto's.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2012, 13:01   #3
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Hallo rweersch,

Goede ervaring zo te lezen.
Jammer dat je nog geen foto's plaatst ben wel erg benieuwd want deze
kliniek ligt vrij dicht bij mijn woonplaats.

Welke chirurg heeft jouw trouwens behandeld?



gr. Victor
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 08:09   #4
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
Welke chirurg heeft jouw trouwens behandeld?
Geen idee, de eerste dag een Belgische heer, en de tweede dag een Nederlandse dame. Het grootste gedeelte van de behandeling ("oogsten" en inzetten) gebeurt door de assistentes. De chirurgen doen alleen het maken van de sneetjes voor het inzetten.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 08:36   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ben benieuwd naar het resultaat. Dank je voor je uitgebreide beschrijving, is wel herkenbaar. Vooral die pijnlijke spuitjes in het voorhoofd!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 14:07   #6
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Bij Hasci doen ze een voorverdoving met een pleister op je hoofd en een op je hand dat zit met kabeltjes verbonden aan een appraratje wat trillend gevoel geeft. De echte verdoving is daardoor pijnloos. Snap niet dat andere klinieken dat niet ook doen.
Hoewel ik niet positief over Hasci ben moet ik toegeven dat ze dat dat wel erg goed doen.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 18:51   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ik geloof dat ze bij TH ook zoiets hadden. Die spuitjes in het achterhoofd stelden niks voor, die aan de voorkant wel maar zo erg was het ook weer niet!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2012, 10:13   #8
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Bij Hasci doen ze een voorverdoving met een pleister op je hoofd en een op je hand dat zit met kabeltjes verbonden aan een appraratje wat trillend gevoel geeft. De echte verdoving is daardoor pijnloos. Snap niet dat andere klinieken dat niet ook doen.
Hoewel ik niet positief over Hasci ben moet ik toegeven dat ze dat dat wel erg goed doen.
Dat doen ze volgens mij overal, deden ze bij ABC ook. Desondanks vond ik de spuiten uitermate pijnlijk.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2012, 13:02   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Wie mooi wil zijn...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 20:06   #10
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Wie mooi wil zijn...
Dit matra herhaalde ik ook toen de verdoving op de haarlijn erin gezet werd. Potverdorie, wat deed dat pijn! Maarja, even doorbijten
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 23:00   #11
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rweersch Bekijk bericht
Geen idee, de eerste dag een Belgische heer, en de tweede dag een Nederlandse dame.
Hey rweersch,

Heb je niet ergens een serieuse gok genomen om je te laten behandelen in Veldhoven. Je geeft aan door 2 verschillende artsen te zijn behandeld.
Heb de website bekeken allebei 2 chirurgen maar deze hebben volgens mij geen enkele ervaring in haartransplantaties! Tenminste ik kan het nergens vinden. En volgens mij kunnen zij het ook niet echt ervaren zijn want ze doen echt van alles.

Ik ben echt benieuwd naar je foto's en zeker wat betreft over een maand of 6.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 15:28   #12
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
ABC staat zeer goed aangeschreven als het gaat om haartransplantaties. Ze doen er allerhande cosmetische ingrepen, maar ze hebben een speciaal team dat alleen HT's doet, zo'n 4 tot 5 per week.
Eerlijk gezegd geef ik niks om de naam van een chirurg; die van 10 jaar geleden zou ik ook niet meer weten, maar die HT is beter gelukt dan de nodigen die ik heb gezien bij andere klinieken.

De chirurgen die mij behandeld hebben zijn Kerckhove en Derks.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 18:33   #13
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Foto's??
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 19:28   #14
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Zie hier.

Foto's van voor de behandeling. Ik was bovenop bijna helemaal kaal, de kruin is later steeds kaler geworden. In 2002 heb ik een FUT gehad, 1900 grafts. Deze zijn alleen bovenop geplaatst.





De foto's onder zijn zojuist gemaakt, dag 7 na de behandeling. De (getransplanteerde) haren zijn vanmorgen voor het eerst "normaal" gewassen. De oude haren zijn alweer flink aan het groeien. Het lijkt nu net alsof er bijna geen haar bovenop het hoofd aanwezig is, maar dat komt omdat de huid aldaar met het scheermesje spiegelglad is gesneden (in tegenstelling tot de donorgebieden, die zijn alleen met de tondeuze gekortwiekt). Daar staat het "oude" haar van de vorige HT, en ook dat zie ik langzaam alweer opkomen. Op de tweede foto is het oude litteken van de FUT duidelijk te zien.

De haarlijn is aan de voorkant overigens bewust zo "verspringend" gemaakt. De meest gemaakte fout bij HT's, en dat is bij mij in 2002 ook gedaan, is dat men de haarlijn veel te strak maakt. Dat ziet er nu bij mij nog wat grillig uit, maar dat komt omdat de lijn nog erg geaccentueerd wordt door de korstjes en restanten van inkt.


__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2012, 00:04   #15
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Wink

[QUOTE=rweersch;320072]ABC staat zeer goed aangeschreven als het gaat om haartransplantaties. Ze doen er allerhande cosmetische ingrepen, maar ze hebben een speciaal team dat alleen HT's doet, zo'n 4 tot 5 per week.

Je bedoeld ze stonden vroeger goed aangeschreven toen dr Feridini en later dr Eberson er werkten. 4-5 behandelingen per week geloof ik eerlijk gezegd niet echt in deze crisis tijd! Bovendien jouw behandeling bestaat al uit twee dagen. Dus kortom niet meer een echte haarkliniek. Voor mij is deze kliniek geen optie meer voor een haartransplantatie.

Wel bedankt voor je foto's (zien er rustig uit) en je eerlijke info heb er weer wat van geleerd.
vslop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.