Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 november 2009, 16:06   #1
Quin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 16
Valt m'n haar uit of niet?

Hallo,

Ik ben 23 jaar (bijna 24) en heb het gevoel dat ik beetje m'n haar aan het verliezen ben.
M'n haar voelt zo futloos aan en heb het gevoel dat m'n haarlijn een beetje achteruit is getrokken. M'n vrienden en familie zeggen allemaal dat het zo niet is, maar ik ken mezelf toch beetje beter .

Daarom zou ik hier eens de eerlijke mening van gelijkgestemde mensen willen horen of de 'aftakeling' van m'n haar echt is begonnen of dat ik spoken zie.

Indien er wel iets te zien is ( hieronder de foto's), is het de moeite is in zo'n vroeg stadium er iets aan te doen? Zoja, wat is er tegen te doen? Want ik zou toch toch nog een tijdje een goede haardos willen hebben, want dat gevoel van haar verliezen deukt m'n zelfvertrouwen wel: altijd in de spiegel kijken, oude foto's van mij bekijken, mensen met haarverlies aanstaren om te zien of het lijkt bij mij, enz.. :s.

Bijkomend vraagje: roken, doet dat iets met de haren?

Alvast bedankt voor de eerlijke mening.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMAGE_051.jpg‎ (26,5 KB, 374x gelezen)
Bestandstype: jpg IMAGE_052.jpg‎ (19,5 KB, 387x gelezen)

Laatst gewijzigd door Martijn; 12 november 2009 om 22:22
Quin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2009, 00:43   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Roken kan je haar futloos maken. voelt je haar echt dunner, of gewoon futloos, dat er niks mee te beginnen is. Ik denk nu gewoon een volwassen haarlijn.

Roken is wel mega slecht voor haar en huid.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2009, 12:18   #3
Quin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 16
Ja, gewoon futloos. Ik gebruik meestal gel in m'n haar, maar er valt gewoon niets mee te doen, wanneer het vroeger steeds gemakkelijk in de plooi kwam te liggen.

M'n voorhoofd is wel steeds extreem droog en schilferig. Kan dit mss ook een eczeem zijn?

Nuja, van gisteren ben ik gestopt met roken, dus ik ga het proberen volhouden; hopelijk wordt m'n haar weer gezonder.

Alvast bedankt voor reactie.
Quin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 14:57   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Quin, ik zie ook nog geen beginnende kaalheid bij je.

Lekker leven jij en post over een jaar nog maar weer eens foto's van jezelf!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 16:45   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quin Bekijk bericht
M'n voorhoofd is wel steeds extreem droog en schilferig. Kan dit mss ook een eczeem zijn?.
Als jouw hoofdhuid ook droog en schilferig is, kan 't zijn dat je je haren te vaak wast met agressieve shampoo en met te warm water. Twee keer per week wassen met milde shampoo en lauw water moet voldoende zijn. Uitspoelen zonder shampoo mag zo vaak als je wilt.
Op je voorhoofd smeer je gewoon een beetje vaseline of iets dergelijks.

Verder heb je een jaloersmakend oergezonde haardos.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2009, 17:15   #6
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Opzich vind ik de foto's niet echt duidelijk. Ik zie niks, maar het kan dat de haren bij de inhammen wel degelijk dunner worden. Indien je merkt dat daar minder haar is, en het haar wat er is dunner en korter dan je overige haren, heb je het te pakken.

Maar nogmaals zie ik op de fotos niks.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 11:35   #7
Quin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 16
Ziezo, bij deze zijn we al een dik jaar verder en ik kan niet zeggen dat het stabiel is gebleven, jammer genoeg .

Ik heb gelukkig nog steeds geen opmerkingen gehad dus echt opvallen doet het volgens mij niet, maar emotioneel werkt het wel op mij. Ik besef ook dat mijn haarproblemen misschien in het niet vallen bij sommige onder jullie, maar ik zou toch graag terug jullie mening vragen

Hieronder wat foto's, wat vinden jullie ?

Sorry als ze wat donker zijn trouwens
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (60,6 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpg foto2.jpg‎ (44,7 KB, 169x gelezen)
Bestandstype: jpg foto3.jpg‎ (35,2 KB, 181x gelezen)
Bestandstype: jpg foto4.jpg‎ (69,9 KB, 177x gelezen)
Quin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 14:35   #8
DH80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 3
Probeer eens wat minder in de spiegel te kijken,focus je niet zo op je haar..echt ' ziet er prima uit.

Je hebt een psychologisch probleem als je denkt dat je haaruitval hebt,misschien ben je op zoek naar bevestiging,dus hierbij ,nogmaals ' maak je geen zorgen.

Groetjes...
DH80 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 17:31   #9
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Misschien dat je met een iets oprukkende haarlijn van doen hebt, maar de voorste haren zien er nog gezond uit. Wat dat betreft zit het wel snor. Als je hier opmerkingen over zou gaan krijgen dan is dat behoorlijk triest. Het is nog steeds een mooie haarlijn. Ik denk dat je zo'n typisch hoofdje hebt waar inhammen beter bij staan dan een rechte haarlijn.

Laatst gewijzigd door norwood2; 6 december 2010 om 17:34
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 20:28   #10
Quin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 16
Ok, bedankt voor de reacties. Ik moet zeggen dat ik ontzettend ijdel persoontje ben, dus ik focus me al snel op details.

Volgend jaar zal ik terug foto's posten
Quin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 20:36   #11
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Nou, ik denk dat er nu inderdaad niks aan de hand is. Maar denk dat je wel enige inhammen gaat ontwikkelen in de toekomst. Dit stadium wordt vaak ook wel de "volwassen haarlijn" genoemd. Gebeurd ook vaak genoeg dat er tot je 50ste niks meer gebeurd met je haar.

Maar goed, niemand kan het je zeggen. Hou het gewoon goed in de gaten. En kom gelijk terug mocht het er slechter uitzien. Mocht je echt kalen, dan zal je er komend jaar wel achter komen.

Als je er dan toch wat aan wilt doen, gooi je peuken het raam uit. -En als je dan toch wat wilt roken, zoek een coffeeshop op (persoonlijke suggestie niks met haar te maken) - en drink veel groene thee, eet meer vis, let gewoon wat op je gezondheid.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 21:30   #12
Quin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 16
Haha, die peuken zijn kleine maand na die eerste foto's de vuilnisbak in gegaan :p. Hier in België heb je dat jammer genoeg niet, maar als ik de grens eens oversteek, zal ik even binnenstappen

Voor de rest let ik nu wel beetje op m'n voeding om wat gezonder te eten en sport ik sinds paar maanden terug, wie weet dat dat allemaal wat uitmaakt .
Quin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2010, 22:19   #13
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Wat roken betreft heb ik echt mijn twijfels, je ziet vaak dat rokers juist nog veel haar hebben (rocksterren etc)
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2010, 23:56   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Wat roken betreft heb ik echt mijn twijfels, je ziet vaak dat rokers juist nog veel haar hebben (rocksterren etc)
Dat is niet echt maatgevend. Als je kijkt naar de populatie van 'onbekende' rokers die bij de ingangen van grote kantoren rondhangen en je bekijkt een poosje de gemiddelde haarsituatie, dan zul je zien dat ook daar een fors percentage kalenden bij zit. En dat geeft een representatiever beeld dan te kijken naar mensen die dagelijks in het voetlicht staan ... die zullen eerder geneigd zijn om iets aan hun kaalheid te (hebben laten) doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2010, 15:31   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Daar gaan we weer...
Als je kijkt naar de populatie van daklozen, rokers, drugsgebruikers en alcoholisten, dan zul je zien dat daar een zeer fors percentage mensen met een volle haardos bij zit.
Misschien omdat ze hun haren zelden of nooit wassen, föhnen, stylen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.