Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2010, 10:13   #16
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Maar is uit onderzoek bij jou ook gebleken dat je een tekort aan deze supplementen had?

En bij vitaminen kan het kwaad als je door vitaminepillen teveel vitamines binnenkrijgt. Kan dat geen kwaad bij die pillen die jij slikt?
Artsen testen hier over het algemeen niet op. Bloed wordt meestal alleen gecontroleerd op ' normale dingen'.
Ik heb het eerst twee weken geprobeerd met de supplementen, veel kwaad kan dat niet. Een magnesiumtekort is ook snel aangevuld.

Verder slik ik vrijwel nooit meer een multivit meer, ik let echt op het totaal dat ik binnenkrijg.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2010, 20:09   #17
instinct
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik heb hier ook last van gehad, en dat bleek een magnesiumtekort. Gaat ook vaak samen met tekorten aan andere mineralen/ijzer. Ik kreeg allerlei tics, ern begon ook vaag te zien. Krijg je voldoende mineralen binnen?

Kijk ook eens hier:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...um-tekort.html
Had je toen ook last van haaruitval en ging het weg bij het aanvullen van magnesium? Of heb je het gewoon alleen over de andere symptomen...
instinct is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 09:28   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instinct Bekijk bericht
Had je toen ook last van haaruitval en ging het weg bij het aanvullen van magnesium? Of heb je het gewoon alleen over de andere symptomen...
Toen had ik ook last van haaruitval. Ben toen ook met Minox en Spiro begonnen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 16:41   #19
Etna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Berichten: 8
Heb een paar weken terug mijn bloed laten prikken. Ik moest 5 buisjes bloed achterlaten). Is dat normaal bij bloedonderzoek n.a.v. haaruitval? Er wordt getest op mijn magnesium levels, vitamine B, lever/nier functie en nog wat andere zaken (weet niet meer wat).

De uitslag laat in ieder geval 5 weken op zich wachten, krijg 2 juli een telefoontje van de dermatoloog.

EDIT: Moet hier ook bij vermelden dat ik sinds een paar maanden ook hinderlijke last van korte termijn geheugenverlies. Echter niet medegedeeld aan de dermatoloog. Vergeten..

Laatst gewijzigd door Etna; 22 juni 2010 om 16:47
Etna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 16:54   #20
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etna Bekijk bericht
Heb een paar weken terug mijn bloed laten prikken. Ik moest 5 buisjes bloed achterlaten). Is dat normaal bij bloedonderzoek n.a.v. haaruitval? Er wordt getest op mijn magnesium levels, vitamine B, lever/nier functie en nog wat andere zaken (weet niet meer wat).
Ik denk dat ze je automatisch bloeddonor hebben gemaakt...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etna Bekijk bericht
EDIT: Moet hier ook bij vermelden dat ik sinds een paar maanden ook hinderlijke last van korte termijn geheugenverlies. Echter niet medegedeeld aan de dermatoloog. Vergeten..
* LOL *
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 17:01   #21
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Bij mij is de 1e keer 3 buisjes bloed afgenomen. Er werd een algemeen bloedonderzoek gedaan. Ik word binnenkort getest op kalium, ureum en kreatine (dit zal wel met mijn te lage nierwaarde te maken hebben). Heb zelf ook maar even het vakje ingevuld voor magnesium en vitamine b12 !! Dit soort dingen word normaliter niet meegenomen denk ik...

Ben net bij de etos geweest, en die adviseren mij wel vitamine b complex maar geen magnesium pillen ivm met mijn vermoeidheid (zou juist rustgevend werken). Toch is chronische vermoeidheid een symptoom van magnesiumtekort. Ik neem aan dat mevrouw van de etos fout zit, toch?
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 17:55   #22
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dundun Bekijk bericht
Bij mij is de 1e keer 3 buisjes bloed afgenomen. Er werd een algemeen bloedonderzoek gedaan. Ik word binnenkort getest op kalium, ureum en kreatine (dit zal wel met mijn te lage nierwaarde te maken hebben). Heb zelf ook maar even het vakje ingevuld voor magnesium en vitamine b12 !! Dit soort dingen word normaliter niet meegenomen denk ik...

Ben net bij de etos geweest, en die adviseren mij wel vitamine b complex maar geen magnesium pillen ivm met mijn vermoeidheid (zou juist rustgevend werken). Toch is chronische vermoeidheid een symptoom van magnesiumtekort. Ik neem aan dat mevrouw van de etos fout zit, toch?
Tja, ik weet niets van het opleidingsniveau van de mevrouw van de Etos. Vitamine B wordt zo ongeveer standaard gegeven bij vermoeidheid. Maar ik vermoed, dat mevrouw Etos niet eens weet wat magnesium doet en wat de specifieke klachten bij een tekort zijn.
Ik heb bij De Tuinen wel eens discussies, maar dan blijkt dat het personeel schromelijk gebrek aan kennis heeft.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 19:26   #23
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Hallo mensen. Het duurde even, maar ik heb eindelijk een 2e bloedonderzoek laten doen. Deze concentreerde zich voornamelijk op de mindere werking van mijn nieren. De huisarts was niet tevreden en heeft me nu doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van de nieren.

Kreatinine waarde (normaal 50/110)
09/04/10; 111
26/07/10; 120

Kreatinineklaring (normaal 68/121)
09/04/10; 69
26/07/10; 63

De waarden zeggen mij niet al te veel, alhoewel ik kan concluderen dat ze er niet beter op zijn geworden. Haaruitval en lever/nieren had ik nooit met elkaar geassocieerd, Roloff attendeerde mij hier eigenlijk op. Ik verwacht geen wonderen, maar zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn diffuse haarverlies? En staat dit bijvoorbeeld in verband met schildklier etc etc?
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 12:10   #24
PVB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2010
Berichten: 7
De klachten die ik hier lees (oorsuizingen, darmproblemen, wazig zicht, tintelingen,...) duiden waarschijnlijk op hyperventilatie of stress.
Tenzij wanneer er een psychologische oorzaak is kan dit ook door mineralentekort komen. Ik heb hier vroeger zeer ernstig last van gehad (ook gepaard gaand met diffuse haaruitval, echter niet heel ernstig) en magnesium, chroom en multivitaminen genomen. Is toen na enkele maanden gestopt.
PVB is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 23:54   #25
Etna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Berichten: 8
Ik wilde nog even melden dat mijn bloedonderzoek geen afwijkingen heeft aangetoond. Nu weet ik niet meer precies wat er allemaal getest is dus dit zal ik even nakijken. Misschien dat ik ook eens naar magnesiumpillen ga zoeken, alhoewel ik mij meen te herinneren dat je hier ook weer te veel van binnen kan krijgen... :S

Lastig, oninteressant gedoe allemaal.... :S
Etna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 22:45   #26
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PVB Bekijk bericht
De klachten die ik hier lees (oorsuizingen, darmproblemen, wazig zicht, tintelingen,...) duiden waarschijnlijk op hyperventilatie of stress.
Tenzij wanneer er een psychologische oorzaak is kan dit ook door mineralentekort komen. Ik heb hier vroeger zeer ernstig last van gehad (ook gepaard gaand met diffuse haaruitval, echter niet heel ernstig) en magnesium, chroom en multivitaminen genomen. Is toen na enkele maanden gestopt.
Ik heb ook een tijdje magnesium pillen geprobeerd, maar merk er weinig van. Chroom vind ik meer iets voor velgen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2010, 23:05   #27
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Pfff ben jaloers op mensen die dmv een bepaalde vitamine hun haarprobleem enigzins weer hebben opgelost. Maar volgens mij is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Het kan een gevolg zijn van een traagwerkende schildklier, een vitaminetekort, slecht werkende nieren etc etc. Ik kan alle vitaminen van de wereld wel gebruiken als ik zo een testje heb gedaan op fitforme. Haha vitamine A, D en E veel te laag .

Ondanks mijn verhoogde creatininewaarde blijkt uit de echo dat er niets mis is met mijn nieren. Huisarts zegt dat ik met een half jaartje maar weer moet komen voor een bloedonderzoek. Lekker is dat! Zul je zien dat mijn waarde dan is opgelopen tot 140...

Ik denk dat ik het zoeken naar een oplossing maar opgeef. Ik blijf mijn regime van saw palmetto en vitamine b-complex aanhouden en daarmee basta. Heb het idee dat het haar beter in conditie komt (donkere kleur/glans/dikte). Vooral nu het haar weer langer word is alles goed te verbergen, alleen ondertussen weet ik natuurlijk beter. Kan een internist eventueel nog verder onderzoek doen of is met bloedonderzoek en echografie alles wel gedaan?

Toch vraag ik me ook af wat mensen onder diffuse haaruitval verstaan. Ik zie mensen al snel tot deze conclusie komen. Opkomende inhammen en voor de rest iets dunner wordend haar is toch niet direct diffuus? Nu ik steeds meer er over nadenk is het niet zo zeer de dikte (of juist gebrek daaraan) van de haar zelf het probleem maar de haardichtheid in het algemeen (ook de zijkanten). Behalve de al eerder genoemde symptomen heb ik ook te maken met uitval van wenkbrauwhaar. Ik neem zeker 3 tot 4 haren mee als ik aan mijn wenkbrauw zit en anders vallen ze wel spontaan op mijn toetsenbord...

Hoe zit dat bij jullie?
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2010, 14:18   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dundun Bekijk bericht
Nu ik steeds meer er over nadenk is het niet zo zeer de dikte (of juist gebrek daaraan) van de haar zelf het probleem maar de haardichtheid in het algemeen (ook de zijkanten). Behalve de al eerder genoemde symptomen heb ik ook te maken met uitval van wenkbrauwhaar. Ik neem zeker 3 tot 4 haren mee als ik aan mijn wenkbrauw zit en anders vallen ze wel spontaan op mijn toetsenbord...
Indien de haardichtheid rondom het hele hoofd afneemt, is er sprake van telogeen effluvium; dan is de haardichtheid verminderd door haaruitval, zonder dunnere haardiameter.
Indien de haardichtheid alleen bovenop het hoofd afneemt, is er sprake van AGA, waarbij de haren in diameter steeds minder(dunner) zijn geworden, totdat er uiteindelijk geen haren meer op die plek worden geproduceerd, maar de pipo-krans blijft gezond.
Zolang de uitgevallen wenkbrauwharen steeds vervangen worden door gezonde nieuwe exemplaren, is er niets aan de hand.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2010, 21:51   #29
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Nog even terugkomend op het antwoord van Hanna; heb idd een sterk vermoeden dat het bij mij gaat om telogeen effluvium, en niet volgens een van de normale AGA patronen. Mijn haar is voor, zij en achter (mijn 'neklijn' schuift zelfs omhoog) dunner aan het worden. Daarnaast is het vreemd dat niet alleen mijn wenkbrauwharen maar ook mijn bakkebaarden verdwijnen, er is daar geen hergroei terwijl die altijd dik waren. Volgens mijn kapster heb ik wel dikke haarimplantaten.

Laten we eerlijk zijn, dit is toch geen normale uitval.. Biedt een bezoek aan een dermatoloog uitkomst? Ik las ook iets over een kapper in Arnhem die iets doet op het gebied van afvalstoffen en ontzuring.
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2010, 22:15   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dundun, vergeet die kapper met z'n ontzuringstheorietjes. Ga naar een goede dermatoloog, zoals Dr. Pasch en zijn team in het Radboud, of Dr. Zeeuwen, Dermatologie CWZ Maatschap, Nijmegen.

Sterkte en succes!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
diffuse haaruitval


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haarproblemen, haaruitval, proscar adviesnodig Medicijnen/haargroeimiddelen 5 29 mei 2007 00:08
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.