Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2010, 23:55   #1
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Overige lichaamsbeharing verwijderen?

Hallo haarweb forumleden,

Ook ik heb te maken met kaal worden, waarschijnlijk aga. Dit is in me opgekomen een aantal jaren terug toen de haargrens iets opschoof maar ik dacht er toen niet veel van, de laatste tijd heb ik het idee dat het harder gaat dan normaal ik stond voor de spiegel op een goede dag en zag dat de haarkrans beduidend dikker en voller haar had dan bovenop mijn hoofd. Mijn conclusie was dat ik kaal aan het worden was, ookal omdat ik al een beetje inhammen had.

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest om een diagnose te stellen welke vorm van kaalheid ik mee te maken heb maar ik kwam op het volgende idee.

Ik heb namelijk best veel lichaamsbeharing en dacht daarom deze te laten harsen of verwijderen op een dergelijke manier zodat al de stoffen die nodig zijn om haar aan te maken daar heen gebracht word door het lichaam waar deze nodig is. Misschien heb ik wel te weinig keratine in mijn lichaam om het haar boven op mijn hoofd te voeden.

Ik ben ook sinds vandaag begonnen met het slikken van MSM capsules.
Evenals heb ik een mengsel gemaakt die ik ook van dit forum heb, gedistilleerd water met MSM poeder vermengd wat vervolgens op de hoofdhuid moet worden aangebracht. Om het geheel af te maken smeer in het dagelijks in met cocosvet.

Ik zou ook graag Tricomin shampoo willen bestellen maar ik kan deze enkel met een credit card betalen en deze heb ik niet, weet iemand hoe ik hier op een normale manier aan kan geraken?

Verder denk ik er verstandig aan te doen om een haargroeimiddel te gaan gebruiken, monoxidil bijvoorbeeld.

Kan iemand mij vertellen of mijn hoofdhaar baat heeft bij het verwijderen van mijn lichaamsbeharing?

Groeten D. Hairy
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 02:53   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het laten verwijderen van je lichaamsbeharing heeft echt totaal geen effect op je hoofdhaar.
Zo te lezen heb jij alopecia androgenetica(op dit forum afgekort tot AGA)

MSM laat het haar sneller groeien en ik denk dat jij daar juist geen belang bij hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 12:14   #3
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Kan ik bijvoorbeeld monoxidil via de huisarts krijgen? Ik ben namelijk van mening dat ik een slechte huisarts heb. Ik was namelijk een keer op bezoek bij mijn huisarts na een vakantie in het buitenland en wilde bloedonderzoek laten doen om te kijken of ik niet iets opgelopen had ter preventie want je kan nooit ergens vroeg genoeg bij zijn.
Toen kreeg ik te horen dat ik pas actie moest ondernemen als ik ook daadwerkelijk merkte dat ik iets had opgelopen. Toch mijn zin gekregen uiteindelijk, maar dit wijst mij erop dat mijn huisarts zich niet inleeft en niks geeft om de problemen van de patienten.

Daarom kan ik ook het beste naar een dermatoloog gaan, kunnen jullie mij een goede dermatoloog noemen waar ik goed advies kan inwinnen?

Of het sneller laat groeien of niet staat naar mijn mening los van de levensduur van het haar, langzaam haar is naar mijn mening minder gezond als snelgroeiend haar maar ook dat verschilt per persoon en het type haar.
Ik wens mijn haargrens iets terug te krijgen en dat mijn haar weer iets dikker en voller word, maar dit zijn de verwachtingen van iedereen en zal niet voor de volle 100% goed komen neem ik aan.
De stappen die ik ondernemen wil moeten het haar wat ik heb op zijn minst behouden zonder verdere achteruitgang, attans dat is wel de wens.

Bedankt voor de reactie, groetjes.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 12:42   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Minoxidil 2% is vrij verkrijgbaar, maar zwaardere varianten zijn op recept. De enige werkende pil, finasteride (of het sterkere en -nog- niet voor haargroei goedgekeurde dutasteride), kan alleen op recept verkregen worden. Dan is er nog ketoconazol, wat in enkele shampoo's vrij verkrijgbaar is in lage concentraties. En daarmee heb je de werkende middelen wel zo'n beetje gehad.

Een niet meelevende huisarts is een wel vaker gehoorde klacht. Het drijft velen het internet op om daar aan minoxidil en finasteride te komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 16:36   #5
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Zojuist bij mijn huisarts geweest, morgen bloed prikken om te kijken of ik bepaalde mineralen mis, dan weten we dat ook weer en sluit alleen maar uit.

Volgens de huisarts had ik een nette haarlijn en was mijn haar mooi en schoon en verder niks op aan te merken en dat bij mannen altijd dit probleem was. Ze heeft echter niet ontkent dat ik aan haaruitval lijd.

De huisarts wist van monoxidil en finasteride en had een aantal patienten die dat gebruikten maar dat was voor mensen die al kaal waren waarom ik reageerde: "dus ik moet eerst kaal worden voordat u me dat voor schrijft"
waarom een beetje lacherig werd gereageerd.

En dat in de winter vaker haar uitvalt en dat het mede ook door stress veroorzaakt word, maar mijn haarkrans heeft nergens last alleen bovenop.

Dus dan gaan we maar naar een dermatoloog. Ik woon in Arnhem, weet iemand een goede dermatoloog in Arnhem?

ik hoor graag jullie commentaar/meningen.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2010, 17:46   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Niet in Arnhem, maar Nijmegen:
het team van dr. Pasch in het Radboud Ziekenhuis
en dr. Zeeuwen, dermatologie CWZ maatschap, St. Annastraat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2010, 09:55   #7
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Ik heb een afsrpaak gemaakt via internet in nijmegen, een van de mauritzklinieken. De website zag er verzorgd uit en leek mij een goede keuze.

Zijn er meer mensen die hier een afspraak gemaakt hebben of al zijn geweest?

Groetjes.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2010, 22:00   #8
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Je kunt natuurlijk wel je lichaamshaar laten transplanteren naar je hoofd
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.