Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2011, 16:50   #1
J.R.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 1
Minoxidil discussie

Beste Lezers,

Sinds een tijdje houdt het idee van kaal worden me dagelijks bezig. Ik ben 24, NW1-1.5 en zie dat mijn inhammen langzaam groter worden. Mijn vader en beide opa's zijn kaal en ik ga ervan uit dat mij hetzelfde lot wacht. Dit wil ik natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen.

Ik ben aan het overwegen om minoxidil (Rogaine foam of Kirkland) te gaan gebruiken om mijn haar zo lang mogelijk te behouden. Ondanks dat ik van jullie veel positieve verhalen hoor over finasteride wil ik daar op dit moment nog niet mee beginnen. Met betrekking tot het gebruik van minoxidil heb ik de volgende vragen.

1. Hoelang is minox effectief? Gaat de werking in de loop van de jaren achteruit? Is het verstandiger om ermee te beginnen als het pas écht nodig is, of geldt "hoe eerder hoe beter"?

2. Is het redelijk om te denken dat het gebruik van minox het proces van kaal worden vertraagd of stopt?

2. Wat zijn de verschillen in merken. Ik weet dat Rogaine van Johnson&Johnsen is en vrij duur. Van Kirkland weet ik heel weinig. Het merk heeft niet eens een officiele website.


Andere tips of verhalen over het gebruik van minox zijn natuurlijk ook welkom! Alvast heel erg bedankt!
J.R. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 16:58   #2
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
1) Yup, hoe eerder hoe beter is wel meestal hoe het werkt met dit soort middelen. Hoe meer haar je hebt, hoe meer je overhoudt. De werking kan achteruit gaan, maar dit is na jaren gebruik. Op hairlosstalk heb ik gelezen... zo'n 10 jaar. Maar goed, dan gebruik je gewoon een hogere concentratie lijkt me???

2) Nee zo werkt minoxidil niet. Het is een groei-stimulant, en niks meer. Het houdt het kaal worden process niet verder tegen. Daar heb je Finasteride voor nodig helaas. Overigs werkt minoxidil natuurlijk wel beter in combinatie met Finasteride.

3) Geen idee, gebruik zelf ook alleen Kirkland.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2011, 23:44   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.R. Bekijk bericht
Ik ben aan het overwegen om minoxidil (Rogaine foam of Kirkland) te gaan gebruiken...
Verschillen:
Kirkland bevat de bij sommigen irriterende stof propyleenglycol.
De foam van Rogaine bevat geen propyleenglycol.
Kirkland wordt door velen ervaren als 'vettig'.
Rogaine foam is niet vettig of plakkerig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nanominox-FMS (minoxidil 4% + creatine + keto + fina +vita & anti-oxydants) wesley1982 Medicijnen/haargroeimiddelen 255 3 mei 2012 13:14
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Haaruitvalbehandeling.com minoxidil 5% en minoxidil 15%? tips? baldandbold Medicijnen/haargroeimiddelen 21 11 maart 2010 18:34
6% Minoxidil Plus (Dr. Lee) HairCoach Koopjeshoek 0 23 januari 2010 17:50
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.