Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2011, 18:53   #1
rg1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
overmatig haaruitval.. Wat nu?

Beste allen,

Sinds vorig jaar valt het mij steeds meer op dat ik regelmatig haren verlies. Na mijn zoektocht ben ik op dit site gestuit en heb hier veel informatie opgedaan. Enkel heb ik nog een paar vragen in mij hoofd. Wellicht kunnen mensen die langer dit probleem hebben en ervaren zijn mij helpen hiermee.

Ik heb vaak gelezen op internet dat haartuival tot 100 haren per dag normaal is. Ik denk niet dat ik deze norm extreem overschrijdt. Helaas ben ik van mening dat mijn haaruitval tot kaalheid zal leiden. Dit kan ik constateren aan mijn inhammen die steeds leger raken. Ook kan ik zien dat er 'van voor' steeds dunner word. Je kan steeds beter door minder bomen beter het bos zien zeg maar. Feit; mijn vader is kaal, mijn opa van vaders kant niet, van mijn moeders kant redelijk/tot kaal.

Tot nu toe heb ik in mijn zoektocht als het een en ander gedaan. In eerste instantie heb ik besloten geen regulier shampoo meer te gebruiken,vervanger bio shampoo met kruiden&extracten. resultaat; niet duidelijk verschil. Vandaag de dag gebruik ik een ander shampoo met vitamine b12 (bioxcin). Ook heb ik aminozuren in de vorm van pillen uitgeprobeerd. Deze op aanraden van Frank Petersen (site; http://www.haaruitval-stoppen.nl/). resultaat; geen duidelijk verschil/kuur niet afgemaakt. Ook gebruik ik ampullen van Vichy Aminexill. resultaat; minder uitval, na 2 dagen weer wel (placebo effect?)

Nu wil ik verder kijken naar (extremere) producten. Mijn doel is om de haaruitval te stoppen, en over enkele jaren verdunde gebieden aanvullen dmv haartransplantatie. Na veel zoek & leeswerk de volgende vragen aan de leden;

1. Is gel echt slecht voor het haar? hoofdhuid? Is er een gel die aangeraden word? Iets zoals een gel van neutral als het bestaat? 0% geur/kleurstoffen?
2. Ik heb gelezen dat een haartje met een witte puntje/bobbeltje onderin uitvalt en opnieuw aangroeit? (bij mij zijn die witte puntjes vaak te zien) Klopt dit?
3. Ik wil beginnen met finasteride/duasteride, welke is aangeraden?
4. bij finasteride propecia of proscar?
5. bij bijwerkingen als je het gebruik van deze staakt gaan die bijwerkingen dan over?
6. Haartransplantatie is niet bij elk haartype mogelijk. Klopt dit?
7. Wat is de max aantal transplantaties/grafts mogelijk?
8. Tips voor ondersteunend middelen? voedingsuplementen? vitamines? groene thee etc?
9. overige tips voor mij? (alles is welkom)

Vriendelijk bedankt voor jullie tijd en tips.
rg1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 18:58   #2
rg1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
vanavond nog fotos opgeload.
rg1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 20:41   #3
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Nou ja het is niet dat die shampoos en pillen niet helpen denk ik, het zou wel degelek een klein verschil uit maken. Heb niet je hele verhaal gelezen, maar als je denkt kaalheid te ontwikkelen volgens het mannelijke patroon (kalende haarlijn / voorhoofd of kruin) kun je toch het beste Finasteride en Minoxidil gebruiken. En blijven gebruiken.

Gebruik zelf ook supplementen daarnaast, het zou geen probleem moeten zijn. Maar toch, ik wil zelf liever niet veranderen in een pillen fabriek dus neem zo min mogelijk.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2011, 21:12   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
1. Nee, kleur en geurstoffen dringen niet tot de haarwortel door. Gel moet je ook op de haren aanbrengen, niet op de huid. Gel vormt een laagje rond de haren, die daardoor soms makkelijker kunnen breken.

2. Wel of niet een bobbeltje doet er niet toe. Haren die uitvallen groeien gewoon terug. Probleem bij kaler worden is dat de haren steeds dunner en dunner teruggroeien tot je ze amper meer kunt zien.

3. finasteride is het enige goedgekeurde medicijn tegen mannelijke erfelijke haaruitval. Alleen te verkrijgen op recept bij de dokter. Informeer je goed en stap dan naar de huisarts of dermatoloog.

4. proscar en propecia bevatten beiden finasteride. Proscar 5mg, Propecia 1 mg per pil. Omdat proscar verhoudingsgewijs veel goedkoper is, delen velen proscarpillen in vieren en slikken iedere dag een kwart.

5. Ja, bij mijn weten wel. Als je stopt komt je lichaam na een paar weken weer op de oude evenwichtstoestand uit. Discussie over dit onderwerp op Internet is troebel. Sommige mensen stoppen vanwege 'bijwerkingen' en als die niet over gaan na stoppen, dan is de conclusie steevast dat finasteride blijvende bijwerkingen heeft. Maar de meeste bijwerkingen zijn van dien aard dat heel veel mannen die geen finasteride slikken ze ook krijgen. Mij lijkt het statistisch dus veel waarschijnlijker dat de bijwerkingen gewoon niks met finasteride te maken hadden en daarom niet over gaan na stoppen .... maar dat is een lastige discussie.

6. een HT is lastiger met heel sterk kroezend haar. Het is ook een probleem als je heel diffuus (dus ook in de normaal gesproken 'veilige' haarkrans) haar verliest.

7. Op internet zul je mensen komen die 10.000 grafts of zelfs meer hebben laten verplaatsen. Maar met FUE kun je er toch beter van uit gaan dat het na 6000 grafts toch wel een beetje ophoudt ... en bij mensen met een krappe donor zelfs eerder.

8. MSM, groene thee, biotine, multivitamines, omega 3, saw palmetto, ...

9. Kalm blijven, rustig je opties op een rij zetten, goed ver (tientallen jaren) vooruit kijken, eens een radicaal ander kapsel proberen, ...

Edit: O ja, en vergeet minoxidil niet! Het enige andere echt werkende middel
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 9 januari 2011 om 21:14 Reden: Minox vergeten te noemen
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
overmatig haaruitval door schimmelinfectie? spreeuwtje Haarproblemen bij vrouwen 17 25 augustus 2009 21:31
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
Heb ik overmatig haaruitval? frank@ AGA - Algemeen 7 1 november 2004 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.