Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 november 2009, 15:59   #121
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Weer een maandje verder... Iets meer dan 3 maanden fina, 2 maanden minox 2% gebruikt en sinds oktober minox 5%.

De status? Geen idee. Geen vooruitgang, misschien een beetje achteruitgang, maar het kan ook dat ik me dat verbeeld. Als mijn haren nat zijn blijft het goed zichtbaar. Een felle lamp erboven en je ziet mijn hoofdhuid een beetje bij de kruin, maar vooral bovenop. Langs het midden van mijn hoofd, tot vooraan. Dit vind ik ook zo vreemd, ik lees geen andere verhalen over mensen die last van hetzelfde hebben. Daarnaast heb ik helemaal geen last van een terugtrekkende haarlijn of beginnende inhammen. Alleen bovenop is het dun. Zijn er meer mensen die dit zo hebben meegemaakt?

Dit weerhoudt me ook van het millimeteren. Als je inhammen hebt is het haar bovenop nog niet zo dun en lijkt het kapsel één geheel. Ik ben bang dat als ik mijn haren millimeter het bovenop een stuk dunner lijkt waardoor je de hoefijzer vorm goed ziet (omdat de haar achter en aan de zijkant een hogere dichtheid heeft). Mijn haren millimeteren lijkt me nog steeds een bevrijding.

Heeft iemand advies/raad of ervaringen hiermee?

Bij voorbaat dank.

Mvg,

Gast1985
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 16:28   #122
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Van fina kun je in zo'n korte tijd niet veel verwachten en van minox 2% meestal ook niet. Maar nu je gestart bent met 5%, mag je in 3-4 maanden zichtbaar resultaat verwachten, zodat je het millimeteren kunt vergeten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2009, 16:55   #123
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Tsja, je komt er alleen achter door het te proberen. Ik twijfelde ook hevig of ik er goed aan zou doen, maar is me en anderen 100% meegevallen.

En staat het niet, dan laat je het toch weer lekker groeien...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 15:26   #124
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Tja ik ben bang dat het haarverlies goed zichtbaar zal zijn als ik mijn haren millimeter, omdat het hele gebied bovenop mijn hoofd dunner is dan de rest (terwijl ik geen last van inhammen heb). Ik vind het zo vreemd aangezien ik niks lees over deze versie van kaal worden (over het algemeen beginnen bij de inhammen of kruin). Door het millimeteren zou ik willen voorkomen dat als ik mijn huidige haren eraf zou móeten halen, ik meteen met het scheermes aan de slag kan. Geen idee wanneer die situatie zich gaat voordoen, maar uiteindelijk komt dat moment. Het is klote want ik weet dat heel kort haar of kaal mij gewoon niet zal staan.

@ Ambo

Jij had toch ook al op vrij jonge leeftijd last gekregen van haaruitval, of vergis me ik dan? If so, hoe ben jij er toendertijd mee omgegaan?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 17:00   #125
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink is niet vreemd

ik verloor ook mijn haar bovenop hoor...
vreemd is het niet , komt dan deels omdat het diffuus ook is
veel geduld moet je hebben...
vanop mijn 18 jaar was het al begonnen bij mij , ik ben er nu 27
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 17:09   #126
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Het is klote want ik weet dat heel kort haar of kaal mij gewoon niet zal staan.
Daar hoef je voorlopig ook niet aan te denken. Je moet gewoon nog wat maanden geduld hebben met minoxidil 5% en misschien overgaan op 's morgens minox en 's avonds Spectral DNC-L voor sneller resultaat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 17:58   #127
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Tja ik ben bang dat het haarverlies goed zichtbaar zal zijn als ik mijn haren millimeter, omdat het hele gebied bovenop mijn hoofd dunner is dan de rest (terwijl ik geen last van inhammen heb). Ik vind het zo vreemd aangezien ik niks lees over deze versie van kaal worden (over het algemeen beginnen bij de inhammen of kruin). Door het millimeteren zou ik willen voorkomen dat als ik mijn huidige haren eraf zou móeten halen, ik meteen met het scheermes aan de slag kan. Geen idee wanneer die situatie zich gaat voordoen, maar uiteindelijk komt dat moment. Het is klote want ik weet dat heel kort haar of kaal mij gewoon niet zal staan.

@ Ambo

Jij had toch ook al op vrij jonge leeftijd last gekregen van haaruitval, of vergis me ik dan? If so, hoe ben jij er toendertijd mee omgegaan?
Hey Gast,

precies hetzelfde probleem als jouw. Geen inhammen of haaruitval op de kruin. Geen kale plekken. Maar gewoon compleet op mijn hoofd uitdunning.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 20:02   #128
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RdN Bekijk bericht
Hey Gast,

precies hetzelfde probleem als jouw. Geen inhammen of haaruitval op de kruin. Geen kale plekken. Maar gewoon compleet op mijn hoofd uitdunning.
Bedankt voor de reactie. Hoe is jouw haarstatus op dit moment dan?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 20:07   #129
RdN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 171
Toen ik nog een aardige bos had ben ik met minox en fina begonnen. Had echt het gevoel dat ik er op tijd bij was. En wou zoveel mogelijk behouden met medicijnen. Alleen niets bleek minder waar. Gebruik dat nu ongeveer 10 maand. Alleen heb het gevoel dat het nog steeds achteruit gaat en heb nu het zwaardere geschut ingezet. Aangezien ik bang ben als ik zo door ga dat ik over 2 jaar geen haar meer heb.
RdN is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2009, 23:59   #130
simtek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 8
propecia

Hi,ik ben inmiddels 45 heb inhammen en aan de voorkant wordt het dunner ik moet zeggen is al 20 jaar een obsessie dat kut haar. Ik heb nooit heel veel haar gehad, wel dik en krullend, zoals gezegd ben ik naar een ht kliniek gegaan zegt de adviseur, voordat we ergens over begonnen, weet je erzijn ook mediciijnen om het tegen te gaan. Later wilde hij wel ht doen, maar hij vertelde mij dat ik propecia tot mijn 50ste zou moeten slikken en daarna kon stoppen omdat het dan gestabiliseerd was. Ik heb nu besloten dit een jaar te proberen en kijken wat het resultaat wordt, ben 3 weken bezig geen bijwerkingen heb wel het idee dat ik sneller dunner wordt maar kan ook een idee zijn ?? heeft iemand ervaring hiermee
simtek is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 20:26   #131
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
@ Ambo

Jij had toch ook al op vrij jonge leeftijd last gekregen van haaruitval, of vergis me ik dan? If so, hoe ben jij er toendertijd mee omgegaan?
Inderdaad, rond mijn 20e begon de haaruitval bij mij. Heb er psychisch jarenlang enorm mee geworsteld. In de jaren '90 drie HT's laten doen, maar dat was dweilen met de kraan open.

Heb mijn haar zo'n vier maanden geleden voor het eerst gemillimeterd en dat is me enorm goed bevallen.

Had ik het over mogen doen dan zou ik gelijk aan de fina en minox zijn gegaan op mijn 20e, had ik mijn haar toen ook gemillimeterd en me daar geen zorgen meer over hebben gemaakt.

Met millimeteren heb je voor je omgeving wel zoiets van 'ik ben kaal, so what?' en je probeert het niet (tevergeefs) te verbergen!

Dacht dat een bijna kale kop mij ook niet zou staan, maar heb enkel positieve reacties gekregen!

Laatst gewijzigd door Ambo; 16 november 2009 om 20:29
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2009, 20:28   #132
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simtek Bekijk bericht
ben 3 weken bezig geen bijwerkingen heb wel het idee dat ik sneller dunner wordt maar kan ook een idee zijn ?? heeft iemand ervaring hiermee
Kan een shedding zijn. Zwakke haren worden er dan uitgegooid en komen sterke, gezonde haren straks voor in de plek!

Soms kan het wel tot een jaar duren voordat je resultaat bemerkt!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 22:34   #133
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nou, Zedd kan er ook op hopen dat de zwakste broeders al door minoxidil zijn uitgevallen en dat finasteride niet zo heel erg meer zal huishouden. Bovendien beginnen de geshedde haren de komende maanden weer terug te groeien, dus als je al nieuwe shed door finasteride, dan nog kun je netto op zichtbaar 0 effect uitkomen.
Netto op zichtbaar 0 effect, dit is tot nu toe (4 maanden later) inderdaad het geval.
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 00:24   #134
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Tja ik ben bang dat het haarverlies goed zichtbaar zal zijn als ik mijn haren millimeter, omdat het hele gebied bovenop mijn hoofd dunner is dan de rest (terwijl ik geen last van inhammen heb). Ik vind het zo vreemd aangezien ik niks lees over deze versie van kaal worden (over het algemeen beginnen bij de inhammen of kruin). Door het millimeteren zou ik willen voorkomen dat als ik mijn huidige haren eraf zou móeten halen, ik meteen met het scheermes aan de slag kan. Geen idee wanneer die situatie zich gaat voordoen, maar uiteindelijk komt dat moment. Het is klote want ik weet dat heel kort haar of kaal mij gewoon niet zal staan.

@ Ambo

Jij had toch ook al op vrij jonge leeftijd last gekregen van haaruitval, of vergis me ik dan? If so, hoe ben jij er toendertijd mee omgegaan?
Met fina en minox is het verhaal geduld hebben. Ik gebruik het nu beide ongeveer 4 jaar met wisselend resultaat. Ik heb ooit bijna perfecte hergroei gehad van de inhammen met fina en minox. Maar door de vettige substantie en irritatie ben ik overgegaan op een andere minox, wat een stuk minder aanslaat toch...

Verder wil ik je verwijzen naar het camouflage gedeelte van dit forum. Ik weet zeker dat toppik wonderen kan verrichten op jouw situatie. Als je je mooie haarlijn nog hebt en slechts verdunning (wat al kut genoeg is hoor ), kan je prachtige resultaten boeken. Het vereist wel enige oefening maar ik kan het je zeer aanraden!

Succes in ieder geval, laat het je niet teveel bezighouden
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 21:25   #135
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Zo, tijd voor weer een berichtje. Nu bijna 6 maanden fina, en 6 maanden minox (2 maanden 2% en 4 maanden 5%).

De status? Lichte achteruitgang, denk ik. Wel heel minimaal. Ik heb ook geen shedding gehad, zover ik weet. Het is nog steeds alleen bovenop dun, de haarlijn is nog steeds hetzelfde. Het viel me opeens op dat ik een beetje schuine haarlijn heb, aan 1 kant iets meer naar boven. Na het bekijken van wat foto's van vroeger, bleek ik dat altijd al gehad te hebben.

Volgende maand wil ik toch echt eens naar de kapper voor advies, het liefst kortwieken die handel. Ik kom er toch alleen achter hoe het uitziet als ik het daadwerkelijk doe. Ik ben wel bang dat ik een beetje vreemde vorm schedel heb. Hij is niet echt rond, maar loopt van boven op mijn voorhoofd schuin omhoog, niet echt met een bolling. Zo'n 5 cm voor het bovenste punt van mijn hoofd voelt het aan alsof het dan weer iets meer naar boven bolt. Ik weet ook niet goed hoe ik dit moet uitleggen. Agassi heeft ook een beetje deze vorm schedel (dit zie je goed als je het van de zijkant ziet).

Nou ja, de medicijnen hebben in ieder geval nog geen verbetering gebracht. Over een tijdje laat ik weer wat weten. Tot dan!
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe herken ik de aandoening van mannelijke kaalheid bij mijzelf mijnprobleem AGA - Algemeen 27 13 september 2009 03:46
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.