Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2010, 19:00   #76
dun haartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2010
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Niemand die wil vertellen welke soort alcohol ie gebruikt en waar deze gekocht kan worden?

gewoon bij de apotheker halen(inbelgie lukt dat) ethanol 94 graden zuiver! kostte mij denk ik 9 euro voor 300 ml
dun haartje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 20:28   #77
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Wordt deze ethanol door apothekers gebruikt als schoonmaakmiddel? Als ik zoek op ethanol kom ik oa deze verontrustende informatie tegen.
http://www.gezondheidsraad.nl/nl/adv...-ethyl-alcohol
Of gaat het hier om een ander soort ethanol? Ik vraag deze info omdat ik op zoek ben naar een geschikte alcohol om mijn, zojuist aangeschafte, RU58841 in op te lossen. ( ook 30% DMI er later bij door voor betere opname )
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 20:44   #78
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Denk dat ik al iets geschikts heb gevonden. http://www.hekserij.nl/lexicon/solvents.htm
Boven aan de pagina, cosmetisch haarwater 95% alcohol en enkele hulpstoffen.
1 liter voor 7,50 euro. Goed prijsje ook.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 20:50   #79
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Hmmzzz, bevat ook pathenol en bergamotolie. Zou dat een negatieve uitwerking kunnen hebben op m'n RU58841?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 20:54   #80
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Wordt deze ethanol door apothekers gebruikt als schoonmaakmiddel? Als ik zoek op ethanol kom ik oa deze verontrustende informatie tegen.
http://www.gezondheidsraad.nl/nl/adv...-ethyl-alcohol
Of gaat het hier om een ander soort ethanol? Ik vraag deze info omdat ik op zoek ben naar een geschikte alcohol om mijn, zojuist aangeschafte, RU58841 in op te lossen. ( ook 30% DMI er later bij door voor betere opname )
Water gebruiken ze ook als schoonmaakmiddel. Alcohol is gewoon perfect om zaken te ontsmetten. In geval van nood kun je daar dan ook perfect wodka of whiskey voor gebruik. Alcohol is gif voor bacteriën
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 2 december 2010 om 20:57
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 22:09   #81
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Wat denk je van dat cosmetisch haarwater anthonie? Al zit ik natuurlijk in een verkeerde thread wat betreft deze vragen.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2010, 22:56   #82
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Wat denk je van dat cosmetisch haarwater anthonie? Al zit ik natuurlijk in een verkeerde thread wat betreft deze vragen.
Het is in ieder geval geschikt om op je hoofd te smeren, dus waarom niet?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2010, 20:55   #83
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
ik zou inderdaad naar de dokter kunnen voor bloed onderzoek, alleen denk ik niet dat ze iets vast kunnen stellen (op het moment dat ik geen asc gesmeerd heb). Als ik het zo lees is mijn suiker niveau gewoon te hoog gedurende +-6 na het gebruik van asc.

ik ga dinsdag wel even naar de dokter.

Bijwerkingen zijn totaal verdwenen!

kwestie van gewenning of toeval... verder lijken de haren bij de haarlijn steeds dikker te worden
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2010, 23:24   #84
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ok we krijgen nu vooral positieve reacties, fijn, maar is t niet al veel te snel voor ondervindingen als 'dikker haar, 'vollere haarlijn'?

Of heeft het spul ook (of slechts) een cosmetisch effect?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 10:42   #85
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Mij lijkt het ook nog te vroeg voor positieve berichten over de werking van ASJ.
Heb al erg vaak meegemaakt op andere hairsites dat mensen met een nieuw middel begonnen en na 3 weken met positieve berichten kwamen. Na 2 maanden bleek dan vaak dat dit wishful thinking was. Denk dat mensen die met iets nieuws beginnen ook extra goed op hun haarlijn letten en oude, bijna afgestorven, kleine haartjes verwarren met hergroei. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb en dat over een aantal weken vooral positieve berichten te horen zijn over ASJ.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 10:44   #86
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Wat betreft "dikker wordende haren". Hier zijn verschillende meningen over. De een zegt dat een haar eerst uit moet vallen om dikker terug te kunnen groeien. De ander zegt dat een haar dikker kan gaan groeien terwijl deze haar in de groeifase blijft. Dus zonder eerst uit te vallen. Welke van deze twee theorieen is waar?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2010, 15:35   #87
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Of die positieve berichten te vroeg zijn wil ik nog wel even het volgende toevoegen.

Afgelopen weekend voor het stappen tijdens het in model brengen van m'n kapsel vroeg een vriendin van me die me al zo'n half jaar niet had gezien. " Ik zit zo even naar je te kijken en... is jouw haar nou dikker geworden?" Ik liep een beetje rood aan en heb 't hele verhaal maar verteld. Buiten m'n meisje weet vrijwel niemand ervan. Maar voor mij weer een extra aanduiding dat het wel degelijk de goede kant op gaat, ook al heb ik zeker niet te klagen.
Ik hoor trouwens tot de gebuikers van de eerste zending, nu zo'n 6 a 7 weken geleden.

Toen ik een paar jaar terug aan de finasteride ging (waar ik nu ogv een half jaar vanaf ben) heb ik ook nooit last gehad van shedding maar ben ik gewoon geleidelijk wat verbeterd. Ik denk dus dat het per persoon zal verschillen of haren eerst uit moeten vallen of dat ze vanaf de wortel dikker kunnen worden. Het hangt misschien ook af van de huidige haarschachtdikte haren en van de genetisch bepaalde potentiele haarschachtdikte. Hoe meer die van elkaar verschillen hoe groter de kans dat de haren eerst uit moeten vallen voordat er nieuwe dikkere haren groeien. Ook zal mijns inziens het mechanisme van hergroei zijn invloed hebben maar ik ben geen expert in de exacte mechanismen van fina/duta/minox buiten het standaard DHT en Vasolidatie verhaal dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 12:24   #88
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
hey, ik heb mijn haar de laatste tijd wwat langer, cm of 10.
Maar ik krijg echt een gele gloed over mijn hoofdhuid.
Van de week zei een collega ook al "hey het lijkt net of je hoofdhuid onder je haar geel is" Ik heb me maar van de domme gehouden, maar stel dat ik weer een kort kapsel wil, dan zal ik wel meer van zulke reacties krijgen.

Ook na het wassen van me haar dan blijft er een gele gloed achter en als ik met mijn vingers over mijn inhammen wrijf komen er gele balletjes los, lijkt wel opgerulde minox/asc

Iemand anders last van dit alles en eventueel oplossingen?
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 13:38   #89
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
hey, ik heb mijn haar de laatste tijd wwat langer, cm of 10.
Maar ik krijg echt een gele gloed over mijn hoofdhuid.
Van de week zei een collega ook al "hey het lijkt net of je hoofdhuid onder je haar geel is" Ik heb me maar van de domme gehouden, maar stel dat ik weer een kort kapsel wil, dan zal ik wel meer van zulke reacties krijgen.

Ook na het wassen van me haar dan blijft er een gele gloed achter en als ik met mijn vingers over mijn inhammen wrijf komen er gele balletjes los, lijkt wel opgerulde minox/asc

Iemand anders last van dit alles en eventueel oplossingen?

Beste bombarie,

waar heb je asc in opgelost? Het kan misschien helpen als je iets meer glycerine gebruikt. Zelf ervaar ik dit probleem niet, maar kan misschien komen omdat mijn haar densiteit hoog is.

Wellicht heb je wat aan dit antwoord.


Groetjes,

Laatst gewijzigd door fstluxe; 7 december 2010 om 13:40
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2010, 21:52   #90
zayon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2010
Berichten: 67
Ik heb het ook, geel hoofd! Geen "balletjes" zoals je beschrijft. Gebruik je propylene glycol? Zou dan glycerine gebruiken zoals fstluxe zegt, veel minder huid irritatie. Wat voor sterkte ASC gebruik je? Ik breng het in de avond aan en dan in de ochtend voordat ik mn haar was wrijf ik ethanol op mn hoofd. Dan was ik mn haar twee keer. Er blijft nog wel wat geel achter, maar veel minder dan eerder.

Ook al zou ASC werken, dan denk ik dat het nog niet op de markt komt vanwege die gele kleur! Of ze moeten dat eruit kunnen halen. Bij mij zit alles onder de gele kleur! Mn vriendin kan me wel wat aandoen!!!
zayon is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruikerservaringen lastig terug te vinden. LaVie Suggesties en feedback 3 12 januari 2009 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.