Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 4,20 gemiddeld. Weergave
Oud 24 augustus 2011, 18:10   #361
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Kan je je haren wassen met Revita shampoo en daarna een andere conditioner gebruiken (ander merk)? Of gaat de 'werking' van Revita dan verloren? Naast Revita vind ik de conditioner (financieel) een beetje teveel van het goede.
Hoi Hairpilot,
Goede vraag en ik zat ook al klein beetje met die vraag.
Ik ga Biovea wel even mailen want dat wilde ik toch al doen.
En zal dan hun reactie hier posten voor je!

Wat ik je wel al kan vertellen is dat ze aanraden te wassen met Revita shampoo, in te masseren, en dan 1 a 2 minuten te laten intrekken (fase 1)
Vervolgens opnieuw wassen en inmasseren van Revita-shampoo en dan 3 tot 5 minuten laten intrekken (fase 2).
Zelf doe ik fase 1 dus niet, want dat doe ik met een andere shampoo.
Wel zorg ik dat de shampoo er (2 + 5) minimaal 7 minuten opblijft om in te trekken.

De conditioner moet je inmasseren en 1 a 2 minuten laten intrekken.

Revita shampoo heeft o.a. copper peptides als ingredient. Terwijl Revita conditioner "nano technology copper tri peptides" als ingredient heeft. Waarbij de conditioner een time-effect heeft waarbij ingredienten gedurende maximaal 12 uur langzaam afgegeven worden aan/in de hoofdhuid.
Of de shampoo dat time effect ook heeft, weet ik nog niet (denk het niet i.v.m. shampoo lang moet intrekken en conditioner maar 1 of 2 minuten)
Want dat zou betekenen dat je misschien beter voor alleen de conditioner kan gaan (die langer werkt) dan de shampoo.
Beide zal ik ook navragen.
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 18:49   #362
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Hé Bedankt Norris! Hopelijk kan Biovea hier een antwoord op geven. Van dat time effect van de conditioner had ik nog nooit gehoord, zou inderdaad wellicht impliceren dat enkel de conditioner gebruiken misschien nog beter is dan enkel de shampoo...
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2011, 21:51   #363
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Maakt het iets uit met welke shampoo je eerst wast? Zijn er bepaalde shampoos die de werking van Revita kunnen tegenwerken? Kan ik bijvoorbeeld Jason Thin-To-Thick shampoo gebruiken voordat ik met Revita was?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2011, 02:44   #364
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij de voorwas kun je beter een milde goedkope shampoo nemen.
De fabrikant van Revita ziet natuurlijk liever dat je veel van hun dure shampoo gebruikt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 04:57   #365
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Kan/kunnen (één van) de ingrediënten in Revita schadelijk zijn voor iemand die (nog) geen AGA heeft?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 13:10   #366
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Alles kan schadelijk zijn als je er allergisch ervoor bent...
daarnaast wordt keto afgeraden als je het niet nodig hebt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 15:30   #367
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Het heeft even geduurd maar...

...hier is het.
Ik heb een leverancier (Biovea) benaderd en die heeft m'n vragen doorgestuurd naar de fabrikant (DS Laboratories).
_________________________________________________
VRAAG:
* Klopt het dat de Revita Cor Conditioner een geleidelijke afgifte van de ingredienten aan de hoofdhuid heeft gedurende maximaal 12 uur?
ANTWOORD: Ja.

De website vermeldt: "a new technology to keep ingredients working long after hair has been rinsed - for at least 12 hours. The ingredients in Revita.COR® are encapsulated in cationically charged solid spheres that are both hydrophobic and bio-adhesive. This technology means that spheres will stick to the scalp and retain their ingredients for a maximum hair regrowth effect, even during sweating or swimming."

VRAAG: Heeft Revita shampoo deze techniek ook?
ANTWOORD: Nee.

VRAAG: Als je Revita shampoo gebruikt en daarna een andere, normale, niet Revita-conditioner, zullen de positieve effecten van de shampoo dan verdwijnen of verminderen?
ANTWOORD: Nee, de Revita shampoo zit lang genoeg op het hoofd om de haarfollikels te voeden en te stimuleren. De shampoo kan gebruikt worden met in principe elke andere conditioner omdat de formule erg mild is en niet reageert met andere producten.
Wel geldt dat de Revita conditioner speciaal ontwikkeld is om een aanvulling te vormen op de behandeling met alleen de shampoo.
Het is daarom aanbevolen de conditioner te gebruiken naast de shampoo.

VRAAG: Als je zou moeten kiezen tussen a) Revita shampoo en een andere conditioner of b) een andere shampoo en Revita Cor Conditioner, wat zou dan de beste keus zijn? Mijn inschatting is de Revita Cor Conditioner omdat die vertraagde afgifte gedurende 12 uur kent en dus langer werkt.
ANTWOORD: We kunnen hierin helaas geen aanbeveling doen.
Beide producten zijn even goed en kunnen samen gebruikt worden, of individueel in combinatie met andere producten.

VRAAG: Als je je haar met warm water afspoelt, zullen dan de vertraagde ingredienten van de Revita Cor Conditioner wegspoelen?
ANTWOORD: Nee.
Wel wordt het aanbevolen om je haar met koud water af te spoelen omdat de haarschachten zich zullen sluiten en het haar er gezonder uitziet met meer glans.

VRAAG: Is het nuttig om de Revita shampoo of Cor Conditioner langer of veel langer op je hoofd te laten dan voorgeschreven?
ANTWOORD: We hebben geen gegevens die bewijzen dat het nut heeft.
Maar als we een gefundeerde gok zouden moeten maken, zeggen we : ja dat is mogelijk.
_________________________________________________

Graag wil ik zelf nog toevoegen dat ik mensen die besloten hebben de shampoo of de conditioner te gebruiken, aanraad de literfles te nemen. Je schrikt van de prijs maar je doet er veel langer mee en uiteindelijk is het goedkoper.

Verder, als je moet kiezen tussen de shampoo of conditioner, bedenk dan dat je van de shampoo veel minder nodig hebt. Dus je doet er veel langer mee.
Maar de conditioner voel je echt met een soort koude gloed op je hoofdhuid inwerken en dat geeft het gevoel dat er echt iets gebeurt!

Van zowel de shampoo als conditioner word je behoorlijk wakker, in beide zit caffeine en het werkt als 2 koppen koffie drinken. Goed om rekening mee te houden 's avonds. 's Ochtends is het prettig.

En als laatste: helaas maar waar, allebei gebruiken is nog onvoldoende om het AGA-proces te stoppen. Het remt het wel behoorlijk af en je haarkwaliteit gaat met sprongen omhoog.
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 21:35   #368
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Ik gebruik ook al een tijd Revita shampoo en het bevalt best goed ondanks dat het wel duur is. Ik gebruik het ongeveer 2 keer in de week, (ga op de info van het haarwoordenboekje af) want op de verpakking staat inderdaad 5 keer per week maar dit lijkt me echt niet goed voor de hoofdhuid. Ik heb nu alleen al veel negatieve reacties op de cafeine gehoord, maar dit stoppen de fabrikanten toch juist met een reden in de shampoo? Ook ben ik een beetje nerveus geworden over de verhalen over een shedding. Als je het maar 2 keer in de week gebruikt en niet 5 keer zoals op de verpakking staat is het dan niet zo dat je een "constante" shedding houdt? Omdat je het als het ware steeds weer "opnieuw" gebruik? Graag jullie ervaren meningen want ik ben een vrij neurotisch persoon bedankt
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2011, 00:20   #369
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Ik gebruik ook al een tijd Revita shampoo en het bevalt best goed ondanks dat het wel duur is. Ik gebruik het ongeveer 2 keer in de week, (ga op de info van het haarwoordenboekje af) want op de verpakking staat inderdaad 5 keer per week maar dit lijkt me echt niet goed voor de hoofdhuid. Ik heb nu alleen al veel negatieve reacties op de cafeine gehoord, maar dit stoppen de fabrikanten toch juist met een reden in de shampoo? Ook ben ik een beetje nerveus geworden over de verhalen over een shedding. Als je het maar 2 keer in de week gebruikt en niet 5 keer zoals op de verpakking staat is het dan niet zo dat je een "constante" shedding houdt? Omdat je het als het ware steeds weer "opnieuw" gebruik? Graag jullie ervaren meningen want ik ben een vrij neurotisch persoon bedankt
Hoi Robbert166,

Ik weet helaas niet of cafeine nu wel of niet goed voor het haar is. Er zijn wat tegenstrijdige berichten over. En het ligt misschien ook aan de combinatie van andere ingredienten. Ik bedoel bijvoorbeeld: misschien is een shampoo met alleen cafeine wel slecht, maar als je cafeine en koperpeptides erin doet, dat de combinatie wel weer goed is.
Ik ga ervan uit en hoop dat ze bij DS Laboratories wel weten wat goed is.
Enige last die ik ervan heb, is dat het me zo fit maakt wat 's avonds laat vervelend is.

Omdat ik met 5 keer in de week gebruiken (shampoo + conditioner) al na een week of 3 een enorme vooruitgang zag in de kwaliteit en dikte van m'n haar, heb ik besloten om het vaker te gaan gebruiken.
Het voedt volgens mij echt m'n haar en hoofdhuid met nuttige stoffen.
En omdat die conditioner ongeveer 12 uur lang werkt, heb ik besloten om twee keer per dag de conditioner te gebruiken.
En even later dacht ik: waarom ook niet, en toen de shampoo ook twee keer per dag.
Dat is dus 14 keer per week de shampoo en 14 keer per week de conditioner!

Verder laat ik het er langer opzitten dan voorgeschreven.
Ik heb gelukkig geen heftige shedding, slechts enkele gekrulde AGA-haartjes per 2 a 3 wasbeurten. Dus soms helemaal geen uitval.
Naar m'n gevoel haal ik nu het maximale uit de shampoo en conditioner en wordt m'n haar voortdurend gevoed met belangrijke stoffen.
Er is dus ook geen shock of sterke verandering waar m'n haren van kunnen gaan shedden.
Als je 3x per week gebruikt, zullen je haren hoogstwaarschijnlijk ook niet hierdoor gaan shedden.

Dit intensieve gebruik heeft bij mij (zie ook eerdere post) een sterke verbetering gegeven (behalve in m'n banksaldo!)
Zodanig dat ik het idee heb dat het proces bijna gestabiliseerd is.
Maar het is (in combi met m'n andere middelen maar dus zonder fina/duta) helaas niet voldoende om het AGA-proces te stabiliseren.
Nog steeds gaat het miniaturiseren van de haren op de haarlijn langzaam door.
Daarom heb ik m'n hoop gevestigd op ASC-J9 wat ik binnenkort erbij ga gebruiken.
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 15:47   #370
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
Ben het met Klaas eens! Als je geld wil verspillen moet je revita shampoo kopen! Ik zat laatst een maand zonder nizoral shampoo en mijn hoofd begon te jeuken als een gek en haren vielen uit. Ik gebruikte elke dag een dikke lading Revita shampoo maar het hielp helemaal niks terwijl beweerd wordt dat er in deze shampoo ook ketoconazole zit. Nu heb ik weer nizoral shampoo en mijn hoofdhuid voelt weer heerlijk rustig aan en mijn haren vallen niet meer uit. Weet zeker dat door de Nizoral mijn haar weer terug groeit. Niet voor niets hoort nizoral shampoo bij de grote 3 (Minox, fin en nizo). Ik gebruik verder geen finasteride dus kan echt concluderen vanuit eigen ervaring dat revita shampoo een scam is! Zonde dus om daar je geld aan uit te geven terwijl nizoral WEL effectief is en bovendien een stuk goedkoper!
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 18:18   #371
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haartrauma, gebruik jij Nizoral 2%?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 18:30   #372
Powerhouse89
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 68
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartrauma Bekijk bericht
Zonde dus om daar je geld aan uit te geven terwijl nizoral WEL effectief is en bovendien een stuk goedkoper!
Zonde om dit stuk onzintekst te lezen. Krijg ik die 2 minuten van mijn leven terug?

Verder @Norris; ik heb nu deze besteld: http://www.biovea.com/uk/product_det...ID=2508&OS=204, scheelt weer heel wat, en daar doe ik vrij lang mee. In het verleden alleen de shampoo gebruikt, maar nu ga ik ook de conditioner gebruiken.
Powerhouse89 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 19:32   #373
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
Haha powerhouse als jij geld wil weggooien moet je zelf weten he, ieder zuh ding.

Hanna, ik gebruik de 1 procent versie maar ik laat het heel lang intrekken, wel uren. Op het begin voel je het jeuken en na een tijdje als de jeuk helemaal weg is weet je dat je hoofdhuid gereinigd is. Als je het daarna uitspoelt voelt je hoofdhuid weer heerlijk rustig aan.

Volgens het Amerikaanse Hairloss talk forum zeggen ze dat nizoral de basis is van elk effectief regime tegen haaruitval.
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 19:32   #374
Klaas2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartrauma Bekijk bericht
Ben het met Klaas eens! Als je geld wil verspillen moet je revita shampoo kopen! Ik zat laatst een maand zonder nizoral shampoo en mijn hoofd begon te jeuken als een gek en haren vielen uit. Ik gebruikte elke dag een dikke lading Revita shampoo maar het hielp helemaal niks terwijl beweerd wordt dat er in deze shampoo ook ketoconazole zit. Nu heb ik weer nizoral shampoo en mijn hoofdhuid voelt weer heerlijk rustig aan en mijn haren vallen niet meer uit. Weet zeker dat door de Nizoral mijn haar weer terug groeit. Niet voor niets hoort nizoral shampoo bij de grote 3 (Minox, fin en nizo). Ik gebruik verder geen finasteride dus kan echt concluderen vanuit eigen ervaring dat revita shampoo een scam is! Zonde dus om daar je geld aan uit te geven terwijl nizoral WEL effectief is en bovendien een stuk goedkoper!
Zeg gewoon niks, leun achterover en lees de kansloze reacties hier met plezier.
Revita is geweldig ik voel de haren gewoon terug groeien!!!
Klaas2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 19:48   #375
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
met revita groeit je haar sneller dan een trein! Als je het combineert met een eigengebouwde laserhelm groeien je kale plekken binnen 2 minuten dicht.
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
Welke shampoo gebruiken jullie voor je haarwerk? kattemie Haarwerken 11 2 september 2006 22:52
Haaruitval door (goeie) SHAMPOO ! Arina Haarproblemen bij vrouwen 31 2 juli 2006 21:48
shampoo van dermatoloog okki Haarproblemen bij vrouwen 23 26 februari 2006 12:20
Nizoral 2% Shampoo tegen Proscar ruilen! Gaga Koopjeshoek 5 13 november 2004 02:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.