Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 juli 2008, 11:50   #1216
Brouwers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 27
Ik had eerst ook last van droog/jeukerigheid maar toen deed ik 2 keer in de week eens cocosnootolie door me haar haar heen en heb er toen nooit meer last van gehad. Maar nu is mijn olie op en het voelt alweer wat jeukerig aan, dus ik denk dat ik maar wat moet gaan kopen.

Laatst gewijzigd door Brouwers; 29 juli 2008 om 16:55
Brouwers is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 18:02   #1217
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Beste mensen,

Rooscure heb ik weer ingevoerd na het een periode van circa 3 maanden niet te hebben gebruikt.

In de winkel heb ik er een shampoo bijgekocht. Althans, ik dacht dat het een shampoo was, maar het blijkt een cremespoeling te zijn.

Het betreft Garnier Fructis, krachtgevende cremespoeling.
Op de verpakking staat dat je het moet aanbrengen nà het wassen van het haar met shampoo.

Rooscure gebruikte ik altijd nadat ik mn haar met een andere shampoo had gewassen.

Weet iemand hier of ik nu gewoon kan beginnen met rooscure, om vervolgens de cremespoeling aan te brengen (nadat ik de rooscure uit mn haar heb gespoeld)?

Groeten,

Ryan
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 19:00   #1218
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ladylovelylocks Bekijk bericht
Inmiddels de allergietest en het bloedonderzoek achter de rug en daar kwam niks uit. De dermatoloog heeft mij toch weer keto voorgeschreven en moet nu drie weken iedere dag topicorte smeren. Hij is ervan overtuigd dat het eczeem is.

Nou vraag ik mij af of jullie ook hadden dat je hoofdhuid veel meer gaat schilferen van keto dan gewone shampoo, of dat dus een normaal bijverschijnsel is? En ook dat je plukken haar tegelijk verliest als je met keto wast? Ik heb aan de dermatoloog gezegd dat mijn hoofdhuid meer gaat jeuken, schilferen en dat de haaruitval erger wordt van keto, maar ik moet het van hem toch gewoon volhouden...
ik vroeg mij dus af of iemand dezelfde ervaring ermee heeft als ik? Want ik heb het al eens drie weken gebruikt en ben toen gestopt omdat mijn hoofdhuid er veel erger door werd en ik ben dus niet heel erg blij dat ik het nu alsnog moet gebruiken!
ik weet wat het probleem is; het ligt aan de shampoo waar je het mee voorwast. (welke gebruik je?) als deze n.l. synthetisch geparfumeerd is krijg je problemen, en krijg je van ketoconazol een soort tijdelijk contacteczeem op je hoofd (nog meer schilfers/jeuk). Uit allergietesten en plakkers op je rug zal dus niks komen

Ik heb geen last als ik met aloë vera shampoo voor was (natuurlijk product)
ook met dermolin of neutral had ik geen schilfers/jeuk. helaas was dat wel weer vettig wat irritatie gaf in combi met ketoconazol. topicorte is ook vettig/moeilijk aan te brengen en hielp niks bij mij. er staat zelfs op de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken bij schimmel of gistinfecties, dus vraag me niet waarom die huisartsen het dus alsnog voorschrijven.

Dana; als je haar droog wordt gebruik dan tijdens de ketoconazol de calm treatment van rusk. je moet dat niet op je hoofdhuid doen (daar zit immers de keto in te trekken), maar gewoon over de rest van je haren smeren en dan in laten trekken. ruikt ook lekker en is vrij natuurlijk. het voorkomt dat je haar uitdroogt. ik heb ook al 2x mn haren moeten knippen omdat ik geen conditioner gebruikte. maar nu heb ik helemaal nergens last van en voelt mn haar ook niet als keto stro; het zit eigenlijk perfect.

persoonlijk vind ik dat denorex je eens geverfde haar nog erger ********

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 9 augustus 2008 om 19:20
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 11:18   #1219
ladylovelylocks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 7
Tijdens mijn vorig bezoek bij de dermatoloog kreeg ik te horen dat mijnn hoofdhuid er veel erger uit zag dan drie weken daarvoor. Toch best lullig aangezien ik netjes zijn advies had opgevolgd, om de dag met keto wassen en om de dag topicorte smeren. Ik ben nu weggestuurd met het advies om dit te blijven doen en dat hij eigenlijk niet meer weet hoe ik verder moet, aangezien ik alle middeltjes al heb gehad.

Nou heb ik de laatste twee keer met denorex gewassen omdat ik echt last had van schilfers en verharde roos-korsten. En ook al wordt de jeuk niet minder, de schilfers waren wel weg! Dus nu was ik maar 2 keer in de week met denorex en 2 keer met keto. Ik was het voor met neutral babyshampoo. Hopelijk wordt mijn hoofdhuid weer wat beter, de jeuk minder en het haaruitval ook!
ladylovelylocks is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2008, 08:16   #1220
freek771
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2008
Berichten: 4
ketoconazal

De shampoo van Nizoral helpt bij mij niet meer (alleen in het begin) Ik betwijfel of 3 min inwerken voldoende is. Insmeren met nizoralcreme de avond voor het wassen de volgende ochtend helpt beter. De jeuk wordt volgens mij niet alleen door de gist veroorzaakt. Ik heb geprobeerd. Seleniumsulfide, Teershampoo/ lotions, topicorte, tea tree, head and shoulders..
Iedere ochtend de hoofdhuis met een schone washand met warm water afschrobben helpt ook. Het schijnt dat melkzuur van niet geheel geoixdeed talg de oorzaak kan zijn. Zie kapperssites. Zij raden aan hydrotoxa. Wie heeft ervaring daarmee.
freek771 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 17:50   #1221
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool ik lees veel succesverhalen bij mensen met keto in hun regime...

ok het zit als volgt : ik heb al veel succesverhalen gelezen op de site : hairlosstalk van mensen dat hun haar terughebben, en keto zit meestal in hun regime... (met voor en na fotos...)

link : http://www.hairlosstalk.com/interact...9f1dc700b2086e

ofwel spreken ze over keto ofwel over nizoral , maar de werkzame stof is dezelfde...

nu heb ik me ook al aan nizoral eens gewaagd 2x week , en men haar viel toen echt met pakken uit... van angst heb ik het nooit meer gebruikt...

men vraag is nu : heeft iedereen er uitval van in het begin ? en heb je erna al je uitgevallen haren terug ??
want ik had op dit forum al info van gebruikers gelezen dat ermee gestopt waren omdat er meer haar uitviel dan er terug kwam erna...

zijn er hier succesverhalen met fotos door keto ?

en is nizoral of rooscure aan te raden bij iemand dat geen roos of jeuk heeft zoals ik ??
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 5 januari 2009 om 18:02
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 18:41   #1222
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
same hier, ik ben ook gestopt met keto omdat mijn haar met bakken uitviel toen ik het gebruikte.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 19:21   #1223
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
..... is nizoral of rooscure aan te raden bij iemand dat geen roos of jeuk heeft zoals ik ??
Het antwoord is: Nee.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 19:24   #1224
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het antwoord is: Nee.
Waarom niet?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 19:52   #1225
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Ik heb Keto gebruikt vanwege de heeeeeel (!) vervelende pijn die ik had op mn kruin. Inflammation zou dat zijn hoorde ik hier en werd doorverwezen naar Rooscure. Heeft mij gigantisch geholpen! Nergens last meer van.

Ik kreeg daarbij ook het idee dat mijn kruin sterk was verbeterd, maar misschien was dat vooral omdat de inflammation stopte. Geen idee.

Wat ik echter wel had was dat het frontaal na een aantal keer gebruikt te hebben flink begon uit te vallen. Misschien over het hele hoofd wel, maar frontaal werd het gewoon erg duidelijk en de structuur was gewoon een drama.

Ben daarom nu ook gestopt met Rooscure. Als de pijn echter terugkeert zit ik er binnen no time weer aan, helpt het uitstekend tegen .
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 20:13   #1226
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
ik moet zeggen dati k ook geen inflamation meer heb, vroeger werd ik er gek van! Ik gebruik alleen geen rooscure (H)
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 21:30   #1227
kelme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 52
heb me toevallig toenet nog gewassen met rooscure,

Ik ben hier hartstikke positief over. Had vroeger last van seborisch eczeem en periodisch van afschuwelijke jeuk. Ik heb nergens meer last van, geen jeuk en geen eczeem/roos. Ik blijf het nu ook gebruiken, aangezien ik een artikel heb gelezen dat keto goed is tegen haaruitval en omdat ik geen last meer heb van jeuk en eczeem/roos.

4/5 jaar geleden toen ik van mijn dokter nizoral kreeg voorgeschreven viel bij mij ook veel haar uit. Maar dat kan ook het gevolg zijn van het seborisch eczeem...en er zit 1% meer keto in dan rooscure. nu ik ongeveer een dikke maand rooscure gebruik, heb ik echter een idee dat ik minder haaruitval heb dan voorheen
kelme is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 23:09   #1228
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het antwoord is: Nee.
raar antwoord, iedereen die haaruitval heeft KAN positieve resultaten hebben met rooscure door de keto die er in zit.
Hier zijn meerdere onderzoeken naar gedaan.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 01:43   #1229
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo Bekijk bericht
raar antwoord, iedereen die haaruitval heeft KAN positieve resultaten hebben met rooscure door de keto die er in zit.
Hier zijn meerdere onderzoeken naar gedaan.
Het ging niet om haaruitval; het ging om jeuk en roos(=lichte vorm van seborroïsch eczeem).

Dus nogmaals: wie géén jeuk en géén roos heeft, kan beter geen Rooscure gebruiken; dat is de ervaring van veel forummers, inclusief ikzelf.
Zie ook hierboven de ervaring van Stifter.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 10:34   #1230
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het ging niet om haaruitval; het ging om jeuk en roos(=lichte vorm van seborroïsch eczeem).

Dus nogmaals: wie géén jeuk en géén roos heeft, kan beter geen Rooscure gebruiken; dat is de ervaring van veel forummers, inclusief ikzelf.
Zie ook hierboven de ervaring van Stifter.
Wesley stelde de vraag of keto kan bijdragen om haaruitval tegen te gaan ondanks dat hij geen roos of jeuk heeft. De werking van keto tegen haaruitval is bewezen in verschillende studies (zie haarwoordenboekje). Het maakt dus niet uit of je roos of jeuk hebt, het kan een goede ondersteuning zijn voor je regime. Dat veel forummers dat ervaren is mij niet opgevallen, want bekent is dat veel mensen keto gebruiken naast fina en minox (big three) en dat er goede resultaten tegen haaruitval geboekt mee worden.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds

Laatst gewijzigd door Morientes; 6 januari 2009 om 14:07
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.