Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 21 september 2009, 12:35   #1351
jackygeorge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1
verkrijgbaar

Hello,

Bij de Vitaminstore is het i.i.g. verkrijgbaar en deze leveren ook naar het buitenland. http://magazijn.vitaminstore.nl/prod..._ROOSCURE.aspx
jackygeorge is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2009, 11:24   #1352
de_aap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2009
Berichten: 2
Heeft iemand enige ervaring of info over hetgeen op de Duitse wikipedia pagina over Ketoconazol staat mbt de on het kopje Kritik genomende bijwerkingen: Het verlagen van de Testosteron- en Glucocorticoïde (bijnierschorshormoon/Corticosteroïde) spiegel?
de_aap is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2009, 16:06   #1353
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Oraal maar als shampoo krijg je echt minimaal keto binnen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 09:06   #1354
DIM-001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2008
Berichten: 32
Hallo iedereen,

ik ben nu 3 weken ver met het gebruik van rooscure als shampoo en ik moet zeggen dat dit product goed zijn werk doet,
vanaf de eerste keer eigenlijk al!
ik had ongelooflijke last van jeuk en steken op mijn hoofdhuid en na de eerste maal wassen met rooscure was dit al een PAK minder..

ik was mijn haren eerst voor met een neutrale shampoo van Biolage, klein notendopje in mijn hand en dat volstaat,
daarna een klein notendopje van de rooscure en schuimt behoorlijk goed, 5 min laten intrekken en uitspoelen, 2 x per week doe ik dit

dus voor de mensen die nog zouden twijfelen, zeker eens porberen,
momenteel heb ik nog geen visuele verbetering gezien qua volume en toename van het haar maar de jeuk is al een pak beter en dat doet ook al veel!
DIM-001 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2009, 14:27   #1355
dude85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 31
Weet iemand waar ik makkelijk aan Nizoral kan komen? Vermoed dat 2% keto voor mij namelijk effectiever is.
dude85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2009, 14:32   #1356
Jojo76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude85 Bekijk bericht
Weet iemand waar ik makkelijk aan Nizoral kan komen? Vermoed dat 2% keto voor mij namelijk effectiever is.
Ik heb het van mijn huisarts gehad. Volgens mij is dat ook alleen maar op recept te krijgen.
__________________
Groetjes Jolanda

Dermolin - 2x in de week
Nog wel iets kleine, droge schilfertjes maar al bijna 2 jaar geen Seb. eczeem meer gehad
Jojo76 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2009, 12:08   #1357
dude85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 31
Klopt inderdaad. Ik heb ook een flesje op recept, maar dit is niet echt een shampoo, meer een soort uitwasbare gel. Bovendien is het een flesje van slechts 60ml. Als iemand ervaring heeft met het bestellen van Nizoral via bijv. eBay of het buitenland, tips zijn welkom!
dude85 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2009, 22:42   #1358
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Rooscure

Nou, ik moest er effies voor gaan zitten, want het is me een thread (91 pag.), maar ik heb de laatste 40 pagina's helemaal gelezen (aangezien er meestal toch in herhaling gevallen gaat worden leken de eerste 51 me niet meer voldoende terzake doendend and life is full of making choices)

Hoewel ik veel haar op m'n hoofd heb (want blond) is het super dun qua structuur en steeds weer als ik m'n haar voorzichtig kam boven de wastafel ligt die daarna vol haar .
Vandaar dat ik wel oren heb naar Rooscure dat haaruitval tegen zou gaan.
Ik had één probleem: mijn haar is door verven (van blond naar licht-goudblond) in combinatie met sowieso al breekbaar haar en veel stylingproducten in vrij slechte conditie en snel pluizig.
Steeds weer las ik dat mensen gestopt zijn met Rooscure vanwege een bos stro die ze ervan overhielden. Enige tijd geleden bestelde ik in Amerika een volume shampoo van Avalon Organics die jè van hét zou zijn. Nou, dramatisch kwam m'n haar uit de wasbeurt tevoorschijn. helemaal dor en droog. Later las ik dat je op twee manieren het haar dikker kunt laten lijken: door haarproducten die er een laagje omheen leggen, of door iets met de zuurgraad te doen. Maar dat laatste is erg schadelijk voor je haar. Dus ik weet nu wel welke methode Avalon Organics gebruikte .

In ieder geval kwam ik al lezend tot de conclusie dat Rooscure nooit wat voor mij kon zijn. Ik was van plan het in ieder geval één keer te proberen en ik had het al klaar staan in de badkamer.
Op het laatste moment haakte ik toch nog bijna af, bang dat de Rooscure m'n haar blijvend zou beschadigen.......
Toch maar doorgezet: eerst gewassen met m'n geliefde Nivea Sensation Volume shampoo (relatief mild), en daarna een theelepeltje Rooscure opgebracht. OMG wat schuimt dat! En wat ruikt het verrukkelijk!!!! Alleen om de lucht zou ik het al willen blijven gebruiken! jammer dat mijn haar er niet tegen zou kunnen.
Vijf minuten laten inwerken (echt waar!) en toen uitgespoeld. Ik verwachtte dat het al erg stroef zou voelen, net als de Avalon bij het uitspoelen deed. Maar het voelde nog steeds vrij zacht en soepel. Wel gauw de Nivea mousse-conditioner aangebracht en ook een paar minuten laten inwerken. Dan zou het nadat ik de handdoek van m'n haar haalde wel een dor bosje te zien geven, maar dat viel ook nog reuze mee.
Dan zou het na het opdrogen wel een hoofd met stro opleveren, maar het voelde juist vrij stevig en zelfs iets minder pluizig dan normaal na het wassen. Het voelde luchtig en handelbaar, niet zo slap als ik gewend ben........niet te geloven!
Pas the day after wilde ik een oordeel vellen, maar het zat nog steeds goed en voor mijn doen stevig. Wel iets droger dan normaal, maar daar kon ik mee leven.

Al met al ben ik zeer tevreden over m'n eerste wasbeurt met Rooscure. Het leek of er vandaag minder haar in de wasbak lag, maar dat zal wel tussen m'n oren zitten .
Ik weet alleen niet of twee keer per week niet teveel van het goede zal zijn, of het dan niet alsnog in een bosje stro eindigt omdat het steeds droger wordt .
Nou ja, de tijd zal het leren.
waar ik ook wel een beetje bang voor ben is dat het de kleur (goudblond) uit m'n haar haalt en het vaal maakt. Want als je je haar hebt geverfd en het bevalt niet lees je altijd dat je anti-roos shampoo moet gebruiken omdat de kleur dan sneller vervaagt. Nou ja, ook dat zal de tijd leren en ik zal moeten afwegen wat voor mij het zwaarst weegt.

Ik hou jullie op de hoogte
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2009, 01:31   #1359
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mocht je hoofdhuid te droog worden door Rooscure en de alcohol die in de minox zit, dan zou je b.v. 1 keer per week je hoofd kunnen inwrijven met amandelolie (van de drogist) en die olie zoveel mogelijk uren laten intrekken alvorens uit te wassen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2009, 22:39   #1360
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Mocht je hoofdhuid te droog worden door Rooscure en de alcohol die in de minox zit, dan zou je b.v. 1 keer per week je hoofd kunnen inwrijven met amandelolie (van de drogist) en die olie zoveel mogelijk uren laten intrekken alvorens uit te wassen.
Bedankt voor de tip Hanna. Vooralsnog had ik altijd een redelijk vette hoofdhuid, maar ik weet natuurlijk niet wat de Rooscure ermee gaat doen . Alleen m'n haar zelf is dus in ietwat slechte conditie.
Ik heb net m'n haar voor de tweede keer met Rooscure gewassen. Volgens mij is het toch wel redelijk agressief spul, de blanke nagellak op m'n nagels is er wit van uitgeslagen
De eerste twee dagen na de eerste wasbeurt lag er bijna geen haar in de wasbak, dus ik was al blij, maar de derde dag (vanmorgen) lag hij weer vol haar. Nou ja, kan ook niet dat het zó snel tegen haaruitval werkt natuurlijk......
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 05:30   #1361
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb ook nog geen slechte bevindingen van rooscure,
maar goede bevindingen ivm haaruitval kanje ook maar pas na
vele maanden zeggen dus ik blijf het 2 a 3 keer per week gebruiken.
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2009, 12:18   #1362
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Ik zit ook te twijfelen om weer met rooscure te beginnen...
want mijn haar werd daar redelijk 'stro' achtig/droog van en daarom ben ik er mee gestopt.
weet iemand iemand hoe je dat kan voorkomen? Hanna, kun je die notenolie ook voor je haren gebruiken?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2009, 13:54   #1363
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
Hanna, kun je die notenolie ook voor je haren gebruiken?
Amandelolie of babyolie is bedoeld om je hoofdhuid te laten herstellen, maar na urenlang intrekken, wassen de meesten 't wel weer uit, want 't is behoorlijk vettig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2010, 16:07   #1364
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Hallo ik heb besloten ook eens aan de rooscure te gaan, een shampoo moet sowieso worden gebruikt he, haha.

Nu heb ik een pagina of 30 gelezen maar ik vind naast het 3-5 minuten intrekken niet veel over hoe ik het aan moet brengen nadat ik mijn haar heb gewassen met een andere shampoo.

Zoals ik het nu zie: was het met (x) shampoo, spoel deze uit, verspreid rooscure over de (gehele?) hoofdhuid, masseer het in en laat het 3-5 minuten zitten, spoel het daarna uit en was je haar niet meer met shampoo voor een aantal dagen.

Is dit correct? En aangezien ik vooral resultaat wil boeken op de inhammen, doe ik het merendeel hier?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2010, 16:30   #1365
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, dat is correct. Het is bedoeld ter stabilisatie van de huidige status, dus tegen verdere haaruitval.

Op de inhammen kun je daarnaast ook 2 x daags Rogaine Foam(=minoxidil 5% zonder ppg) gaan smeren om daar wat nieuwe haartjes te krijgen, maar verwacht er niet teveel van, want inhammen groeien zelden of nooit meer dicht.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.