Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2010, 11:07   #1
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
zorgverzekering weigert pruik!

Hoe vinden jullie deze... Mijn zorg verzekering ziet alopecia niet als een mediche probleem. Nou ja zeg, is een auto imuum ziekte niet medisch?
Moet een vrouw van 37 met een kaal hoofd door het leven? Wat is jullie ervaring bij zorgverzekeraars? Ik heb in ieder geval een klacht ingedient en des noods ga ik kaal bij kassa of de ombusman zitten.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 12:42   #2
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Ter verduidelijking, ik heb een verwijsbrief van het ziekenhuis en ben naar een bij mij verzekering aangesloten pruiken maker gegaan. Dit is toch van de zotte!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 14:56   #3
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Een goede tip is wellicht om de correspondentie met je verzekering door een ander, die wat meer vaardigheden in de Nederlandse taal bezit, te laten verzorgen.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 15:59   #4
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
ik weet dat mijn spelling niet altijd correct is maar daar kan een vergoeding toch niet op afgewezen worden? Ik denk eerder dat deze opmerking een grap is. Zeer gevat!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 20:10   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
ik weet dat mijn spelling niet altijd correct is maar daar kan een vergoeding toch niet op afgewezen worden? Ik denk eerder dat deze opmerking een grap is. Zeer gevat!
Ik denk ook dat het een grap was. Normaal behandelt hij de dames hier altijd heel galant!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 09:00   #6
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Thumbs up

Hallo Manja,

Volgens mij heb je absoluut recht op een haarwerk, dus laat het er niet bij zitten!

Wat betreft die opmerking over je spelling; ik neem mijn petje af voor je reactie!

Groetjes,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 11:46   #7
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Bedankt voor jullie lieve reacties... Misschien is tato leraar nederlands van beroep en kan hij het niet helpen Heeft niemand dan een probleem gehad met zijn zorgverzekering?
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 11:52   #8
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Ik heb in ieder geval een klacht ingedient en des noods ga ik kaal bij kassa of de ombusman zitten.
Goed idee om bij de verzekering langs te gaan, moet je het personeel en de klanten eens vragen wat hun eerste reactie is op je kapsel en welke ziekte ze ermee associëren. Als het personeel van de verzekering die reacties hoort, begrijpen ze het hopelijk een beetje beter.

(Wat je spelling betreft, de woede is erin te lezen, dus zal het zeker een grapje zijn geweest!)
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 12:00   #9
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
goed idee! Ik vond hun vergoeding van 600 euro al erg hoog maarja als je dan je klanten een pruik weigerd..... Ik heb nu een klacht ingediend en laat het er zeker niet bij zitten. Heb ze ook over deze site verteld en dat andere patienten geen problemen hebben met hun zorgverzekering. Dus leve haarweb!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 16:50   #10
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madelieve Bekijk bericht
Wat betreft die opmerking over je spelling; ik neem mijn petje af voor je reactie!
Als een zorgverzekeraar een brief vol spelfouten binnenkrijgt, zal deze minder snel serieus genomen worden dan als de brief in correct Nederlands is. Gewoon een goede tip mijnerzijds dus om daar even op te letten en niet een zeikerige opmerking, zoals jullie het wegzetten.

Als de pruik onder de dekking valt dan moet alles goed komen. Succes!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 10:53   #11
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Lieve tato, gelukkig dient de zorgverlener (idg de pruikenmaker) de faktuur in bij mijn zorgverzekering inclusief de verwijsbrief van het ziekenhuis. Mijn haarwerk is dus geweigerd zonder dat daar enige spelling van mijn kant bij te pas is gekomen en heb telefonisch een klacht ingedient! Bedankt dat je je zorgen hebt gemaakt dat mijn verzekering een brief binnen krijgt met een paar spelfouten maar dat is dus niet aan de orde.Mocht er iemand ook problemen hebben gehad met zijn verzekering of unive dan hoor ik dat graag.
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2010, 22:01   #12
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
zit ook met bezorgdheid rond terugbetaling pruik

Beste Manja,

Ik zit met dezelfde bezorgdheid als jij omdat ik ook wil gaan werken en ben dus bang om te gaan solliciteren omdat ik vrees dat ze mij met een sjaaltje niet zullen aannemen. Daarom dacht ik een tijd geleden ook al aan een pruik maar zag dit niet zitten wegens te duur.
Daarom hoor ik graag van jou of je uiteindelijk de verzekering zover krijgt dat men je terugbetaald.
Ik wens je alvast veel succes!

Groetjes,

Jolande
Jolande is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 08:22   #13
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Beste Jolande.... Uiteindelijk hebben ze wel uitgekeerd! Ik heb een mooie pruik gister gekregen. Je moet je verzekering bellen en vragen naar welke pruikenmaker je heen mag en dan word dat onderling geregeld. Ik heb het niet eens hoeven voorschieten. sucses!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 11:20   #14
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 66
Jolande, aangezien jij in België woont, zit het hier anders. Wat je krijgt van de ziekenkas is een druppel op een hete plaat. Je hebt daarvoor een bewijs van je dermatoloog nodig, dat je meer dan 30% kaal bent. Met dat bewijs en je factuur van je pruik, kan je dan naar de ziekenkas en die betalen je 1 x per 2 jaar 180 euro terug!
penake is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2010, 12:26   #15
Jolande
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 47
Manja, wat goed dat het voor jou dan toch gelukt is.
Veel plezier alvast met je nieuwe pruik!
Voor de Belgen onder ons ziet het er dus blijkbaar minder rooskleurig uit.

Dank je Penake voor de uitleg.
Dat is inderdaad slechts een druppel op een hete plaat.
Met 180 € kan je zelfs nog niet één pruik kopen en dan maar over 2 jaar uitgekeerd??
Als je een degelijke pruik koopt verslijt die toch ook voor die 2 jaar om zijn?
Nee, dat is echt schandalig dat je maar 180€ krijgt.
Misschien kunnen ze de redenering niet maken die ik zou maken:
-geen pruik is een werkloze meer ( want wie wil nou een kale werknemer of eentje met een hoofddeksel op ) en dus ook een werkloosheidsuitkering; wie moet deze dan betalen?
-of geen pruik kan ook leiden tot depressie bij de patiënt omdat deze zich niet langer goed in zijn vel voelt e.d. of bv. de straat niet op durft...dat vraagt dan weer een uitkering wegens ziekte....
Hoe je het ook draait of keert, kaal kan altijd wel op één of andere manier financiële gevolgen hebben dus maar maakt men het ons dan zo lastig om gewoon een pruik te kunnen kopen?
Wij hebben er toch ook niet voor gekozen om deze ziekte te hebben?

Groetjes,

Jolande
Jolande is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
adressen synthetische pruik aurelie Haarwerken 11 4 november 2007 00:47
Even voorstellen en een vraag over een pruik of niet! Dreadgek TTM - Algemeen 25 27 maart 2006 10:14
Internet pruik jeffrey099 Haarwerken 4 21 november 2004 17:01
pruik, Joney Haarwerken 6 27 september 2004 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.