Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 februari 2010, 11:12   #61
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoi dunhaar,
de een zegt aga en de andere te...... erg vervelend maar heel fijn dat er bij jou de haartjes terug komen! en dat zonder medicijnen .
Babyhaartjes die verlies ik ook maak me meer zorgen over de achterkant en nekrand valt steeds moeilijker te verdoezelen.
We tobben maar aan..maar we zullen veeeel geduld moeten hebben die je niet altijd kan opbrengen.
gr Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 22:24   #62
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
hoi dunhaar,
de een zegt aga en de andere te...... erg vervelend maar heel fijn dat er bij jou de haartjes terug komen! en dat zonder medicijnen .
Babyhaartjes die verlies ik ook maak me meer zorgen over de achterkant en nekrand valt steeds moeilijker te verdoezelen.
We tobben maar aan..maar we zullen veeeel geduld moeten hebben die je niet altijd kan opbrengen.
gr Chantal
Hoi chantal. Het is echt niet leuk. Want bij Aga groeien de haartjes ook steeds terug maar wel dunner. En misschien heb ik toch aga. Ik hoop het niet.

Alleen bij mij vallen sommige babyhaartjes binnen 1week uit en sommige pas na 3weken of iets langer.

Ik heb helaas ook geen geduld en ben bang voor de toekomst.

Gr
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 00:26   #63
poekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 8
Hoi Chantal,
Toch klinkt het bij jou als areata of ik moet zelf ook TE hebben, geen idee ondertussen... Als je de uitslag hebt, en het is inderdaad areata laat dan ook de nekrand inspuiten, want bij mij heeft dit echt goed geholpen. Ok, minder haar terug dan wat ik had, maar het is haar! Aga is volgens mij echt alleen bovenop, maar de rest van je haar verliest wel de kwaliteit van wat je vroeger had. Ik had vroeger veel dikker en meer haar en nu is het heel fijn en dun geworden, en minder.. De nekrand heb ik toendertijd ook verdoezeld met een haarmatje (ingeplakt en door een idee van de kapster), zo kwam ik op het idee om mijn pony te doen. Dat doe ik zelf, na verloop van tijd krijg je daar handigheid in.
Maar als het zo doorgaat, kan ik het niet veel langer verdoezelen en ik denk aan een haartransplantatie voor de inhammetjes. Ik kan leven (nou ja..) met al het haar wat dunner en fijner wordt, maar ikkan niet leven zonder haar in mijn gezicht. Ik voel me letterlijk ziek als ik het haarmatje eruit haal en word pas weer gelukkig als er een nieuwe in zit. En niemand die het ziet (tot nu toe). Ik ga binnenkort eens afspraken maken om me te orienteren voor haartransplantie. Vind het doodeng, maar ik heb eigenlijk al mijn hoop nu daarop gezet. Ben benieuwd waar ze mee komen bij jou.. Sterkte! Jij ook Dunhaar!
poekie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:15   #64
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekie Bekijk bericht
Hoi Chantal,
Toch klinkt het bij jou als areata of ik moet zelf ook TE hebben, geen idee ondertussen... Als je de uitslag hebt, en het is inderdaad areata laat dan ook de nekrand inspuiten, want bij mij heeft dit echt goed geholpen. Ok, minder haar terug dan wat ik had, maar het is haar! Aga is volgens mij echt alleen bovenop, maar de rest van je haar verliest wel de kwaliteit van wat je vroeger had. Ik had vroeger veel dikker en meer haar en nu is het heel fijn en dun geworden, en minder.. De nekrand heb ik toendertijd ook verdoezeld met een haarmatje (ingeplakt en door een idee van de kapster), zo kwam ik op het idee om mijn pony te doen. Dat doe ik zelf, na verloop van tijd krijg je daar handigheid in.
Maar als het zo doorgaat, kan ik het niet veel langer verdoezelen en ik denk aan een haartransplantatie voor de inhammetjes. Ik kan leven (nou ja..) met al het haar wat dunner en fijner wordt, maar ikkan niet leven zonder haar in mijn gezicht. Ik voel me letterlijk ziek als ik het haarmatje eruit haal en word pas weer gelukkig als er een nieuwe in zit. En niemand die het ziet (tot nu toe). Ik ga binnenkort eens afspraken maken om me te orienteren voor haartransplantie. Vind het doodeng, maar ik heb eigenlijk al mijn hoop nu daarop gezet. Ben benieuwd waar ze mee komen bij jou.. Sterkte! Jij ook Dunhaar!
Dankjewel voor het sterkte wensen. Jij ook sterkte. Ik zat ook te denken aan een haartransplantatie maar volgens mij is het duur en word denk niet vergoed door de zorgverzekeraar?

Heb jij zelf aga of Te?
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 20:19   #65
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Net als haargroeimiddelen wordt een haartranplantatie niet vergoed door de verzekering; men beschouwt dat als cosmetische aangelegenheden.
In geval van seb. eczeem plus ijzertekort, is een ht ook niet aan te raden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 21:00   #66
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Net als haargroeimiddelen wordt een haartranplantatie niet vergoed door de verzekering; men beschouwt dat als cosmetische aangelegenheden.
In geval van seb. eczeem plus ijzertekort, is een ht ook niet aan te raden.
Is een haarwerk dan geen cosmetische aangelegenheid?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 21:11   #67
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi,
ben er eindelijk doorheen gekomen bij afd dermatologie.....
aankomende vrijdag krijg ik een telefoontje van dokter baerveldt en dan hoor ik meer... ben benieuwd.
ik hou jullie op de hoogte,
gr Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 21:35   #68
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Net als haargroeimiddelen wordt een haartranplantatie niet vergoed door de verzekering; men beschouwt dat als cosmetische aangelegenheden.
In geval van seb. eczeem plus ijzertekort, is een ht ook niet aan te raden.
Mag ik vragen waarom het niet aan te raden is bij seb. eczeem en ijzertekort?

En waar liggen ongeveer de prijzen voor een haartransplantatie
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 21:35   #69
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
hoihoi,
ben er eindelijk doorheen gekomen bij afd dermatologie.....
aankomende vrijdag krijg ik een telefoontje van dokter baerveldt en dan hoor ik meer... ben benieuwd.
ik hou jullie op de hoogte,
gr Chantal
Oke Chantal hou ons op de hoogte.

Groetjes
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 23:16   #70
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DunHaar Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom het niet aan te raden is bij seb. eczeem en ijzertekort?
Dan zouden de dure transplantaten er zo weer uitvallen; je lichaam moet eerst genezen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2010, 22:05   #71
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan zouden de dure transplantaten er zo weer uitvallen; je lichaam moet eerst genezen.
Aah oke ik begrijp het al. Ik ben ermee bezig. En hoop binnenkort verlost te zijn van seb eczeem
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2010, 10:13   #72
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi allemaal,
dokter baerveldt belde en vertelde (ingewikkelde termen en woorden waar ik niet veel van snap) de 2 hormonen die verhoogd waren zijn de :dhea dat mijn testosteronspiegel te hoog is waarom hoe en wat is moeilijk te zeggen zei hij.
De oorzaak kan zijn dat ik een aantal jaar gelden ben gestopt met de pil en dat de testosteron de overhand krijgt en dit met grote hoeveelheden zich afstoot en dit dus telkens met kleine hoeveelheden hoort te zijn.

Het andere hormoon de naam dan ben ik al kwijt, maar het heeft te maken met stress, hij verteld dat iedereen stress heeft onbewust en dat ik een soort cursus kan aanvragen via mijn huisarts hoe ga ik om met dagelijkse stress.
Verder om een beter beeld te krijgen van mijn hormonen moet ik 29 april terug komen voor bloed te prikken.
Hij raade aan om te starten met de dianapil en een androkuurtje.
Hij hoopt ook als ik binnekort start met de pil of daar mss al iets van te zien is als ik 29 april moet terukomen.
Hij zou alle papieren versturen naar mijn huisarts.
Mss heb ik het verkeerd verstaan maar de pil plus een androcur samen??
Of zei hij of androcur of de pil.....vraagt het wel na aankomende week bij mijn huisarts.
Hij vertelde dat hij verhinderd was om de vorige keer zelf te bellen omdat hij zijn arm had gebroken....(ik maar denken poehhh hij schuift het maar af om zijn assistente)...
Voel me wel opgelucht ...heb het altijd wel gedacht dat de pil een goede reden zou zijn voor mijn haaruitval.
Ook de stress is herkenbaar....heb 1.5 geleden heb ik antideppresiva geslikt vamwege spanningen met onze drukke kids en mijn werk.
Op het werk is het veel afgenomen omdat ik nu op een andere afdeling sta maar mijn thuis situatie is niet veel veranderd.
Mss zon cursus zou een uitkomst kunnen zijn.
Nou maandag ga ik snel een afspraak maken met mijn h.a en hoop snel te kunnen starten met de pil...
Oja had gevraagd of hij mijn fina wil voorschrijven omdat ik van boersma af wil zijn, hij zei je krijgt ze toch niet vergoed daarbij moet een apotheek bereid zijn om ze te willen maken/bereiden zeg maar.(daarbij verteld dat fina bij boersma veel duurder zijn )
Vreemd...... onze h.a kan ook fina voorschrijven...vraag het wel aan hem.
Eindelijk een beetje gerust en dat er serieus naar je word gekeken ...dit had allang kunnen gedaan worden als boersma iets verder zijn nek had willen uitsteken..maarja tijd is geld .
houd jullie weer op de hoogte,
gr Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2010, 11:54   #73
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
Hij raade aan om te starten met de dianapil en een androkuurtje.....Mss heb ik het verkeerd verstaan maar de pil plus een androcur samen?
Diane35 is niet zomaar een anticonceptiepil, maar bevat de anti-androgene stof cyproteronacetaat (= anti-haaruitval e.d.) en daarbij ethinyl-estradiol omdat je bij het slikken van cyproteronacetaat niet in verwachting mag raken. Androcur bevat alleen maar cyproteronacetaat en kan erbij geslikt worden als de Diane35 niet voldoende resultaat geeft.

Vruchtbare vrouwen mogen trouwens ook geen finasteride slikken zonder voorbehoedsmiddel ernaast.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2010, 14:14   #74
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Diane35 is niet zomaar een anticonceptiepil, maar bevat de anti-androgene stof cyproteronacetaat (= anti-haaruitval e.d.) en daarbij ethinyl-estradiol omdat je bij het slikken van cyproteronacetaat niet in verwachting mag raken. Androcur bevat alleen maar cyproteronacetaat en kan erbij geslikt worden als de Diane35 niet voldoende resultaat geeft.

Vruchtbare vrouwen mogen trouwens ook geen finasteride slikken zonder voorbehoedsmiddel ernaast.
Ik ben ook van plan de diana binnenkort aan te schaffen voor de haaruitval in ieder geval. Misschien dat het dan wat minder word.
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 23:07   #75
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hallo allemaal,
ben vandaag naar de ha geweest .
Met mijn receptje voor de fina kan ik naar mijn apotheek en zij kunnen deze bestellen/maken.
Omdat 1,25mg niet standaard gemaakt zijn zullen ze deze moeten maken voor mij.
Ik ga dit morgen even informeren bij mijn apotheek.
Over de dianapil en androcur , mijn ha wil ze niet beide voorschrijven dit vind hij teveel in 1x.
Hij stelde voor alleen de dianapil te nemen en het even aan te kijken wat het met mijn haar doet.
Aangezien ik 29 april weer terug moet om bloed te prikken bij de derma zal er mss een kleine verbetering kunnen zijn, met deze pil.
Ook vind hij dat ik absoluut moet stoppen met roken en mijn leeftijd van 33 is meerder kans op trombose..pfffff shit!
Ik zei kun je dan niet alleen de androcur geven en geen dianapil(dit ook omdat ik geen voorbehoedsmiddel nodig heb, man is gesteriliseerd).
Androcur kan in het begin neerslachtigheids gevoel met zich meebrengen wat voor mij niet slim is (heb ruim een jaar geleden antideppressieva medicatie gehad) . Hij vertelde dat de pil uit 2 delen bestond en ik die nodig zou hebben voor mijn haar/hormonen om deze te laten zakken.
In de androcur zat dat andere element niet.
Hoop moeilijke woorden voor mij die ik niet kan onthouden.
Zit eigenlijk niet te wachten op allerlei kwaaltjes maar stoppen met roken dat brengt veel stress met zich mee.
Ik dacht dat androcur een medicijn was voor je haaruitval als je geen voorbehoedsmiddel nodig had??? snap het niet helemaal...
Ga nog even googlen,als ik weer nieuws jullie horen het van mij.
Tot die tijd iedereen sterkte!!
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.