Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2008, 15:32   #181
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Afspraak bij Dr Pasch gemaakt, ben toch eens benieuwt wat een goede dermatoloog van mijn hoofdhuid zegt.

Alleen het is pas 8 mei

Ik vraag me trouwens iets anders af, ik heb een afspraak gemaakt zonder een doorverwijziging van de huisarts, dit kon gewoon maar wordt dit dan ook vergoed door mijn ziekenfonds?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 4 april 2008 om 18:39
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:48   #182
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Zou ik niet wete, volgens mij wordt het vergoed? je hebt idd niet meer perse een verwijzing nodig...

Ik ben vrijdag geweest, tis geen seb-eczeem en geen psoriases maar iets er tussenin, heb nu vette creme, teershampoo en topicorte..

Jeuk is heel erg verminderd alleen haaruitval drastisch toegenomen (vandaag) maar dat kom denk ik door de vette creme?

Maar goed....ben benieuwd of het werkt, moet 4 keer terugkomen voor allemaal plakproeven, uitgebreide reeks
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 17:26   #183
shab
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2008
Berichten: 3
Talking seboroisch eczeem: schilfering, roodheid, haaruitval (soms) jeuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk bericht
Mod edit:
Dit is de centrale thread over roos, jeuk, eczeem, korsten, irritatie, roodheid etc. op de hoofdhuid. Hier kan gediscussieerd worden over het probleem en de mogelijke oplossingen. Er is ook een aparte thread over de relatie tussen AGA en jeuk: Alopecia en jeuk.
~~Tiuri

Je hebt waarschijnlijk een vorm van eczeem, en dat wordt seboroisch eczeem genoemd.
Er kunnen diverse oorzaken zijn. Het komt er op neer dat hierdoor er een versnelling plaatsvindt van vernieuwing nieuwe cellen en daar profiteert de schimmel die sowieso op je hoofd zit van.
Veel artsen zullen dan middelen voorschrijven om die schimmel uit te roeien zoals Selsun (dit kan je ook zonder recept kopen bij de apotheek).
Het beste is om eens te kijken naar wat je eet:
- liever geen bakkerijproducten (witbrood, koekjes en dergelijke).
- vermijdt te veel vruchtensappen
dus te veel glucose
- vermijdt allerlei slechte vetten: gebruik liever olijfolie (dat niet wordt omgezet in transvet, wat wel het geval is met al die andere olien)
- eet veel vis, maar geen tonijn. Wel haring, zalm, makreel, dat is wel de goede vis.
- melkproducten (maar met mate) liever geen rood vlees eten, geen zeewier,
alles waar b3 in zit, en b6, magnesium en zink: waarschijnlijk heb je daar een tekort aan. Ik kan natuurlijk wel iets zeggen wat daar achter zit: het heeft te maken met het verlies van evenwicht tussen omega 3 en omega 6 vetzuren Teveel omega 6 vetzuren (zie boven waar het in zit) leidt tot ontstekingsbevorderende factoren en verergert je klachten.

Probeer het eerst met een evenwichtige voeding.


Hallo,

Ik merk al een tijdje dat mijn haar wat dunner wordt. Ik heb tot nu toe nog geen medicijnen gebruikt.
De laatste tijd heb ik wel last van jeuk en een soort korsten op mijn hoofdhuid. Soms voelen ze als zandkorrels op mijn hoofd, soms zijn ze wat groter en vetter. Vaak gaan ze gepaard met wat haren. Ook zie ik ook grote droge schilvers op mijn hoofdhuid.
Wat is er aan de hand? Heeft iemand dit weleens meegemaakt, of weet iemand wat dit is?

Ook heb ik sinds een paar maanden een ontzettend vette bol, als ik mijn haren een paar dagen niet heb gewassen.

Alvast bedankt voor de reaktie!!


........................
shab is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 21:05   #184
moit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 2
Ik heb ook last van een branderig gevoel op mijn kruin. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik dat pas heb nadat ik een paar weken aan de fina zat. Ben nu 2 maanden bezig en heb redelijk veel haaruitval, vooral dunne haren wat ik dus als positief punt zie.

Ik vroeg me af of het proces waarbij follikels minder aangetast worden door dht ook een branderig gevoel met zich mee kan brengen? ik vind het anders namelijk lastig te verklaren omdat hier nooit echt last van heb gehad.
moit is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2008, 12:23   #185
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Zou ik niet wete, volgens mij wordt het vergoed? je hebt idd niet meer perse een verwijzing nodig...

Ik ben vrijdag geweest, tis geen seb-eczeem en geen psoriases maar iets er tussenin, heb nu vette creme, teershampoo en topicorte..

Jeuk is heel erg verminderd alleen haaruitval drastisch toegenomen (vandaag) maar dat kom denk ik door de vette creme?

Maar goed....ben benieuwd of het werkt, moet 4 keer terugkomen voor allemaal plakproeven, uitgebreide reeks
En hoe staat het ervoor
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 08:41   #186
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Nou ehh....

Ik heb minder jeuk (alleen snachts nog), momenteel zeer weinig schilfers en haaruitval is ook verminderd...dus dat is echt al heel wat.

Alleen als ik mn haar insmeer met dat vet dan heb ik meer haaruitval, maar dat komt omdat ik het dan iets lostrek met wassen denk ik.

Hoofdhuid voelt wel rustiger minder gespannen en het brand niet meer. Dus ben erg positief...alleen dat laatste beetje jeuk moet weg haha.

Alleen na deze week moet ik de shampoo en vet 2 keer per week gebruiken kijken of het zo blijft dan...(nu nog iedere dag)
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 23:25   #187
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
OKe dat is positief!

Maar als die vette creme op je huid zit, kan er dan nog wel enig model in je haren komen te zitten?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 19:57   #188
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
nee nee moet dat vor het slapen gaan smeren en sochtends uitwassen, mn haar krult wel weer gigantisch...vandaag wel weer wat last van jeuk maar ja het is al veel minder erg dan het geweest is....

Huid is minder rood en schilferemd maar wel geirriteerd dat voel ik evengoed...ben benieuwd of er iets uit de plakproeven komt..maandag moet ik heen...
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2008, 23:37   #189
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
nee nee moet dat vor het slapen gaan smeren en sochtends uitwassen, mn haar krult wel weer gigantisch...vandaag wel weer wat last van jeuk maar ja het is al veel minder erg dan het geweest is....

Huid is minder rood en schilferemd maar wel geirriteerd dat voel ik evengoed...ben benieuwd of er iets uit de plakproeven komt..maandag moet ik heen...
Geef eens een nieuwe update
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2009, 13:10   #190
lifaya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 7
Ik heb ook roos, jeuk en korsten, al valt de korsten op het moment redelijk mee,
Ik had van de dermatoloog een shampoo gekregen tegen roos, even de naam kwijt,
maar dat kon je alleen op doktorsrecept krijgen en het rook naar verf en je mocht de komende
24 uur niet in de zon zitten en je hooft ging er in het begin van tintelen.
Tot nu toe heeft nog niets geholpen, heb ook erge haaruitval...
lifaya is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2009, 15:44   #191
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat veel lotgenoten verlichting heeft geboden, is om het hoofd in te wrijven met amandelolie van de drogist en dat dan urenlang op de hoofdhuid laten inwerken, liefst een halve dag of de hele avond; dan pas uitspoelen. Alle korsten laten dan makkelijk los. Guhl Rozemarijn-shampoo schijnt daarbij ook erg goed te werken tegen de jeuk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.