Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2010, 22:38   #1
smithuis48
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2010
Berichten: 1
nieuw hier op forum, is extensions een mogelijkheid??

Hoi allemaal,

Ik zal mijn verhaal in het kort vertellen.
Vanaf mijn 8e jaar heb ik Alopecia Areata, Meestal begint mijn haar met uitvallen in de herfst. Van mijn 8ste tot 10e jaar had ik grote kale plekken op mijn hoofd. De jaren daarna, wederom in de herfst, kleine plekjes op mijn achterhoofd, maar bijna niet noemenswaardig. Echter afgelopen herfst is het zeer ernstig teruggekomen. Achter op mijn hoofd mis ik heel veel vanaf mijn haargrens tot bijna halverwege mijn achterhoofd. Ook achter mijn oren is het flink uitgevallen en kaal. Deze vallen niet zo op, want ik kan mijn haar van "bovenop" er voor doen, zo ook in mijn nek als ik mijn haar in een knot doe.

Ik ben er voor het eerst erg verdrietig en angstig onder omdat ik bang ben dat het steeds erger wordt. Het blijft uitvallen en de plekken breiden zich uit. Hier en daar heb ik ook kleine kale plekjes. Weet iemand een goede dermatoloog? Maakt niet uit waar. Vroeger ben ik bij de haarkliniek in R'dam geweest, maar daar zijn hier geen positieve berichten over. Ook ben ik ooit bij Dr Boersma geweest toen hij nog werkzaam was in Breda, maar ook daar weinig positieve woorden op dit forum...

Nu dacht ik, misschien dat extensions een oplossing kunnen zijn, zodat ik de "onderste haar laag" weer terug heb. Deze kunnen vastgemaakt worden toch aan het haar bovenop mijn hoofd, of gaat dat niet?

Ik zou graag reacties van jullie willen lezen met eventuele tips en adviezen,

alvast bedankt,
Linda
smithuis48 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 23:39   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smithuis48 Bekijk bericht
Nu dacht ik, misschien dat extensions een oplossing kunnen zijn, zodat ik de "onderste haar laag" weer terug heb. Deze kunnen vastgemaakt worden toch aan het haar bovenop mijn hoofd, of gaat dat niet?
Je kunt wel extensions bevestigen aan de bovenste haren, maar daardoor verleng je dus alleen maar die bovenste haren en het pak haren wordt dikker, maar dan groeit er nog steeds niets onder. Ook kunnen de haren waar de extensions aan bevestigd zitten, er in geval van areata met extensions-en-al uitvallen.
Wat doktoren en medicijnen betreft, heb ik begrepen dat er geen oplossing is, behalve afwachten. Een enkele areata-lotgenoot heeft gemeld succes te hebben geboekt met het eten van kiwi's. Alhoewel kiwi's geen kwaad kunnen, geloof ik daar niet in.
Volgens mij is een volledige pruik/haarwerk de beste oplossing. Gewoon eentje die je als een muts over je eigen haren heen draagt en waarbij je je eigen haren dus niet hoeft af te scheren.
Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2010, 13:17   #3
nieuw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 15
Hoi LInda,

Ik kijk niet heel vaak op het forum dus vandaar dat ik pas later reageer.
Ik heb zelf ook AA, en draag nu een haarwerk, omdat ik toch binnen een jaar kaal ben geworden.

In het begin ben ik ook begonnen met extionsions. Maar dit helpt wel iets om het te bedekken. helaas wil ik je het niet aanraden.
Bij mij betekende dit dat mijn "goede haren" een zware belasting kreeg door die extensions, ik kreeg rode vlekken en begon te kriebelen en trok dus ook de goede haren eruit. Ik raad het je niet aan.
Misschien is het iets om een haarstukje te laten maken zodat je die kunt plakken.
Mocht je er meer over willen weten, dan lees ik het wel.

groeten
nieuw is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 21:48
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.