Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2007, 19:42   #1
schrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 8
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil

Hoi

Ik ben vijf maand bevallen van een zoontje en met gevolg heb ik nu dus veel last van haaruitval, wat ook normaal is natuurlijk.
Ik verloor al 2 jaar veel veel haar, dat kwam hormonaal ook doordat ik haargroei kreeg op mijn buik. Ik ben naturel heel lichtblond van haar en er kwamen donkere dikke zwarte haren onder mijn navel, het begon zelfs al lichtjes erboven. Dan ben ik zwanger geraakt en verergerde het nog meer, meer haaruitval en meer haargroei. Ik moet wel zeggen, nu 5 maanden na mijn bevalling zijn die haartjes op mijn buik bijna weg, heel vreemd en het was niet door de bevalling want dat was twee jaar geleden al begonnen.
Momenteel ben ik meer dan de helft van mijn haar kwijt, er komen wel nieuwe en korte haartjes, mijn hoofd staat er vol van, waar ik eigenlijk blij om zou moeten zijn maar die vallen ook uit helaas. Ik ben bij een zeer goede dermatoloog geweest en die wist me te vertellen dat ik me teveel op die korte fixeer en de lange daardoor niet zie, ze zei als korte haren uitvallen dat dat toeval is. Hoe denken jullie hierover, ze wist me ook te vertellen dat er geen sporen zijn van één of andere ziekte, ik heb daar zo een schrik voor want mijn mama heeft een zeer zeldzame ziekte, die wel niet erfelijk is maar je weet nooit. Bij haar vormt er zich litteken weefsel en krijgt ze 'poppenhaar', je weet wel, dat zijn tien haartjes die uit één haarvaatje komen en bij ons is er dat maar eentje en als die uiteindelijk uitvallen komt er litteken weefsel en groeit er dus geen haar meer. Hier is helaas geen behandeling voor. Maar goed, dit was om een beetje te schetsen hoe het met mij is. Maar nu volgt mijn vraag.
Ik neem nu bijna een viertal maanden de diane 35 pil en inderdaad de acné is helemaal weg maar ik heb zo een droge huid, het is niet normaal, normaal heb ik een vette huid, ook heb ik op mijn huid exzeem wat ik ook nog nooit heb gehad, ik sta vol. En mijn grootste probleem is dat ik op mijn hoofdhuid zeer pijnlijke plekken heb, het zijn precies blauwe plekken als ik erop duw en als ik dan van die bepaalde plaats heel lichtjes aan één haartje trek, dan brand mijn hele hoofd, ook heb ik nu nog meer schilfers op mijn hoofdhuid dan vroeger. Het vreemde is dat ik een hele week bijna geen last heb en dan enkele dagen dat ik er geen één seconde niet kan aan denken van de pijn.
Ik vraag me dus af dat die exzeem, die pijnlijke plekken op mijn hoofhuid en mijn droge huid door inname van de diane kunnen komen?
Het is de eerste keer dat ik die pil neem, en zo kan het echt niet voor me verder, ik heb een zoontje van bijna 5 maanden, ik zou zo moeten kunnen genieten, maar ik kan niet, ik ben echt op, gewoon door mijn haar.
Ook denk ik heel negatief, geen zin in sex, vroeger kon ik elke dag wel, nu zegt het me niks.
Zou dit allemaal kunnen komen door de diane??
Wat denken jullie?

Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven want ik zit heel diep en zo kan het voor mij niet meer verder.

Groetjes
Schrik
schrik is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 20:42   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schrik Bekijk bericht
Hoi

Ik ben vijf maand bevallen van een zoontje en met gevolg heb ik nu dus veel last van haaruitval, wat ook normaal is natuurlijk.
Ik verloor al 2 jaar veel veel haar, dat kwam hormonaal ook doordat ik haargroei kreeg op mijn buik. Ik ben naturel heel lichtblond van haar en er kwamen donkere dikke zwarte haren onder mijn navel, het begon zelfs al lichtjes erboven. Dan ben ik zwanger geraakt en verergerde het nog meer, meer haaruitval en meer haargroei. Ik moet wel zeggen, nu 5 maanden na mijn bevalling zijn die haartjes op mijn buik bijna weg, heel vreemd en het was niet door de bevalling want dat was twee jaar geleden al begonnen.
Momenteel ben ik meer dan de helft van mijn haar kwijt, er komen wel nieuwe en korte haartjes, mijn hoofd staat er vol van, waar ik eigenlijk blij om zou moeten zijn maar die vallen ook uit helaas. Ik ben bij een zeer goede dermatoloog geweest en die wist me te vertellen dat ik me teveel op die korte fixeer en de lange daardoor niet zie, ze zei als korte haren uitvallen dat dat toeval is. Hoe denken jullie hierover, ze wist me ook te vertellen dat er geen sporen zijn van één of andere ziekte, ik heb daar zo een schrik voor want mijn mama heeft een zeer zeldzame ziekte, die wel niet erfelijk is maar je weet nooit. Bij haar vormt er zich litteken weefsel en krijgt ze 'poppenhaar', je weet wel, dat zijn tien haartjes die uit één haarvaatje komen en bij ons is er dat maar eentje en als die uiteindelijk uitvallen komt er litteken weefsel en groeit er dus geen haar meer. Hier is helaas geen behandeling voor. Maar goed, dit was om een beetje te schetsen hoe het met mij is. Maar nu volgt mijn vraag.
Ik neem nu bijna een viertal maanden de diane 35 pil en inderdaad de acné is helemaal weg maar ik heb zo een droge huid, het is niet normaal, normaal heb ik een vette huid, ook heb ik op mijn huid exzeem wat ik ook nog nooit heb gehad, ik sta vol. En mijn grootste probleem is dat ik op mijn hoofdhuid zeer pijnlijke plekken heb, het zijn precies blauwe plekken als ik erop duw en als ik dan van die bepaalde plaats heel lichtjes aan één haartje trek, dan brand mijn hele hoofd, ook heb ik nu nog meer schilfers op mijn hoofdhuid dan vroeger. Het vreemde is dat ik een hele week bijna geen last heb en dan enkele dagen dat ik er geen één seconde niet kan aan denken van de pijn.
Ik vraag me dus af dat die exzeem, die pijnlijke plekken op mijn hoofhuid en mijn droge huid door inname van de diane kunnen komen?
Het is de eerste keer dat ik die pil neem, en zo kan het echt niet voor me verder, ik heb een zoontje van bijna 5 maanden, ik zou zo moeten kunnen genieten, maar ik kan niet, ik ben echt op, gewoon door mijn haar.
Ook denk ik heel negatief, geen zin in sex, vroeger kon ik elke dag wel, nu zegt het me niks.
Zou dit allemaal kunnen komen door de diane??
Wat denken jullie?

Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven want ik zit heel diep en zo kan het voor mij niet meer verder.

Groetjes
Schrik
Beste Schrik,
Dat je huid droger is geworden sinds de diane pil is zeker een gevolg ervan, doch met je verhaal omtrent pijn/schilfers en eczeem aan je hoofdhuid zou ik zeker niet langer doorlopen en snel een dermatoloog raadplegen. Of het een gevolg is van de diane weet ik niet, ik heb altijd juist baat gehad bij deze ac pil, maar ieder mens reageert anders op medicatie.
Sterkte, ik weet uit ervaring hoe een hoofdhuid je kan 'irriteren'.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 21:25   #3
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag schrik, het zou een gevolg kunnen zijn van de diane, tenslotte gaat het om hormonen, en er zijn wel meer mensen die daar zeer gevoelig en variabel op reageren, hoe dan ook, zoals kitty zegt, ik zou hier niet lang mee rondlopen en zo snel mogelijk naar een dermatologe gaan, want dit klinkt allerminst gezond.

heel veel succes en sterkte!!!

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 00:43   #4
regulata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 1
beste schrik,

Ik denk dat je eerst eens moet zorgen dat je rust krijgt in je omgeving en zeker voor je kindje, genieten moet je nu meid.

ten tweede laat voorlopig die rotzooi van de pil staan, het zijn allemaal hormonen en niet goed voor je lijf, zelf heb ik ook last van vette huid en puistjes, ben nu veertig bijna en sinds ik pantothenic acid 550 mg slik is mijn puistjes en vette huid verdwenen en tevens zijn het een goede vitamine voor je huid. Je begint eerst met 7 tot 8 capsules per dag dan twee weken lang of drie weken als het nodig is maar geduld vrouwtje het werkt echt, ik slik ze nu nog maar twee soms vier per dag en het blijft lekker weg. O ja zo potje kun bij een reform winkel kopen en kost ongeveer 13.50 euro voor 50 capsules. het werkt echt!!!
Verder kan je voor je schilfers op je hoofd lekker je hoofd wassen met een goede shampoo en een paar druppels tea tree olie erbij doen, sterker nog je gaat in bad en was er lekker je hele huid en zelfs vaginaal mee. Erg goed voor je huid niet teveel gebruiken en nooit het potje wegleggen altijd wegzetten, ook dit kun je kopen bij een reform winkel. Maar stop met die hormonen. En het belangrijkste van alles rust in jezelf vinden en in je hoofd, ga relax met je leven om en maak je niet zo druk, het werkt echt probeer het maar. Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt en misschien dat je er wat mee doet, bij mij heeft het gewerkt. gr esther

Laatst gewijzigd door regulata; 6 mei 2010 om 00:46
regulata is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 01:59   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Regulata,

Je reageert op een topic van 3 jaar geleden!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gestopt met diane 35: verkeerd? sem Haarproblemen bij vrouwen 20 17 mei 2005 23:59
Diane 35 versus Climene Hanna Haarproblemen bij vrouwen 9 13 februari 2005 17:16
Diane Pil Ganescha Haarproblemen bij vrouwen 2 5 januari 2005 10:34
Wie weet een goede? dharma Haarwerken 15 21 maart 2003 07:59
Ik weet precies hoe het begon. Kaantje TTM - Algemeen 9 13 juli 2002 00:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.