Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 oktober 2010, 19:36   #1
patjeheetik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2010
Berichten: 2
gestopt met de pil,bloedverdunners,erg haaruitval

Hallo,
Ik ben 40 jaar en heb 3 maanden geleden trombose gehad met daaropvolgend longembolieen. heb het maar net overleefd.
Ik moest meteen stoppen met de anticonceptiepil(stederil) en bloedverdunners gebruiken,acenocoumarol 7 a 8 tabletjes p.d. erg veel dus.
Ik heb sinds 2 maanden heel erg haaruitval,vooral met haren wassen en kammen komen er hele plukken uit.
Ik had al niet dik haar en nu is de hoofdhuid door het haar heen zichtbaar.
Ben bij de huisarts geweest maar omdat ik bloedverdunners gebruik kon hij me geen finasteride voorschrijven.
zijn er andere middeltjes wat kan helpen ? de huisarts had het wel over berken haarwater,maar mischien is er wat beters en wat voor soort schampoo kan ik het best gebruiken? hoop dat iemand wat weet want word erg onzeker hierdoor.
patjeheetik is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2010, 19:47   #2
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Je zou eerst moeten weten aan welke haaruitval je precies lijd om een juist middeltje te vinden. Heb je je vitaminewaarden en ijzer + ferritine al laten onderzoeken? Het zou kunnen dat je een vitaminetekort hebt en daardoor kan je ook haaruitval krijgen. Misschien ook je bijsluiters eens lezen of er toevallig als bijwerkingen geen haaruitval vermeld staat. Als alles verder ok is en je hebt toch nog last van haaruitval kan je overwegen eens naar de dermatoloog te gaan.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2010, 04:02   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Door de trombose en longembolieën heeft je lichaam zware stress te verduren gehad, waardoor het hier hoogstwaarschijnlijk gaat om tijdelijke haaruitval. Het beste kun je nu proberen sterk te zijn en je door deze moeilijke periode heen slaan, eventueel met een brede haarband om de kalende plekken te verdoezelen, totdat er weer nieuwe haren ontstaan, waarbij 't helaas wel een half jaar kan duren voordat de nieuwe haren een beetje op lengte zijn.
Wat betreft harenwassen: maximaal 2 maal per week met lauw water en milde shampoo, zoals b.v. Neutral of Dermolin.

Heel veel sterkte toegewenst.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2010, 15:09   #4
patjeheetik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2010
Berichten: 2
hai,bedankt voor de reakties,
in de bijsluiter van de bloedverdunner staat wel dat er zelden haaruitval voorkomt,
ik vermoed dan ook dat het hierdoor komt,mischien extra versterkt door stoppen met de anticonceptiepil en stress.
Me haar lijkt dat het afbreekt,ik zie geen haarwortels eraan,en wel kleine ministekeltjes tussen de haren door.
hoe kan ik erachter komen wat voor soort haaruitval ik heb?
patjeheetik is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2010, 18:43   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt 't bespreken met je huisarts, maar ik vermoed dat de haaruitval wordt veroorzaakt doordat de trombose en longemboliën, plus narcose en operatie, een zware aanslag hebben gedaan op je lichaam, wat veel tijd nodig heeft om te herstellen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2010, 14:24   #6
kiesBeter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patjeheetik Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben 40 jaar en heb 3 maanden geleden trombose gehad met daaropvolgend longembolieen. heb het maar net overleefd.
Ik moest meteen stoppen met de anticonceptiepil(stederil) en bloedverdunners gebruiken,acenocoumarol 7 a 8 tabletjes p.d. erg veel dus.
Ik heb sinds 2 maanden heel erg haaruitval,vooral met haren wassen en kammen komen er hele plukken uit.
Ik had al niet dik haar en nu is de hoofdhuid door het haar heen zichtbaar.
Ben bij de huisarts geweest maar omdat ik bloedverdunners gebruik kon hij me geen finasteride voorschrijven.
zijn er andere middeltjes wat kan helpen ? de huisarts had het wel over berken haarwater,maar mischien is er wat beters en wat voor soort schampoo kan ik het best gebruiken? hoop dat iemand wat weet want word erg onzeker hierdoor.
Beste patjeheetik, één van de bijwerkingen van Acenocoumarol is inderdaad tijdelijke haaruitval. Als je iets tegen de haaruitval wilt doen is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de stoffen die er in een middel zitten. Wil je meer informatie over stoffen die niet in samenwerking met Acenoccoumarol gebruikt kunnen worden, kijk dan voor de zekerheid op
http://www.kiesbeter.nl/medische-inf...acenocoumarol/ met vriendelijke groet, Alex van kiesBeter
kiesBeter is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2010, 23:34   #7
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Ander merk vragen met dezelfde werkzame stoffen dus...(i.o.m. de arts)
__________________
Heb veel vellusharen en verbeterde haargroei met biergistpillen en vit. D. Ik probeer nu ook de sishake uit.
http://issuu.com/alopecionista/docs/alopeciabook
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval gestopt! strid Overige behandelingen 13 16 februari 2010 07:04
Haaruitval Hoezo gestopt bij mij? onsgoederen Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 september 2009 21:30
gestopt met microgynon en mirena gekregen, wat is de reden van haaruitval? Eli Haarproblemen bij vrouwen 15 3 december 2006 17:11
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.